Zamieszczone przez pacocases
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez zak14No i jedne z nielicznych na razie 5w30 z oficjalną aprobatą VW 505.01 - tu masz najnowszą listę z czerwca:
https://erwin.volkswagen.de/erwin/vo...0500_50501.pdf
Komentarz
-
-
Czyli z tego zestawienia wynika że oleje z Orlenu nie posiadają aprobaty 505.01????? Chyba nie jest kompletne. . .
[ Dodano: Wto 03 Lip, 12 19:18 ]
Przejrzałem w aktualnych i poprzednich wersjach plików - nie ma tam żadnego oleju Orlen z 505.01 (z 507 zresztą też nie). Zatem: albo niemiaszkom nawala skrupulatność, albo olej nie ma aprobaty a po prostu producent deklaruje, że olej spełnia wymogi. Jak komuś się chce można napisać do Orlenu i to wyjaśnić, prosząc o dokument z VW potwierdzający przyznanie aprobaty.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Dzida, wg tej, załączonej przez zak14 listy zrobiłem sobie krótką listę którą byłbym zaintersowany ale ponieważ moja wiedza w tym temacie kończy się na tym co wyczytałem w instrukcji użytkowania mojego autka (a jest to pierwszy diesel w mojej ponad 42-letniej karierze kierowcy), proszę o podpowiedź który z nich byłby do mojego PD-ka najsensowniejszykolejność przypadkowa)
Liqui Moly Liqui Moly Longtime High Tech SAE 5W-30 50200/50500/50501
Liqui Moly LIQUI MOLY Pro-Engine M 500 SAE 5W-30 50200/50500/50501
Liqui Moly LIQUI MOLY Top Tec 4600 SAE 5W-30 50200/50500/50501
Liqui Moly LIQUI MOLY Top Tec 4605 SAE 5W-30 50200/50500/50501
Total Total Quartz INEO MC 3 SAE 5W-30 50200/50500/50501
Total Total Quartz INEO XC3 SAE 5W-30 50200/50500/50501pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pacocasesLiqui Moly LIQUI MOLY Pro-Engine M 500 SAE 5W-30 50200/50500/50501Zamieszczone przez pacocasesLiqui Moly LIQUI MOLY Top Tec 4605 SAE 5W-30 50200/50500/50501
Ja chyba pójdę w kierunku LM 4600 przy najbliższej wymianie, w tej chwili mam zalanego Lotosa C3 który kupiłem przypadkowo dosyć tanio, ale cena tego oleju po prostu zabija. . .
Komentarz
-
-
bongiorno! wszystkim :spoko
Niestety musiałem wrócić do naszego kochanego kraju :wink: upsss ale jak widzę :shock: Koledzy nie próżnowali i będzie co poczytać :diabelski_usmiech zacznę od strony 74 ...
Zamieszczone przez loruPorównanie
Zamieszczone przez pacocaseszrobiłem sobie krótką listę którą byłbym zaintersowany
Zamieszczone przez DzidaJa chyba pójdę w kierunku
Do BXE możesz lać http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...439187949.html lub http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...440496066.html (stosunek cena/jakość godne uwagi - sprzedawca pewny ("PROFIT-STAT EP jest autoryzowanym dystrybutorem produktów ropopochodnych firmy STATOIL") http://sklep.profitstatep.pl/index.p...emart&Itemid=1 itd...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOLazerWay
Poniżej wrzucam odpowiedź ze Statoila a propos normy 505.01 i oleju Statoil Lazerway G 5W30:
Dzień dobry,
Nasz olej LazerWay G 5W-30 rzeczywiście spełnia wymagania normy VW 505.01 (choć nie ma na to dokumentu i dlatego norma ta podana jest, jako poziom jakości).
Jeśli w Pana samochodzie ma być stosowany olej spełniający wymaganie powyższej normy VW, to LazerWay G 5W-30 może być tam zastosowany.
