Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mmor
    Ambiente
    • 2014
    • 166
    • Fabia (6Y2)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

    Zamieszczone przez Crk64
    Hej.
    Ledwo po wyjeździe na urlop zapaliła mi się kontrolka pierwszej wymiany oleju - do dzisiaj zrobiłem dodatkowo 4 kkm i obecnie mam przejechane 20 kkm.
    Jak będziesz miał awarię silnika na gwarancji to się wykpią - mają prawo, Twoje niedopatrzenie (tolerancja maks. do 1000 km w górę).
    Jak chcesz zmieniać wg wskazań komputera to wlewaj cokolwiek z normą 504/507, olej kup sam, filtr możesz kupić jaki chcesz (w ASO będize o jakieś 10-20 zł droższy), na silnik i tak straciłeś gwarancję.

    Komentarz

    • Crk64
      Drive
      • 2015
      • 96

      Rozumiem więc, że przy nowym silniku powinienem trzymać się jednak wymiany co 10kkm - 15kkm, tak? Skąd zatem bierze się to zawahanie ASO, że raz pierwsza wymiana co 30kkm, a raz 20kkm? I co z ww. powinienem wybrać do moich potrzeb?

      Komentarz

      • mmor
        Ambiente
        • 2014
        • 166
        • Fabia (6Y2)
        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

        Komputer analizuje sposób użytkowania silnika i decyduje czy skrócić okres wymiany. Pewnie jeździsz sporo po mieście, więc dużo skrócił. Chyba, że masz stałe okresy międzyprzeglądowe (co 15 tys.), w co wątpię, sprawdź w książce serwisowej, jeden z tych 3-literowych kodów świadczy o trybie przeglądów.
        Może wyskoczyła Ci tylko inf., żeby sprawdzić poziom oleju .
        W Twoim przypadku tylko olej 504/507 wchodzi w grę (DPF), jak chcesz zrobić silnikowi lepiej to skróć wymianę do 10-15 tys. km a jak chcesz jeszcze trochę lepiej to lej olej o dobrych parametrach na papierze - M1, Castrol, Shell (ten ostatni może być 0w30 lub 5w30), podejrzanie tanich marek bym nie wlewał, na droższe szkoda kasy.

        A filtr powietrza? Jeśli jeździsz po Krakowie itp. miastach to co 30 tys., jak nie to wystarczy spokojnie co 50-60 tys. lub 5 lat. Co 15 tys. lub rok to filtr kabinowy, filtr do silnika co 15 tys. dla dobrego samopoczucia .

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez Crk64
          Którym olejem zalać Octavię 3 2.0 TDI CRMB?
          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          LazerWay LL 5W30
          Valvoline XL III 5W30
          NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W-30
          masz jeszcze SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W-30
          Mobil1 5W30 ESP,
          Motul 5W30 507.00 itd ... marka wg. własnego uznania.

          Skoda nie przewiduje w O III do silnika 2.0 TDI CR oleju innego niż w specyfikacji VW 507.00 - zarówno przy stałych jak i zmiennych przeglądach olejowych.
          ad. 1 - jechać na serwis i zmienić olej..."jak to mówią "stać na konia to i na owies też" ... Pieczątka w książce serwisowej, wpis do kompa, skasowanie kompa w Skodzie;
          ad. 2 - z tego co wiem można chyba też w autoryzowanym zakładzie (autoryzowanym przez Skodę...) ale to imo. bez sensu bo "kiedyś" mogą Tobie robić "problemy"
          ad. 3 -pomimo tego że zrobiłeś 20 tys km to osobiście ja bym zastosował płukankę - po tym jak kupiłem (moją byłą już) O II i jak zmieniałem olej przy kilku tys km zrobiłem :shock: takie oczy jak po zastosowaniu płukanki spływał "ciemny syf" z silnika (olej na bagnecie był jasny) - olej też był "firmowy z pierwszego zalania" ... więc rób jak uważasz
          ad. 4 - rób jak uważasz
          ad. 5 - rób jak uważasz - przecież nikt z Forum nie oceni Twojego filtra, jego stan przez "internet" - imo. 20 tys km to stosunkowo mało ale można się zdziwić, wszystko zależy w jakich warunkach samochód był eksploatowany -
          Zamieszczone przez Crk64
          dobrać się do niego i ocenić po odcieniu szarości/zapchaniu
          dokładnie tak zrób - jak rozumiem chodzi Tobie o filtr powietrza (przy silniku) a nie kabinowy (od klimy) :P
          ad. 6 .... ad: no i to mnie rozwaliło ... tyle pytań a masz konkona pod "bokiem" - jedź do Konrada to doradzi i dobierze Tobie wszystko co trzeba

