Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Seed
    Elegance
    • 2010
    • 875
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Zamieszczone przez pacocases
    loru, bo jeżdżę na Fuchs GT1 5W40XTL z normą 505.01 a nie jest to pełen syntetyk. Do tego w zimie używam autka b.rzadko (wożą mnie do pracy :lol: ) i jak już wcześniej pisałem po tygodniowym nieużywaniu po odpaleniu dało się słyszeć kilka piskliwych odgłosów co wskazywałoby na kiepskie smarowanie przy takim używaniu. Szukam więc czegoś z tą normą ale syntetycznego i rzadszego co b.szybko smaruje w zimie. Myślałem o Millersie albo Amsoil ale nie znalazłem o takich parametrach.
    pacocases, zalej na zimę 506.01 0W-30 i bedziesz zadowolony - polecam - w AXR sie sprawdzil. Mialem Motula Specific 506.01 - pełen syntetyk na estrach.
    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

    Komentarz

    • Dzida
      RS
      • 2006
      • 2253

      Zamieszczone przez zak14
      No i jedne z nielicznych na razie 5w30 z oficjalną aprobatą VW 505.01 - tu masz najnowszą listę z czerwca:
      https://erwin.volkswagen.de/erwin/vo...0500_50501.pdf
      Czyli z tego zestawienia wynika że oleje z Orlenu nie posiadają aprobaty 505.01????? Chyba nie jest kompletne. . . :roll:

      Komentarz

      • zak14
        Rider
        • 2011
        • 605
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Czyli z tego zestawienia wynika że oleje z Orlenu nie posiadają aprobaty 505.01????? Chyba nie jest kompletne. . .
        Może niekompletne, może wygasła aprobata, a może inne sekwencja certyfikacji jest na innej liście. Spróbuję poszperać wieczorem w zasobach domowych, może znajdę wyjaśnienie.

        [ Dodano: Wto 03 Lip, 12 19:18 ]
        Przejrzałem w aktualnych i poprzednich wersjach plików - nie ma tam żadnego oleju Orlen z 505.01 (z 507 zresztą też nie). Zatem: albo niemiaszkom nawala skrupulatność, albo olej nie ma aprobaty a po prostu producent deklaruje, że olej spełnia wymogi. Jak komuś się chce można napisać do Orlenu i to wyjaśnić, prosząc o dokument z VW potwierdzający przyznanie aprobaty.
        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

        Komentarz

        • pacocases
          Rider
          • 2011
          • 576
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Dzida, wg tej, załączonej przez zak14 listy zrobiłem sobie krótką listę którą byłbym zaintersowany ale ponieważ moja wiedza w tym temacie kończy się na tym co wyczytałem w instrukcji użytkowania mojego autka (a jest to pierwszy diesel w mojej ponad 42-letniej karierze kierowcy), proszę o podpowiedź który z nich byłby do mojego PD-ka najsensowniejszykolejność przypadkowa)

          Liqui Moly Liqui Moly Longtime High Tech SAE 5W-30 50200/50500/50501

          Liqui Moly LIQUI MOLY Pro-Engine M 500 SAE 5W-30 50200/50500/50501

          Liqui Moly LIQUI MOLY Top Tec 4600 SAE 5W-30 50200/50500/50501

          Liqui Moly LIQUI MOLY Top Tec 4605 SAE 5W-30 50200/50500/50501

          Total Total Quartz INEO MC 3 SAE 5W-30 50200/50500/50501

          Total Total Quartz INEO XC3 SAE 5W-30 50200/50500/50501
          pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

          Komentarz

          • Dzida
            RS
            • 2006
            • 2253

            Zamieszczone przez pacocases
            Liqui Moly LIQUI MOLY Pro-Engine M 500 SAE 5W-30 50200/50500/50501
            Zamieszczone przez pacocases
            Liqui Moly LIQUI MOLY Top Tec 4605 SAE 5W-30 50200/50500/50501
            to może być ciężko dostać. . .

