Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • innova
    Rider
    • 2011
    • 554

    Zamieszczone przez soszek81
    innova - może od razu jakiś super 0W20? Co byś polecił?
    cierpliwości,
    jeszcze nie wlałem 0W-20 więc nic z tej grupy nie będę polecał, zresztą te nie mają aprobat i nigdy ich nie będę polecał bo mi się nie chce prowadzić argumentacji/dyskusji, którą mało kto rozumie jak się okazuje.

    natomiast sam patrzę na Titan 0W-20 XTL jeżeli o konkrety pytasz
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
    _______________________________________

    Komentarz

    • Emef
      Ambiente
      • 2011
      • 123

      Witam zbliża mi się wymiana oleju i nie wiem który wybrać. Na chwilę obecną celuje w MOTUL 6100 synergie 10w40

      Auto: O1 1.9 TDI AHF (110km) przebieg ponad 300tys .

      obecnie w aucie był zalany olej SHELL HX7 HELIX DIESEL PLUS 10W40 ( półsyntetyk)

      Czy ten olej będzie dobrym wyborem ?
      moja skodzinka : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      Komentarz

      • barteq
        Rider
        • 2011
        • 309
        • Opel

        Zamieszczone przez innova
        (kto Ci podrzucił te 5W-40 ?).
        pewnie producent... nakazując stosować normę 505.01 do PD


        OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

        Komentarz

        • innova
          Rider
          • 2011
          • 554

          Zamieszczone przez barteq
          pewnie producent... nakazując stosować normę 505.01 do PD
          tenże wspomniany producent do tych silników PD stosuje olej 5W-30 więc to jest błędne przypuszczenie - nie producent za tym stoi

          ponadto bardzo skróciłeś listę norm które producent zaleca/dopuszcza (a jego ASO stosuje) dla tego silnika wycinając z niej wspomnianą 506.01 i 507

          [ Dodano: Pon 19 Mar, 12 18:42 ]
          Zamieszczone przez Emef
          Witam zbliża mi się wymiana oleju i nie wiem który wybrać. Na chwilę obecną celuje w MOTUL 6100 synergie 10w40

          Auto: O1 1.9 TDI AHF (110km) przebieg ponad 300tys .

          obecnie w aucie był zalany olej SHELL HX7 HELIX DIESEL PLUS 10W40 ( półsyntetyk)

          Czy ten olej będzie dobrym wyborem ?
          Emef

          marka nie ma większego znaczenia rozptrując te dwie podane przez Ciebie. Natomiast lepkość najlepiej zmień i to ze dwie klasy (może być Motul) od razu... tylko że oleje o mniejszej lepkości są droższe i jeżeli przeznaczasz ograniczony budżet to cała akcja z odmuleniem/odciążeniem silnika bierze w łeb.

          [ Dodano: Pon 19 Mar, 12 18:51 ]
          przykład z dnia dzisiejszego, pojazd z mojego opisu czyli O2 RS BMN, średnie spalanie na odcinku 30km: 5,1l/100 przy prędkościach 80-120 (duża rozpiętość wynika też z krętych dróg zielonogórskich) i przy starcie zimnego silnika, jedna osoba na pokładzie.

          Jest to duża i bardzo widoczna różnica względem 5W-40...no chyba że świeże powietrze zielonogórskie wniosło to orzeźwienie
          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
          _______________________________________

          Komentarz

          • barteq
            Rider
            • 2011
            • 309
            • Opel

            innova, zgadza się zaleca 5w30, ale również zaleca 5w40-dając normę 505.01 takim olejom


            OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

            Komentarz

            • daneczek76
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3642
              • Toyota

              innova, kto leje do PD bez dpf normę 507 i ja sie pytam po co przecież to już tu było wałkowane.

              A powiem Taką ciekawostkę co do Amsoil, namówiłem kolegę na ten olej zalał go do silnika ASZ przebieg ori 160 tyś, przy oleju który miał wcześniej zalany a był to Castrol 5w30 było słychac na postoju czy silnik ciepły czy zimy lekki gwizd turbiny, po wymianie na Amsoil 5w40 nie słychać jej na biegu jałowym.
              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

              Komentarz

              • soszek81
                L&K
                • 2010
                • 1245

                daneczek76 - miałem identycznie po zalaniu Amsa - pisałem w starym wątku.