W naszej ofercie mamy również olej LazerWay C3 5W-40, który ma aktualną aprobatę VW (w załączeniu).
Informuję, że najbardziej aktualne karty produktu są na stronie szwedzkiej (www.statoillubricants.com)
Pozdrawiam
Agnieszka Nytko
Agnieszka Nytko
Koordynator Grupy Serwisu Technicznego
Technical Service Team Coordinator
email: [email protected]
Statoil Poland Sp. z o.o.
Dział Olejów i Smarów
31-476 Kraków, ul. Lublańska 38
tel.: 012 415 70 00; fax: 012 415 71 00
Statoil Poland Spólka z o.o.
ul.Puławska 86
02-603 Warszawa
Polska
KRS:0000012413
XIII Wydział Gospodarczy KRS Sądu Rejonowego
dla m.st Warszawy
NIP:779-00-01-083
Kapitał Zakładowy: 952 460 650,00 PLN
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pacocaseswg tej, załączonej przez zak14 listy zrobiłem sobie krótką listęOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
No to doleję oliwy do ognia :diabelski_usmiech
Dziś zmieniałem rozrząd.
Autem wjechałem na warsztat o 14, odebrałem po 21 (czyli wymiana błyskawiczna jak w F cośtam :lol: ).
Ale w temacie.
Auto postało te kilka godzin, przychodzę na końcówce aby podyrygować co i jak zrobić aby ustawić kąt wtrysku taki jaki chcę, a mi mechanik coś takiego gada:
- "zauważyłeś że na tym oleju jak postoi kilka godzin to bardziej klepie zaraz po odpaleniu? Po kilku sekundach to znika, ale na początku jest bardziej metalicznie jakby olej spłynął z krzywek i nic go tam nie zostało"
Olej obecny Millers XFD 5W40, przebieg ok 4k km.
Porównany do Amsoil 5W40, przebieg 16k km i takich efektów nie było (ten sam mechanik zmieniał mi oba oleje i w międzyczasie serwisował nie raz auto).
Myślałem do tej pory że jestem coś przeczulony, że mi się raczej wydaje (w końcu mam drewniane uczy ), a tu mechanik, nie naprowadzany w ogóle na temat oleju, sam zwrócił mi na to uwagę.
Więc coś jest na rzeczy.
Tzn. - na Amsa nigdy nie można było powiedzieć że coś z nim nie tak, gdy do Millersa można się przypiąć o to czy tamto, co nie świadczy że jest złym olejem. Jest inny, powiedział bym że bardziej do normalnego użytkowania auta niż do jego upalania.
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, informacja w tej aukcji :http://allegro.pl/olej-sy...2439187949.html
jakaś niespójna. W nagłówku określenie oleju jako OLEJ SYNTETYCZNY LAZERWAY 5W/40 C-3 OPAK. 4L a dalej w opisie OLEJ SYNTETYCZNY STATOIL LAZERWAY C 3 5W/30 OPAKOWANIE 4 L. W końcu nie wiem czy 5W40 czy 5W30
A ten: OLEJ SYNTETYCZNY LAZERWAY LL 5W/30 4L STAT to zapewne z normą 504-507.
Mam wrażenie że z normą 505.01 to tylko 5W40 ops:
[ Dodano: Wto 03 Lip, 12 23:44 ]
a to na stronie Statoil:
LazerWay C3 5W-40
API SM/CF, ACEA C3, A3/B3, A3/B4,
MB 229.51, BMW LL-04, VW 502.00/
505.00/505.01, Porsche,
Performance level: MB 229.31,
Ford WSS-M2C 917.pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Chociaż Norwegowie chyba coś wiedzą o odpalaniu silnika w niskich temperaturach :lol:
[ Dodano: Wto 03 Lip, 12 23:58 ]
natash, Jestem otwarty na wszelkie sugestie ale może coś więcej
Widzę że jeździsz z tym samym co ja silnikiem i chętnie kliknę Tobie "pomógł" 13x
[ Dodano: Sro 04 Lip, 12 00:00 ]
Kurcze, zaraz 24.00 a jutro trzeba od rana walczyć :szeroki_usmiechpozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pacocasesW nagłówku określenie oleju jako OLEJ SYNTETYCZNY LAZERWAY 5W/40 C-3 OPAK. 4L a dalej w opisie OLEJ SYNTETYCZNY STATOIL LAZERWAY C 3 5W/30
http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...440496066.html ten ma PAO 30% a ten http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...439187949.html to syntetyczna technologia http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...439187949.html ( taki HC nowej generacji itd...)
