Zamieszczone przez cytrynowiec
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
PAOLO
jak Ci się jeździ na shell'u 0w30? Mi coś podświadomie podpowiada, że powinienem wrócic do statoil Lazerway LL 5w30. Niby nic mnie nie niepokoi, jednak dźwięk pracy silnika chyba na statoilu mi najbardziej pasował. Z drugiej strony to nie dźwięk jest wyznacznikiem dobrej pracy oleju. Mam w pamięci test płynięcia Extremesystems no i to jest argument za shell'em. Napisz jak Ty go oceniasz - masz większe doświadczenie i merytoryczne i "słuchowe", niejeden olej "przejeździłeś...
Komentarz
-
-
Koledzy, wiem że już na 101% o tym była nie jedna rozmowa, ale bez bicia przyznaję, że nie chce mi się szukać...
Napiszcie mi tylko dlaczego przy zmianie oleju przydałoby się zrobić "płukankę" silnika - co ona tak naprawdę daje? Czy nie ma ryzyka, że to przepłukanie silnika nie wpłynie nań źle (np. rozszczelni silnik?)?
Mam Millers Trident 5w30 i będę chciał wlać ten sam olej. Czy ten specyfik jest do płukanki odpowiedni: http://allegro.pl/millers-engine-flu...830969333.html ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12co ona tak naprawdę daje?
Zamieszczone przez Agamek12Czy ten specyfik jest do płukanki odpowiedni
Zamieszczone przez Agamek12Czy nie ma ryzyka, że to przepłukanie silnika nie wpłynie nań źle (np. rozszczelni silnik?)?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PiotreQczy ktos z was stosuje xado 5w40
Do ASV spokojnie ten Xado 5W40 możesz lać...ja tam bym Lotosa Synthetic Plus 5W40 zalewał.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Lazerway LL 5w30 polecanie? lepszy będzie od motula?MaderFaker EKOlot -> http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...t-vrs-interior
KUPIĘ: tunel z podłokietnikiem-kpl, Zderzak vrs FL, Skladane lusterka-kpl, Maxi-dot
Komentarz
-
-
5 tys. zrobione na Neste 0W40. Od razu po zalaniu zniknęło świszczenie wałka turbosprężarki k , przy ruszaniu na zimnym silniku, co IMHO potwierdza znakomitą pompowalność tego oleju. Zresztą Neste jako jeden z nielicznych producentów podaje pompowalność, a nie tylko temp. płynięcia. Silnik chodzi raczej głośno na tym, ale klepania żadnego nie słyszę, nawet po odpaleniu na mrozie, jak auto całą noc stoi na dworze. Ubytek 300ml na 5 tys. km, jazda głównie autostradą.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dragster5 tys. zrobione na Neste 0W40. Od razu po zalaniu zniknęło świszczenie wałka turbosprężarki k , przy ruszaniu na zimnym silniku, co IMHO potwierdza znakomitą pompowalność tego oleju. Zresztą Neste jako jeden z nielicznych producentów podaje pompowalność, a nie tylko temp. płynięcia. Silnik chodzi raczej głośno na tym, ale klepania żadnego nie słyszę, nawet po odpaleniu na mrozie, jak auto całą noc stoi na dworze. Ubytek 300ml na 5 tys. km, jazda głównie autostradą.
Najczęściej popelniany błąd to palowanie na zimno. W nowszych autach kanały olejowe smarujace turbine to kpina - są tak relatywnie małe ze można wykończyć turbine bardzo szybko niedostarczajac odpowiedniego ladunku oleju!
Dodajmy jeszcze depozyty zmniejszające światło i cudowny start stop i po turbo.