                Innova - może odpuść delikatnie z tym "zalecaniem" jak najmniejszego W?
                Dziś miałem instrukcję do Mazdy6 w łapkach i do diesla, skośnoocy inżynierowie zalecają tak samo 5W30 jak i 10W40 (norm nie przytoczę, podane były jakieś API a nie normy producenta, instrukcja z 2003r.).
                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                Komentarz

                • zak14
                  Rider
                  • 2011
                  • 605
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Zamieszczone przez innova
                  Jest to duża i bardzo widoczna różnica względem 5W-40...no chyba że świeże powietrze zielonogórskie wniosło to orzeźwienie
                  A nie zrobiłbyś UOA ? To z wysyłką do US kosztuje mniej niż 150 zł. A wyniki będą bardzo interesujące. Piszę to bez cienia dwuznaczności/złośliwości - autentycznie jestem ciekaw. Sam też w odpowiednim czasie zaleję 506.01 i go obadam.

                  I weź może VCDS-a (zakładam, że masz dostęp :diabelski_usmiech) i zrób log temperatury oleju w mieście i w trasie. Też będzie to interesujący materiał - przynajmniej dla mnie.
                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                  Komentarz

                  • daneczek76
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 3642
                    • Toyota

                    soszek81, sory umknęło mojej uwadze wątek rozległy miało prawo. Co najważniejsze potwierdza to że to nie tylko u ciebie.
                    Jak rozumiem tez śmigasz na Amsie.
                    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                    Komentarz

                    • Kapuhy
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 132

                      Analizuję olej na następną wymianę (w tej chwili mam Motula 8100 X-clean 5W-40) i skłaniam się ku Motulowi Specific 0W-30 506.01, ale niepokoją mnie dwie rzeczy -
                      1. czy to dobry pomysl przy moim przebiegu już ponad 200 tys. km - choć wszystko śmiga bez żadnych wycieków
                      2. doniesienia DGW o niskim ciśnieniu tej klasy oleju wg dokonanych pomiarów - mieszkam prawie w górach i często pokonuję trasę typu 6 km ostrego wzniesienia.
                      Oprócz tego, przy 0W30 widze same plusy, nawet HTHS w przedziale 2.9-3.4 (506.01) nie wydaje się zanadto wpływać na zużycie elementów silnika - a to jest mój główny priorytet teraz, nawet nie cena oleju. Ciekaw jestem, co sądzicie.

                      Komentarz

                      • zak14
                        Rider
                        • 2011
                        • 605
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Zamieszczone przez Kapuhy
                        2. doniesienia DGW o niskim ciśnieniu tej klasy oleju wg dokonanych pomiarów - mieszkam prawie w górach i często pokonuję trasę typu 6 km ostrego wzniesienia.
                        Oprócz tego, przy 0W30 widze same plusy, nawet HTHS w przedziale 2.9-3.4 (506.01) nie wydaje się zanadto wpływać na zużycie elementów silnika - a to jest mój główny priorytet teraz, nawet nie cena oleju. Ciekaw jestem, co sądzicie.
                        Mam w pamięci pracę cytowaną przez dr Haasa, z której wynika, że wpływ ciśnienia oleju na wytwarzanie klina smarnego jest pomijalny w porównaniu z wpływem prędkości obrotowej wału. Być może zatem w przypadku krótkotrwałego nagrzania oleju (prowadzącego do spadku ciśnienia) sam odpowiednio wysoki przepływ (a ten zapewnia pompa) będzie dla silnika wystarczający.
                        Z drugiej strony przy niskich obrotach, dużym obciążeniu (podjazd) i potencjalnie większych przy tym przebiegu przeciekach na łożyskach niskie ciśnienie może być kłopotem. Czy będzie - nie wiem. Jedyną metodą by się przekonać jest zalać ten olej i zrobić UOA po jakichś 5 kkm. Jakąś okolicznością budzącą optymizm jest fakt, że oleje 506.01 mają niezłą bazę i bogatszy od 507 i wielu 505.01 pakiet dodatków, z ZDDP na czele, a więc nawet gdyby dochodziło do tarcia granicznego, to dodatki te mogą ograniczyć nieco jego negatywne skutki. Ważny jest też styl Twojej jazdy, jeżeli zdarza Ci się jeździć ostrzej, to jest to przeciwwskaznie dla mniej lepkiego oleju. Masz może odczyt temperatury oleju ? Jeżeli tak, to jakie są maksymalne wartości i przez jak długo się utrzymują ?
                        Jeździsz na X-clean 8100 jeżeli dobrze pamiętam ? Aż tak dużo pali, żeby warto było eksperymentować ?
                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                        Komentarz

