Zamieszczone przez pacocases
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Czyli z tego zestawienia wynika że oleje z Orlenu nie posiadają aprobaty 505.01????? Chyba nie jest kompletne. . . :roll:Zamieszczone przez zak14No i jedne z nielicznych na razie 5w30 z oficjalną aprobatą VW 505.01 - tu masz najnowszą listę z czerwca:
https://erwin.volkswagen.de/erwin/vo...0500_50501.pdf
Komentarz
-
-
Może niekompletne, może wygasła aprobata, a może inne sekwencja certyfikacji jest na innej liście. Spróbuję poszperać wieczorem w zasobach domowych, może znajdę wyjaśnienie.Czyli z tego zestawienia wynika że oleje z Orlenu nie posiadają aprobaty 505.01????? Chyba nie jest kompletne. . .
[ Dodano: Wto 03 Lip, 12 19:18 ]
Przejrzałem w aktualnych i poprzednich wersjach plików - nie ma tam żadnego oleju Orlen z 505.01 (z 507 zresztą też nie). Zatem: albo niemiaszkom nawala skrupulatność, albo olej nie ma aprobaty a po prostu producent deklaruje, że olej spełnia wymogi. Jak komuś się chce można napisać do Orlenu i to wyjaśnić, prosząc o dokument z VW potwierdzający przyznanie aprobaty.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Dzida, wg tej, załączonej przez zak14 listy zrobiłem sobie krótką listę którą byłbym zaintersowany ale ponieważ moja wiedza w tym temacie kończy się na tym co wyczytałem w instrukcji użytkowania mojego autka (a jest to pierwszy diesel w mojej ponad 42-letniej karierze kierowcy), proszę o podpowiedź który z nich byłby do mojego PD-ka najsensowniejszy
kolejność przypadkowa)
Liqui Moly Liqui Moly Longtime High Tech SAE 5W-30 50200/50500/50501
Liqui Moly LIQUI MOLY Pro-Engine M 500 SAE 5W-30 50200/50500/50501
Liqui Moly LIQUI MOLY Top Tec 4600 SAE 5W-30 50200/50500/50501
Liqui Moly LIQUI MOLY Top Tec 4605 SAE 5W-30 50200/50500/50501
Total Total Quartz INEO MC 3 SAE 5W-30 50200/50500/50501
Total Total Quartz INEO XC3 SAE 5W-30 50200/50500/50501pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pacocasesLiqui Moly LIQUI MOLY Pro-Engine M 500 SAE 5W-30 50200/50500/50501to może być ciężko dostać. . .Zamieszczone przez pacocasesLiqui Moly LIQUI MOLY Top Tec 4605 SAE 5W-30 50200/50500/50501
Ja chyba pójdę w kierunku LM 4600 przy najbliższej wymianie, w tej chwili mam zalanego Lotosa C3 który kupiłem przypadkowo dosyć tanio, ale cena tego oleju po prostu zabija. . .
Komentarz
-
-
bongiorno! wszystkim :spoko
Niestety musiałem wrócić do naszego kochanego kraju :wink: upsss ale jak widzę :shock: Koledzy nie próżnowali i będzie co poczytać :diabelski_usmiech zacznę od strony 74 ...
Loru- fajne porównanie.Zamieszczone przez loruPorównanie
a gdzie Lazerway? (Statoil - to porządna firma).Zamieszczone przez pacocaseszrobiłem sobie krótką listę którą byłbym zaintersowany
LazerWay lub NesteZamieszczone przez DzidaJa chyba pójdę w kierunku
(nie koniecznie trzeba przepłacać za LM ! - zawsze pisałem, że cena tych olejów jest zbyt wysoka).
Do BXE możesz lać http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...439187949.html lub http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...440496066.html (stosunek cena/jakość godne uwagi - sprzedawca pewny ("PROFIT-STAT EP jest autoryzowanym dystrybutorem produktów ropopochodnych firmy STATOIL") http://sklep.profitstatep.pl/index.p...emart&Itemid=1 itd...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Paweł, zastanawiałem się na Lazerway-em, ale "G 5W30". Wg karty ze Szwecji ten olej ma 505.01, ale na żadnym z opakowań ta norma nie jest wymieniona.Zamieszczone przez PAOLO ESCOLazerWay
Poniżej wrzucam odpowiedź ze Statoila a propos normy 505.01 i oleju Statoil Lazerway G 5W30:
Dzień dobry,
Nasz olej LazerWay G 5W-30 rzeczywiście spełnia wymagania normy VW 505.01 (choć nie ma na to dokumentu i dlatego norma ta podana jest, jako poziom jakości).
