[O2] [O2FL] montaż MFA (komputer pokładowy) w Classic/Mint

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Enriquez
    RS
    • 2009
    • 7685
    • Superb III (3V3)

    Normalnie magistrala can pracuje na dwóch przewodach i sygnał jest odczytywany na podstawie różnicy napięć między tymi przewodami, co skutkuje odpornością na zakłócenia. Teraz masz przerwę na jednym z przewodów, co skutkuje niestety, że mogą się pojawiać błędy od zakłóceń, gdyż magistrala pracuje teraz w trybie jednoprzewodowym względem masy. Znalezienie przerwy będzie ciężkie, choć ni niemożliwe.
    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz

    • toomasz
      Elegance
      • 2010
      • 910
      • Volkswagen
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      Ok, a czy moge zamontowac sobie tempomat lub kiere multi? Doradźcie na podstawie moich logów ktore dalem powyżej

      Komentarz

      • marcink_1
        Rider
        • 2010
        • 312

        Zamieszczone przez lukaszz
        Witam,
        Mam w końcu komputer, tempomat oraz kierownicę multifunkcyjną w mincie. Sterownik z końcówką cd, manetka tempomatu z końcówką f (różnica na pinie nr 10 w porównaniu z manetką g, trzeba go zmienić i działa) , manetka komputera z j. Przy sterowniku cf nie chciał działać klakson.

        Kolego.
        Jaki miałeś pierwotnie moduł kierownicy? Co z tym klaksonem na końcówce CF?
        Pytam bo mam CQ i zamówiłem właśnie CF i zastanawiam się po przeczytaniu twojego postu czy nie lepszy byłby CD.

        Pozdrawiam
        Marcin

        [ Dodano: Czw 25 Sie, 11 10:15 ]
        Który moduł lepszy zamiast CQ. CD czy CF?
        Ja wybrałem CF bo chyba nowszy.

        Pozdrawiam

        Komentarz


        • marcink_1, ja miałem CQ, wsadziłem CF i wszystko jest ok

          Komentarz

          • marcink_1
            Rider
            • 2010
            • 312

            różnica w kierownicach multifunkcyjnych

            Jeszcze mam do jedno pytanie. Są dwa rodzaje kerownic z multifunkcją. Jedne ze znaczkiem słuchaweczki po prawej stronie, a drugie z kółeczkiem. Czy różnią się one tylko rysunkiem na przycisku i można je zaprogramować dowolnie, czy jak nie mam obsługi telefonu, a mam kierownicę ze znaczkiem telefonu to będzie ten przycisk niewykorzystany?
            Czy moduł pod kierownicą CF pasuje do obu kierownic?

            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz


            • Zamieszczone przez marcink_1
              Czy moduł pod kierownicą CF pasuje do obu kierownic?
              Tak

              Zamieszczone przez marcink_1
              jak nie mam obsługi telefonu, a mam kierownicę ze znaczkiem telefonu to będzie ten przycisk niewykorzystany?
              dokładnie tak

              Komentarz

              • marcink_1
                Rider
                • 2010
                • 312

                Zamieszczone przez se@l
                taaa, po czasie już wiem, nie kodowaliśmy tego.

                Obecnie mam założony tempomat i centralkę CD, zobaczymy czy się uda wszystko uruchomić, muszę tylko podjechać na komputer. :szeroki_usmiech

                [ Dodano: Wto 16 Lis, 10 22:35 ]
                Załamka, dziś po prawie 2 godzinach nie udało się nam uruchomić MFA, tempomatu ani klaksonu. Jedyne co zadziałało to sterowanie z kierownicy radiem.

                Wymieniłem centralkę DA na CD, dołożyłem tempomat i kierownicę multifunkcyjną. Ustawialiśmy kablem 912b i softem 912b wszystko co w tym wątku i nie działa.

                Pierwsze co dziwne to że nie mogliśmy wejść w ustawienia silnika (login 11) bo przycisk zmienił się na szary po połaczeniu z silnikiem. Dlatego pewno nie dziala tempomat.

                Nie działający klakson to już zmora. Jak ustawiliśmy kodowanie na 0000532 w module pod kierą to po wciśnięciu klaksonu nie wyłączał się i pojawiał się błąd (mechaniczne uszkodzenie klaksonu). Nie reagował też na przyciski od MFA (te z kierownicy).

