Witam, przebieg w mojej Octavi I 1,9 TDI 90KM to 140,000 zawsze zalewałem Mobil1 0w40, jednak dzisiaj po naprawie uszkodzonej miski, w warsztacie został zalany 10w40 Valvoline, mam pytanie czy przy tym przebiegu lepiej zostać przy tym oleju, czy raczej wrócić do poprzedniego?
							
						
					Jaki olej do TDI
				
					Zwiń
				
			
		
	To jest podklejony temat.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 a co do marki oleju to jakieś konkretne zalety powodujące wyższość jednej nad drugą? Oczywiście chodzi mi o oleje w miarę rozsądne cenowo. Bo jak tak czytam, to jedni chwalą Fuchsa, inni Motula, jeszcze inni Millersa i szczerze mówiąc nie bardzo wiem czym się tu kierować. A co w kwestii marek bardziej popularnych (np. mobil)? Obecnie jest zalany 5W40 marki FORD (dobierał mechanik z warsztatu specjalizującego się w Fordach) :roll:Zamieszczone przez PAOLO ESCOja bym zalał 5W30 ze specyfikacją VW 505.01 a jak nie to 5W30 z VW 504.00/507.00
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Habsys wracaj...Zamieszczone przez HabsysWitam, przebieg w mojej Octavi I 1,9 TDI 90KM to 140,000 zawsze zalewałem Mobil1 0w40, jednak dzisiaj po naprawie uszkodzonej miski, w warsztacie został zalany 10w40 Valvoline, mam pytanie czy przy tym przebiegu lepiej zostać przy tym oleju, czy raczej wrócić do poprzedniego?
 
 wracaj do poprzedniego a nawet lepszego... :szeroki_usmiech
 
 Ja przy 250 000 tys. przebiegu dopiero zalałem silnik syntetykiem 5W40 gdzie ciągle był 10W40 :x
 - a tu tylko 140 000 km
 
 ... dziś mam 325 000 tys. km i właśnie w piątek ponownie wymiana: Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 :lol:
 
 Mój "dziadek ASV" daje rade - Twój nawet nie "bryknie"... :diabelski_usmiech
 
 pozdro
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 zmiana i to szybciutko,zima juz tuz tuz, za olej bym nie zaplacil, pewnie z beczkiZamieszczone przez HabsysWitam, przebieg w mojej Octavi I 1,9 TDI 90KM to 140,000 zawsze zalewałem Mobil1 0w40, jednak dzisiaj po naprawie uszkodzonej miski, w warsztacie został zalany 10w40 Valvoline, mam pytanie czy przy tym przebiegu lepiej zostać przy tym oleju, czy raczej wrócić do poprzedniego? Audi 1.8T AVJ Audi 1.8T AVJ
 
 Silnik smaruje
 Ravenol SSL
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 nieee no oczywiste, że to olej bez specyfikacji do PD-ka. No i bezspornym jest, że olej powinien być indywidualnie dobrany do warunków eksploatacji i do stylu jazdy użytkownika. Więc jak ktoś "jeździ wokół komina" to zdecydowanie lepiej zalać porządny 0W40 niż Silkolene z 5W30. Ale... jak ktoś ma w planach wakacyjny wyjazd na Chorwację albo robi stale dłuższe trasy, to taki Silkolene w silniku wymagającym specyfikacji VW 502.00/505.00 będzie bardzo ciekawą opcją - uprzedam... można się uzależnić :diabelski_usmiechZamieszczone przez zak14czy do cywilnej jazdy na 15 kkm w dyszlu PD ? Ja osobiście mam wątpliwości.
 
 hmmm a czyj to pomysł był, by przy takim przebiegu lać 10W40 i to w dodatku na zimę :roll: jak mechanika to mu "nabiał" :zastrzelicZamieszczone przez Habsyswarsztacie został zalany 10w40 Valvoline
 
 Co do samej marki to nie jest zła ( o ile to http://www.valvolinepolska.pl/pr,9,maxlife_10w-40.html - się ktoś TVN Turbo naoglądał :wink: ) ...no ale półsyntetyk na zimę do silnika z turbiną to zdecydowanie średni pomysł. Pojeździj trochę, póki większych mrozów nie ma (10W40 potraktuj jako płukankę. :wink: ) i jak będziesz miał możliwość finansową to proponuję jednak zmianę - może być powrót do Mobil 1 0W40. Śmigaj na tym 0W40 jak się da najdłużej...i nie słuchaj zbyt "porad mechaników sprzed poprzedniej epoki" :?
 
 [ Dodano: Sro 27 Lis, 13 20:20 ]
 noooo napisałem posta czytając pytanie na poprzedniej stronieZamieszczone przez szmoławracaj do poprzedniego a nawet lepszego... ops:  a tutaj już kolega ma gotową odpowiedź ops:  a tutaj już kolega ma gotową odpowiedź  
 
 Wracaj (tylko bez paniki) do sprawdzonego oleju tak jak kolega szmoła radzi.
 