Jeśli w Pana samochodzie ma być stosowany olej spełniający wymaganie powyższej normy VW, to LazerWay G 5W-30 może być tam zastosowany.
W naszej ofercie mamy również olej LazerWay C3 5W-40, który ma aktualną aprobatę VW (w załączeniu).
Informuję, że najbardziej aktualne karty produktu są na stronie szwedzkiej (www.statoillubricants.com)
Pozdrawiam
Agnieszka Nytko
Agnieszka Nytko
Koordynator Grupy Serwisu Technicznego
Technical Service Team Coordinator
email: [email protected]
Statoil Poland Sp. z o.o.
Dział Olejów i Smarów
31-476 Kraków, ul. Lublańska 38
tel.: 012 415 70 00; fax: 012 415 71 00
Statoil Poland Spólka z o.o.
ul.Puławska 86
02-603 Warszawa
Polska
KRS:0000012413
XIII Wydział Gospodarczy KRS Sądu Rejonowego
dla m.st Warszawy
NIP:779-00-01-083
Kapitał Zakładowy: 952 460 650,00 PLN
Komentarz
-
-
Widzę, że trochę z tą listą narozrabiałem, bo jednak nie ma na niej sporo olejów, które do aut na PD (zwłaszcza po gwarancji) całkiem dobrze podejdą. Poza tym poruszaliśmy się w ramach normy 505.01 i tu podrzuciłem propozycję rozważenia czegoś 5w30, ale to nie musi być wybór dla każdego dobry, choć może się okazać dobrym kompromisem dla wielu. Są jednak jeszcze fajne oleje 506.01 (ja po krótkim okresie płukania po Fuchsie planuję na zimę Motula Specific z tą aprobatą), są też ciekawe oliwy 5w40, dla tych co pałują lub wyznają doktrynę gruby olej - bezpieczniej. Proponuję więc, żeby osoby z autami po gwarancji przesadnie skrupulatnie tej listy nie czytałyZamieszczone przez pacocaseswg tej, załączonej przez zak14 listy zrobiłem sobie krótką listę
Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
No to doleję oliwy do ognia :diabelski_usmiech
Dziś zmieniałem rozrząd.
Autem wjechałem na warsztat o 14, odebrałem po 21 (czyli wymiana błyskawiczna jak w F cośtam :lol: ).
Ale w temacie.
Auto postało te kilka godzin, przychodzę na końcówce aby podyrygować co i jak zrobić aby ustawić kąt wtrysku taki jaki chcę, a mi mechanik coś takiego gada:
- "zauważyłeś że na tym oleju jak postoi kilka godzin to bardziej klepie zaraz po odpaleniu? Po kilku sekundach to znika, ale na początku jest bardziej metalicznie jakby olej spłynął z krzywek i nic go tam nie zostało"
Olej obecny Millers XFD 5W40, przebieg ok 4k km.
Porównany do Amsoil 5W40, przebieg 16k km i takich efektów nie było (ten sam mechanik zmieniał mi oba oleje i w międzyczasie serwisował nie raz auto).
Myślałem do tej pory że jestem coś przeczulony, że mi się raczej wydaje (w końcu mam drewniane uczy
), a tu mechanik, nie naprowadzany w ogóle na temat oleju, sam zwrócił mi na to uwagę.
Więc coś jest na rzeczy.
Tzn. - na Amsa nigdy nie można było powiedzieć że coś z nim nie tak, gdy do Millersa można się przypiąć o to czy tamto, co nie świadczy że jest złym olejem. Jest inny, powiedział bym że bardziej do normalnego użytkowania auta niż do jego upalania.
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, informacja w tej aukcji :http://allegro.pl/olej-sy...2439187949.html
jakaś niespójna. W nagłówku określenie oleju jako OLEJ SYNTETYCZNY LAZERWAY 5W/40 C-3 OPAK. 4L a dalej w opisie OLEJ SYNTETYCZNY STATOIL LAZERWAY C 3 5W/30 OPAKOWANIE 4 L. W końcu nie wiem czy 5W40 czy 5W30
A ten: OLEJ SYNTETYCZNY LAZERWAY LL 5W/30 4L STAT to zapewne z normą 504-507.
