Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gruto
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1263
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    adr_ad, powiem Ci jestem z niego zadowolony ..., i nie łyka go dużo ...ok max 50ml na tysiaka - a czemu pytasz ? :roll:

    [ Dodano: Sro 06 Lis, 13 14:19 ]
    a tak nawiasem - znacie zaufany sklep gdzie kupie ori oleum na śląsku ?

    Komentarz

    • BroHen
      Ambiente
      • 2013
      • 125
      • Superb II (3T4)

      znalazłem taką stronę z japońskimi olejami: www.eneosoil.pl
      Czy już ktoś próbował tych specjałów ?
      A gdzie kupujemy Lazerway-e?

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2728
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez gruto
        a tak nawiasem - znacie zaufany sklep gdzie kupie ori oleum na śląsku ?
        gruto, tak znamy taki sklep


        Zamieszczone przez BroHen
        znalazłem taką stronę z japońskimi olejami: www.eneosoil.pl
        Czy już ktoś próbował tych specjałów ?
        Z OCP jeszcze nikt, ale zawsze możesz być pierwszy :wink:

        Komentarz

        • NECROS
          Classic
          • 2013
          • 11

          W związku z sugestiami pogrzebałem trochę w necie i teraz chciałbym zderzyć to co wyczytałem z doświadczeniem i wiedzą forumowiczów.
          Na zimę został mi polecony 5W30.
          A to co znalazłem:
          Przy rozruchu zimowym czytaj niskie temperatury najlepiej się sprawdza 0W czy to prawda?
          A odnośnie porównania W30 a W40 to jedynym argumentem przemawiającym za W30 jest niewielka oszczędność paliwa. Silnik z kolei jest słabiej zabezpieczony przed przeciążeniami (cieńsza warstwa olejowa na elementach) co może prowadzić do szybszej degradacji.

          Komentarz

          • rafiki
            RS
            • 2012
            • 15975
            • Superb III (3V3)

            Zamieszczone przez NECROS
            Przy rozruchu zimowym czytaj niskie temperatury najlepiej się sprawdza 0W czy to prawda?
            w teorii tak, ale zastanów się czy nie wystarczy Ci 5W, no chyba, że planujesz wypady na daleką północ.
            رافال
            Spoty
            Cause freedom is a lonely road

            Komentarz

            • andrzej1962
              L&K
              • 2010
              • 1306
              • Octavia III combi (5E5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
              • DADA 1.5 TSI 150 KM

              NECROS,
              Hejka Jak laik laikowi
              Zamieszczone przez NECROS
              Na zimę został mi polecony 5W30.
              tutaj też znajdziesz takie sugestie i sa chyba uzasadnione,
              Przy rozruchu zimowym czytaj niskie temperatury najlepiej się sprawdza 0W czy to prawda?
              Tak tez tutaj w tym wątku można wywnioskować nawet parę postów wcześniej jednak chyba mi umknęła mi jakaś sugestia olei do silników PD z 0W30
              A odnośnie porównania W30 a W40 to jedynym argumentem przemawiającym za W30 jest niewielka oszczędność paliwa.
              podobno 30 jest silnikowi lżejszy podczas pracy.
              Zamieszczone przez NECROS
              Silnik z kolei jest słabiej zabezpieczony przed przeciążeniami (cieńsza warstwa olejowa na elementach) co może prowadzić do szybszej degradacji.
              dlatego niektórzy z tego wątku zalewają taki na lato jak jest dość upalne i mają ciężką nogę.
              Od siebie -miałem i 5W30 i 40 Na 40 ciszej chodzi (przynajmniej u mnie) i na 30 więcej dolewałem pomiędzy zmianami. Zmiany co 10-15 kkm. Teraz na zimę mam znowu 40 ale auto garażuję i praktycznie nie zostawiam na dłuższy czas na dworze więc chyba silnik nie ma ciężko.
              To na tyle mojego. na pewno dostaniesz i inne sugestie od znawców tematu. Poczytaj sam wybierzesz.

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                NECROS, ja na 0w30 zamykam szafę i silnik żyje więc nie martw się o ochronę silnika w przypadku 0w :wink:
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Zamieszczone przez andrzej1962
                  Tak tez tutaj w tym wątku można wywnioskować nawet parę postów wcześniej jednak chyba mi umknęła mi jakaś sugestia olei do silników PD z 0W30
                  do PD masz jeszcze normę 506.01 a tam masz właściwie tylko 0W30
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • andrzej1962
                    L&K
                    • 2010
                    • 1306
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                    • DADA 1.5 TSI 150 KM

                    Zamieszczone przez loru
                    Zamieszczone przez andrzej1962
                    Tak tez tutaj w tym wątku można wywnioskować nawet parę postów wcześniej jednak chyba mi umknęła mi jakaś sugestia olei do silników PD z 0W30
                    do PD masz jeszcze normę 506.01 a tam masz właściwie tylko 0W30
                    No to ja już nic nie kumam :shock: Do BXE PD norma 505.01 507.00 i 506.01? Zaraz dojdę do wniosku na podstawie sugestii, że zaleję każdy olej jak wymieniam co 10-15 kkm
                    Paolo help