          Zamieszczone przez Crk64
          Rozumiem więc, że przy nowym silniku powinienem trzymać się jednak wymiany co 10kkm - 15kkm, tak?
          zmieniaj olej co +- 15 tys km nawet przy zastosowaniu oleju LL - jak widać po UOA przepracowanego oleju te "cuda" z VW 507.00 potrafią już nie trzymać parametrów po 15 tys km (chyba że komp zawoła Ciebie szybciej na wymianę a przy eksploatacji auta w mieście i jeździe na krótkich odcinkach jest taka możliwość ... że o filtrze oleju który często potrafi się rozpaść przy eksploatacji LL nie wspomnę - każdy tylko olej, olej a ludzie zapominają że filtr oleju też może się zapchać a użyty do jego produkcji materiał nie wytrzymać trybu LongLife itd...). Nowe auto nowy silnik ... bańska oleju +- 120/150 zł ... Skodzina powinna być za to wdzięczna.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • krzyzakp
            L&K
            • 2013
            • 1016
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            Crk64, komputer woła gdy uzna za stosowne, bo mamy juz ere olejow Long Life w VAGach. Jednego zawoła po 30tys km (max dystans dla LL wg producenta), innego po 15, a kojarze ze byli tacy co chyba nawet 10tys km nie zrobili i juz wolal

            Filtr powietrza - oficjalnie Skoda wymienia przy 60 lub 90tys km (rozne info), ale sam jak go zobaczyłem po 20tys, to czym predzej kupiłem i zalozylem... Na serwis bym nie gonił specjalnie po filtr powietrza, ale po serwisie sprawdzil i sam wymienił, bo to 5minut roboty z pojsciem do garazu i kupieniem piwa w sklepie 500m od domu.

            Zreszta z LL kazdy Ci odradzi jak chcesz dbac o motor, ale wybor nalezy do Ciebie..

            Moja O3 RS

            Komentarz

            • Crk64
              Drive
              • 2015
              • 96

              PAOLO ESCO, dzięki za pomoc. Tym razem krótko słowo komentarza:
              Ad.1. Z grubsza masz rację, jednak często produkowana bylejakość ma tle późniejszych kosztów zeń związanych (jak za mokre zboże), urywa mi ręce przy samej d..., a jeśli ktoś przy tym chce poprawić tą bylejakość, to często przy tym tworzą się schody.
              Ad.6. Rzeczywiście Konrad gada rzeczowo i dobrał odpowiedni zestaw do moich potrzeb. Dzięki bardzo.

              krzyzakp, oczywiście wolę trzymać się ramowej wymiany co 15kkm. Pech chciał, że "sprawdź poziom oleju" zaświecił się po przejechaniu 150km i na urlopie nie chciałem się już z tym bujać. W serwisie przed wyjazdem zapewnili mnie, że nic złego nie będzie jak wymienię po powrocie, abym nie przekroczył 30kkm.

              Komentarz

              • Adam-Ski
                Rider
                • 2009
                • 476
                • Seat
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Zamieszczone przez krzyzakp
                kojarze ze byli tacy co chyba nawet 10tys km nie zrobili i juz wolal
                właśnie, też znam taki przypadek.
                Służbowe auta - Rapid z silnikiem 1.4 TDI-CR (90KM). Ten sam dzień sprzedaży itd...
                w moim i od kumpla po 20kkm komp poprosił o wymianę oleju.
                U kumpla z powodu, ze jeździe głównie, krótkie odcinki i co chwila system Start-Stop daje znać o sobie po kolejnych ca. 9kkm kolejna prośba o wymianę oleju.
                U mnie zaś 11kkm od wymiany oleju - głownie trasy w stylu K-ce - Łódź, bądź Ostrów Wlkp. czy też Kalisz i jak na razie komp nie zaprasza na wymianę.
                Zobaczymy jak dalej będzie. Zalałem Valvoline Synpower XL-III 5W-30 i jak do tej pory jest OK.
                Była Octavia II (Combi) 1.9 TDI PD

                Był Rapid 1.4 TDI-CR

                Poprzednio także Fabia II Combi 1,4 16V

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  Zreszta z LL kazdy Ci odradzi jak chcesz dbac o motor, ale wybor nalezy do Ciebie..
                  Ja to rozwinę:

                  Tryb LL aktywowany w aucie ok pod warunkiem wewnętrznego rygoru wymiany po 15kkm max
                  Natomiast po to LL by zawołał wcześniej jak niszczymy auto po mieście.