            Ja chyba pójdę w kierunku LM 4600 przy najbliższej wymianie, w tej chwili mam zalanego Lotosa C3 który kupiłem przypadkowo dosyć tanio, ale cena tego oleju po prostu zabija. . .

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              bongiorno! wszystkim :spoko
              Niestety musiałem wrócić do naszego kochanego kraju :wink: upsss ale jak widzę :shock: Koledzy nie próżnowali i będzie co poczytać :diabelski_usmiech zacznę od strony 74 ...

              Zamieszczone przez loru
              Porównanie
              Loru- fajne porównanie.

              Zamieszczone przez pacocases
              zrobiłem sobie krótką listę którą byłbym zaintersowany
              a gdzie Lazerway? (Statoil - to porządna firma).

              Zamieszczone przez Dzida
              Ja chyba pójdę w kierunku
              LazerWay lub Neste (nie koniecznie trzeba przepłacać za LM ! - zawsze pisałem, że cena tych olejów jest zbyt wysoka).

              Do BXE możesz lać http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...439187949.html lub http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...440496066.html (stosunek cena/jakość godne uwagi - sprzedawca pewny ("PROFIT-STAT EP jest autoryzowanym dystrybutorem produktów ropopochodnych firmy STATOIL") http://sklep.profitstatep.pl/index.p...emart&Itemid=1 itd...
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Dzida
                RS
                • 2006
                • 2253

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                LazerWay
                Paweł, zastanawiałem się na Lazerway-em, ale "G 5W30". Wg karty ze Szwecji ten olej ma 505.01, ale na żadnym z opakowań ta norma nie jest wymieniona.

                Poniżej wrzucam odpowiedź ze Statoila a propos normy 505.01 i oleju Statoil Lazerway G 5W30:

                Dzień dobry,

                Nasz olej LazerWay G 5W-30 rzeczywiście spełnia wymagania normy VW 505.01 (choć nie ma na to dokumentu i dlatego norma ta podana jest, jako poziom jakości).
                Jeśli w Pana samochodzie ma być stosowany olej spełniający wymaganie powyższej normy VW, to LazerWay G 5W-30 może być tam zastosowany.
                W naszej ofercie mamy również olej LazerWay C3 5W-40, który ma aktualną aprobatę VW (w załączeniu).

                Informuję, że najbardziej aktualne karty produktu są na stronie szwedzkiej (www.statoillubricants.com)


                Pozdrawiam
                Agnieszka Nytko



                Agnieszka Nytko
                Koordynator Grupy Serwisu Technicznego
                Technical Service Team Coordinator
                email: [email protected]

                Statoil Poland Sp. z o.o.
                Dział Olejów i Smarów
                31-476 Kraków, ul. Lublańska 38
                tel.: 012 415 70 00; fax: 012 415 71 00
                Statoil Poland Spólka z o.o.
                ul.Puławska 86
                02-603 Warszawa
                Polska
                KRS:0000012413
                XIII Wydział Gospodarczy KRS Sądu Rejonowego
                dla m.st Warszawy
                NIP:779-00-01-083
                Kapitał Zakładowy: 952 460 650,00 PLN

                Komentarz

                • zak14
                  Rider
                  • 2011
                  • 605
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Zamieszczone przez pacocases
                  wg tej, załączonej przez zak14 listy zrobiłem sobie krótką listę
                  Widzę, że trochę z tą listą narozrabiałem, bo jednak nie ma na niej sporo olejów, które do aut na PD (zwłaszcza po gwarancji) całkiem dobrze podejdą. Poza tym poruszaliśmy się w ramach normy 505.01 i tu podrzuciłem propozycję rozważenia czegoś 5w30, ale to nie musi być wybór dla każdego dobry, choć może się okazać dobrym kompromisem dla wielu. Są jednak jeszcze fajne oleje 506.01 (ja po krótkim okresie płukania po Fuchsie planuję na zimę Motula Specific z tą aprobatą), są też ciekawe oliwy 5w40, dla tych co pałują lub wyznają doktrynę gruby olej - bezpieczniej. Proponuję więc, żeby osoby z autami po gwarancji przesadnie skrupulatnie tej listy nie czytały
                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                  Komentarz

