[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bassy
    Drive
    • 2011
    • 75

    O właśnie o wymianę oleju również miałem zapytać

    Komentarz

    • zbigniew147
      Rider
      • 2008
      • 482

      Zamieszczone przez matompra
      acha przy tym silniku pisze by czekać na wskazanie komputera kiedy jechać na przeglad ale moim skromnym zdaniem chyba pojadę po 12 tyś na wymianę oleju, jakoś nie wierzę by pierwszego oelju nie wymieniąć tak długo, co o tym sądzicie?
      ja jeżdżę po mieście a stara maksyma mechaników mówi, że jak się jeździ po mieście to wymianę oleju zaleca się robić co połowę dystansu, tak więc olej i filtr oleju i powietrza wymieniłem przy 16 kkm a komputer wskazywał mi service przy 29750km.

      Komentarz

      • marcink_1
        Rider
        • 2010
        • 312

        Przecież nie trzeba wrzucać po koleji wszystkich biegów. Jak się na trójce dobrze rozpędzić, to i szóstke można włączyć odrazu.

        Komentarz

        • rlapinski
          Ambiente
          • 2010
          • 138

          Zamieszczone przez marcink_1
          Przecież nie trzeba wrzucać po koleji wszystkich biegów. Jak się na trójce dobrze rozpędzić, to i szóstke można włączyć odrazu.
          z trójki to nie próbowałem, ale po rozpędzeniu na czwórce spokojnie można od razu szóstkę zapinać

          Komentarz

          • Wojtas_Poznań
            RS
            • 2010
            • 2822

            Zamieszczone przez rlapinski
            Zamieszczone przez marcink_1
            Przecież nie trzeba wrzucać po koleji wszystkich biegów. Jak się na trójce dobrze rozpędzić, to i szóstke można włączyć odrazu.
            z trójki to nie próbowałem, ale po rozpędzeniu na czwórce spokojnie można od razu szóstkę zapinać
            ciekawe czy z jedynki dałoby radę ? :P :diabelski_usmiech
            SPOT Poznań:
            .....
            ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


            Error 503 Wojtas Unavailable :P

            Komentarz

            • bassy
              Drive
              • 2011
              • 75

              faktycznie też to zauważyłem, czyli jednak nie krecić na początku silnika? jak traktowaliście tzw docieranie?

              Komentarz

              • tomek
                L&K
                • 2005
                • 1078

                Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                Zamieszczone przez rlapinski
                Zamieszczone przez marcink_1
                Przecież nie trzeba wrzucać po koleji wszystkich biegów. Jak się na trójce dobrze rozpędzić, to i szóstke można włączyć odrazu.
                z trójki to nie próbowałem, ale po rozpędzeniu na czwórce spokojnie można od razu szóstkę zapinać
                ciekawe czy z jedynki dałoby radę ? :P :diabelski_usmiech
                a potem będzie płacz, bo się skrzynia rozpadła. Poczytajcie o synchronizatorze w skrzyni biegów. A na chlopski rozum, to na niskim biegu wałek rozpędzisz do 5000 obrotów. Teraz jak wkładasz następny bieg, to musisz go spowolnić do np. 4000 obrotów. ale jak wkładasz bieg +3 to spowalniasz ten wałek do np. 1500 obrotów. To spowolnienie dzieje się w czasie przesuwania drążka. Wnioski niech dopowie wyobraźnia.
                O2FL RS | S2 | F2

                Komentarz

                • zbigniew147
                  Rider
                  • 2008
                  • 482

                  Zamieszczone przez tomek
                  a potem będzie płacz, bo się skrzynia rozpadła. Poczytajcie o synchronizatorze w skrzyni biegów. A na chlopski rozum, to na niskim biegu wałek rozpędzisz do 5000 obrotów. Teraz jak wkładasz następny bieg, to musisz go spowolnić do np. 4000 obrotów. ale jak wkładasz bieg +3 to spowalniasz ten wałek do np. 1500 obrotów. To spowolnienie dzieje się w czasie przesuwania drążka. Wnioski niech dopowie wyobraźnia.
                  A redukcje jak się robi?
                  Ja często redukuje z 6 na 4 lub z 5 na 3 - 1.4 TSI idzie wtedy lepiej niż zmiana o 1 bieg w dół.
                  Tak samo lecąc w górę. Czasami lecąc na 2, 3 czy nawet 4 biegu wkraczam w czerwone pole i wtedy zapinam 5 lub 6 - z reguły 2 biegi wyżej, tak aby nie wachlować.

