Te pierwsze nie nadają się do reflektorów bez soczewek bo mają dość intensywnie niebieską bańkę, poza tym nie maja chyba homologacji. W soczewce świecą ładnie, jasnym światłem, wtedy nawet bez tej homologacji można polecić. Drugich nie znam
ma takie żarówki od tego sprzedawcy, na drodze wyraźny, biały snop świetlny, na odbłyśniku widoczne niebieskie refleksy jak nie świecą. Estetycznie wygląda cały komplet Cool Blue włącznie z ledami W5W 5000 K
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Mi niedawno padły dwa Tungsram Megalight +90% w przeciągu miesiąca wytrzymały podobnie jakieś 18 miesięcy i około 20 kkm.
Założyłem później standardowe osramy i miałem chęć podnieść lampy bo był kiepski zasięg, ale nie regulowałem, przyszły nowe Tungsram Megalight +90% i widać różnice w zasięgu na plus po założeniu.
W dwóch kolejnych kompletach Tungsram Megalight i Bluish popękała i wykruszyła się farba na szczycie bańki. W trzecim komplecie, zwykłym, kupionym na Węgrzech dzieje się to samo.
Mają jakiś problem z jakością.
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Ja jeżdżę już na 5-6 komplecie Osram NB, najpierw normalne teraz +. Jestem niby zadowolony, ale na ostatnich + mam zrobione jakieś 25 tys km i pewnie zaraz padną. Miałem kupić nowe, ale jak wiadomo drogie, myślałem nad tymi Tungsram Megalight +90%, żeby spróbować, ale piszecie że coś jakość spadła.
Co jeszcze polecicie, żeby jasno świeciło, ale odpowiednio do ceny. Mam soczewki w F2. :roll:
...Miałem kupić nowe, ale jak wiadomo drogie, myślałem nad tymi Tungsram Megalight +90%, żeby spróbować, ale piszecie że coś jakość spadła.
W zeszłym roku kupowałem tangsramy 90 i wtedy czytałem opinie z których wynikało że świecą ok 1,5 roku /do2lat/, kolegom 3posty wyżej właśnie padły po tym okresie, więc nie widzać żeby się coś pogorszyło lub poprawiło, ...ale są one tańsze o połowe, od osramNB. U mnie ok10kkm nie mam uwag.
Ja do soczewek polecam Philips +60%. Mialem poprzednio Tungsramy +60, padly po 20000 km a mam dzienne, tzn. padla jedna, druga jezdzi do dzis na dlugich, kolejne 20 tys. juz przejechane, wiec raczej nierowne.
Te Philipsy sa nieco lepsze, moze dluzej pojezdza.
Podstawa przy soczewkach to wlasciwe ustawienie swiatel, z fabryki wyszly ustawione za nisko, podnioslem, zasieg wyraznie lepszy, diagnosci nie maja zastrzezen (specjalnie pytam na przegladach), nikt nie mruga w nocy a bezpiczenstwo wyraznie wzrasta (albo predkosc przejazdu .
yunior81, Dobre żarówki to ja raczej mam, bo od nowości mam NB, a nastepnie NB+ 110%, które świecą dobrze, ale starczają na rok, półtorej roku max. A kosztują nie mało. Już poprzednio myślałem o tungsramach +90%, bo tańsze a różnicy do NB+ podobno nie ma.
Ja mam soczewki w F2 i to nawet spoko świecące. Dziennych nie zakładam, bo jak dokładane to mnie drażnią, a oryginały w miejsce halogenów są za drogie.
Na chwile obecną testuje TUNGSRAM H7 MEGALIGHT ULTRA +120%. W porównaniu do Philipsa którego miałem wcześniej jest znacznie lepiej. Zobaczymy jak będzie z żywotnością na dłuzszą mete.
Teraz widzę ze chcesz je do F2 i soczewek, a moje "nie mam uwag" odnosiło się do O2 przed FL tzn jasność rozkład światła zasięg i póki co trwałość. Jednak ze względu na koszty możesz "zaryzykować" 8)
Jak będziesz zmieniał załóż jedna i porównaj z wyświeconym NB ,u mnie wyglądało to na 20% jaśniejsze nowej.
Tungsram Megalight i Bluish popękała i wykruszyła się farba na szczycie bańki
I posypała się do środka reflektora :?: Nie pokleiły się cząstki farby do odbłyśnika :?:
przez soczewkę nie widać; część farby się wykruszyła, część zostawała na palcach przy wymianie żarówek na nowe. W drugim samochodzie widać żarówki z zewnątrz i są już wzdłużne pęknięcia farby a żarówki wymienione może 2 tygodnie temu.
Kupiłem teraz Osram Cool Blue na zapas
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Valeo Essential H7 (zwykłe), bardzo białe światło, szeroko w obydwie strony (porównanie z wcześniejszymi no name i autolamp, tunsgramami i philipsami +30%). Jedyny minus to, że wyprodukowane w Indiach.
Jeśli ktoś jest zainteresowany, to w numerze 46/2015 Auto Swiat jest test żarników ksenonowych D2S.
W skrócie:
1. Bardzo dobre: Osram Night Breaker Unlimited Xenarc
2. Dobre: Osram Blue Intense Xenarc, Philips X-treme Vision, Osram Original Xenarc, Philips Vision, General Electric Xensatioin, Car Technic Xenon D2S, Philips BlueVision Ultra
3. Dostatecznie: Alpha-Lights LaserWhite Ultra 5000K
4. Niedostatecznie: Kiwitecc D2S 6000K Xenon, Super Vision Xenon Super Vision HID, Limastar Superwhite Vision
Co ważne: test oceniał światło, ale nie oceniał trwałości żarników.
Komentarz