                  • soszek81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1245

                    No to doleję oliwy do ognia :diabelski_usmiech

                    Dziś zmieniałem rozrząd.
                    Autem wjechałem na warsztat o 14, odebrałem po 21 (czyli wymiana błyskawiczna jak w F cośtam :lol: ).
                    Ale w temacie.
                    Auto postało te kilka godzin, przychodzę na końcówce aby podyrygować co i jak zrobić aby ustawić kąt wtrysku taki jaki chcę, a mi mechanik coś takiego gada:
                    - "zauważyłeś że na tym oleju jak postoi kilka godzin to bardziej klepie zaraz po odpaleniu? Po kilku sekundach to znika, ale na początku jest bardziej metalicznie jakby olej spłynął z krzywek i nic go tam nie zostało"

                    Olej obecny Millers XFD 5W40, przebieg ok 4k km.
                    Porównany do Amsoil 5W40, przebieg 16k km i takich efektów nie było (ten sam mechanik zmieniał mi oba oleje i w międzyczasie serwisował nie raz auto).
                    Myślałem do tej pory że jestem coś przeczulony, że mi się raczej wydaje (w końcu mam drewniane uczy ), a tu mechanik, nie naprowadzany w ogóle na temat oleju, sam zwrócił mi na to uwagę.

                    Więc coś jest na rzeczy.
                    Tzn. - na Amsa nigdy nie można było powiedzieć że coś z nim nie tak, gdy do Millersa można się przypiąć o to czy tamto, co nie świadczy że jest złym olejem. Jest inny, powiedział bym że bardziej do normalnego użytkowania auta niż do jego upalania.
                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                    Komentarz

                    • pacocases
                      Rider
                      • 2011
                      • 576
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      PAOLO ESCO, informacja w tej aukcji :http://allegro.pl/olej-sy...2439187949.html
                      jakaś niespójna. W nagłówku określenie oleju jako OLEJ SYNTETYCZNY LAZERWAY 5W/40 C-3 OPAK. 4L a dalej w opisie OLEJ SYNTETYCZNY STATOIL LAZERWAY C 3 5W/30 OPAKOWANIE 4 L. W końcu nie wiem czy 5W40 czy 5W30
                      A ten: OLEJ SYNTETYCZNY LAZERWAY LL 5W/30 4L STAT to zapewne z normą 504-507.
                      Mam wrażenie że z normą 505.01 to tylko 5W40 ops:

                      [ Dodano: Wto 03 Lip, 12 23:44 ]
                      a to na stronie Statoil:
                      LazerWay C3 5W-40
                      API SM/CF, ACEA C3, A3/B3, A3/B4,
                      MB 229.51, BMW LL-04, VW 502.00/
                      505.00/505.01, Porsche,
                      Performance level: MB 229.31,
                      Ford WSS-M2C 917.
                      pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        Lepiej do PD lac z norma 507 niz 505.1 silnik bez DPF?

                        Komentarz

                        • pacocases
                          Rider
                          • 2011
                          • 576
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Chociaż Norwegowie chyba coś wiedzą o odpalaniu silnika w niskich temperaturach :lol:

                          [ Dodano: Wto 03 Lip, 12 23:58 ]
                          natash, Jestem otwarty na wszelkie sugestie ale może coś więcej
                          Widzę że jeździsz z tym samym co ja silnikiem i chętnie kliknę Tobie "pomógł" 13x

                          [ Dodano: Sro 04 Lip, 12 00:00 ]
                          Kurcze, zaraz 24.00 a jutro trzeba od rana walczyć :szeroki_usmiech
                          pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                          Komentarz

                          • Lashlo
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1455

                            natash, ja leje tak właśnie do PD AXR bez DPF zamiast 505.01 leje 504/507 i wymieniam co 15 tys.Silnik nie wybucha ;-)