                        • Kapuhy
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 132

                          Zamieszczone przez zak14
                          Masz może odczyt temperatury oleju ? Jeżeli tak, to jakie są maksymalne wartości i przez jak długo się utrzymują ?
                          Jeździsz na X-clean 8100 jeżeli dobrze pamiętam ? Aż tak dużo pali, żeby warto było eksperymentować ?
                          Nie, nie mam odczytu temperatury, ale mam VCDSa wiec mogę to sprawdzić, muszę tylko poczytać, który to blok.
                          Oleju na razie nie bierze (od kiedy go mam, jakieś 10k km), ale i nie było ostrej jazdy w tym czasie, z oleju jestem w zasadzie zadowolony, choć jak go raz zostawiłem na noc przy -20 (z reguły stoi w garażu) to miał chwile zawahania (może to bardziej akumulator), choć dźwięków niepokojących nie było.

                          Komentarz

                          • zak14
                            Rider
                            • 2011
                            • 605
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Zamieszczone przez Kapuhy
                            Nie, nie mam odczytu temperatury, ale mam VCDSa wiec mogę to sprawdzić, muszę tylko poczytać, który to blok.
                            Ja się do tego w O2 FL dobieram przez Instruments.
                            W możliwie ciepły dzień zaloguj jakąś swoją typową dla siebie trasę przejazdu z uwzględnieniem podjazdu, o którym piszesz. Zwróć uwagę na jak długo i o ile przekroczone jest 85 st. C. W tej temperaturze Motul Specific 506.01 ma lepkość ok. 14 cSt, a więc taką jak 5w40 w 100 st (i raczej bezpieczną dla łożysk).
                            Ale jeżeli z oleju jesteś zadowolony, to może nie kombinować ? Wszak lepsze bywa wrogiem dobrego...
                            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                            Komentarz

                            • natash
                              RS
                              • 2011
                              • 2599

                              Zamieszczone przez zak14
                              I weź może VCDS-a (zakładam, że masz dostęp :diabelski_usmiech) i zrób log temperatury oleju w mieście i w trasie. Też będzie to interesujący materiał - przynajmniej dla mnie.
                              Jak to zrobić, bo ja chętnie bym przebadał moją oliwę.

                              Komentarz

                              • innova
                                Rider
                                • 2011
                                • 554

                                Zamieszczone przez daneczek76
                                innova, kto leje do PD bez dpf normę 507 i ja sie pytam po co przecież to już tu było wałkowane.
                                daneczek76, było wałkowane i to i wiele innych zakrętów wprowadzonych przez rodzimych ekspertów. Z dwojga złego, tj. 505.01 w wykonaniu 5W-40 i 507 to zdecydowanie mniejszym złem jest 507 moim zdaniem. No a to czy użytkownicy potrafią wyłapać zalety po wałkowaniu tematu sięgnąć po 506.01 które moim zdaniem stanowi optimum w zakresie tego co aprobaty obejmują to autentycznie nie wiem.

                                [ Dodano: Wto 20 Mar, 12 22:25 ]
                                Zamieszczone przez zak14
                                A nie zrobiłbyś UOA ? To z wysyłką do US kosztuje mniej niż 150 zł. A wyniki będą bardzo interesujące. Piszę to bez cienia dwuznaczności/złośliwości - autentycznie jestem ciekaw. Sam też w odpowiednim czasie zaleję 506.01 i go obadam.

                                I weź może VCDS-a (zakładam, że masz dostęp ) i zrób log temperatury oleju w mieście i w trasie. Też będzie to interesujący materiał - przynajmniej dla mnie.
                                odnośnie UOA w US to koszty są do zaakceptowania zwłaszcza kiedy intencją jest pozyskiwanie wiedzy, natomiast ja Amerykańczykom tak za bardzo nie wierzę że robią to uczciwie, ale mimo wszystko miałem zamiar (i deklarowałem nawet w wątku) zrobić analizę dla przypadku 0W-20 bo tu mamy mniejszą lepkość co prawda nieznacznie ale producent w przypadku XTL deklaruje ograniczony wzrost lepkości w trakcie eksploatacji zatem olej charakteryzować się będzie niższą lepkością aniżeli 0W-30 czy 5W-30 na praktycznie całym interwale.