Dlatego pompowalnosc to jeden z ważniejszych parametrów a płukanka w celach prewencji na pewno nie zaszkodzi :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Dziś o 5.00 rano -15 C ... po 10 km miałem na wskaźniku cieczy 50 C a po 20 km dopiero 90 C :roll: - wg. wskaźnik temperatury cieczy (silnik zalany Shellem 0W30) ... jazda poza terenem miasta z prędkością +- 90/100 km. Poranny rozruch po 24h postoju pod chmurką był "męczący dla moich uszu" :? Nim ruszyłem z miejsca to chwilę musiałem zagrzać silnik, bo wydawał z siebie metaliczne odgłosy. Po chwili jazdy oczywiście silnik "nabrał ogłady". Tutaj zapewne ma też znaczenie jakość ON - silnik odpalił od pierwszego strzała, choć sekundę się "zatelepał" - na pocieszenie mogę dodać, że kumple z pracy zameldowali rano "zacięcie" ... i zasuwali z buta do pracy bo ich "klekoty" nie odpaliły :los
Mam wrażenie, że jednak LazerWay LL lepiej spisywał się (w silniku) w niskich temperaturach ... Osobiście wydaje mi się, że Statoil (z 30% PAO) daje jednak lepszy=bardziej tłusty film olejowy. (proponuję wylać sobie olej Shella na ręce i umyć dłonie pod wodą i LazerWay LL i też wymyć dłonie ...) - tak wiem, można się śmiać ale Statoil jest bardziej "tłusty" :lol:
Fajny test kolegi extremesystems Shell 0W30 VW 507.00 vs LazerWay LL 5W30 VW 507.00 https://www.youtube.com/watch?v=XvpL2TmpNlY - jak widać Shell szybciej "płynie" (nic dziwnego 0W30 vs 5W30).
Z innych uwag - mam wrażenie, że na Shellu 0W30 chyba rzadziej DPF się wypala ... ale jeszcze zastanawiam się czy to "skutek" jakości - zmiany paliwa i dodatku ... Dolewek Shella do silnika też nie robiłem, nie ma potrzeby. :roll:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Panowie, pojawiło się ostatnio w SG.
Warto? Silnik AXR 160 kkm, nie wiem na czym jeżdżony, jest naklejka że jest/był 5W40.
Alternatywa to Castrol Edge 5W40 lub LM TT4100 (choć nie jestem przekonany że warto przepłacać.)
Zimnych startów brak, samochód cały rok garażowany, (dom garaż, praca garaż) cały czas temperatura na plusie. (na narty nie jeźdżę) :wink:
Proszę o info.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaWarto?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPoranny rozruch po 24h postoju pod chmurką był "męczący dla moich uszu"
Pewnie ma to związek zZamieszczone przez PAOLO ESCOOsobiście wydaje mi się, że Statoil (z 30% PAO) daje jednak lepszy=bardziej tłusty film olejowy.
Komentarz
-
-
Panowie a co sądzicie o oleju Vavoline Durablend do diesla?? Znajomy poleca. Mówi że jak zalal do fiatoskiego jtd to skończyły się ubytki i dolewanie oleju a olej jest praktycznie cały czas czysty a nie czarny. Sory za lakoniczny opis. Macie jakieś info na temat tego oleju. Nadaje się do Tdi?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtaszekmZamieszczone przez PAOLO ESCOPoranny rozruch po 24h postoju pod chmurką był "męczący dla moich uszu"
Pewnie ma to związek zZamieszczone przez PAOLO ESCOOsobiście wydaje mi się, że Statoil (z 30% PAO) daje jednak lepszy=bardziej tłusty film olejowy.
Wniosek: lepszy dobry 5W30 niż na siłę 0WXX.
Ps. Jestem mocnym zwolennikiem lekkobieznych olejów :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
dwa dni stania na -20 w gorach . dzis - 5 i odpalil.
wczesniej bylo dzien stania na -20 i na nastepny odpalil na -15 .
shell wg mnie zdaje egzamin
pisze o avl 0w30
odpalenie wydaje sie pewniejsze (ale to moze byc zasluga nowych swiec i nowego aku)
natomiast duzo lepiej chodzi ten olej na zimno. nim zlapie odp temp robocza silnik mniej muli niz a Lazerze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maxpaynemmPanowie a co sądzicie o oleju Vavoline Durablend do diesla?? Znajomy poleca. Mówi że jak zalal do fiatoskiego jtd to skończyły się ubytki i dolewanie oleju a olej jest praktycznie cały czas czysty a nie czarny. Sory za lakoniczny opis. Macie jakieś info na temat tego oleju. Nadaje się do Tdi?
Volkswagen 505.01 (wersja 2005)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsnatomiast duzo lepiej chodzi ten olej na zimno
Zamieszczone przez xtremesystemsodpalenie wydaje sie pewniejsze (ale to moze byc zasluga nowych swiec i nowego aku)
Zamieszczone przez pedrosWniosek: lepszy dobry 5W30 niż na siłę 0WXX
Jak pisałem parę postów wyżej nic złego na tego shell'a nie mogę powiedzieć, auto na mrozach pali bez problemów, oleju nie ubywa, tylko.... rozruch na zimno "drażniący dla uszu" (jak pisał PAOLO), chociaż na to duży wpływ ma też jakość paliwa....
Komentarz
-
Komentarz