Mam wrażenie że z normą 505.01 to tylko 5W40
ops:
[ Dodano: Wto 03 Lip, 12 23:44 ]
a to na stronie Statoil:
LazerWay C3 5W-40
API SM/CF, ACEA C3, A3/B3, A3/B4,
MB 229.51, BMW LL-04, VW 502.00/
505.00/505.01, Porsche,
Performance level: MB 229.31,
Ford WSS-M2C 917.pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Chociaż Norwegowie chyba coś wiedzą o odpalaniu silnika w niskich temperaturach :lol:
[ Dodano: Wto 03 Lip, 12 23:58 ]
natash, Jestem otwarty na wszelkie sugestie ale może coś więcej
Widzę że jeździsz z tym samym co ja silnikiem i chętnie kliknę Tobie "pomógł" 13x
[ Dodano: Sro 04 Lip, 12 00:00 ]
Kurcze, zaraz 24.00 a jutro trzeba od rana walczyć :szeroki_usmiechpozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
haha no fakt...chyba się przejęzyczli (ale pilnujecie takich spraw :diabelski_usmiech )Zamieszczone przez pacocasesW nagłówku określenie oleju jako OLEJ SYNTETYCZNY LAZERWAY 5W/40 C-3 OPAK. 4L a dalej w opisie OLEJ SYNTETYCZNY STATOIL LAZERWAY C 3 5W/30
http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...440496066.html ten ma PAO 30% a ten http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...439187949.html to syntetyczna technologia http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...439187949.html ( taki HC nowej generacji itd...)
:chytry o matkoooo no i cały poprzedni watek i obecne 81 stron szlak trafił :los ...znów od nowa trzeba zaczynać co lać (co można i co jest zdrowsze) do PD bez DPF-a ....?Zamieszczone przez natashLepiej do PD lac z norma 507 niz 505.1 silnik bez DPF?
Przecież o tym już było. Znajdziesz + i - specyfikacji zarówno oleju z VW 505.01 jak i VW 507.00 nie wspominając o różnicach w SAE takich olejów ( 5W/30 vs 5W/40 choć są też 5W/30 z VW 505.01) itd...
Zamieszczone przez pacocasesNorwegowie chyba coś wiedzą o odpalaniu silnika w niskich temperaturach
k dokładnie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
ok ale na spokojnie bo muszę dojść do siebie po przyjeździe z Włoch :wink: ... wieczorkiem postaram się dać krótkie info na PW.Zamieszczone przez pacocasescoś na PW
norma VW 505.01 - olej ma się "kleić" do krzywek a nie spływać całkowicie co ma zapobiegać "wyprasowaniu" go właśnie spod krzywek wałka rozrządu (było już o tym, stąd widać różnicę np w zimie pomiędzy olejem VW 505.00 a VW 505.01 - pierwszy teoretycznie powinien być "bardziej płynny" szybko jest rozprowadzany po węzłach tarcia w silniku ale też szybciej ścieka do misko olejewej) itd...Zamieszczone przez soszek81jak postoi kilka godzin to bardziej klepie zaraz po odpaleniu....olej spłynął z krzywek i nic go tam nie zostało
Millers XFD 5W/40 ma specyfikację Volkswagen 505.00 - (więc to normalne) a Amsoil AFL 5W/40 spełnia wg producenta wymogi dla specyfikacji Volkswagen 505.01.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
przy moim oleju (Millers XFE-PD 5w40 ) nic takiego nie występujeZamieszczone przez soszek81- "zauważyłeś że na tym oleju jak postoi kilka godzin to bardziej klepie zaraz po odpaleniu? Po kilku sekundach to znika, ale na początku jest bardziej metalicznie jakby olej spłynął z krzywek i nic go tam nie zostało"
O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
A ja już kompletnie zgłupiałem i kupiłem Mobil1 5/30 formuła ESP czy jakoś tak.