                  Trzeba jednak pamiętać docelowy przebieg sugerujacy wymianę oleju.

                  Jestem ciekaw tak na marginesie czy jak przerwiemy procedurę czyszczenia DPF to czy komputer skraca przebieg do serwisu olejowego?

                  Komentarz

                  • cytrynowiec
                    L&K
                    • 2015
                    • 1056
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    Adam-Ski, ale pierwsza zmiana oleju była po tym samym przebiegu mimo różnych warunków jazdy?
                    pedros, podobno czujniki mierzą zakwaszanie oleju w silniku, więc komp powinien szybciej zawołać. Ale czy tak jest :niewiem

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez cytrynowiec
                      czujniki mierzą zakwaszanie oleju w silniku,
                      a niby które czujniki i gdzie są umiejscowione... i w jaki sposób "mierzą" :roll:
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • cytrynowiec
                        L&K
                        • 2015
                        • 1056
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        a niby które czujniki i gdzie są umiejscowione... i w jaki sposób "mierzą" :roll:
                        Kontrola oleju bez otwierania maski jest możliwa. Co więcej, to rozwiązanie staje się powszechne. Czy kontrolowanie tak…

                        Komentarz

                        • mmor
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 166
                          • Fabia (6Y2)
                          • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                          @Crk64
                          między "Ledwo po wyjeździe na urlop zapaliła mi się kontrolka pierwszej wymiany oleju"
                          a
                          "Pech chciał, że "sprawdź poziom oleju" zaświecił się po przejechaniu 150km i na urlopie nie chciałem się już z tym bujać."
                          jest zasadnicza różnica.

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Zamieszczone przez cytrynowiec
                            czujniki mierzą zakwaszanie oleju w silniku,
                            a niby które czujniki i gdzie są umiejscowione... i w jaki sposób "mierzą" :roll:
                            No jak, nie masz chromatografu, spektrofotometru i phmetru w układzie olejowym?
                            Ja mam ten modul i powiem krótko blackstone chowa się. :diabelski_usmiech

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez pedros
                              nie masz chromatografu, spektrofotometru i phmetru w układzie olejowym?
                              no tak zapomniałem ... jak naciśniesz przez 15 sekund przycisk ON radia i naciśniesz klakson, to z kieszeni CD wychodzi wydruk z aktualnym UOA oleju - strona 398 Instrukcji Obsługi alacz
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez pedros
                                nie masz chromatografu, spektrofotometru i phmetru w układzie olejowym?
                                no tak zapomniałem ... jak naciśniesz przez 15 sekund przycisk ON radia i naciśniesz klakson, to z kieszeni CD wychodzi wydruk z aktualnym UOA oleju - strona 398 Instrukcji Obsługi alacz
                                Tak poważnie VAG stosuje suche algorytmy typu zimne starty temperatura oleju czas przebieg i ew ciśnienie oleju.

                                Dopiero BMW i MB mają urządzenia do weryfikacji kondycji oleju (z tego co pamiętam konduktywnosc i parę innych elementów ).

                                I znowu pytanie co ze zrzutem paliwa do oleju, jak to zinterpretuje sztuczna inteligencja? Ze kierownik dolal olej?

                                Komentarz

                                • Adam-Ski
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 476
                                  • Seat
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Zamieszczone przez cytrynowiec
                                  Adam-Ski, ale pierwsza zmiana oleju była po tym samym przebiegu mimo różnych warunków jazdy?
                                  właśnie tak.
                                  ja głównie robiłem i robię trasy po ca. 400km/ dzień. Kumpel zazwyczaj odcinki po 100-150 km/ dzień turlając się po Aglomeracji Śląskej.
                                  Była Octavia II (Combi) 1.9 TDI PD

                                  Był Rapid 1.4 TDI-CR

                                  Poprzednio także Fabia II Combi 1,4 16V

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Zamieszczone przez pedros
                                    Dopiero BMW i MB mają urządzenia do weryfikacji kondycji oleju (z tego co pamiętam konduktywnosc i parę innych elementów ).
                                    Bzdura.