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez pacocases
                              W nagłówku określenie oleju jako OLEJ SYNTETYCZNY LAZERWAY 5W/40 C-3 OPAK. 4L a dalej w opisie OLEJ SYNTETYCZNY STATOIL LAZERWAY C 3 5W/30
                              haha no fakt...chyba się przejęzyczli (ale pilnujecie takich spraw :diabelski_usmiech )
                              http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...440496066.html ten ma PAO 30% a ten http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...439187949.html to syntetyczna technologia http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...439187949.html ( taki HC nowej generacji itd...)

                              Zamieszczone przez natash
                              Lepiej do PD lac z norma 507 niz 505.1 silnik bez DPF?
                              :chytry o matkoooo no i cały poprzedni watek i obecne 81 stron szlak trafił :los ...znów od nowa trzeba zaczynać co lać (co można i co jest zdrowsze) do PD bez DPF-a ....?
                              Przecież o tym już było. Znajdziesz + i - specyfikacji zarówno oleju z VW 505.01 jak i VW 507.00 nie wspominając o różnicach w SAE takich olejów ( 5W/30 vs 5W/40 choć są też 5W/30 z VW 505.01) itd...

                              Zamieszczone przez pacocases
                              Norwegowie chyba coś wiedzą o odpalaniu silnika w niskich temperaturach
                              k dokładnie.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • pacocases
                                Rider
                                • 2011
                                • 576
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                PAOLO ESCO, coś na PW ops:
                                pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez pacocases
                                  coś na PW
                                  ok ale na spokojnie bo muszę dojść do siebie po przyjeździe z Włoch :wink: ... wieczorkiem postaram się dać krótkie info na PW.

                                  Zamieszczone przez soszek81
                                  jak postoi kilka godzin to bardziej klepie zaraz po odpaleniu....olej spłynął z krzywek i nic go tam nie zostało
                                  norma VW 505.01 - olej ma się "kleić" do krzywek a nie spływać całkowicie co ma zapobiegać "wyprasowaniu" go właśnie spod krzywek wałka rozrządu (było już o tym, stąd widać różnicę np w zimie pomiędzy olejem VW 505.00 a VW 505.01 - pierwszy teoretycznie powinien być "bardziej płynny" szybko jest rozprowadzany po węzłach tarcia w silniku ale też szybciej ścieka do misko olejewej) itd...
                                  Millers XFD 5W/40 ma specyfikację Volkswagen 505.00 - (więc to normalne) a Amsoil AFL 5W/40 spełnia wg producenta wymogi dla specyfikacji Volkswagen 505.01.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Zamieszczone przez soszek81
                                    - "zauważyłeś że na tym oleju jak postoi kilka godzin to bardziej klepie zaraz po odpaleniu? Po kilku sekundach to znika, ale na początku jest bardziej metalicznie jakby olej spłynął z krzywek i nic go tam nie zostało"
                                    przy moim oleju (Millers XFE-PD 5w40 ) nic takiego nie występuje
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • Lashlo
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1455

                                      A ja już kompletnie zgłupiałem i kupiłem Mobil1 5/30 formuła ESP czy jakoś tak.
                                      Tęsknię za czasami kiedy maluchy,duże Fiaty i Polonezy śmigały na specjalach a Nyski, żuki i Tarpany na selektorach (czy coś z nazwami pomyliłem-nie pamiętam).
                                      Nie było wielkiego wyboru i nie było for internetowych,na których bardzo często handlowcy lansowali swój produkt jako najlepszy...
                                      Kombinacje olejowe zakończyłem ;-)

                                      Komentarz

                                      • pacocases
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 576
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        PAOLO ESCO, wysłałem 2x na PW ale chyba poszły w kosmos :diabelski_usmiech
                                        pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                        Komentarz

