Normalnie magistrala can pracuje na dwóch przewodach i sygnał jest odczytywany na podstawie różnicy napięć między tymi przewodami, co skutkuje odpornością na zakłócenia. Teraz masz przerwę na jednym z przewodów, co skutkuje niestety, że mogą się pojawiać błędy od zakłóceń, gdyż magistrala pracuje teraz w trybie jednoprzewodowym względem masy. Znalezienie przerwy będzie ciężkie, choć ni niemożliwe.
[O2] [O2FL] montaż MFA (komputer pokładowy) w Classic/Mint
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez lukaszzWitam,
Mam w końcu komputer, tempomat oraz kierownicę multifunkcyjną w mincie. Sterownik z końcówką cd, manetka tempomatu z końcówką f (różnica na pinie nr 10 w porównaniu z manetką g, trzeba go zmienić i działa) , manetka komputera z j. Przy sterowniku cf nie chciał działać klakson.
Kolego.
Jaki miałeś pierwotnie moduł kierownicy? Co z tym klaksonem na końcówce CF?
Pytam bo mam CQ i zamówiłem właśnie CF i zastanawiam się po przeczytaniu twojego postu czy nie lepszy byłby CD.
Pozdrawiam
Marcin
[ Dodano: Czw 25 Sie, 11 10:15 ]
Który moduł lepszy zamiast CQ. CD czy CF?
Ja wybrałem CF bo chyba nowszy.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
kross12
-
różnica w kierownicach multifunkcyjnych
Jeszcze mam do jedno pytanie. Są dwa rodzaje kerownic z multifunkcją. Jedne ze znaczkiem słuchaweczki po prawej stronie, a drugie z kółeczkiem. Czy różnią się one tylko rysunkiem na przycisku i można je zaprogramować dowolnie, czy jak nie mam obsługi telefonu, a mam kierownicę ze znaczkiem telefonu to będzie ten przycisk niewykorzystany?
Czy moduł pod kierownicą CF pasuje do obu kierownic?
Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
kross12
Zamieszczone przez marcink_1Czy moduł pod kierownicą CF pasuje do obu kierownic?
Zamieszczone przez marcink_1jak nie mam obsługi telefonu, a mam kierownicę ze znaczkiem telefonu to będzie ten przycisk niewykorzystany?
Komentarz
-
Zamieszczone przez se@ltaaa, po czasie już wiem, nie kodowaliśmy tego.
Obecnie mam założony tempomat i centralkę CD, zobaczymy czy się uda wszystko uruchomić, muszę tylko podjechać na komputer. :szeroki_usmiech
[ Dodano: Wto 16 Lis, 10 22:35 ]
Załamka, dziś po prawie 2 godzinach nie udało się nam uruchomić MFA, tempomatu ani klaksonu. Jedyne co zadziałało to sterowanie z kierownicy radiem.
Wymieniłem centralkę DA na CD, dołożyłem tempomat i kierownicę multifunkcyjną. Ustawialiśmy kablem 912b i softem 912b wszystko co w tym wątku i nie działa.
Pierwsze co dziwne to że nie mogliśmy wejść w ustawienia silnika (login 11) bo przycisk zmienił się na szary po połaczeniu z silnikiem. Dlatego pewno nie dziala tempomat.
Nie działający klakson to już zmora. Jak ustawiliśmy kodowanie na 0000532 w module pod kierą to po wciśnięciu klaksonu nie wyłączał się i pojawiał się błąd (mechaniczne uszkodzenie klaksonu). Nie reagował też na przyciski od MFA (te z kierownicy).
Czy ktoś może coś podpowiedzieć?
P.S. Po co się robi adaptację nastaw w module adress 44 ?? Nie zrobiliśmy tego bo nie wiedzieliśmy o co chodzi i jak to ustawić.
[ Dodano: Sob 20 Lis, 10 15:14 ]
Tempomat już działa.
Ponieważ nie mogłem wejść w module silnika w LOGIN ani CODING II (11) musiałem przystosować silnik przez CODING (06). Z powodu braku opisów poszczególnych bitów porównałem kodowanie znalezione w sieci (notabene wstawione przez Enriqueza) z moim i wydedukowałem że za tempomat odpowiada bit 5 w bajcie 5 w sterowniku silnika (long coding)
Całe kodowanie dla 1.6 CR TDI dla silnika z tempomatem wygląda tak:
Kod:Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels: 03L-906-023-CAY.clb Part No SW: 03L 906 023 AG HW: 03L 906 023 AG Component: 1,6l R4 CR td H23 5697 Revision: -------- Serial number: Coding: 00114014032400080000
Kod:Coding: 00114014030400080000
Kolego to znaczy że moduł CF zamiast CQ powinien działać???
Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Witam,
Zachciało mi się komputera w moim classicu, dlatego wrzucam mój auto scan ponieważ, mam wyskoczyło mi pare błędów po zmianie modułu na taki z końcówką F (obsługuje tempomat i komputer) oraz manetek , a konkretnie:
1 Fault Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.86 V
Bin. Bits: 00000100
Bin. Bits: 11000000
(no units): 1.0
Readiness: 0 0 0 0 1
-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 F HW: 1K0 953 549 F
Component: Lenksäulenmodul 021 0050
Coding: 0000042
Shop #: WSC 73430 790 00000
2 Faults Found:
00888 - Wiper Switch for Intermittent Operation (E22)
014 - Defective - Intermittent
00895 - Cruise Control Switch (E45)
014 - Defective - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
Part No: 1K1 909 144 G
Component: EPS_ZFLS Kl.2 1401
Shop #: WSC 00000 000 00000
2 Faults Found:
02546 - Steering Limit Stop
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Mileage: 7640 km
Temperature: 14.0°C
Voltage: 11.60 V
Voltage: 11.40 V
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Zastanawia mnie bład w module silnika - auto odpala normalnie.
Błędy we wspomaganiu oraz brak wspomagania to efekt uboczny zmiany modułu - to wiem - próbowałem juz kilka razy zrobic adaptację wg instrukcji z forum i nie udało mi się - czy w takim wypadku po przejechaniu powiedzmy 20-30 km, auto "przypomni" sobie jakie są ustawienia?151KM by masters tuning
Komentarz
-
-
Witam
Mam pytanie chciałbym w niedalekiej przyszłosci wymienic sobie prawą manetkę na taką bez obsługi kompa poniewaz juz mam sterowanie komputerem z kierownicy i obecna manetka robi błedy to mnie interesuje taka sprawa ,czy tą manetkę da się podmienic jako plug & play czy tez trzeba cos przekodowac po założeniu jesli tak to jak to poprawnie zakodowac ?
PozdrawiamRaz na wozie , raz pod wozem ,raz w nawozie....
Komentarz
-
-
Szanowni Koledzy ,
Wymieniłem w Octavii żony Mint z 2011r. kierownicę na MULTIFUNKCYJNĄ mechanicznie nie było z tym problemu dzięki opisom na OCP ale na tym skończyły się moje możliwości
sytuacja po wymianie jest taka:
- nie działa klakson
- nie wyświetlają się błędy
- w momencie kiedy zapaliła się rezerwa paliwa ma wyświetlaczu centralnym zamiast temperatury pokazał się zasięg km na rezerwie paliwa
koledzy rozumiem , że teraz trzeba ta kierownicę zakodować vag tak ? ale co po kolei proszę o pomoc :-)
pozdrawiam,
Bogdan
Komentarz
-
Komentarz