Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bojlas
    Ambiente
    • 2014
    • 125
    • Superb II combi (3T5)
    • BMM 2.0 TDI 140 KM

    Spokojnie, ja tylko pytałem. Skupiliśmy się obecnie na marce, nadal nic się nie dowiedziałem na temat wrażliwości, czy silnik na tym nie ucierpi. Mam do zrobienia: uszczelkę pod pokrywą zaworów, lewą tuleje wahacza, lewą gałkę kierowniczą, filtry i być może uszczelkę pod miską, po prostu liczę koszty
    Skoda Octavia II Kombi: Ambiente 2.0 TDI 140KM

    Komentarz

    • orzel720
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2267
      • Superb III (3V3)

      Ja mam DPF-a w BMM więc wziąłem olej z dopuszczeniem VW 507.00 Ale nawet jak nie masz DPFa to z pewnością takie dopuszczenie będzie dbdb wyborem a pojemność chyba ~3,8l...

      Komentarz

      • bojlas
        Ambiente
        • 2014
        • 125
        • Superb II combi (3T5)
        • BMM 2.0 TDI 140 KM

        Zamieszczone przez orzel720
        Ja mam DPF-a w BMM więc wziąłem olej z dopuszczeniem VW 507.00 Ale nawet jak nie masz DPFa to z pewnością takie dopuszczenie będzie dbdb wyborem a pojemność chyba ~3,8l...
        Również mam DPFa
        Skoda Octavia II Kombi: Ambiente 2.0 TDI 140KM

        Komentarz

        • orzel720
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2267
          • Superb III (3V3)

          bojlas, jak powiem tak - teraz mam 3cią OII w TDI... w 1.9TDI BXE przez 170kkm i w 2.0TDI BKD przez 30kkm wlewałem Mobil 5W30 ESP lub Castrol Edge 5W30 na zmianę lub jak się trafiło - i nic się nie działo jedynie coś musiałem dolewać między wymianami...
          Sumując lepsze będzie jak często zmieniasz a nie jaki olej wlejesz w w/w podanych spełaniający wymogi co do lepkości i dopuszczenie VW...... ale wg wszelkiej wiedzy i doświadczeń m.in. forumowiczów - wymieniaj olej co 10-15kkm ale nie co 30kkm lub wg komputera na QG1!

          Komentarz

          • bojlas
            Ambiente
            • 2014
            • 125
            • Superb II combi (3T5)
            • BMM 2.0 TDI 140 KM

            Zamieszczone przez orzel720
            bojlas, jak powiem tak - teraz mam 3cią OII w TDI... w 1.9TDI BXE przez 170kkm i w 2.0TDI BKD przez 30kkm wlewałem Mobil 5W30 ESP lub Castrol Edge 5W30 na zmianę lub jak się trafiło - i nic się nie działo jedynie coś musiałem dolewać między wymianami...
            Sumując lepsze będzie jak często zmieniasz a nie jaki olej wlejesz w w/w podanych spełaniający wymogi co do lepkości i dopuszczenie VW...... ale wg wszelkiej wiedzy i doświadczeń m.in. forumowiczów - wymieniaj olej co 10-15kkm ale nie co 30kkm lub wg komputera na QG1!
            Bardzo dziękuje za konkret, Ja mam już machnięte 246kk+ Od ostatniej wymiany mam przejechane `10500km dlatego od razu przegląd zrobiłem i dowiedziałem się co jest do zrobienia
            Skoda Octavia II Kombi: Ambiente 2.0 TDI 140KM

            Komentarz

            • orzel720
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2267
              • Superb III (3V3)

              a ja mam 250500 km Silniczek jak ta lal pracuje relatywnie cicho w por z BKD..
              Masz manuala czy dsg?

              Komentarz

              • bojlas
                Ambiente
                • 2014
                • 125
                • Superb II combi (3T5)
                • BMM 2.0 TDI 140 KM

                Manual (6-biegowy), precz z DSG, brat ma 1.9TDI w DSG i ma przejechane niecałe 180kk i się wysypał cały DSG.
                Skoda Octavia II Kombi: Ambiente 2.0 TDI 140KM

                Komentarz

                • orzel720
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 2267
                  • Superb III (3V3)

                  Wczoraj rozmawiałem także z wujasem co ma serwis i sklep z częsciami VAG-a i na temat olejów (bo rozpatruję wymiane w silniku i DSG) powiedział że skoro ludzie chca Castrola albo Mobila to taki im leje... - Siła reklamy jest ogromna...