                    Komentarz

                    • KubaMpakiet
                      Rider
                      • 2011
                      • 279

                      Zamieszczone przez NECROS
                      Silnik z kolei jest słabiej zabezpieczony przed przeciążeniami (cieńsza warstwa olejowa na elementach) co może prowadzić do szybszej degradacji.
                      ostatnio na nemeckej awtobanie 3 city :diabelski_usmiech ganialem sie z bmw 328, deska w podlodze non stop, oliwa 0w30 ogarniala bez najmniejszego problemu
                      Audi 1.8T AVJ

                      Silnik smaruje
                      Ravenol SSL

                      Komentarz

                      • NECROS
                        Classic
                        • 2013
                        • 11

                        Zamieszczone przez andrzej1962
                        Zamieszczone przez loru
                        Zamieszczone przez andrzej1962
                        Tak tez tutaj w tym wątku można wywnioskować nawet parę postów wcześniej jednak chyba mi umknęła mi jakaś sugestia olei do silników PD z 0W30
                        do PD masz jeszcze normę 506.01 a tam masz właściwie tylko 0W30
                        No to ja już nic nie kumam :shock: Do BXE PD norma 505.01 507.00 i 506.01? Zaraz dojdę do wniosku na podstawie sugestii, że zaleję każdy olej jak wymieniam co 10-15 kkm
                        Paolo help
                        Kolega ma to samo auto co ja i jeżeli przebieg w granicach 150 tyś km i na 5W40 jest faktycznie cichszy niż 5W30 i mniej dolewek to mi pasuje. Jeszcze się dopytam, a jakim olejem zalewasz ?
                        Nad 0W się zastanawiam bo u mnie zima pod chmurką raczej a na lubelszczyźnie nad ranem nie raz poniżej -20 C bywało

                        Komentarz

                        • andrzej1962
                          L&K
                          • 2010
                          • 1306
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                          a na lubelszczyźnie nad ranem nie raz poniżej -20 C bywało
                          Ja mieszkam w okolicach Wałbrzycha więc u mnie i ok -30 bywało (jak mi piec pękł ale to z innej przyczyny). Oleje to LM 4100, 4600 i teraz znowu 4100

                          Komentarz

                          • leonn
                            RS
                            • 2011
                            • 2728
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez NECROS
                            Przy rozruchu zimowym czytaj niskie temperatury najlepiej się sprawdza 0W czy to prawda?
                            Oczywiście, że prawda


                            [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Sbem6KpF0gU[/youtube]

                            NECROS, Nic się nie zastanawiaj tylko bierz 0W :wink: tym bardziej że idzie zima :mikolaj Tylko z normą do PD to nie ma wyboru, :cry: ale jak by co to i dobry 5W30 też da radę przy -20°C :wink:

                            Komentarz

                            • NECROS
                              Classic
                              • 2013
                              • 11

                              Zamieszczone przez leonn
                              NECROS, Nic się nie zastanawiaj tylko bierz 0W :wink: tym bardziej że idzie zima :mikolaj Tylko z normą do PD to nie ma wyboru, :cry: ale jak by co to i dobry 5W30 też da radę przy -20°C :wink:
                              Prędzej akumulator siądzie .

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez andrzej1962
                                ja już nic nie kumam
                                :tuk:
                                Zamieszczone przez andrzej1962
                                Do BXE PD norma 505.01 507.00 i 506.01?
                                a Instrukcję obsługi Octavki czytałeś? - strona 244 (zależy oczywiście, które wydanie instrukcji).

                                Zamieszczone przez andrzej1962
                                help
                                no bez jaj... 242 strony starego wątku i 150 obecnego właśnie poszło w powietrze ... ad:

                                Specyfikacja oleju silnikowego do samochodów ze zmiennymi okresami
                                międzyobsługowymi (QG1) -foto 1


                                Specyfikacja oleju silnikowego do samochodów ze stałymi okresami obsługi
                                (QG2) - foto 2.
                                Załączone pliki
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • andrzej1962
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1306
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Zamieszczone przez andrzej1962
                                  ja już nic nie kumam
                                  :tuk:
                                  Zamieszczone przez andrzej1962
                                  Do BXE PD norma 505.01 507.00 i 506.01?
                                  a Instrukcję obsługi Octavki czytałeś? - strona 244 (zależy oczywiście, które wydanie instrukcji).