                Czy ktoś może coś podpowiedzieć?
                P.S. Po co się robi adaptację nastaw w module adress 44 ?? Nie zrobiliśmy tego bo nie wiedzieliśmy o co chodzi i jak to ustawić.

                [ Dodano: Sob 20 Lis, 10 15:14 ]
                Tempomat już działa.

                Ponieważ nie mogłem wejść w module silnika w LOGIN ani CODING II (11) musiałem przystosować silnik przez CODING (06). Z powodu braku opisów poszczególnych bitów porównałem kodowanie znalezione w sieci (notabene wstawione przez Enriqueza) z moim i wydedukowałem że za tempomat odpowiada bit 5 w bajcie 5 w sterowniku silnika (long coding)
                Całe kodowanie dla 1.6 CR TDI dla silnika z tempomatem wygląda tak:
                Kod:
                Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels: 03L-906-023-CAY.clb
                Part No SW: 03L 906 023 AG HW: 03L 906 023 AG
                Component: 1,6l R4 CR td H23 5697
                Revision: -------- Serial number:
                Coding: 00114014032400080000
                a bez tempomatu:
                Kod:
                Coding: 00114014030400080000

                Kolego to znaczy że moduł CF zamiast CQ powinien działać???

                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • demmsi
                  Elegance
                  • 2011
                  • 966
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Panowie a może mały FAQ do wersji przed liftem?

                  Komentarz

                  • marcink_1
                    Rider
                    • 2010
                    • 312

                    kierownica zmieniona

                    Witam.
                    Chciałbym poinformować, że moduł CF działa zamiast CQ. Bez problemowo funkcjonuje tempomat, kierownica multifunkcyjna oraz klakson.
                    Wszystko wykonał sprawnie kolega Enriquez w ciągu 1 godziny.

                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • irka68
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 123

                      Koledzy , czy aby uruchomić w swojej OII FL rocznik 2011r. komputer pokładowy wraz z kierownicą multifunkcyja muszę wymienić "zegary" ?

                      pozdrawiam,

                      Irka

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        nie
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • E.T
                          Classic
                          • 2010
                          • 4

                          Witajcie , czy ma ktoś schemacik jak podłączyć tempomat na (jakiś tam przełącznikach) nie ruszając manetki ? Chodzi o to że auto firmowe i nie mogę zmienić manetki . :|

                          Komentarz

                          • Pulp
                            Drive
                            • 2009
                            • 71
                            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                            Witam,

                            Zachciało mi się komputera w moim classicu, dlatego wrzucam mój auto scan ponieważ, mam wyskoczyło mi pare błędów po zmianie modułu na taki z końcówką F (obsługuje tempomat i komputer) oraz manetek , a konkretnie:

                            1 Fault Found:
                            17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
                            P1570 - 000 - - - Intermittent
                            Freeze Frame:
                            RPM: 0 /min
                            Torque: 0.0 Nm
                            Speed: 0.0 km/h
                            Load: 0.0 %
                            Voltage: 11.86 V
                            Bin. Bits: 00000100
                            Bin. Bits: 11000000
                            (no units): 1.0

                            Readiness: 0 0 0 0 1

                            -------------------------------------------------------------------------------
                            Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
                            Part No SW: 1K0 953 549 F HW: 1K0 953 549 F
                            Component: Lenksäulenmodul 021 0050
                            Coding: 0000042
                            Shop #: WSC 73430 790 00000

                            2 Faults Found:
                            00888 - Wiper Switch for Intermittent Operation (E22)
                            014 - Defective - Intermittent
                            00895 - Cruise Control Switch (E45)
                            014 - Defective - Intermittent

                            -------------------------------------------------------------------------------
                            Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
                            Part No: 1K1 909 144 G
                            Component: EPS_ZFLS Kl.2 1401
                            Shop #: WSC 00000 000 00000


                            2 Faults Found:
                            02546 - Steering Limit Stop
                            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
                            Freeze Frame:
                            Mileage: 7640 km
                            Temperature: 14.0°C
                            Voltage: 11.60 V
                            Voltage: 11.40 V

                            00778 - Steering Angle Sensor (G85)
                            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
                            Freeze Frame:


                            Zastanawia mnie bład w module silnika - auto odpala normalnie.
                            Błędy we wspomaganiu oraz brak wspomagania to efekt uboczny zmiany modułu - to wiem - próbowałem juz kilka razy zrobic adaptację wg instrukcji z forum i nie udało mi się - czy w takim wypadku po przejechaniu powiedzmy 20-30 km, auto "przypomni" sobie jakie są ustawienia?
                            151KM by masters tuning

                            Komentarz

                            • wiktorrm2
                              Classic
                              • 2009
                              • 8
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Witam wszystkich. Sporo się naczytałem o montażu MFA i tempomatu do II FL mint , ale niestety jestem w tym ..........cienki :P czy macie namiary na kogoś w ok. Warszawy co się tym profesjonalnie zajmnie????