                                        • zak14
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 605
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          norma VW 505.01 - olej ma się "kleić" do krzywek a nie spływać całkowicie co ma zapobiegać
                                          To dość powszechna opinia, ale czytając ją dziś po raz kolejny zadałem sobie pytanie: który z testów zdefiniowanych dla 505.01 miałby to klejenie weryfikować ? Tak na szybko - nie mam pomysłu.
                                          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez pacocases
                                            wysłałem 2x na PW ale chyba poszły w kosmos
                                            mam, odpiszę wieczorem.
                                            Zamieszczone przez zak14
                                            który z testów zdefiniowanych dla 505.01 miałby to klejenie weryfikować ?
                                            dobre pytanie - poszukam, zobaczymy co da się wyszukać :wink:
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              zak, PAOLO, klejenie ale można również zastosowac podobnie brzmiacą nazwę "polarność"
                                              Ale to szerokie stwierdzenie.

                                              505.01 - zamysł GłÓWNY był taki aby ludzie nie lali natanszych olejów 505.00 w tym minerałów.

                                              505.01 aprobowany ma być tanszy, akceptowalny przez odbiorców, PAO jest drogie i mniej polarne od HC które można dopakować tak jak to robi Millers 70% bazą PAO i dzięki 30% zawartości HC w XFE-PD

                                              Jakieś metody CEC ale nie pamiętam.

                                              VW z tego co pamietam chyba testuje Unit Injection.


                                              A nie lepiej zalac 0W50 i miec święty spokój ...?

                                              Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.


                                              :lol:
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                505.01 - zamysł GłÓWNY był taki aby ludzie nie lali natanszych olejów 505.00 w tym minerałów.
                                                aleś wymyślił...soryyyy ale to kompletna bzdura..
                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                505.01 aprobowany ma być tanszy, akceptowalny przez odbiorców,
                                                soryyy ... jak wyżej :roll:
                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                PAO jest drogie i mniej polarne od HC które można dopakować
                                                zgadza się choć nie do końca. Owszem baza PAO jest dosyć droga. Czyste PAO może i jest mniej polarne (klejenie się cząsteczek oleju do metalu tzw. polaryzacja cząsteczek oleju w uproszczeniu dla nie wtajemniczonych :wink: ) ale te oleje można już ładnie dopakować wszelkiego typu dodatkami do oleju bazowego albo połaczyć z estrami a to daje zwiększone zdolności przylegania do powierzchni metalowych na skutek naturalnej polaryzacji cząsteczek. Każda szanująca sie firma stosuje estry/pochodne estrów w swych olejach np 1-2% bazowego składu oleju, by olej całkowicie nie ściekał z gładzi cylindrycznych ...ewentualnie zamiast drogich estrów wprowadza HC, które jest "nośnikiem" a dużą zaletą HC jest właśnie naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem i dzieki temu uzyskuję się "odpowiedni efekt".

                                                Podobnie jak PAO, estry są syntetyzowane z stosunkowo czystych i prostych materiałów wyjściowych do wytworzenia określonej struktury molekularnej zaprojektowanej specjalnie dla uzyskania wysokiej wydajności smarowania. Oba typy syntetyczne olejów bazowych to głównie rozgałęzione węglowodory, które są termicznie stabilne, mają wysokie wskaźniki lepkości i brak niepożądanych zachowań i są stabilne w przypadku zanieczyszczeń spotykanych w konwencjonalnych olejach które opierają się na pochodnych ropy naftowej. Podstawową różnicą strukturalną między estry i PAO jest obecność tlenu w cząsteczkach węglowodorów w postaci kilku wiązań estrowych (COOR), które powodują właśnie polaryzację cząsteczek.
                                                Ta polaryzacja wpływa na estry (lub mix HC) które zachowują się w następujący sposób:

                                                1) Zmienność: polaryzacja cząsteczek estru powoduje ich przyciąganie do siebie i w wyniku tego międzycząsteczkowego przyciągania "olej jest stabilniejszy", ponieważ wymagana jest większa energia (ciepło) na przejście estrów z cieczy w stan gazowy. Dlatego w danej masie cząsteczkowej lub lepkości, estry prezentują niższą prężności par, co przekłada się na wyższą temperaturę zapłonu i niższą szybkość parowania dla smaru. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej wiązań estrowych w określonym estrze, tym wyższa jego temperatura zapłonu i niższą jego zmiennoś.