Zamieszczone przez natashLepiej do PD lac z norma 507 niz 505.1 silnik bez DPF?
Przecież o tym już było. Znajdziesz + i - specyfikacji zarówno oleju z VW 505.01 jak i VW 507.00 nie wspominając o różnicach w SAE takich olejów ( 5W/30 vs 5W/40 choć są też 5W/30 z VW 505.01) itd...
Zamieszczone przez pacocasesNorwegowie chyba coś wiedzą o odpalaniu silnika w niskich temperaturachPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pacocasescoś na PW
Zamieszczone przez soszek81jak postoi kilka godzin to bardziej klepie zaraz po odpaleniu....olej spłynął z krzywek i nic go tam nie zostało
Millers XFD 5W/40 ma specyfikację Volkswagen 505.00 - (więc to normalne) a Amsoil AFL 5W/40 spełnia wg producenta wymogi dla specyfikacji Volkswagen 505.01.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez soszek81- "zauważyłeś że na tym oleju jak postoi kilka godzin to bardziej klepie zaraz po odpaleniu? Po kilku sekundach to znika, ale na początku jest bardziej metalicznie jakby olej spłynął z krzywek i nic go tam nie zostało"O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
A ja już kompletnie zgłupiałem i kupiłem Mobil1 5/30 formuła ESP czy jakoś tak.
Tęsknię za czasami kiedy maluchy,duże Fiaty i Polonezy śmigały na specjalach a Nyski, żuki i Tarpany na selektorach (czy coś z nazwami pomyliłem-nie pamiętam).
Nie było wielkiego wyboru i nie było for internetowych,na których bardzo często handlowcy lansowali swój produkt jako najlepszy...
Kombinacje olejowe zakończyłem ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOnorma VW 505.01 - olej ma się "kleić" do krzywek a nie spływać całkowicie co ma zapobiegaćOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pacocaseswysłałem 2x na PW ale chyba poszły w kosmos
Zamieszczone przez zak14który z testów zdefiniowanych dla 505.01 miałby to klejenie weryfikować ?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
zak, PAOLO, klejenie ale można również zastosowac podobnie brzmiacą nazwę "polarność"
Ale to szerokie stwierdzenie.
505.01 - zamysł GłÓWNY był taki aby ludzie nie lali natanszych olejów 505.00 w tym minerałów.
505.01 aprobowany ma być tanszy, akceptowalny przez odbiorców, PAO jest drogie i mniej polarne od HC które można dopakować tak jak to robi Millers 70% bazą PAO i dzięki 30% zawartości HC w XFE-PD
Jakieś metody CEC ale nie pamiętam.
VW z tego co pamietam chyba testuje Unit Injection.
A nie lepiej zalac 0W50 i miec święty spokój ...?
Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.
:lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziek505.01 - zamysł GłÓWNY był taki aby ludzie nie lali natanszych olejów 505.00 w tym minerałów.
