dokładnie
Pisałem z piramida i w lecie AFL się sprawdza jak najbardziej, na zimę, może ewentualnie coś "lżejszego" jakiś 5W/30 na dobrej bazie.
Zamieszczone przez piramida
zaleję millersa i będe mieć porównanie
ale którego - XFE PD 5W/40? To byśmy mieli porównanie olejów o SAE 5W/40 AFL z XFE PD ale do 2.0 TDI 16V BKD pasowałby 5W/30 no i są przecież oleje z VW 506.01 z SAE 0W/30 i na zimę macie sprawę rozwiązaną a na okres wiosnę-jesień można po zimie olej zmienić.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Pisałem z piramida i w lecie AFL się sprawdza jak najbardziej, na zimę, może ewentualnie coś "lżejszego" jakiś 5W/30 na dobrej bazie.
Zamieszczone przez piramida
zaleję millersa i będe mieć porównanie
ale którego - XFE PD 5W/40? To byśmy mieli porównanie olejów o SAE 5W/40 AFL z XFE PD ale do 2.0 TDI 16V BKD pasowałby 5W/30 no i są przecież oleje z VW 506.01 z SAE 0W/30 i na zimę macie sprawę rozwiązaną a na okres wiosnę-jesień można po zimie olej zmienić.
na zimę 5w30 a na lato ten sam z tym że 5w40, myslę że to będzie optymalne rozwiązanie, boje sie troche wlewać 0w30 :roll:
Witam ... po ostatnim zalaniu Dexos2 ... jak na razie zrobiłem tylko 150 km i jak na ten DYSTANS olej sprawuje się OK !silnik inaczej pracuje niż na AFL , ale akceptowalnie , JAK NA RAZIE zaznaczam ... spalanie nie powala po mieście równo 7L ... ale mam jedno pytanie ,
CZY OLEJ ma wpływ na moc silnika ???
o co chodzi ...
Na tym oleju wydaje mi sie ze naciskam pedał gazu to auto jak by było lekko przymulone, zaznaczam ze nie tankowałem , od ostatniej zmiany oleju ..
Jeśli chodzi o AFL. ja bez żadnego problemu zaleje go na wiosnę , nie było problemów , spalanie może jest ciut większe , ale coś mi się wydaje ze ten czynnik nie jest aż tak miarodajny ...
można zalać 0w20 spalanie pewnie trochę spadnie ... ciekawe jeszcze co spadnie razem ze spalaniem
Co się tyczy TESTÓW OLEJOWYCH ... Bardzo proszę piszcie na PRIV .. Chętnie zrobię następny Test porównawczy !! z małymi innowacjami jednak .
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
można zalać 0w20 spalanie pewnie trochę spadnie ... ciekawe jeszcze co spadnie razem ze spalaniem
:shock: :shock: :shock: kufaaaaa ale nie do TDI VW Nie ta lepkość!
Zamieszczone przez Orbit
Chętnie zrobię następny Test porównawczy !! z małymi innowacjami jednak .
jak chcesz mogę podesłać LazerWay V 0W/30 i LazerWay F 5W/30 - sam jestem ciekawy jak na takiej "próbie" wypadną :lol:
Zamieszczone przez piramida
na zimę 5w30 a na lato ten sam z tym że 5w40, myslę że to będzie optymalne rozwiązanie
+
Zamieszczone przez piramida
boje sie troche wlewać 0w30
hmmm na zimę sprawdzi się dobrze w silniku przy porannym rozruchu i jeździe zwłaszcza na krótszych odcinkach (dla silnika będzie to zdrowsze niż odpalanie 5W/40 po dwóch dniach stania na mrozie... zalałem AXR 0W/30 i w zimie było ok ...ale po widoku przepoconego turbo (po szybkiej jeździe w lecie do Katowic i spowrotem) zmieniłem na SAE 5W/40 i objawy pocenia się "znikły" :? (dlatego do 1,9 TDI na zimę 0W/30 może być ale na wiosnę-jesień zdrowiej coś "grubszego" ).