                              Komentarz

                              • Marillo
                                Drive
                                • 2011
                                • 81

                                Witam

                                Mam pytanie chciałbym w niedalekiej przyszłosci wymienic sobie prawą manetkę na taką bez obsługi kompa poniewaz juz mam sterowanie komputerem z kierownicy i obecna manetka robi błedy to mnie interesuje taka sprawa ,czy tą manetkę da się podmienic jako plug & play czy tez trzeba cos przekodowac po założeniu jesli tak to jak to poprawnie zakodowac ?

                                Pozdrawiam
                                Raz na wozie , raz pod wozem ,raz w nawozie....

                                Komentarz

                                • mrrudzin
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 403

                                  Panowie, ktoś orientuje się czym różni się tempomat w wersji A F i G?

                                  F i G mają te same piktogramy, wyglądają identycznie, A ma inne . Ceny na allegro u tego samego gościa od 50 do 90zł :|

                                  Która z nich będzie pasowała do O2FL 1.4TSI z 2009?

                                  Komentarz

                                  • Enriquez
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 7685
                                    • Superb III (3V3)

                                    F i G bedą chodzić choć F trzeba przerobić.
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz

                                    • mrrudzin
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 403

                                      czyli G jest p&p?

                                      a A to jakiś antyk?

                                      Komentarz

                                      • irka68
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 123

                                        Szanowni Koledzy ,

                                        Wymieniłem w Octavii żony Mint z 2011r. kierownicę na MULTIFUNKCYJNĄ mechanicznie nie było z tym problemu dzięki opisom na OCP ale na tym skończyły się moje możliwości
                                        sytuacja po wymianie jest taka:

                                        - nie działa klakson
                                        - nie wyświetlają się błędy
                                        - w momencie kiedy zapaliła się rezerwa paliwa ma wyświetlaczu centralnym zamiast temperatury pokazał się zasięg km na rezerwie paliwa

                                        koledzy rozumiem , że teraz trzeba ta kierownicę zakodować vag tak ? ale co po kolei proszę o pomoc :-)

                                        pozdrawiam,

                                        Bogdan

                                        Komentarz

                                        • wiktorrm2
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 8
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          MFA

                                          Dziś będąc w ASO Modlińska W-wa zapytałem grzecznie ile by kosztowała wymiana manetki tempo i MFA oraz sterownika tak żeby mieć i jedno i drugie to pan elektronik powiedział że muszę jeszcze wymienić zestaw wskaźników w mojej O II FL Mint uśmiałem się

                                          Komentarz

                                          • ace34
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 41

                                            We Wrocławiu zarówno w Elcar jak i Gall ICM to samo mi powiedzieli

                                            Komentarz

                                            • aqq5
                                              Classic
                                              • 2007
                                              • 10

                                              To jak to jest z tym MFA w MINCIE da się w miare tanio czy nie.
                                              Mam MINTA BXE z końca 2010 i jestem zainteresowany wzbogaceniem go o MFA.
                                              Bardzo prosze o konkretne info co i jak.

                                              Komentarz

                                              • Pulp
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 71
                                                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                                Da się, wystraczy, że przeczytasz tały temat czyli 20 stron i zależy co dla Ciebie znaczy w miarę tanio.
                                                151KM by masters tuning

                                                Komentarz

                                                • oki0302
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 85

                                                  Witam wszystkich.

                                                  Zamontowałem tempomat, zmieniłem moduł z CS na CN i zginęło mi wspomaganie i zapaliła się kontrolka od kontroli trakcji. Ma ktoś pomysł co z tym zrobić ??

                                                  Z góry dziękuję.

                                                  Komentarz

                                                  • Enriquez
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 7685
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    Oczywiście.
                                                    Powinieneś wykonać adaptację sensora G85 oraz Steering Limit Stop.
                                                    Jak to zrobić? Masz tutaj:

                                                    Pozdrawiam
                                                    Marcin

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...