O właśnie o wymianę oleju również miałem zapytać
[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Zamieszczone przez matompraacha przy tym silniku pisze by czekać na wskazanie komputera kiedy jechać na przeglad ale moim skromnym zdaniem chyba pojadę po 12 tyś na wymianę oleju, jakoś nie wierzę by pierwszego oelju nie wymieniąć tak długo, co o tym sądzicie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rlapinskiZamieszczone przez marcink_1Przecież nie trzeba wrzucać po koleji wszystkich biegów. Jak się na trójce dobrze rozpędzić, to i szóstke można włączyć odrazu.SPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojtas_PoznańZamieszczone przez rlapinskiZamieszczone przez marcink_1Przecież nie trzeba wrzucać po koleji wszystkich biegów. Jak się na trójce dobrze rozpędzić, to i szóstke można włączyć odrazu.O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomeka potem będzie płacz, bo się skrzynia rozpadła. Poczytajcie o synchronizatorze w skrzyni biegów. A na chlopski rozum, to na niskim biegu wałek rozpędzisz do 5000 obrotów. Teraz jak wkładasz następny bieg, to musisz go spowolnić do np. 4000 obrotów. ale jak wkładasz bieg +3 to spowalniasz ten wałek do np. 1500 obrotów. To spowolnienie dzieje się w czasie przesuwania drążka. Wnioski niech dopowie wyobraźnia.
Ja często redukuje z 6 na 4 lub z 5 na 3 - 1.4 TSI idzie wtedy lepiej niż zmiana o 1 bieg w dół.
Tak samo lecąc w górę. Czasami lecąc na 2, 3 czy nawet 4 biegu wkraczam w czerwone pole i wtedy zapinam 5 lub 6 - z reguły 2 biegi wyżej, tak aby nie wachlować.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekZamieszczone przez Wojtas_PoznańZamieszczone przez rlapinskiZamieszczone przez marcink_1Przecież nie trzeba wrzucać po koleji wszystkich biegów. Jak się na trójce dobrze rozpędzić, to i szóstke można włączyć odrazu.VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zbigniew147Zamieszczone przez TichyA w jakim przedziale obrotów trzymacie silnik podczas normalnej jazdy?
na trasie zależy od czasu i presji.
a) puszczam sprzeglo bardzo powoli, przytrzymujac je na dole (bo w tym miejscu mi bierze),
b) rozpedze auto troche bardziej na 1. biegu (np. 2,5-3 tys. obr.)
to wowczas nie mam problemu.
Tez ktos ma cos podobnego? A moze wystarczy bardziej gazu dodawac przy zmianie z biegu 1. na 2.? :P
A tak poza tym to w miescie staram sie utrzymywac obroty pomiedzy 2000 - 2500. Ponizej wydaje mi sie byc meczarnia.VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TichyA w jakim przedziale obrotów trzymacie silnik podczas normalnej jazdy?
Gdy czytam że DSG zmienia czasami biegi przy niskich obrotach, to przypomina mi się pan w aso zalecający wymiany oleju co 30tys km. Wietrzę tu spisek :diabelski_usmiech IMO auto mi się męczy jak ma obroty poniżej 2tys.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zbigniew147Takie zmiany mają sens przy szybkim wyprzedzaniu.
Jeżdżąc po mieście w zakorkowanym centrum lub na zatłoczonych trasach to nie ma sensu.Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zbigniew147Zamieszczone przez TichyA w jakim przedziale obrotów trzymacie silnik podczas normalnej jazdy?
na trasie zależy od czasu i presji.
żal mi twojej octavki skoro 2500 to dla ciebie szaleństwo :shock:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez zbigniew147Zamieszczone przez TichyA w jakim przedziale obrotów trzymacie silnik podczas normalnej jazdy?
na trasie zależy od czasu i presji.
żal mi twojej octavki skoro 2500 to dla ciebie szaleństwo :shock:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekZamieszczone przez Wojtas_PoznańZamieszczone przez rlapinskiZamieszczone przez marcink_1Przecież nie trzeba wrzucać po koleji wszystkich biegów. Jak się na trójce dobrze rozpędzić, to i szóstke można włączyć odrazu.VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidażal mi twojej octavki skoro 2500 to dla ciebie szaleństwo :shock:
Wciskam i od razu czuć że przyśpieszam. W momęcie gdy sie szaleje to 3000 czy nawet 4000 to nic nowego i nadzwyczajnego. Jak zwalniam to staram się być znowu w okolicy 2500 aby motor był żwawy.
W wolnossacych trzeba by kręcic powyżej 3000, w hondach nawet pod 4000 a tu żeby auto juz zadowalajaco szło trzymam 2500.
W 1,9 TDI żeby szło trzeba było trzymać motor 2000 lub 2100 bo poniżej zastanawiał się czy przyspieszać czy jeszcze nie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirek_p11Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez zbigniew147Zamieszczone przez TichyA w jakim przedziale obrotów trzymacie silnik podczas normalnej jazdy?
na trasie zależy od czasu i presji.
żal mi twojej octavki skoro 2500 to dla ciebie szaleństwo :shock:
Nie koniecznie, jeśli nie dociska samochody, to od 1500 w górę spokojnie się rozpędza, no i moment dostępny od 1500 też o czymś świadczy. Tym bardziej jazda płynna ze stała prędkością 1600-2000 obrocików też jak najbardzij nie zaszkodzi.
PS jeździłem dziś pół dnia Paskiem 98rocznik, 1.9tdi wersja podobno 110KM no i powiem, że głośny i dość słabiutki (chyba spora masa własna dlatego) przy OII 1.4.
Komentarz
-
Komentarz