                                Z logami z temperatury to nie ma problemu, materiał byłby ciekawszy zebrany w okresie zimowym (ciut wolniej ten olej się nagrzewa co jest zgodne z oczekiwaniem) ale być może i obecny podrzuci trochę info o zachowaniu. Mogę zrobić nawet na dwóch różnych silnikach (nie równocześnie oczywiście) VAG. Czy oprócz rozróżnienia miasto/trasa wprowadzać/zapewniać jakieś dodatkowe elementy do "środowiska" testowego

                                [ Dodano: Wto 20 Mar, 12 22:35 ]
                                Zamieszczone przez zak14
                                a więc nawet gdyby dochodziło do tarcia granicznego
                                w dieslu i jego temperaturze "pracy" (tu wiele czynników) osobiście nie widzę szansy na zaistnienie takiego problemu, to jest zmartwienie szczęśliwych posiadaczy silników benzynowych

                                [ Dodano: Wto 20 Mar, 12 22:40 ]
                                Zamieszczone przez zak14
                                jeżeli zdarza Ci się jeździć ostrzej, to jest to przeciwwskaznie dla mniej lepkiego oleju.
                                olej mniej lepki trudniej zagrzać jak wspomniałem natomiast zwróć uwagę (wspominałem o tym już chwilę wcześniej) iż nowe oleje typu race to 0W-20 i to w zastosowaniu w silnikach beznynowych i wyścigach długodystansowych

                                [ Dodano: Wto 20 Mar, 12 22:46 ]
                                Zamieszczone przez soszek81
                                Innova - może odpuść delikatnie z tym "zalecaniem" jak najmniejszego W?
                                Dziś miałem instrukcję do Mazdy6 w łapkach i do diesla, skośnoocy inżynierowie zalecają tak samo 5W30 jak i 10W40 (norm nie przytoczę, podane były jakieś API a nie normy producenta, instrukcja z 2003r.).
                                Widzisz, a ja tak się cały czas zastanawiam jak Cię namówić abyś chociaż spróbował a jak już spróbujesz to wtedy możesz mnie zjechać (chociaż Jarek Kuźniar z TVN już wie, iż nie należy kusić losu w ten sposób) jak nie będziesz zadowolony (bo o tym że coś się silnikowi przytrafi to nie ma dyskusji). Ja już popróbowałem z bardziej lepkim olejem i taki więcej nigdy w moim silniku nie zagości (z lat 70tych i 80-tych samochodu kupować już raczej nie będę)
                                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                _______________________________________

                                Komentarz

                                • soszek81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1245

                                  innova - przez 45k km miałem zalany 5W30, teraz jest zalany w drugim aucie (kolejne 8k km) i stwierdzam że to nie wartości dla moich silników.

                                  Różnic w spalaniu (mniej czy więcej) nie zaobserwowałem. Ubytki oleju, niestety na 5W30 są o dużo większe jak na 5W40 w obu przypadkach.

                                  Zrozum - żadna lepkość nie jest zła - może się po prostu w danych warunkach nie sprawdzać. U Ciebie się sprawdza 0W30, u mnie 5W40, u innego 15W50.

                                  Decyzja jest niezależna, przedstaw dane i nie pisz że ktoś o odmiennych poglądach jest niespełna rozumu. Każdy zrobi jak uważa...
                                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                  Komentarz

                                  • innova
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 554

                                    Zamieszczone przez Kapuhy
                                    Analizuję olej na następną wymianę (w tej chwili mam Motula 8100 X-clean 5W-40) i skłaniam się ku Motulowi Specific 0W-30 506.01, ale niepokoją mnie dwie rzeczy -
                                    1. czy to dobry pomysl przy moim przebiegu już ponad 200 tys. km - choć wszystko śmiga bez żadnych wycieków
                                    2. doniesienia DGW o niskim ciśnieniu tej klasy oleju wg dokonanych pomiarów - mieszkam prawie w górach i często pokonuję trasę typu 6 km ostrego wzniesienia.
                                    Oprócz tego, przy 0W30 widze same plusy, nawet HTHS w przedziale 2.9-3.4 (506.01) nie wydaje się zanadto wpływać na zużycie elementów silnika - a to jest mój główny priorytet teraz, nawet nie cena oleju. Ciekaw jestem, co sądzicie.
                                    moje silniki mają odpowiednio
                                    - nieomal 200 tyś km (wcześniej całe życie Castrol 5W-30 i raz totalna porażka z TT4100 5W-40), serwis LL całe życie
                                    - 300 tyś km, ten 260tyś przejeździł w Austrii na jakichś wiochach a oni tam mają góry takie całkiem regularne, olej 5W-30 też Castrol a serwis regularny LL