Tęsknię za czasami kiedy maluchy,duże Fiaty i Polonezy śmigały na specjalach a Nyski, żuki i Tarpany na selektorach (czy coś z nazwami pomyliłem-nie pamiętam).
Nie było wielkiego wyboru i nie było for internetowych,na których bardzo często handlowcy lansowali swój produkt jako najlepszy...
Kombinacje olejowe zakończyłem ;-)
Komentarz
-
-
To dość powszechna opinia, ale czytając ją dziś po raz kolejny zadałem sobie pytanie: który z testów zdefiniowanych dla 505.01 miałby to klejenie weryfikować ? Tak na szybko - nie mam pomysłu.Zamieszczone przez PAOLO ESCOnorma VW 505.01 - olej ma się "kleić" do krzywek a nie spływać całkowicie co ma zapobiegaćOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
mam, odpiszę wieczorem.Zamieszczone przez pacocaseswysłałem 2x na PW ale chyba poszły w kosmos
dobre pytanie - poszukam, zobaczymy co da się wyszukać :wink:Zamieszczone przez zak14który z testów zdefiniowanych dla 505.01 miałby to klejenie weryfikować ?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
zak, PAOLO, klejenie ale można również zastosowac podobnie brzmiacą nazwę "polarność"
Ale to szerokie stwierdzenie.
505.01 - zamysł GłÓWNY był taki aby ludzie nie lali natanszych olejów 505.00 w tym minerałów.
505.01 aprobowany ma być tanszy, akceptowalny przez odbiorców, PAO jest drogie i mniej polarne od HC które można dopakować tak jak to robi Millers 70% bazą PAO i dzięki 30% zawartości HC w XFE-PD
Jakieś metody CEC ale nie pamiętam.
VW z tego co pamietam chyba testuje Unit Injection.
A nie lepiej zalac 0W50 i miec święty spokój ...?
For nearly 100 Years, Penrite has served the lubricant market in Australia with products such as engine oils, automatic transmission fluids, gear & differential oils, coolants, greases, heavy-duty engine, hydraulic & industrial oils, farm and construction products
:lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
aleś wymyślił...soryyyy ale to kompletna bzdura..Zamieszczone przez Pidziek505.01 - zamysł GłÓWNY był taki aby ludzie nie lali natanszych olejów 505.00 w tym minerałów.
soryyy ... jak wyżej :roll:Zamieszczone przez Pidziek505.01 aprobowany ma być tanszy, akceptowalny przez odbiorców,
zgadza się choć nie do końca. Owszem baza PAO jest dosyć droga. Czyste PAO może i jest mniej polarne (klejenie się cząsteczek oleju do metalu tzw. polaryzacja cząsteczek oleju w uproszczeniu dla nie wtajemniczonych :wink: ) ale te oleje można już ładnie dopakować wszelkiego typu dodatkami do oleju bazowego albo połaczyć z estrami a to daje zwiększone zdolności przylegania do powierzchni metalowych na skutek naturalnej polaryzacji cząsteczek. Każda szanująca sie firma stosuje estry/pochodne estrów w swych olejach np 1-2% bazowego składu oleju, by olej całkowicie nie ściekał z gładzi cylindrycznych ...ewentualnie zamiast drogich estrów wprowadza HC, które jest "nośnikiem" a dużą zaletą HC jest właśnie naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem i dzieki temu uzyskuję się "odpowiedni efekt".Zamieszczone przez PidziekPAO jest drogie i mniej polarne od HC które można dopakować
Podobnie jak PAO, estry są syntetyzowane z stosunkowo czystych i prostych materiałów wyjściowych do wytworzenia określonej struktury molekularnej zaprojektowanej specjalnie dla uzyskania wysokiej wydajności smarowania. Oba typy syntetyczne olejów bazowych to głównie rozgałęzione węglowodory, które są termicznie stabilne, mają wysokie wskaźniki lepkości i brak niepożądanych zachowań i są stabilne w przypadku zanieczyszczeń spotykanych w konwencjonalnych olejach które opierają się na pochodnych ropy naftowej. Podstawową różnicą strukturalną między estry i PAO jest obecność tlenu w cząsteczkach węglowodorów w postaci kilku wiązań estrowych (COOR), które powodują właśnie polaryzację cząsteczek.