                  Komentarz

                  • idas
                    Elegance
                    • 2006
                    • 828

                    Zamieszczone przez tomek
                    Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                    Zamieszczone przez rlapinski
                    Zamieszczone przez marcink_1
                    Przecież nie trzeba wrzucać po koleji wszystkich biegów. Jak się na trójce dobrze rozpędzić, to i szóstke można włączyć odrazu.
                    z trójki to nie próbowałem, ale po rozpędzeniu na czwórce spokojnie można od razu szóstkę zapinać
                    ciekawe czy z jedynki dałoby radę ? :P :diabelski_usmiech
                    a potem będzie płacz, bo się skrzynia rozpadła. Poczytajcie o synchronizatorze w skrzyni biegów. A na chlopski rozum, to na niskim biegu wałek rozpędzisz do 5000 obrotów. Teraz jak wkładasz następny bieg, to musisz go spowolnić do np. 4000 obrotów. ale jak wkładasz bieg +3 to spowalniasz ten wałek do np. 1500 obrotów. To spowolnienie dzieje się w czasie przesuwania drążka. Wnioski niech dopowie wyobraźnia.
                    Ja tam zmienilem kilka razy (ze dwa/trzy) z 3. bezposrednio na 6. po tym jak rozpedzilem sie powyzej 100km/h przy wyprzedzaniu. Czesto zmieniam np. z 4. na 6. bieg. Zreszta mam takie zalecenie opisane w instrukcji. Jak dla mnie to wygoda, chociaz przyznam sie szczerze ze troche dziwnie bylo mi zmieniac z 3. na 6. i juz raczej tego nie stosuje.
                    VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                    VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                    Komentarz

                    • marcink_1
                      Rider
                      • 2010
                      • 312

                      Z trójki na szóstkę wygodniej się zmienia niż z czwórki na szóstkę. Jednak faktycznie trzeba na trójce rozpędzić samochód chociaż do 80 km/h, więc często się tego nie robi.

                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • zbigniew147
                        Rider
                        • 2008
                        • 482

                        Takie zmiany mają sens przy szybkim wyprzedzaniu.
                        Jeżdżąc po mieście w zakorkowanym centrum lub na zatłoczonych trasach to nie ma sensu.

                        Komentarz

                        • Tichy
                          Rider
                          • 2010
                          • 544

                          A w jakim przedziale obrotów trzymacie silnik podczas normalnej jazdy?

                          Komentarz

                          • rkb
                            RS
                            • 2008
                            • 2152
                            • Rapid Spaceback (NH1)
                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                            Ja przy wyprzedzaniu z miejsca z 5 na 3 z rozpedu na 4 ale mam slabszy motor :P
                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                            Komentarz

                            • zbigniew147
                              Rider
                              • 2008
                              • 482

                              Zamieszczone przez Tichy
                              A w jakim przedziale obrotów trzymacie silnik podczas normalnej jazdy?
                              w mieście srednio 1600 - 2000, staram się 1800 (chyba że szaleństwo to wtedy średnio 2500)
                              na trasie zależy od czasu i presji.

                              Komentarz

                              • idas
                                Elegance
                                • 2006
                                • 828

                                Zamieszczone przez zbigniew147
                                Zamieszczone przez Tichy
                                A w jakim przedziale obrotów trzymacie silnik podczas normalnej jazdy?
                                w mieście srednio 1600 - 2000, staram się 1800 (chyba że szaleństwo to wtedy średnio 2500)
                                na trasie zależy od czasu i presji.
                                Tylko wlasnie zauwazylem pewna rzecz u siebie. Mianowicie czesto przy zmianie biegow z 1. na 2. albo ja zle puszczam sprzeglo (przy nizszych obrotach), albo powinno sie rozpedzic bardziej samochod z 1. biegu (gdzies tak do 2500 - 3000 obrotow). O czy pisze: przy puszczaniu sprzegla po zmianie z 1 na 2 czesto mam cos jakby szarpniecie. Jesli natomiast:
                                a) puszczam sprzeglo bardzo powoli, przytrzymujac je na dole (bo w tym miejscu mi bierze),
                                b) rozpedze auto troche bardziej na 1. biegu (np. 2,5-3 tys. obr.)
                                to wowczas nie mam problemu.
                                Tez ktos ma cos podobnego? A moze wystarczy bardziej gazu dodawac przy zmianie z biegu 1. na 2.? :P