                                                2) Smarowność: Polaryzacja powoduje również to, że cząsteczki estru są przyciągane do dodatnio naładowanych powierzchni metalowych. W wyniku tego, cząsteczki mają tendencję do tworzenia filmu olejowego na powierzchni metalu , który wymaga dodatkowej energii (obciążenia) by go wytrzeć/zerwać... specyfikacja VW 505.01 itd... apa

                                                [ Dodano: Sro 04 Lip, 12 23:42 ]
                                                Zamieszczone przez zak14
                                                który z testów zdefiniowanych dla 505.01 miałby to klejenie weryfikować ?
                                                wychodzi że żaden z oficjalnych ...ale jest jeszcze 1000-godzinny test radionuklidowy (kufaaa jakoś tak to brzmi ops: ) / TLA - został opracowany przez VW, po to by móc obliczyć mikroskopijne zużycia w silniku, mierzone w nanometrach (do 0,01 mikrometra) ...
                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                PAOLO, klejenie ale można również zastosowac podobnie brzmiacą nazwę "polarność"
                                                a co powiesz w temacie badań TLA / SLA / RNT wykonywanych przez VW na olejach?
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • zak14
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 605
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  505.01 - zamysł GłÓWNY był taki aby ludzie nie lali natanszych olejów 505.00 w tym minerałów.
                                                  Teza polemiczna.
                                                  Ewidentnie polarne są estry ale także oleje mineralne uzyskane w wyniku ekstrakcji rozpuszczalnikowej (gr I). A proces finishingu, w tym hydrofinishingu, nieco tę polarność obniża vide poniższa ilustracja.



                                                  Przy czym – to tak na marginesie - warto pamiętać, że przy formułowaniu oleju z polarnością bazy też nie można przesadzić, bo wtedy baza konkuruje w procesie adsorpcji do metalu z dodatkami AW – osłabiając ich działanie.

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  tak jak to robi Millers 70% bazą PAO i dzięki 30% zawartości HC w XFE-PD
                                                  Możesz pokazać jakiś kwit potwierdzający powyższe udziały poszczególnych grup olejów bazowych ?

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Jakieś metody CEC ale nie pamiętam.
                                                  No tak, pewnie z 80% testów w europejskich specyfikacjach to jakieś CEC. Masz zatem dużą szansę mieć rację.

                                                  Najprędzej, jak mi się wydaje, o zużyciu krzywek pompowtryskiwaczy może mówić RNT Wear, ale czy jest on wykonywany dla pary krzywka pompowtryskiwacza – pompowtryskiwacz, czy tylko krzywka popychacza – popychacz, tego nie wiem (jeden slajd dostępnej w sieci prezentacji może to sugerować, inny temu przeczy, ale nie znalazłem twardych faktów). Tym niemniej to nie jest test, który wprost weryfikuje przyleganie / polarność, choć być może te cechy okazują się przydatne, bo w trakcie testu występując fazy start-stop (14 godzin) i łatwiej przejść test olejowi „wolniej wpływającemu”.
                                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                  Komentarz

                                                  • leonn
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2726
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    zak, PAOLO, klejenie ale można również zastosowac podobnie brzmiacą nazwę "polarność"
                                                    A niby fachowiec z branży olejowej, Pidiziek nie kompromituj się bardziej. Czy tobie, nie fachowcy musza coś udowadniać?
                                                    Zamieszczone przez zak14
                                                    w trakcie testu występując fazy start-stop (14 godzin) i łatwiej przejść test olejowi „wolniej wpływającemu”.
                                                    zak14 Możesz dać jakiś namiar o tym? Może być na pw. Nie znam się ale bym poczytał coś o tym teście, jakoś nie mogę znaleźć.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...