Zamieszczone przez piramida
boje no może trochę ale o odpowiednie smarowanie podczas szybkiej jazdy
No ale chyba nie będziesz go w zimie upalał? Skoro masz obawy to SAE 5W/30 na zimę a na lato 5W/40 i będzie OK.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO, w Krakowie zima jest może przez miesiac a reszte dni zimowych jest jak późna jesień więc obwodnice czy autostrady też pokonuję sie z prawie letnimi prędkościami :szeroki_usmiech
P.S. więc na zime będzie 5w30 tylko jeszcze nie wiem które....
A ja na przekór wszystkim na zime AMS AFL 5w40. Wcześniej miałem przez zime LM synthoila 5w40 i po 5 tyś km nadawał sie do wymiany-potwierdzone badaniem- teraz jeszcze jest CFS 5w40 ale za niedlugo wymiana.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
A ja na przekór wszystkim na zime AMS AFL 5w40. Wcześniej miałem przez zime LM synthoila 5w40 i po 5 tyś km nadawał sie do wymiany-potwierdzone badaniem- teraz jeszcze jest CFS 5w40 ale za niedlugo wymiana.
ja na tym oleju zrobiłem około 60kkm, w zimie i w lecie, na lato jest idealny, chcę spróbować na zimę czegoś innego, (lżejszego) :szeroki_usmiech
A ja na przekór wszystkim na zime AMS AFL 5w40. Wcześniej miałem przez zime LM synthoila 5w40 i po 5 tyś km nadawał sie do wymiany-potwierdzone badaniem- teraz jeszcze jest CFS 5w40 ale za niedlugo wymiana.
ja na tym oleju zrobiłem około 60kkm, w zimie i w lecie, na lato jest idealny, chcę spróbować na zimę czegoś innego, (lżejszego) :szeroki_usmiech
Żebyś tylko nie przedobrzył :P
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Ja niedawno do mojego 1.9TDI PD wlałem Valvoline SynPower 5w40 na normy VW 502.00, 505.00. Wyczytałem w mojej instrukcji ze powinienem lac olej z norą VW 506.00 VW 507.00.
Czy zaszdzkodzi to silnikowi? zmnieniam olej co 15tys, a mam ustawione na co 30 LL.
nie przywiązywałem wiekszej wago do tych norm.. Silnik to 1.9Tdi 101KM w O1, przebieg 72tys KM auto ma dwa lata. Ten sam olej wlalem do drugiego auta O2 1.4TSI.. Więc co w tym przypadku zrobić? poprzednio w O1 był Mobil 1 formuła ESP
Ja niedawno do mojego 1.9TDI PD wlałem Valvoline SynPower 5w40 na normy VW 502.00, 505.00. Wyczytałem w mojej instrukcji ze powinienem lac olej z norą VW 506.00 VW 507.00.
Czy zaszdzkodzi to silnikowi? zmnieniam olej co 15tys, a mam ustawione na co 30 LL.
505.01 jest do PD o ile się nie mylę tesh :P
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Zlać olej Valvoline, zastosować płukankę, wymienić filtr oleju, zalać olej o właściwej normie i wymieniać co 15kkm.
Do 1,4 TSI ten olej jest dopuszczalny w/g instrukcji-502.00
norma 502.00 i wymiana co 15kkm lub raz w roku.
Jeżeli w 1,9 TDI PD jest norma oleju VW 506.00 VW 507.00 to wynika, że ma dpf-a. A jeżeli nie to norma oleju 505.01.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
toomasz, lepiej przeczytaj dokładniej instrukcję w temacie olejowym :!:
Do 1,9 TDI PD stosujemy normę 505.01 lu wyższą np 507.00 ale wystarczy w zupełności 505.01 i wymiana co 15 kkm
Jeżeli piszesz, że wyczytałeś o normie 506.00, 507.00 to wskazuje na dpf-a :!:
Napisz jakie oznaczenie ma silnik 1,9.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz