Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • beaviso
    Elegance
    • 2010
    • 767
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    ps. kto jeździ na LOTOS TRAFFIC PRO SAE 5W40 VW 505.01 ? - poproszę jakieś własne opinie o tym oleju
    Zaszedłem do wątku, aby co nieco podpytać, a tu takie pytanie
    Dotąd dwa razy - od 2 lat i od przebiegu 82,000 km do obecnego 101,000 km - zalałem Lotos Traffic Pro 505.01 5W40 i następnym razem będę musiał chyba wypróbować innego oleju. O ile, w drugim aucie, jestem bardzo zadowolony ze stosowania Lotos Quazar 5W40 w podkręconym silniku CDTi (JTD 16v) z przebiegiem blisko 200,000 km - chodzi pięknie po samą kreskę, cicho, prawie nie zużywa oleju - to nie mogę powiedzieć tego o o połowę młodszej Skodzie TDI i Lotosie 505.01.

    Moje zastrzeżenia:
    - subiektywnie bardzo głośny i "sucho brzmiący" silnik,
    - nieprzyjemne wrażenia dźwiękowe po przekroczeniu 3000 rpm przy rozpędzaniu na 2. biegu (katorga dla silnika - kiedyś kręciłem go często i bez żalu, a silnik współpracował, zaś od pewnego czasu mam wrażenie jakbym miał go zabić...)
    - średnie spalanie ON, mimo delikatnego zluzowania stylu jazdy oraz niezmienionych opon (a od niedawna nowych Dunlop BluResponse, które mają wręcz sprzyjać oszczędności paliwa) - wzrosło!
    Pobór oleju taki jak zwykle, czyli dolewka 0.5 litra co ok. 6 tys km. Tak samo było od początku, gdy auto jeździło na Shell Helix i na Castrol Edge 5W30.

    Z drugiej strony - na plus - auto zostawione pod chmurką zeszłej i przedostatniej zimy w styczniu - zapaliło po 2 i 3 tygodniach bezruchu dosłownie od pojedynczego zakręcenia (to częściowo zasługa Lotos Dynamic ON).

    Nie wiem, ale od pewnego czasu wręcz boję się dusić Skodę na 1, 2, 3 biegu pod kreskę. Możliwe, że bardzo zmieniło się moje postrzeganie tego samochodu po tym, jak od 4 lat (w tym od 2 z chipem) jeźdżę na zmianę Vectrą 1.9 CDTi 150/180 KM, dla której jazda na 5200 rpm to jak oddech do pełna, no i silnik tylko pięknie brzmi, dobrze wygłuszony, żadnego tdi-warkotu. Do tego doszły podświadome obawy o tą całą aferę z panewkami i korbowodami w BXE... No ale naprawdę ten silnik nie brzmi najlepiej. I to zaleznie od pogody, od dnia! Czasami jest chętny, ale zwykle oporny. Wiem że to idiotycznie brzmi, ale tak jak kiedyś to auto jeździło bez problemu, tak teraz mam wrażenie, że wydaje odgłosy mąk (męk?) piekielnych. Przedmuch sadzy robię na 4. i 5. biegu z gazem w podłogę, wówczas nie ma tych złych wrażeń. Ale jazdy na 2. do czerwonego nie pamiętam od dawna...

    No i to spalanie. Kiedyś jazda Gdańsk-Warszawa-Gdańsk kończyła się wskazaniem 5.0-5.3 na komputerze (realnie z wyliczeń własnych poprawka +0.2). Styl jazdy na pewno nie uległ zmianie, co najwyżej wręcz odrobinę złagodniał. I co? Niżej 6 litrów od 2 lat nie schodzę. Fakt, ta sama trasa zyskała od tego czasu prawie 100 km ekspresówki, po której jadę ~150 km/h, ale za to nie muszę co chwila deptać do podłogi przy wyprzedzaniu). Nawet jazda weekendowa po zadupiach to minimum 5.5 na wskaźniku, a kiedyś potrafiłem przywieźć czwórkę na początku. Zaczynam to wiązać z olejem. Zawsze jest jeszcze podejrzenie paliwa - od ponad 2 lat stosuję niezmiennie Dynamic ON, a nigdy nie leję zwykłego. Z jednym wyjątkiem, raz wlałem zwykły Orlen i... to był jedyny raz jak w ciągu niemal 6 lat przejechałem 1000 km na jednym baku (olej był wówczas Quazar Hi-Tec 5W40). Ale to było 100% lekkiej trasy, co rzadko mi się zdarza.

    Kusi mnie ten LazerWay, ale z drugiej strony 5W30 niestety nie zachęca.

    Sorry, że nie mogę profesjonalnie ocenić oleju Lotos, ale subiektywnie coś jest nie tak. Niestety, nie odpowiem Wam czy zmiana na Statoil (lub inny) pomogła. Bo następną wymianę oleju będę łączył z pierwszą wymianą rozrządu i zapobiegawczą wymianą panewek. Tak więc niezależnie od zastosowania nowego oleju, ustąpią pewne obawy psychologiczne, które we mnie od jakiegoś czasu narastają, a więc odbiór subiektywny i porównanie wrażeń będą zakłócone... No, poza średnim spalaniem.

    M.
    666 4U

    Komentarz

    • gruto
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1262
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      beaviso, nie tylko ty masz taki problem z dziwnie pracującym silnikiem na 1,2,3, - tak jak by miał się rozpaść , lub umrzeć . Pod tym względem mam bardzo wyczulony słuch , i wiem kiedy silnik szumi współpracując z kierowcą , a kiedy klekoce , jak by miał się rozpaść -(jakby nie było to moja czwarta octa :wink: ) i powiem tak > w 80% bardzo duży wpływ ma paliwo jakie lejesz ,i po prawie 15 latach z octaviami , mam wypróbowany jaki tankować
      1. Orlen - silnik kultura pracy ok , niesamowity muł podczas przyśpieszania , dziwne zapalanie podczas mrozów .
      2. shel - sucho , i nerwowo pracujący silnik , kołatający na wolnych obrotach
      3. Stat Oil - mój ulubiony - leję pół na pół z tym lepszym - pali na tyk , mocna ropa , nie kopci , fajnie pali przy mrozach , silnik szumi trzeba wiedzieć gdzie tankować BO ostatnio połaszczyłem się o 30 groszy na litrze , i nalałem jakiegoś słabego gówna może z trzebini (wylot z Rybnika na Wodzisław StatOil) , i silnik pracował tak jak by miał się rozpaść przy przyśpieszaniu . Mam nauczkę tanio kupujesz - dwa razy płacisz - w połowie dolałem tej lepszej ON i praca wróciła do normy
      4. Bp nie wypowiadam się prawie nie tankuję - w moim rejonie brak .

      W moim odczuciu paliwo ma najważniejszy wpływ na pracę silnika

      Komentarz

      • beaviso
        Elegance
        • 2010
        • 767
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Gruto, dzięki za uwagi, odpiszę w wolnej chwili na PW. Zwracam jednak uwagę, że BP, Shell, Statoil - to są paliwa z Lotosu i Orlenu, w zależności od kontraktu na dany rok i lokalizacji w Polsce. Ale pocieszasz mnie, że moje odczucia co do kultury pracy silnika nie są odosobnione.

        M.
        666 4U

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          beaviso - dzięki za info :P
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Pidziek
            RS
            • 2011
            • 1845

            Zamieszczone przez beaviso
            Bo następną wymianę oleju będę łączył z pierwszą wymianą rozrządu i zapobiegawczą wymianą panewek.
            Zostaw panewki w spokoju zmien olej na wyższej klasy i dopiero rozeznaj temat
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz

            • gruto
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1262
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              beaviso, mam znajomego co zajmuje sie dystrybucją paliw , i sam powiedział że Stat oil jest najmniej "ciulanym" paliwem , a na zimę najlepszym

              Komentarz

              • bendzi40
                Drive
                • 2013
                • 92
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                muszę wymienić olej mam zalany valvoline 5w30 mechanik zalał, ale że auto ma już 250tkm ponad i po postoju przy uruchamianiu kopci dym chwile ,olej jest za rzadki? myślę żeby zalać 10w40 ,
                dobry pomysł? wcześniej chyba na takim jeździł albo na 15w50 nie pamięta poprzedni właściciel.
                Jakaś rada?

                Komentarz

                • raventes
                  Rider
                  • 2013
                  • 343

                  Poprzedni właściciel nie pamięta jakim olejem zalewał auto :?: :shock: Więc pozostaje pytanie, a właściwie pytania:

                  - czy kiedykolwiek go zmieniał :?:
                  - a jeśli tak, to jak często :?:

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    Zamieszczone przez bendzi40
                    muszę wymienić olej mam zalany valvoline 5w30 mechanik zalał, ale że auto ma już 250tkm ponad i po postoju przy uruchamianiu kopci dym chwile ,olej jest za rzadki? myślę żeby zalać 10w40 ,
                    dobry pomysł? wcześniej chyba na takim jeździł albo na 15w50 nie pamięta poprzedni właściciel.
                    Jakaś rada?
                    zalej pełny syntetyk, żadnych półśrodków :wink:
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • bendzi40
                      Drive
                      • 2013
                      • 92
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                      może być 5w40 i wymiana co 15tys ,jeździ codziennie i dużo

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez bendzi40
                        dobry pomysł?
                        nie nie dobry. Zalej silnik 5W40. Do ALH masz mieć olej z 505.00 (tabelka na pierwszej stronie tego wątku).
                        Zamieszczone przez bendzi40
                        może być 5w40 i wymiana co 15tys ,jeździ codziennie i dużo
                        jak najbardziej 5W40 się nada. Pomietaj że do ALH nada się każdy olej z VW 505.00 ( to już standard dla większości produktów). Nie szukaj przypadkiem oleju z C3 5W40. Szukaj jedynie z ACEA B3/B4 5W40, wysoką temperaturą palenia, wysokim HTHS i wysokim TBN oraz niską teperatura płynięcia - coś w stylu :
                        - https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_5W_40_PDS_EN.pdf
                        - http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt
                        - http://www.valvoline.fi/tuoteseloste...er%205W-40.pdf
                        - https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/original/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf?1389027113
                        itd ....
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • raventes
                          Rider
                          • 2013
                          • 343

                          Czy ktoś może mi sensownie wyjaśnić jakim cudem ten sam samochód, oleju X zużywa powiedzmy na 1000 km 100 ml, a oleju Y 200 ml :?: Oczywiście mowa o oryginalnych olejach, o tej samej lepkości.

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez raventes
                            Czy ktoś może mi sensownie wyjaśnić jakim cudem ten sam samochód, oleju X zużywa powiedzmy na 1000 km 100 ml, a oleju Y 200 ml :?: Oczywiście mowa o oryginalnych olejach, o tej samej lepkości.
                            Czy o tej samej specyfikacji ?
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • raventes
                              Rider
                              • 2013
                              • 343

                              Tak, chodzi mi dokładnie o taką samą specyfikację.

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Czyli zalałeś olej dokładnie z jaką specyfikacją i o jakiej lepkości ?
                                505.01 5W40 ?
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • raventes
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 343

                                  Nie zmieniałem teraz oleju, i nie pytam na własnym przykładzie lecz pytam ponieważ zauważyłem takie rozbieżności wśród różnych użytkowników samochodów. Ta sama lepkość, ta sama specyfikacja, ten sam silnik, nawet ten sam samochód, a różny apetyt na olej. Z czego to może wynikać :?:

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    Zamieszczone przez raventes
                                    Nie zmieniałem teraz oleju, i nie pytam na własnym przykładzie lecz pytam ponieważ zauważyłem takie rozbieżności wśród różnych użytkowników samochodów. Ta sama lepkość, ta sama specyfikacja, ten sam silnik, nawet ten sam samochód, a różny apetyt na olej. Z czego to może wynikać :?:
                                    - styl jazdy - doświadczenie flotowe
                                    - interwal - po koniec olej jest juz inny niż zaraz po wlaniu
                                    - skład samego oleju - to ze tak samo się nazywają nie oznacza identycznego składu

                                    Pomijam parametr: odparowalnosc

                                    Komentarz

                                    • patryg
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 38

                                      Jaka trwałość może mieć olej mineralny w beczce? 209l ile mogę go trzymać po otwarciu?

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Zamieszczone przez raventes
                                        Z czego to może wynikać :?:
                                        Zazwyczaj z tego co mi się wydaje to w innych markach jak Skoda tego nie zaobserwowałęm nie wiem może słaba "powtarzalność" produkcji hehe
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez patryg
                                          Jaka trwałość może mieć olej mineralny w beczce?
                                          porządny olej powinien zawierać antyoksydanty pomagające przedłużyć trwałość oleju. Olej z beczki ma krótszy termin ważności, zazwyczaj 36 miesięcy.

                                          1 rok - max 2 lata przy zachowaniu dobrych warunków przechowywania.

                                          "Termin ważności oleju silnikowego oraz sposoby jego przechowywania

                                          Przy wymianie oleju bardzo często zdarza się, że w bańce z olejem, który kupiliśmy zostanie jeszcze trochę płynu. W takiej sytuacji czas przechowywania oleju nie powinien być dłuższy niż czas eksploatowania oleju w silniku przy przeciętnej częstotliwości wymiany – przyjęło się tutaj okres dwóch lat.

                                          Ważny jest jednak sposób jego przechowywania – butelka z olejem powinna być każdorazowo szczelnie zamknięta, ograniczając dostęp wilgoci, powietrza oraz zanieczyszczeń. Olej nie powinien być również narażony na bezpośrednie światło słoneczne. Często olej przechowywany jest przez kierowców w bagażniku – to również nie jest najlepszy pomysł. Warto olej przechowywać w innym miejscu, np. w garażu, gdzie panuje stała temperatura, a zimą jest on dogrzewany.

                                          Oleje w fabrycznych i szczelnie zamkniętych pojemnikach można przechowywać w suchym i chłodnym pomieszczeniu przez okres co najmniej pięciu lat. Inaczej sytuacja ta przedstawia się w przypadku olei z beczki, gdyż blacha jak wiadomo z czasem rdzewieje. Nawet jeżeli olej izoluje ścianki beczki od powietrza, to zawsze pozostaje mała przestrzeń między wiekiem a powierzchnią oleju, gdzie znajduje się powietrze, wywołując reakcje z metalem."

                                          Wg Lotosa:
                                          "Jeżeli beczki przechowuje się na otwartej przestrzeni , gdzie mogą być narażone na czynniki atmosferyczne- opady, należy je ustawić w pozycji poziomej, tak aby uniemożliwić dostęp wody oraz zapobiec zniszczeniu oznakowania, najwłaściwiej przykryć brezentem.
                                          Produkt nie może być przechowywany w temperaturze wyższej niż 60ºC, ani też narażony na działanie promieni słonecznych lub bardzo niskich temperatur. Gwarantowany okres przydatności produktu do użycia przy zachowaniu warunków magazynowania wynosi nie mniej niż 3 lata. " - mowa o zamkniętych beczkach z olejem. W przypadku otwarcia beczki trzeba uwzględnić fakt dopływu powietrza.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • ajoter
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 152
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Paolo tak z innej beczki zapytam W swoich wypowiedziach czasem powołujesz sie na numer CAS który odpowiada danej grupie bazy olejowej wg Mobila. Masz moze jakiś spis jaki cas odpowiada jakiej grupie olejowej.

                                            Próbował ktos juz nowego castrola z fst titanium ;-) Tutaj dostepna sa karty FST i fst z titanium. PDS
                                            Na pierwszy rzut oka lepszy jest zwykly FSt niż ten titaniuim czy mi sie tylko zdaje - porównujac dane techniczne hymm..

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              This category contains 7 viscosity grades of PAO, with
                                              PAO 4cSt -CAS nr 68037-01-4
                                              PAO 5cSt -CAS nr 151006-62-1, 151006-63-2
                                              PAO 6cSt -CAS nr 68037-01-4
                                              PAO 7cSt -CAS nr 151006-63-2
                                              PAO 8cSt -CAS nr 68037-01-4
                                              PAO 9cSt -CAS nr 51006-62-1, 151006-63-2
                                              PAO 10cSt -CAS nr 68037-01-4
                                              wg. Mobila.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                A to jest Mobil Polski czy zachodni ?
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  A to jest Mobil Polski czy zachodni ?
                                                  To zalezy gdzie mieszkasz :wink:

                                                  CZy na polskim kod zaczyna sie od 5 ?

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    Czym roznia sie te oleje Motula z norma 507.00

                                                    X-Cleen 5W30
                                                    Specyfic 5W30

                                                    Tego pierwszego kiedys nie bylo, wiec od wielu lat leje ten drugi, ale moze czas na zmiane...

                                                    Wymiana co ~15kkm
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...