                  [ Dodano: Pią 14 Paź, 16 21:53 ]
                  Zamieszczone przez bojlas
                  precz z DSG, brat ma 1.9TDI w DSG i ma przejechane niecałe 180kk i się wysypał cały DSG.
                  jak to mówią shit happens - miał od nowości, pewny przebieg, wymieniał olej co ok 60kkm? może miał pecha?

                  Komentarz

                  • bojlas
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 125
                    • Superb II combi (3T5)
                    • BMM 2.0 TDI 140 KM

                    Heh, w takim razie pomyślę jeszcze nad olejem, na autko nie narzekam sprawuje się bardzo fajnie, szkoda, że nie jest to CR ale oby działał bez większych problemów jak najdłużej
                    Skoda Octavia II Kombi: Ambiente 2.0 TDI 140KM

                    Komentarz

                    • orzel720
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 2267
                      • Superb III (3V3)

                      bojlas, spokojnie BMM to podobno najmniej awaryjna jednostka (zrobiona z 1.9 8V)
                      Olej z filtrem (w sumie ~160zł) to niedroga rzecz w porównaniu z ew uszkodzeniem silnika..

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3773
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez bojlas
                        w takim razie pomyślę jeszcze nad olejem
                        do BMM z dpf 4,3 litra
                        Bardzo dobry Statoil Lazerway LL 5W30
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • orzel720
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 2267
                          • Superb III (3V3)

                          Zamieszczone przez endryu
                          do BMM z dpf 4,3 litra
                          no własnie pytanie: czy faktycznie BMM z DPF a bez DPF- ma inną pojemność oleju???? bo jak szukałem w sieci to pisano i tak i tak...

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            A ja znalazłem taką listę 0w30 z 504 507

                            Castrol EDGE Professional Longlife III SAE 0W-30
                            Motul Specific 504 00 507 00 SAE 0W-30
                            Pennzoil Platinum Euro LX SAE 0W-30
                            Raloy Syn-Tec Platinum SAE 0W-30
                            Rowe Hightec Wielu Synt DPF SAE 0W-30
                            Shell Helix HX8 ECT SAE 0W-30
                            Shell Helix Ultra ECT C2 C3 SAE 0W-30
                            Shell Helix Ultra AV Profesjonalne L SAE 0W-30
                            Vapsoil 507,00 SAE 0W-30
                            Oryginalny Olej Volkswagen Longlife III FE SAE 0W-30


                            Mało ale są :diabelski_usmiech

                            [ Dodano: Sob 15 Paź, 16 15:32 ]
                            Zamieszczone przez toomasz
                            Słyszał ktoś o oryginalnym oleju 5w30 brandowanym logiem VW? Ostatnio widziałem taki w pewnym sklepie

                            Może masz na myśli Vapsoil czyli Shell z gigantyczna marżą serwisowa. W sumie gdybym był ignorantem jarałbym się butelka jednolitrową Shella kupionego na stacji za 95 PLN. Oj jak silnik by aksamitnie pracował :diabelski_usmiech

                            Komentarz

                            • bojlas
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 125
                              • Superb II combi (3T5)
                              • BMM 2.0 TDI 140 KM

                              http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia%20II/123 3,8-4,5l mają silniki 2.0TDI niby
                              Skoda Octavia II Kombi: Ambiente 2.0 TDI 140KM

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3773
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Zamieszczone przez orzel720
                                no własnie pytanie: czy faktycznie BMM z DPF a bez DPF- ma inną pojemność oleju????
                                z dpf 4,3 bez 3,8
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • orzel720
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 2267
                                  • Superb III (3V3)

                                  A tak BTW na wtorek jest umówiony na:
                                  - zmianę oleju w silniku+filterek
                                  - zmianę filterka paliwa
                                  - zmianę filterka powitrza
                                  - zmiane filterka kabinowego
                                  - zmianę oponek na prawie nowe Nokiany WRD4
                                  - wymianę 3 lampy na klapie bagażnika (mały ubytek ale wkurza)
                                  - wymianę odblasku w zderzak tył (małe pęknięcie ale wkurza)
                                  - założenie chlapaczy ORI wersja Style...
                                  - wymiana prawy kierunek w lusterku bo raz mruga a raz nie...

                                  A wplanach wymiana oleum w DSG... na FEBI lub PENTOSIN

                                  Komentarz

                                  • bojlas
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 125
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                    Umówiłem się z mechanikiem na zrobienie: uszczelki pod pokrywą zaworów, lewą tuleje wahacza, lewą gałkę kierowniczą, filtry i być może uszczelkę pod miską, wymianę oleju (ogólnie pełny serwis) jeżeli jeszcze coś wyskoczy to ma przedzwonić. Ja jestem umówiony na 2 listopada. Pytałem się o do BMM z DPFem wchodzi 4.3L. Co sądzicie o http://sklep.lucart.pl/motul-8100-x-...5l-p-160.html? Oczywiście szukałbym gdzieś indziej taniej tego oleju :P

                                    PS. Znacie kogoś na forum kto by te części mógł taniej mieć? Najlepiej ORI w ostateczności bdb zamiennik, nie chińczyk!