Ta polaryzacja wpływa na estry (lub mix HC) które zachowują się w następujący sposób:
1) Zmienność: polaryzacja cząsteczek estru powoduje ich przyciąganie do siebie i w wyniku tego międzycząsteczkowego przyciągania "olej jest stabilniejszy", ponieważ wymagana jest większa energia (ciepło) na przejście estrów z cieczy w stan gazowy. Dlatego w danej masie cząsteczkowej lub lepkości, estry prezentują niższą prężności par, co przekłada się na wyższą temperaturę zapłonu i niższą szybkość parowania dla smaru. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej wiązań estrowych w określonym estrze, tym wyższa jego temperatura zapłonu i niższą jego zmiennoś.
2) Smarowność: Polaryzacja powoduje również to, że cząsteczki estru są przyciągane do dodatnio naładowanych powierzchni metalowych. W wyniku tego, cząsteczki mają tendencję do tworzenia filmu olejowego na powierzchni metalu , który wymaga dodatkowej energii (obciążenia) by go wytrzeć/zerwać... specyfikacja VW 505.01 itd...
apa
[ Dodano: Sro 04 Lip, 12 23:42 ]
wychodzi że żaden z oficjalnych ...ale jest jeszcze 1000-godzinny test radionuklidowy (kufaaa jakoś tak to brzmiZamieszczone przez zak14który z testów zdefiniowanych dla 505.01 miałby to klejenie weryfikować ?
ops: ) / TLA - został opracowany przez VW, po to by móc obliczyć mikroskopijne zużycia w silniku, mierzone w nanometrach (do 0,01 mikrometra) ...
a co powiesz w temacie badań TLA / SLA / RNT wykonywanych przez VW na olejach?Zamieszczone przez PidziekPAOLO, klejenie ale można również zastosowac podobnie brzmiacą nazwę "polarność"PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Teza polemiczna.Zamieszczone przez Pidziek505.01 - zamysł GłÓWNY był taki aby ludzie nie lali natanszych olejów 505.00 w tym minerałów.
Ewidentnie polarne są estry ale także oleje mineralne uzyskane w wyniku ekstrakcji rozpuszczalnikowej (gr I). A proces finishingu, w tym hydrofinishingu, nieco tę polarność obniża vide poniższa ilustracja.

Przy czym – to tak na marginesie - warto pamiętać, że przy formułowaniu oleju z polarnością bazy też nie można przesadzić, bo wtedy baza konkuruje w procesie adsorpcji do metalu z dodatkami AW – osłabiając ich działanie.
Możesz pokazać jakiś kwit potwierdzający powyższe udziały poszczególnych grup olejów bazowych ?Zamieszczone przez Pidziektak jak to robi Millers 70% bazą PAO i dzięki 30% zawartości HC w XFE-PD
No tak, pewnie z 80% testów w europejskich specyfikacjach to jakieś CEC. Masz zatem dużą szansę mieć rację.Zamieszczone przez PidziekJakieś metody CEC ale nie pamiętam.
Najprędzej, jak mi się wydaje, o zużyciu krzywek pompowtryskiwaczy może mówić RNT Wear, ale czy jest on wykonywany dla pary krzywka pompowtryskiwacza – pompowtryskiwacz, czy tylko krzywka popychacza – popychacz, tego nie wiem (jeden slajd dostępnej w sieci prezentacji może to sugerować, inny temu przeczy, ale nie znalazłem twardych faktów). Tym niemniej to nie jest test, który wprost weryfikuje przyleganie / polarność, choć być może te cechy okazują się przydatne, bo w trakcie testu występując fazy start-stop (14 godzin) i łatwiej przejść test olejowi „wolniej wpływającemu”.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
A niby fachowiec z branży olejowej, Pidiziek nie kompromituj się bardziej. Czy tobie, nie fachowcy musza coś udowadniać?Zamieszczone przez Pidziekzak, PAOLO, klejenie ale można również zastosowac podobnie brzmiacą nazwę "polarność"
zak14 Możesz dać jakiś namiar o tym? Może być na pw. Nie znam się ale bym poczytał coś o tym teście, jakoś nie mogę znaleźć.Zamieszczone przez zak14w trakcie testu występując fazy start-stop (14 godzin) i łatwiej przejść test olejowi „wolniej wpływającemu”.
Komentarz
-


Komentarz