Spokojnie, ja tylko pytałem. Skupiliśmy się obecnie na marce, nadal nic się nie dowiedziałem na temat wrażliwości, czy silnik na tym nie ucierpi. Mam do zrobienia: uszczelkę pod pokrywą zaworów, lewą tuleje wahacza, lewą gałkę kierowniczą, filtry i być może uszczelkę pod miską, po prostu liczę koszty
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
bojlas, jak powiem tak - teraz mam 3cią OII w TDI... w 1.9TDI BXE przez 170kkm i w 2.0TDI BKD przez 30kkm wlewałem Mobil 5W30 ESP lub Castrol Edge 5W30 na zmianę lub jak się trafiło - i nic się nie działo jedynie coś musiałem dolewać między wymianami...
Sumując lepsze będzie jak często zmieniasz a nie jaki olej wlejesz w w/w podanych spełaniający wymogi co do lepkości i dopuszczenie VW...... ale wg wszelkiej wiedzy i doświadczeń m.in. forumowiczów - wymieniaj olej co 10-15kkm ale nie co 30kkm lub wg komputera na QG1!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez orzel720bojlas, jak powiem tak - teraz mam 3cią OII w TDI... w 1.9TDI BXE przez 170kkm i w 2.0TDI BKD przez 30kkm wlewałem Mobil 5W30 ESP lub Castrol Edge 5W30 na zmianę lub jak się trafiło - i nic się nie działo jedynie coś musiałem dolewać między wymianami...
Sumując lepsze będzie jak często zmieniasz a nie jaki olej wlejesz w w/w podanych spełaniający wymogi co do lepkości i dopuszczenie VW...... ale wg wszelkiej wiedzy i doświadczeń m.in. forumowiczów - wymieniaj olej co 10-15kkm ale nie co 30kkm lub wg komputera na QG1!Skoda Octavia II Kombi: Ambiente 2.0 TDI 140KM
Komentarz
-
-
Wczoraj rozmawiałem także z wujasem co ma serwis i sklep z częsciami VAG-a i na temat olejów (bo rozpatruję wymiane w silniku i DSG) powiedział że skoro ludzie chca Castrola albo Mobila to taki im leje... - Siła reklamy jest ogromna...
[ Dodano: Pią 14 Paź, 16 21:53 ]
Zamieszczone przez bojlasprecz z DSG, brat ma 1.9TDI w DSG i ma przejechane niecałe 180kk i się wysypał cały DSG.
Komentarz
-
-
A ja znalazłem taką listę 0w30 z 504 507
Castrol EDGE Professional Longlife III SAE 0W-30
Motul Specific 504 00 507 00 SAE 0W-30
Pennzoil Platinum Euro LX SAE 0W-30
Raloy Syn-Tec Platinum SAE 0W-30
Rowe Hightec Wielu Synt DPF SAE 0W-30
Shell Helix HX8 ECT SAE 0W-30
Shell Helix Ultra ECT C2 C3 SAE 0W-30
Shell Helix Ultra AV Profesjonalne L SAE 0W-30
Vapsoil 507,00 SAE 0W-30
Oryginalny Olej Volkswagen Longlife III FE SAE 0W-30
Mało ale są :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sob 15 Paź, 16 15:32 ]
Zamieszczone przez toomaszSłyszał ktoś o oryginalnym oleju 5w30 brandowanym logiem VW? Ostatnio widziałem taki w pewnym sklepie
Może masz na myśli Vapsoil czyli Shell z gigantyczna marżą serwisowa. W sumie gdybym był ignorantem jarałbym się butelka jednolitrową Shella kupionego na stacji za 95 PLN. Oj jak silnik by aksamitnie pracował :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia%20II/123 3,8-4,5l mają silniki 2.0TDI nibySkoda Octavia II Kombi: Ambiente 2.0 TDI 140KM
Komentarz
-
-
A tak BTW na wtorek jest umówiony na:
- zmianę oleju w silniku+filterek
- zmianę filterka paliwa
- zmianę filterka powitrza
- zmiane filterka kabinowego
- zmianę oponek na prawie nowe Nokiany WRD4
- wymianę 3 lampy na klapie bagażnika (mały ubytek ale wkurza)
- wymianę odblasku w zderzak tył (małe pęknięcie ale wkurza)
- założenie chlapaczy ORI wersja Style...
- wymiana prawy kierunek w lusterku bo raz mruga a raz nie...
A wplanach wymiana oleum w DSG... na FEBI lub PENTOSIN
Komentarz
-
-
Umówiłem się z mechanikiem na zrobienie: uszczelki pod pokrywą zaworów, lewą tuleje wahacza, lewą gałkę kierowniczą, filtry i być może uszczelkę pod miską, wymianę oleju (ogólnie pełny serwis) jeżeli jeszcze coś wyskoczy to ma przedzwonić. Ja jestem umówiony na 2 listopada. Pytałem się o do BMM z DPFem wchodzi 4.3L. Co sądzicie o http://sklep.lucart.pl/motul-8100-x-...5l-p-160.html? Oczywiście szukałbym gdzieś indziej taniej tego oleju :P
PS. Znacie kogoś na forum kto by te części mógł taniej mieć? Najlepiej ORI w ostateczności bdb zamiennik, nie chińczyk!
^^ Ciekawe ile mnie za to wszystko skasuje. Mówił, że warto jeszcze zrobić konserwację ale on tego nie robi.Skoda Octavia II Kombi: Ambiente 2.0 TDI 140KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bojlasZnacie kogoś na forum kto by te części mógł taniej mieć? Najlepiej ORI w ostateczności bdb zamiennikO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cysterniarzW tamtym roku zalałem SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 5W30. W tym roku już jest niedostępny a shell informuje że zmienił nazwę na 0w30 ???
Rozmawiałem z kilkoma dostawcami i wszyscy jak jeden- że to ta sama oliwa.
Ktoś coś słyszał więcej o tym? Zmienił się skład ?
Jeżeli w w AVL 5W30 piatka jest prawie na granicy to można przemianowac nomenklaturę lepkości na ZERO wykorzystując tolerancję błędów pomiarów lub zmieniając metodologie oznaczeń.
AVL 5W30 lepkość przy 40 stopniach 67.9 mm2
AVL 0W30 lepkość przy 40 topniach 58.7 mm2 (ASTM D445)
To nie ten sam olej nawet z uwzględnieniem różnic metodologii pomiaru DIN /GOST srost itp.
Na etapie produkcji moduluje się lepkości za pomocą albo depresatoRa (słabo ) albo odpowiednio dobierając dlugość łańcucha węglowodorów wxreakcji Tropscha Fischera.
Jest nacisk na eko to jest eko. Oby bez szkody na żywotność silnika.
Komentarz
-
-
A ja Wam przedstawie krótki raport oleju Valvoline Synpower XLIII 5w30,
Przejechałem na nim 7tys km i ubyło go od wymiany 1/4 na bagnecie. Styl jazdy 80% trasa 20% miasto. Poprzednio był Millers EE Longlife 5w40 Nanodrive. Valvo widać ze szybciej zmienia barwę na czarną w porównaniu do Millersa, no i przyznam, że milersa praktycznie wogole nie ubywało.
Samochód to O1 Tour 1.9TDI AXR, przyznam, ze po przejsciu na 5w30 turbo ucichlo.
[ Dodano: Pon 17 Paź, 16 13:35 ]
Pytanie, testował ktoś z Was produkty ENEOS?
Komentarz
-
Komentarz