Zamieszczone przez Pidziek505.01 aprobowany ma być tanszy, akceptowalny przez odbiorców,
Zamieszczone przez PidziekPAO jest drogie i mniej polarne od HC które można dopakować
Podobnie jak PAO, estry są syntetyzowane z stosunkowo czystych i prostych materiałów wyjściowych do wytworzenia określonej struktury molekularnej zaprojektowanej specjalnie dla uzyskania wysokiej wydajności smarowania. Oba typy syntetyczne olejów bazowych to głównie rozgałęzione węglowodory, które są termicznie stabilne, mają wysokie wskaźniki lepkości i brak niepożądanych zachowań i są stabilne w przypadku zanieczyszczeń spotykanych w konwencjonalnych olejach które opierają się na pochodnych ropy naftowej. Podstawową różnicą strukturalną między estry i PAO jest obecność tlenu w cząsteczkach węglowodorów w postaci kilku wiązań estrowych (COOR), które powodują właśnie polaryzację cząsteczek.
Ta polaryzacja wpływa na estry (lub mix HC) które zachowują się w następujący sposób:
1) Zmienność: polaryzacja cząsteczek estru powoduje ich przyciąganie do siebie i w wyniku tego międzycząsteczkowego przyciągania "olej jest stabilniejszy", ponieważ wymagana jest większa energia (ciepło) na przejście estrów z cieczy w stan gazowy. Dlatego w danej masie cząsteczkowej lub lepkości, estry prezentują niższą prężności par, co przekłada się na wyższą temperaturę zapłonu i niższą szybkość parowania dla smaru. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej wiązań estrowych w określonym estrze, tym wyższa jego temperatura zapłonu i niższą jego zmiennoś.
2) Smarowność: Polaryzacja powoduje również to, że cząsteczki estru są przyciągane do dodatnio naładowanych powierzchni metalowych. W wyniku tego, cząsteczki mają tendencję do tworzenia filmu olejowego na powierzchni metalu , który wymaga dodatkowej energii (obciążenia) by go wytrzeć/zerwać... specyfikacja VW 505.01 itd... apa
[ Dodano: Sro 04 Lip, 12 23:42 ]
Zamieszczone przez zak14który z testów zdefiniowanych dla 505.01 miałby to klejenie weryfikować ?
Zamieszczone przez PidziekPAOLO, klejenie ale można również zastosowac podobnie brzmiacą nazwę "polarność"PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziek505.01 - zamysł GłÓWNY był taki aby ludzie nie lali natanszych olejów 505.00 w tym minerałów.
Ewidentnie polarne są estry ale także oleje mineralne uzyskane w wyniku ekstrakcji rozpuszczalnikowej (gr I). A proces finishingu, w tym hydrofinishingu, nieco tę polarność obniża vide poniższa ilustracja.
Przy czym – to tak na marginesie - warto pamiętać, że przy formułowaniu oleju z polarnością bazy też nie można przesadzić, bo wtedy baza konkuruje w procesie adsorpcji do metalu z dodatkami AW – osłabiając ich działanie.
Zamieszczone przez Pidziektak jak to robi Millers 70% bazą PAO i dzięki 30% zawartości HC w XFE-PD
Zamieszczone przez PidziekJakieś metody CEC ale nie pamiętam.
Najprędzej, jak mi się wydaje, o zużyciu krzywek pompowtryskiwaczy może mówić RNT Wear, ale czy jest on wykonywany dla pary krzywka pompowtryskiwacza – pompowtryskiwacz, czy tylko krzywka popychacza – popychacz, tego nie wiem (jeden slajd dostępnej w sieci prezentacji może to sugerować, inny temu przeczy, ale nie znalazłem twardych faktów). Tym niemniej to nie jest test, który wprost weryfikuje przyleganie / polarność, choć być może te cechy okazują się przydatne, bo w trakcie testu występując fazy start-stop (14 godzin) i łatwiej przejść test olejowi „wolniej wpływającemu”.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekzak, PAOLO, klejenie ale można również zastosowac podobnie brzmiacą nazwę "polarność"
Zamieszczone przez zak14w trakcie testu występując fazy start-stop (14 godzin) i łatwiej przejść test olejowi „wolniej wpływającemu”.
Komentarz
-
Komentarz