                                    no a obecnie oba brykają na 0W-30 i mają się wyśmienicie, ten pierwszy nawet ma szansę się oczyścić z bałaganu pozostawionego przez 5W-40 które po przejechaniu 13tyś zaczeło znikać z miski w zastraszającym tempie i z dolewkami nie nastarczałem.
                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                    _______________________________________

                                    Komentarz

                                    • zak14
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 605
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Zamieszczone przez natash
                                      Jak to zrobić, bo ja chętnie bym przebadał moją oliwę.
                                      Notebook z VCDS-em do auta, podłączasz się, szukasz w Instruments parametru Oil Temperature, włączasz logowanie i jeździsz po reprezentatywnym dla siebie odcinku.
                                      Potem log do Excela i możesz sobie wykresy pstryknąć. Jak nie będzie Ci się chciało, to podeślij log - wizualizację chętnie zrobię.
                                      Jeżeli chodzi o analizy oleju, to proces osobistego od A do Z wysyłania opisałem tutaj:

                                      Z tego co kojarzę, to kolega Pidziek oferuje taką usługę - pytaj go na PW.
                                      Wiem też, że kolega wlyszkow z forum Subaru nałogowo wysyła paczki swoje i kolegów do Blackstone - być może można się dogadać i podłączyć.

                                      Zamieszczone przez innova
                                      natomiast ja Amerykańczykom tak za bardzo nie wierzę że robią to uczciwie
                                      Na pewno metoda generuje pewną zmienność między dwoma pomiarami te samej próbki. Wynika to jak sądzę nie tylko z ograniczeń samej metody ale i niejednorodności badanej mieszaniny. Ponieważ mam dane z 2 ran-ów na tej samej próbce i znam rozbieżności, to korespnduję sobie z Blackstone, żeby ustalić jakiej dokładności stosowanej przez siebie metody się spodziewają.
                                      Tym niemniej jeżeli w jednej próbce dla analogicznego przebiegu na oleju w dotartym silniku masz 22 ppm żelaza, a w drugiej 80 ppm, to nawet uwzględniając błędy metody różnica jest istotna.

                                      Zamieszczone przez innova
                                      Czy oprócz rozróżnienia miasto/trasa wprowadzać/zapewniać jakieś dodatkowe elementy do "środowiska" testowego
                                      Ja staram się po prostu wykorzystywać okazje (i cierpliwość żony), żeby mieć dane z jak największej liczby pomiarów w różnych temperaturach otoczenia i rodzajach jazdy.
                                      Dla mnie osobiście najciekawsze są pomiary:
                                      - trasy, którą auto pokonuje codziennie z i do pracy w różnych temperaturach otoczenia (koniecznie startując rano, na zimno).
                                      - temperatury przy dłuższej jeździe autostradowej.

                                      Pierwsze pozwala mi się zastanowić nad tym czy i jak długo poruszam się w temperaturze / lepkości "roboczej".
                                      Drugie pokazuje na ile dany olej zbliża się do wartości każące zastanowić się nad bezpieczeństwem jego eksploatacji.