                                    Nikt nie ma żadnych urzadzeń do kondycji oleju.\
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • cytrynowiec
                                      L&K
                                      • 2015
                                      • 1056
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Pedros, Paolo ja wiem, że macie bekę ze mnie :wink: , ale ciągnąc dalej temat chodzi o czujnik umieszczony w misce olejowej np. taki Bosch SGM 110, który wielowymiarowo monitoruje olej.W skrócie mierzy: temp i poziom oleju, lepkość i przewodnictwo elektryczne. Źródło: http://webspace.prihodnost.com/Iztok...en_0404fin.pdf

                                      Komentarz

                                      • mmor
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 166
                                        • Fabia (6Y2)
                                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                        "preliminary", "Bosch is developing". Dokument z 2004 r. a tego czujnika nie można nigdzie dostać. Jak widać Bosch poszedł po rozum do głowy.

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez cytrynowiec
                                          Pedros, Paolo ja wiem, że macie bekę ze mnie :wink: , ale ciągnąc dalej temat chodzi o czujnik umieszczony w misce olejowej np. taki Bosch SGM 110, który wielowymiarowo monitoruje olej.W skrócie mierzy: temp i poziom oleju, lepkość i przewodnictwo elektryczne. Źródło: http://webspace.prihodnost.com/Iztok...en_0404fin.pdf
                                          Nie mam beki lecz lubię czasem dygresje wrzucic z elementami humorystyki
                                          Potwierdzam są czujniki jakości i ilości oleju. Coraz więcej aut to ma teraz.

                                          Komentarz

                                          • mmor
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 166
                                            • Fabia (6Y2)
                                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM



                                            Są takie czujniki i oczywiście działają. Ale jeśli zużycie oleju można określić w sposób pośredni i koreluje to dobrze ze stanem faktycznym to po co ta zabawa? Tak samo jak z TPMS, masz bezpośredni - płacz i płać, w zamian dostaniesz ładne wartości ciśnienia na wyświetlaczu, masz pośredni - jest ok, spadek z 2,1 na 1,9 atm wychwyci bez problemu (jak u mnie).

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Zamieszczone przez pedros
                                              Dopiero BMW i MB mają urządzenia do weryfikacji kondycji oleju (z tego co pamiętam konduktywnosc i parę innych elementów ).
                                              Bzdura.

                                              Nikt nie ma żadnych urzadzeń do kondycji oleju.\

                                              Fakt jeszcze PSA to wprowadziła

                                              Komentarz

                                              • tomek evo
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 474
                                                • Superb II combi (3T5)

                                                Z tego co słyszałem to nawet te bardziej zaawansowane systemy monitorowania jakości oleju w samochodach jak np. w BMW niekoniecznie muszą być dokładne i uwzględniać wszystkie aspekty wpływające na kondycje oleju (źródło ASO BMW).

                                                Komentarz

                                                • PieTrzaK
                                                  L&K
                                                  • 2009
                                                  • 1323
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  Blisko 7,5k przelatałem już na Penrite Enviro+ 5W40 - spodobał mi się ten olej. Czy to na zimno, czy po długiej trasie w upały silnik cały czas pracuje bardzo przyjemnie, żadnych niepokojących dźwięków. Niedługo znowu małe "Tour de Pologne", więc powoli dumam co zalać później. Opcję widzę 3:

                                                  1. Wspomniany Penrite Enviro+ 5W40, z ew dodatkiem AR9100 - drogawo, ale goły się sprawdza bardzo dobrze, więc z Archoilem powiniensię sprawdzić nawet bardziej.
                                                  2. Specol Spec Premium C3 Synthetic 5W40 + Archoil - miałem, za te pieniądze ciekawa propozycja, mimo nagłego pogorszenia wrażeń słuchowych po ok 7kkm.
                                                  3. Specol Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil - wg producenta spełnia normę 506.01, na papierze parametry zachęcające. Dłuższe wyjazdy się raczej kończą w tym roku, przewagę będzie miało kręcenie się dookoła komina, więc może pójść w 0W?

                                                  Silnik to dla przypomnienia AXR na sterydach.

                                                  Komentarz

                                                  • blackrs
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 4826
                                                    • Superb II combi (3T5)
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    jeszcze raz wracam do tematu oleju bo zmiana tuż tuż. w grze zostały statoil i xado. co wybrać? teraz zima, długo sie silnik nagrzewa, a odcinki niestety krótkie. więc co zalać?
                                                    BYŁA o1 rs
                                                    BYŁA o2 1.6
                                                    JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...