 [ Dodano: Sro 27 Lis, 13 22:41 ]
 zapewne masz na mysli "bezcenne zadowoloenie kierownika" :drive: ... :lol:Zamieszczone przez rafikia co do marki oleju to jakieś konkretne zalety powodujące wyższość jednej nad drugą?
 
 oleje ze specyfikacją VW 505.01 SAE 5W30:Zamieszczone przez rafikiOczywiście chodzi mi o oleje w miarę rozsądne cenowo
 - LazerWay G 5W30 http://maxoil.eu/pl/oleje/1169,2990,...erWay+G+5W+-30 + https://external.statoilfuelretail.com/mar/svg01184.nsf/design/lub_pds/$file/LazerWay_G_5W-30_SE.pdf
 - Liqui Moly Top Tec 4600
 - LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W-30 - http://sklep-oleje.pl/pl/p/LOTOS-TRA...-5W-30-4L/1362 + http://allegro.pl/olej-lotos-lotos-t...732390611.html
 - Total Quarz Ineo MC3 5W30 http://allegro.pl/total-quartz-ineo-...671800787.html
 - Shell HX7 diesel AV http://allegro.pl/shell-helix-hx7-di...727244376.html
 - Gulf ULE http://allegro.pl/gulf-ule-5w30-4l-v...677801904.html
 - FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 XTL - http://allegro.pl/fuchs-505-01-dexos...700583288.html
 
 wybór wg uznania
 
 ps jak wynika z instrukcji serwisowej mozesz też zalac olej 0W30 ze specyfikacją VW 506.01Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Dobra to ja teraz strzelę po kolanach.
 
 Temperatura oleju, nagrzewanie się oleju.
 Co ma na to największy wpływ? Czy cyrkulacja i tarcie oporowe oleju? Przecież elementy silnika nie trą metal o metal. Czy może większy wpływ ma spalanie mieszanki paliwo-powietrze na tłokach i później odbieranie tego ciepła przez olej?
 Teoretyzując - czy jak bym wziął sam dół wał korbowy panewki, korby i wprawił to w ruch. Zachował smarowanie cyrkulację oliwy tak jak w oryginale. To czy olej odebrał by temperaturę, nagrzał się od obrotu wału na panewkach?
 
 Taki mały OT, ale tek sobie kątem-pluje ... :lol:
 
 [ Dodano: Czw 28 Lis, 13 10:31 ]
 Bierz tego chociaż nie ma problemu z polimeryzacją/depozytami i ogólnie ładnie się grzeje czy tam gotuje:
   
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 adr_ad - spójrz jakie bogactwo dodatków występuje w tym Fuchsie - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=14101 - nic dobrego z tego nie wynika co zresztą zak14 udowodnił i zobrazował :roll:
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Mamy różne tarcie graniczne, mieszane , płynne itp..Zamieszczone przez adr_adCo ma na to największy wpływ? Czy cyrkulacja i tarcie oporowe oleju? Przecież elementy silnika nie trą metal o metal.
 
 Chodzi o to aby olej jak ajszybciej zaczął smarować a jednocześnie wytworzył optymalne ciśnienie a jednocześnie aby zawór relief nie był w pozycji otwartej za długo a jednocześnie najbardziej efektynie odbierał ciepło poprzez przepływ w jednostce czasu.
 
 Olej nagrzewa się po ok. 15-20 km jazdy czyli osiąga swoją optymalną temp. roboczą.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
 http://www.zmienolej.pl/
 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Po co zaraz po obcych forach i w nieludzkim języku szukać ? Tu analiza tego oleju z polskiej sieci dystrybucji.Zamieszczone przez REXAXspójrz jakie bogactwo dodatków występuje w tym Fuchsie - http://www.oil-club.ru/fo...attach_id=14101
 
 
 Ze starego posta wcięło tabelkę porównawczą, ale jej rozszerzona wersja jest tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#964371
 
 Generalnie oleje 504/507 bogactwem tradycyjnych dodatków (Ca, ZDDP) nie grzeszą.
 
 Bezwzględnie to. Jeżeli masz jakkolwiek działający olej, to tarcie ma wpływ na nagrzewanie zaniedbywalny w porównaniu z ciepłem spalania.Zamieszczone przez adr_adCzy może większy wpływ ma spalanie mieszanki paliwo-powietrze na tłokach i później odbieranie tego ciepła przez olej
 
 Na temat tarcia i straty mocy przekładającej się na ciepło możesz poczytać tu:
 
 
 [ Dodano: Czw 28 Lis, 13 19:16 ]
 Co w lecie w trasie trwa mniej więcej tyle co na na tym wykresie:Zamieszczone przez PidziekOlej nagrzewa się po ok. 15-20 km jazdy czyli osiąga swoją optymalną temp. roboczą.
 
 A w zimie tak:
 Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 ja zalałem w weekend do TDI PD olej lazerway LL, olej kupiłem tu: http://el-olej.pl/
 wymiana poprzedzona płukanką LM, narazie trudno mi się wypowiedzieć o nim bo za mało km na nim zrobiłem...
 
 wcześniej miałem millersa XFE PD, nie polecił bym go nikomu, nie zauważyłem żadnego z cudownych skutków jego używania o którym czytałem tu ma forum, na szczęście już go nie produkują 
 także albo trafiłem na podróbkę, albo na słabą partie tego oleju, albo coś z moim słuchem nie tak  
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Ostatnio w ramach poszukiwania rzeczy dziwnych i ciekawych razem ze znajomym w sumie zgodnie z jego pomysłem zalaliśmy do Fiesty 1.4 tdci z 2006r takiego dziwoląga - http://nokautimg1.pl/p-8f-e3-8fe3d1f...d5ff9b6e2c.jpg tak to wygląda na papierze - http://lubricants.petro-canada.ca/re...78&language=en a tyle kosztuje http://www.olejesamochodowe.com.pl/p...on-xl-0w30-4l/ - wcześniej był castrol magnatec 5w30 - powiem szczerze że na tym Duronie silnik pracuje wyjątkowo aksamitnie :wink: zobaczymy jak będzie po dłuższym przebiegu - chociaż ruskie pobadali i całkiem fajnie to wychodzi - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=14435 - pożyjom uwidim :szeroki_usmiech
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Ten Duron 0W30 - mieszanina syntetycznych olejów bazowych - wysoko rafinowany olej syntetyczny, stabilizowany przez przepuszczanie gazowego wodoru. "A mixture of synthetic high viscosity index paraffinic hydrocarbons, severely hydrotreated paraffinic oil, and additives." wg wykazu PAO, który mam nie ma w nim poly-olefin ani olefin ani pochodnych powstałych z izomeryzacji olefin. Kiedyś też nad wlaniem Durona się zastanawiałem...nieźle - dodatek bazujacy na cynku i fosforze, znany jako ZDDP i wapń, dzięki czemu ma wysoki TBN . Nie ma molibdenu i boru...Ciekawe na jak długo zachowa swoje parametry.Zamieszczone przez REXAXcałkiem fajnie
 
 NOACK tego oleju - 10,7%. Gdyby go dopakowali PAO to parametry poszłyby mu znacząco w górę ... cena zapewno też :wink:
 
 Tutaj Duron 0W30 dobrze wypadł przy - 34C
 
 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DuB4_wLzruM[/youtube]PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 - tak wiem zresztą jak wspomniałeś cena jest zbyt atrakcyjna ale został zalany tak na próbę i na chwilę obecną po przebiegu 800km jest bardzo fajnie a szczególnie zimny start w porównaniu z castrolem jest niesamowity :wink: subiektywnie jakby połowę ciszej :wink: trzeba teraz dać mu więcej czasu - może się wykażeZamieszczone przez PAOLO ESCOwg wykazu PAO, który mam nie ma w nim poly-olefin ani olefin ani pochodnych powstałych z izomeryzacji olefin 
 ps.skubaniec śliski jak v-ka :wink:
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Ja turlam się na następcy, czyli XF LL 5W40 i tez jakoś szału wg mnie nie ma :roll:Zamieszczone przez ksyniu22wcześniej miałem millersa XFE PD,
 
 5kkm już przejechałem, przed 10kkm pewnie zmienię na coś innego. Ktoś poleci coś fajnego i będącego aktualnie "trendy" co nie rujnuje portfela? :wink: 1.9 AXR, ostatnio sporo dość krótkich odcinków po mieście.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Zamieszczone przez PieTrzaKco nie rujnuje portfela? 1.9 AXR k  http://esklep.pesta.com.pl/statoil-l...0-5w30-4l.html  115,82 zł z przesyłką  :hmm
							
						PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy k  http://esklep.pesta.com.pl/statoil-l...0-5w30-4l.html  115,82 zł z przesyłką  :hmm
							
						PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Jako, że w grudniu (najdalej w styczniu - zależnie od funduszy) czeka mnie wymiana ciekaw jestem Waszych opinii. Co polecicie do AGRa z nalotem +/- 203kkm jazda miasto/trasa 60/40. Obecnie mam zalanego Mobila 5W30 i nie narzekam, ale jeśli dacie jakąś ciekawą (i nie rujnującą portfela) propozycję, to czemu by nie zmienić  
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 ale do Twojego silnika możesz praktycznie lać "wszystko" co ma specyfikację VW 505.00... i naprawdę nie ma co "świrować" z ceną i markami...ważne byś miał świeży olej w silniku.Zamieszczone przez rafikiCo polecicie do AGRa
 Ja bym posotał przy SAE które masz w silniku czyli 5W30...a opcjonalnie jedynie 0W40 bym brał pod uwagę (pomimo przebiegu, chyba że stan silnika nie pozwala już na to).
 Napisz do konkona, RobertaM, elemenateur - napewno coś ciekawego i w dobrej cenie zaoferują.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 rafiki, łyka Ci coś tego oleju? Cały czas korci mnie, żeby zalać coś z 5W30 i trochę się obawiam, że zacznie mi go więcej łykać. Dość często jeżdżę po autostradzie kilkanaście km i obawiam się czy ten 5W30 nie będzie zbyt słaby. Auto stoi pod chmurką więc pewnie na 5W30 byłoby mu lżej trochę.
 Kupiłem już Motula 0W40, ale jak coś to mogę go zostawić na wiosnę, a teraz spróbować coś z 5W30?
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 parasite, dam znać później, bo teraz jest jeszcze ciepły, ale jak ostatnio sprawdzałem to poziom był ok. Może coś tam łyknął, ale jeśli to jakieś śladowe ilości. W tym momencie mam na nim nalatane +/- 8kkm. Sprawa jest jeszcze taka, że u mnie silnik to całkowicie seryjna seria a u Ciebie nie :wink: moje autko też nie ma "dachu nad głową"  
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Ciekawa sprawa z tą ofertą :!:Zamieszczone przez PAOLO ESCOhttp://esklep.pesta.com.p...00-5w30-4l.html 115,82 zł z przesyłką
 Bo to ich odpowiedź w sprawie Statoila z 26 listopada
 
 Witam serdecznie , niestety nie prowadzimy już konfekcji statoil . Mogę zaproponować olej Castrol .
 
 --
 Pozdrawiam
 Obsługa handlu internetowego
 Balcerek Sławomir
 Tel: +48 091 577 22 82 wew. 62
 Tel. kom. +48 512-059-932
 Email: [email protected]
 Sklep internetowy: www.esklep.pesta.com.pl
 
 Chyba, że to są pozostałości magazynowe :!:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
 O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
 =================================================
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Cena faktycznie fajna, ale ostatnie 2 sztuki mają i brak "litrówek" - widać faktycznie wycofują się ze Statoila. :?Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez PieTrzaKco nie rujnuje portfela? 1.9 AXR k  http://esklep.pesta.com.pl/statoil-l...0-5w30-4l.html  115,82 zł z przesyłką  :hmm k  http://esklep.pesta.com.pl/statoil-l...0-5w30-4l.html  115,82 zł z przesyłką  :hmm
 
 Chyba że brać, korzystać z ceny i niech sobie stoi w piwnicy? A litróweczkę dokupić na miejscu.
 
 Rozumiem że ten Statoil zrobi na mnie większe WOW niż Millers? :wink:
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 dokładnie.Zamieszczone przez PieTrzaKostatnie 2 sztuki mają i brak "litrówek" - widać faktycznie wycofują się ze Statoila
 nooo "wypada" skorzystać z okazji...Zamieszczone przez PieTrzaKbrać, korzystać z ceny i niech sobie stoi w piwnicy? A litróweczkę dokupić na miejscu.sprawdź :bajerZamieszczone przez PieTrzaKStatoil zrobi na mnie większe WOW niż Millers?
 Co tutaj porównywać... olej z ogromnego koncernu naftowego, który sam wytwarza bazy i produkuje olej vs "blendowany olej z manufaktury z dodatkami wg. własnej receptury" rozleklamowany na forach?
 Już na "dzień dobry" jesteś do przodu z ceną - płacisz 90,82 zł...Millersa kupowałeś pewnie za +- 150 zł...raczej bardziej +.
 Co do jakości i parametrów to nie musisz się martwić.
 Dokładnie tego LazerWay zaleję ojcu do O1 Tur -1.9 AXR (mója była Octavka) więc ...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Raczej bliżej 200 niż 150... Za te pieniądze spodziewałem się szału, a wg mnie silnik lepiej pracował na Castrolach i Shellach lanych w Aso, zwłaszcza na zimno jest jakoś tak nieprzyjemnie... :roll: No nic, zamawiam i się za jakiś czas przekonam :wink:Zamieszczone przez PAOLO ESCOMillersa kupowałeś pewnie za +- 150 zł...raczej bardziej +.
 
 Jeszcze na koniec - ile taki baniaczek może sobie postać przed otwarciem? I lepiej trzymać go w piwnicy, czy w temperaturze "domowej"?
 Komentarz
- 


 
	

Komentarz