1. Dodatki do paliwa przeciw blokowaniu zimnego filtra, mętnieniu, wytrącaniu się parafiny:
- Diesel Skydd, z Black Arrow, polecany od wielu lat na różnych forach
- IMHO dobry będzie też Xeramic Diesel Additive, obniża temp. zamarzania filtra tylko do -25 st, ale ma też właściwości smarne, co ma znaczenie głownie w silnikach z pompami VP
2. Paliwa na BP pochodzą z: http://www.bp.com/extendedsectiongen...ontentId=57367
3. Ok. 90% paliw w Polsce jest z Orlenu i Lotosu. Co do jakości to wiele zależy od tego, które stacje i jak często czyszczą zbiorniki i wymieniają filtry. I jeszcze od przewoźników zależy wiele, choć podobno cysterny są zaplombowane. Generalnie lepiej tankować na stacjach firmowych, niż ajenckich czy małych prywatnych.
4. Paliwa uszlachetnione. Ilości dodatków w tych paliwach są bardzo małe, wyrażane jest to w PPM (parts per milion). Moim zdaniem lepiej tankować zwykłą ropę, a od czasu do czasu dolać coś takiego:
lub dwa specyfiki z pkt. 1, lub kilka litrów Bio, jak komuś zależy na przesmarowaniu pompy.
5. Nie jeździć dużo na rezerwie, nie zostawiać auta na długo na postoju z pustym bakiem, bo wytrąci się woda. Jak jeździ się na oparach i zatankuje się przypadkiem syfu do pełna, to jest problem. Lepiej tankować jak jest już 1/3 lub 1/4 baku.
6. Wymieniać co roku filtr paliwa w aucie, najlepiej przed zimą.
- Diesel Skydd, z Black Arrow, polecany od wielu lat na różnych forach
- IMHO dobry będzie też Xeramic Diesel Additive, obniża temp. zamarzania filtra tylko do -25 st, ale ma też właściwości smarne, co ma znaczenie głownie w silnikach z pompami VP
2. Paliwa na BP pochodzą z: http://www.bp.com/extendedsectiongen...ontentId=57367
3. Ok. 90% paliw w Polsce jest z Orlenu i Lotosu. Co do jakości to wiele zależy od tego, które stacje i jak często czyszczą zbiorniki i wymieniają filtry. I jeszcze od przewoźników zależy wiele, choć podobno cysterny są zaplombowane. Generalnie lepiej tankować na stacjach firmowych, niż ajenckich czy małych prywatnych.
4. Paliwa uszlachetnione. Ilości dodatków w tych paliwach są bardzo małe, wyrażane jest to w PPM (parts per milion). Moim zdaniem lepiej tankować zwykłą ropę, a od czasu do czasu dolać coś takiego:
lub dwa specyfiki z pkt. 1, lub kilka litrów Bio, jak komuś zależy na przesmarowaniu pompy.
5. Nie jeździć dużo na rezerwie, nie zostawiać auta na długo na postoju z pustym bakiem, bo wytrąci się woda. Jak jeździ się na oparach i zatankuje się przypadkiem syfu do pełna, to jest problem. Lepiej tankować jak jest już 1/3 lub 1/4 baku.
6. Wymieniać co roku filtr paliwa w aucie, najlepiej przed zimą.
Komentarz