                                A tak poza tym to w miescie staram sie utrzymywac obroty pomiedzy 2000 - 2500. Ponizej wydaje mi sie byc meczarnia.
                                VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                Komentarz

                                • Krzysiek25
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 154
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Zamieszczone przez Tichy
                                  A w jakim przedziale obrotów trzymacie silnik podczas normalnej jazdy?
                                  Przy normalnej jeździe staram się trzymać 2200-2500rpm, przy przyspieszaniu też staram się żeby po wrzuceniu wyższego biegu silnik był w ww. przedziale obrotów. Jak silnik jest nierozgrzany albo gdy czasami załącza mi się ekoświr, to trzymam na 2000rpm. Nie jeżdżę poniżej 2tys rpm, jak mi czasami wyjdzie przy zmianie biegów np. przy ostrożnej, powolnej jeździe na zimnym silniku, koło 1800rpm to delikatnie wracam powyżej 2tys, ale nigdy nie daje wtedy z buta.

                                  Gdy czytam że DSG zmienia czasami biegi przy niskich obrotach, to przypomina mi się pan w aso zalecający wymiany oleju co 30tys km. Wietrzę tu spisek :diabelski_usmiech IMO auto mi się męczy jak ma obroty poniżej 2tys.

                                  Komentarz

                                  • Wojtas_Poznań
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2822

                                    Zamieszczone przez Krzysiek25
                                    IMO auto mi się męczy jak ma obroty poniżej 2tys.
                                    auto jak auto.... podejrzewam że Kierowca bardziej :idea: no chyba że ktoś lubi przycinać jak emeryt
                                    SPOT Poznań:
                                    .....
                                    ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                    Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                    Komentarz

                                    • tomek
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1078

                                      optymalne obroty są zależne od chwilowego obciążenia. Mnie nie dziwi jak automat zmienia bieg na następny dobrze poniżej 2000 obrotów. Jeżeli przyśpieszam w tempie autobusu, to po co go kręcić wysoko?
                                      O2FL RS | S2 | F2

                                      Komentarz

                                      • Langusta
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1864
                                        • Seat

                                        Zamieszczone przez zbigniew147
                                        Takie zmiany mają sens przy szybkim wyprzedzaniu.
                                        Jeżdżąc po mieście w zakorkowanym centrum lub na zatłoczonych trasach to nie ma sensu.
                                        tak jest potwierdzam w trasie z 4_b na 6_b sprawdziłem jest wygoda oczywiście przy zachowanych i odpowiednich prędkościach.
                                        Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          Zamieszczone przez zbigniew147
                                          Zamieszczone przez Tichy
                                          A w jakim przedziale obrotów trzymacie silnik podczas normalnej jazdy?
                                          w mieście srednio 1600 - 2000, staram się 1800 (chyba że szaleństwo to wtedy średnio 2500)
                                          na trasie zależy od czasu i presji.

                                          żal mi twojej octavki skoro 2500 to dla ciebie szaleństwo :shock:
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • mirek_p11
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 6630
                                            • Volkswagen
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Zamieszczone przez piramida
                                            Zamieszczone przez zbigniew147
                                            Zamieszczone przez Tichy
                                            A w jakim przedziale obrotów trzymacie silnik podczas normalnej jazdy?
                                            w mieście srednio 1600 - 2000, staram się 1800 (chyba że szaleństwo to wtedy średnio 2500)
                                            na trasie zależy od czasu i presji.

                                            żal mi twojej octavki skoro 2500 to dla ciebie szaleństwo :shock:
                                            a co by było jak jeździłby 1.8 TSI dwumasa do wymiany już na pierwszym przeglądzie :roll:

                                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                            Fotki
                                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                            Fotki

                                            Komentarz

                                            • idas
                                              Elegance
                                              • 2006
                                              • 828

                                              Zamieszczone przez tomek
                                              Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                              Zamieszczone przez rlapinski
                                              Zamieszczone przez marcink_1
                                              Przecież nie trzeba wrzucać po koleji wszystkich biegów. Jak się na trójce dobrze rozpędzić, to i szóstke można włączyć odrazu.
                                              z trójki to nie próbowałem, ale po rozpędzeniu na czwórce spokojnie można od razu szóstkę zapinać
                                              ciekawe czy z jedynki dałoby radę ? :P :diabelski_usmiech
                                              a potem będzie płacz, bo się skrzynia rozpadła. Poczytajcie o synchronizatorze w skrzyni biegów. A na chlopski rozum, to na niskim biegu wałek rozpędzisz do 5000 obrotów. Teraz jak wkładasz następny bieg, to musisz go spowolnić do np. 4000 obrotów. ale jak wkładasz bieg +3 to spowalniasz ten wałek do np. 1500 obrotów. To spowolnienie dzieje się w czasie przesuwania drążka. Wnioski niech dopowie wyobraźnia.
                                              Ty moze slyszales o jakims konkretnym przypadku, gdzie cos zostało uszkodzone przez taka jazde?
                                              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                              Komentarz

                                              • zbigniew147
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 482

                                                Zamieszczone przez piramida
                                                żal mi twojej octavki skoro 2500 to dla ciebie szaleństwo :shock:
                                                Padło stwierdzenie że trzymam. Ja to rozumiem w ten sposób że jak nic sie nie dzieje to jade 2500 - ale to nie jest szaleństwo, jednak w tym motorze to jest dobry wstep do szaleństwa.
                                                Wciskam i od razu czuć że przyśpieszam. W momęcie gdy sie szaleje to 3000 czy nawet 4000 to nic nowego i nadzwyczajnego. Jak zwalniam to staram się być znowu w okolicy 2500 aby motor był żwawy.

                                                W wolnossacych trzeba by kręcic powyżej 3000, w hondach nawet pod 4000 a tu żeby auto juz zadowalajaco szło trzymam 2500.

                                                W 1,9 TDI żeby szło trzeba było trzymać motor 2000 lub 2100 bo poniżej zastanawiał się czy przyspieszać czy jeszcze nie.

                                                Komentarz

                                                • krzysiek83wpr
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 362

                                                  Zamieszczone przez mirek_p11
                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  Zamieszczone przez zbigniew147
                                                  Zamieszczone przez Tichy
                                                  A w jakim przedziale obrotów trzymacie silnik podczas normalnej jazdy?
                                                  w mieście srednio 1600 - 2000, staram się 1800 (chyba że szaleństwo to wtedy średnio 2500)
                                                  na trasie zależy od czasu i presji.

                                                  żal mi twojej octavki skoro 2500 to dla ciebie szaleństwo :shock:
                                                  a co by było jak jeździłby 1.8 TSI dwumasa do wymiany już na pierwszym przeglądzie :roll:

                                                  Nie koniecznie, jeśli nie dociska samochody, to od 1500 w górę spokojnie się rozpędza, no i moment dostępny od 1500 też o czymś świadczy. Tym bardziej jazda płynna ze stała prędkością 1600-2000 obrocików też jak najbardzij nie zaszkodzi.
                                                  PS jeździłem dziś pół dnia Paskiem 98rocznik, 1.9tdi wersja podobno 110KM no i powiem, że głośny i dość słabiutki (chyba spora masa własna dlatego) przy OII 1.4.

                                                  Komentarz

                                                  • bassy
                                                    Drive
                                                    • 2011
                                                    • 75

                                                    ale w 1,4 chyba nie ma dwumasy? Też nie chcę zajeździć silnika zółwim tempem ale ten silnik przy spokojnej jeździe od swiateł do świateł naprawde daje radę do 2000 i wtedy nawet wskazania kompa co do zmiany i redukcji biegów wydają się być rozsądne( pomijam jadę na wzniesieniach)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...