                                    ^^ Ciekawe ile mnie za to wszystko skasuje. Mówił, że warto jeszcze zrobić konserwację ale on tego nie robi.
                                    Skoda Octavia II Kombi: Ambiente 2.0 TDI 140KM

                                    Komentarz

                                    • endryu
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3773
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Zamieszczone przez bojlas
                                      Znacie kogoś na forum kto by te części mógł taniej mieć? Najlepiej ORI w ostateczności bdb zamiennik
                                      Znamy http://forum.octaviaclub.pl/viewforum.php?f=32
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz

                                      • cysterniarz
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 1887
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        W tamtym roku zalałem SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 5W30. W tym roku już jest niedostępny a shell informuje że zmienił nazwę na 0w30 ???
                                        Rozmawiałem z kilkoma dostawcami i wszyscy jak jeden- że to ta sama oliwa.
                                        Ktoś coś słyszał więcej o tym? Zmienił się skład ?

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez cysterniarz
                                          W tamtym roku zalałem SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 5W30. W tym roku już jest niedostępny a shell informuje że zmienił nazwę na 0w30 ???
                                          Rozmawiałem z kilkoma dostawcami i wszyscy jak jeden- że to ta sama oliwa.
                                          Ktoś coś słyszał więcej o tym? Zmienił się skład ?

                                          Jeżeli w w AVL 5W30 piatka jest prawie na granicy to można przemianowac nomenklaturę lepkości na ZERO wykorzystując tolerancję błędów pomiarów lub zmieniając metodologie oznaczeń.

                                          AVL 5W30 lepkość przy 40 stopniach 67.9 mm2
                                          AVL 0W30 lepkość przy 40 topniach 58.7 mm2 (ASTM D445)

                                          To nie ten sam olej nawet z uwzględnieniem różnic metodologii pomiaru DIN /GOST srost itp.


                                          Na etapie produkcji moduluje się lepkości za pomocą albo depresatoRa (słabo ) albo odpowiednio dobierając dlugość łańcucha węglowodorów wxreakcji Tropscha Fischera.

                                          Jest nacisk na eko to jest eko. Oby bez szkody na żywotność silnika.

                                          Komentarz

                                          • krzyzakp
                                            L&K
                                            • 2013
                                            • 1016
                                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                            Ciekawe, namnozylo sie tych 0W30.. Jakies opinie o nich? Chodzi o konkretnych producetnow, poki co do zmiany jeszcze daleko, ale moze ktos ma jakies opinie albo analizy z tego tematu?

                                            Moja O3 RS

                                            Komentarz

                                            • tomek evo
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 474
                                              • Superb II combi (3T5)

                                              U nas na rynku Shell miesza bo w DE 0w30 AV-L jest w normalnej sprzedaży i na pewno nie jest to ten sam olej co 5w30 AV-L.

                                              Komentarz

                                              • cysterniarz
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 1887
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                pedros, tomek evo, dziex za info, no i teraz zgryz czy przejść na ten av-l 0w30 czy szukać coś innego 5w30.

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zamieszczone przez cysterniarz
                                                  pedros, tomek evo, dziex za info, no i teraz zgryz czy przejść na ten av-l 0w30 czy szukać coś innego 5w30.

                                                  :diabelski_usmiech na zimę, zdecydowanie 0W30.
                                                  Na dniach zalewam do "bardzo mocnego " CFGB właśnie tego Shella AVL (wreszcie)

                                                  Komentarz

                                                  • toomasz
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 909
                                                    • Volkswagen
                                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                    A ja Wam przedstawie krótki raport oleju Valvoline Synpower XLIII 5w30,
                                                    Przejechałem na nim 7tys km i ubyło go od wymiany 1/4 na bagnecie. Styl jazdy 80% trasa 20% miasto. Poprzednio był Millers EE Longlife 5w40 Nanodrive. Valvo widać ze szybciej zmienia barwę na czarną w porównaniu do Millersa, no i przyznam, że milersa praktycznie wogole nie ubywało.

                                                    Samochód to O1 Tour 1.9TDI AXR, przyznam, ze po przejsciu na 5w30 turbo ucichlo.

                                                    [ Dodano: Pon 17 Paź, 16 13:35 ]
                                                    Pytanie, testował ktoś z Was produkty ENEOS?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...