                                  Zamieszczone przez andrzej1962
                                  help
                                  no bez jaj... 242 strony starego wątku i 150 obecnego właśnie poszło w powietrze ... ad:

                                  Specyfikacja oleju silnikowego do samochodów ze zmiennymi okresami
                                  międzyobsługowymi (QG1) -foto 1


                                  Specyfikacja oleju silnikowego do samochodów ze stałymi okresami obsługi
                                  (QG2) - foto 2.
                                  no bez jaj że Ty to wszystko pamiętasz

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez andrzej1962
                                    pamiętasz
                                    nooo pamietam, bo to są przecież proste specyfikacje VW... :P
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • rOBERTO795
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 3465
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                      Zamieszczone przez NECROS
                                      Silnik z kolei jest słabiej zabezpieczony przed przeciążeniami (cieńsza warstwa olejowa na elementach) co może prowadzić do szybszej degradacji.
                                      ostatnio na nemeckej awtobanie 3 city :diabelski_usmiech ganialem sie z bmw 328, deska w podlodze non stop, oliwa 0w30 ogarniala bez najmniejszego problemu
                                      Kazda oliwa ogarnia do mocniejszego przytarcia np. panewki. . Delikatnych zarysowan - utrat filmu na ulamki sekund uzytkownicy nie poczuja na poczatku. Czy olej jest oki czy nie mozna stwierdzic po jego analizie i po jego kilku wymianach. Ewentualnie po rozebraniu silnika.
                                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                      Komentarz

                                      • lukasiasty
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 198
                                        • Volkswagen

                                        andrzej1962, widzisz jakieś różnice między LM 4100 a LM4600, jeżdżę na 4100 jest spoko tzn. jest cichy silnik i go nie ubywa, i się zastanawiam czy jest sens zalać ten 4600 bo mam teraz wymianę na dniach :roll:
                                        Było szybkie
                                        2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
                                        CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
                                        163HDI HYDRACTIVE 3+
                                        Jest wycieczkowóz
                                        VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

                                        Komentarz

                                        • b-bar01
                                          Elegance
                                          • 2007
                                          • 985
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                          Zamieszczone przez NECROS
                                          Nad 0W się zastanawiam bo u mnie zima pod chmurką raczej a na lubelszczyźnie nad ranem nie raz poniżej -20 C bywało
                                          norma SAE 5W gwarantuje bezpieczny start silnika do -30 st. C
                                          Zamieszczone przez NECROS
                                          A odnośnie porównania W30 a W40
                                          SAE wyróżnia 11 klas lepkości:
                                          6 klas zimowych oznaczonych liczbą i literą W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
                                          5 klas letnich: 20, 30, 40, 50, 60
                                          *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                          Komentarz

                                          • Tippo
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1349
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                            Panowie poradzcie, potrzebuje 8L 5w30 do DCI renault z DPF , musi miec C4 i RN0720 , jakies pomysly??

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez Tippo
                                              C4 i RN0720 , jakies pomysly??
                                              - https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_C4_5W_30_PDS_EN.pdf
                                              - http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/191/original/Specific%200720%205W-30%20(GB).pdf?1323967076
                                              - http://www.totaloil.com.au/Pages/content/NT00013852.pdf
                                              - http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3750%20Top%20Tec%204400_EN.pdf/$file/3750%20Top%20Tec%204400_EN.pdf
                                              - http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt
                                              - http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower/cid(1829)/synpower_mst_c4_sae_5w-30
                                              - http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-mot...-C4-5W-30.html
                                              - http://lotosoil.pl/resource/show/11805.pdf
                                              - http://www.gulf.nl/fileadmin/user_up...NX%205W-30.pdf
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Tippo
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1349
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                Na Scoobyego zawsze mozna liczyc

                                                Cenowo i dostepnoscia pasuje mi motul i valvoline. TBN i krzepniecie valvo ma lepsze, wiec biore jego.

                                                Komentarz

                                                • ajoter
                                                  Ambiente
                                                  • 2012
                                                  • 152
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Zmieniam oliwe na dniach i mam mętlik w głowie 150 stron tematu "Jaki olej.." robi swoje no ale jeszcze podpytam Was.

                                                  Co 15 tys. lałem tylko mobila ESP, zamierzam zmienić teraz olej na coś innego. Mam wrażenie żę olej powoli robi/albo zrobił się hipermarketowy. Miałem przekonanie że Mobil to full syntetyk co potwierdziło się z tą stroną
                                                  Mobil PL
                                                  Przejrzałem stronę niemiecką Mobil DE i tu widze technologia syntetyczna :shock: . Hymm nieźle nas polski dystrybutor robi w bambuko. Swoją drogą ciekawe co jest powodem takiej różnicy.
                                                  Chce zalać LM 4200 lub 4600 porównałem mobila z 4200 i parametry olejów sa zbliżone do siebie. Rozumiem że oprócz tych parametrów ważna jest również baza olejowa i jeśli LM jest robiony w technologi syntetycznej to w gre wchodzi tylko grupa olejowa III lub IV???( sorry jeśli jestem w błędzie i będę wdzięczny za poprawę ).
                                                  Czy w kartach technicznych olejów można spotkać się z informacją ile PAO ma dany olej lub do której grupy należy ??Czy raczej producent nie udziela takiej informacji.

                                                  Korci mnie jeszcze aby zalać AMSoil'a niby to też full syntetyk...

                                                  I masz tu babo placek ile olei to tyle opinii :P

                                                  Czy ktoś z Was korzystał z tego sklepu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=915634 Pytam bo generalnie w wątku odpowiadał prawie sam autor :P

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...