                                      Zamieszczone przez innova
                                      w dieslu i jego temperaturze "pracy" (tu wiele czynników) osobiście nie widzę szansy na zaistnienie takiego problemu, to jest zmartwienie szczęśliwych posiadaczy silników benzynowych
                                      Wiem, że masz takie przekonanie (Twoje prawo). Ja takiej jednoznacznej pewności nie mam.
                                      Zamieszczone przez innova
                                      olej mniej lepki trudniej zagrzać
                                      W większości przypadków to prawda, ale jeżeli już doprowadzisz mniej lepki olej do bardzo wysokiej temperatury, to może być kiepsko.
                                      Z tego też względu zadałem wcześniej pytanie na jak długo i o ile kolega Kapuhy przekracza 85 st. na 5w40. Gdyby nie zdarzało się to często i/lub przekroczenia były nieznaczne, to przejście na 0w30 wydaje się być dobrym pomysłem (bo teoretycznie temp. na tym oleju mogą być o te kilka stopni niższe, więc lepkość będzie tym bardziej "po bezpiecznej stronie" i od początku niższa - mniej obciążająca silnik po rozruchu).
                                      Zamieszczone przez innova
                                      nowe oleje typu race to 0W-20 i to w zastosowaniu w silnikach beznynowych i wyścigach długodystansowych
                                      Olej typu race służy do tego, by go skatować i wylać. Jeżeli gigantyczne ilości molibdenu pozwalają mu dobrze przeżyć rajd, to wcale nie oznacza, że będą dobrze chroniły przed zużcyiem i zanieczyszceniami w długodystansowej eksploaatacji cywilnej.
                                      Zamieszczone przez innova
                                      a jak już spróbujesz to wtedy możesz mnie zjechać
                                      Ja spróbuję i jeżeli się nie sprawdzi, to nie omieszkam Cię zjechać :diabelski_usmiech
                                      Jak się sprawdzi też nie omieszkam o tym napisać.
                                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                      Komentarz

                                      • natash
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2599

                                        Zamieszczone przez zak14
                                        Notebook z VCDS-em do auta, podłączasz się, szukasz w Instruments parametru Oil Temperature, włączasz logowanie i jeździsz po reprezentatywnym dla siebie odcinku.
                                        Potem log do Excela i możesz sobie wykresy pstryknąć. Jak nie będzie Ci się chciało, to podeślij log - wizualizację chętnie zrobię.
                                        Jeżeli chodzi o analizy oleju, to proces osobistego od A do Z wysyłania opisałem tutaj:

                                        Z tego co kojarzę, to kolega Pidziek oferuje taką usługę - pytaj go na PW.
                                        Wiem też, że kolega wlyszkow z forum Subaru nałogowo wysyła paczki swoje i kolegów do Blackstone - być może można się dogadać i podłączyć.
                                        Jutro podejmę próbę

                                        Komentarz

                                        • parasite
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1368

                                          Ma ktoś doświadczenie z olejami Millers Oils XFS 5W-40 lub Millers Oils XFD 5W-40? Czy są to prawdziwe syntetyki? XFD ma lepkośc w 100 równą 13,2, gdzie obecnie zalany LM ma 14. Ciekawe, czy odczuje jakąś różnice w pracy silnika. Oleje 5W30 z normą 505 00 mają tą wartość powyżej 12. Jeśli by go nie ubywało to może w dalszej kolejności spróbowałbym wlać 5W30? hmm
                                          Ma ktoś może wartość NOACK i TBN dla tych olejów?
                                          W tej chwili mam zalanego LM Synthoila 0W40, drugą bańkę zostawie chyba na zimę, a teraz na lato chciałem wlać coś z 5w40. Z LM Synthoil mam dobre doświadczenia, ale chciałbym coś innego teraz sprawdzić tym bardziej, że Millers jest w podobnej cenie :P Ile można jeździć ciągle na tym samym oleju
                                          AGR 112KM, 232Nm
                                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            Ja u siebie w Clio mam xfs-a 5w40 i zlego slowa nie moge powiedziec tym bardziej ze ubywa go zdecydowanie mniej niz elfa 10w40 i motula x-cessa 5w40.
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • Biszczu
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 5567

                                              ktoś słyszał, używa może się wypowiedzieć na temat takiego oleju jak K2 Texar Synthetic:
                                              Sprawdź ponad 1000 produktów dla kierowców. Współpracujemy z partnerami na całym świecie.Poznaj sprawdzone, profesjonalne kosmetyki.


                                              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                              Komentarz

                                              • loru
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4286
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Jutro podejmę próbę
                                                i co :?:
                                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                Komentarz

                                                • Dzida
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 2253

                                                  Zamieszczone przez Biszczu
                                                  ktoś słyszał
                                                  Jest to najprawdopodobniej Castrol w opakowaniu K2

                                                  Komentarz

                                                  • Biszczu
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 5567

                                                    a koszt bańki 5 l to ok 80 pln
                                                    "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...