Dzięki Enriquez. Na podstawie lektury forum wywnioskowałem, że zawsze można na Ciebie liczyć. Chyba CH będzie trudno w kraju dostać, chyba, że z Tajwanu z eBaya.
[O2] Multifunkcje mam i ja :)
Zwiń
X
-
superbman ma na allegro po 550 chyba->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
ale niedawno miał->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Może ktoś mi odpowie bo nie doszukałem się odpowiedź, może nieumiejętnie szukałem.
Octavia OIIFL z DSG. Pierwotnie kierownica z multifunkcją (tak wyjechała z fabryki). Czy po wymianie kiery na taką od RS z manetkami do obsługi biegów, manetki te powinny działać od razu czy trzeba coś kodować VCDS? Wymieniłem kierę, wszystkie przyciski multifunkcji działają bez problemu ale manetki od biegów nie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez YarwaMoże ktoś mi odpowie bo nie doszukałem się odpowiedź, może nieumiejętnie szukałem.
Octavia OIIFL z DSG. Pierwotnie kierownica z multifunkcją (tak wyjechała z fabryki). Czy po wymianie kiery na taką od RS z manetkami do obsługi biegów, manetki te powinny działać od razu czy trzeba coś kodować VCDS? Wymieniłem kierę, wszystkie przyciski multifunkcji działają bez problemu ale manetki od biegów nie.
Jeżeli masz stare manetki - nie zintegrowane - to zmieniasz w kodowaniu sterownika kierownicy (Component: J527 - Steering Wheel Electronics (#16)) 3 cyfrę od końca
na 6 lub 8 ( w zależności czy masz PTT)
W przypadku zintegrowanych - trzeba popatrzeć w długim kodowaniu.
C09,0xxx?xx: Multi-Function Steering Wheel (1-4 = LIN 1.3 / 5-8 = LIN 2.0)
C10,0 = Multi-Function Steering Wheel not installed
C11,1 OR 5 = Multi-Function Steering Wheel w/o Tiptronic and w/o Push-To-Talk (PTT) installed
C12,2 OR 6 = Multi-Function Steering Wheel with Tiptronic and no Push-To-Talk (PTT) installed
C13,3 OR 7 = Multi-Function Steering Wheel w/o Tiptronic and with Push-To-Talk (PTT) installed
C14,4 OR 8 = Multi-Function Steering Wheel with Tiptronic and with Push-To-Talk (PTT) installed
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Yarwadzięki, o co chodzi z tymi zintegrowanymi, jak odróżnić czy mam zintegrowane czy nie? Kierownicę kupiłem jako kompletną z manetkami. Nr kiery to 1Z0 419 091 AK UYQ
Niezintegrowane - prawa i lewa są osobnymi częściami
Zdjęcie niezespolonych tu:
allegro
Rodzaj kodowania zależy od modułu pod kierownicą Z tego co wiem dla manetek zespolonych są moduły z długim kodowaniem
Podłącz VCDS i sprawdź moduł pod kierownicą - adres 16
jeżeli moduł obsługuje długie kodowanie (moduły typu 5K0953569...)
to zaznaczasz bajt 1 bit 4
LC,01,4,Steering Wheel with TipTronic Buttons installed
Jezeli masz moduł starego typu (symbol 1K0953549...) to robisz tak jak Ci opisałem w poprzenim poście (wpisujesz z klawiatury kodowanie takie jak było, zmieniając 3 cyfrę od tyłu)
Komentarz
-
-
i już widze dlaczego cię nie rozumiałem. Ty piszesz o manetkach (wajchach) które sa przy kierownicy do zmiany świateł, wycieraczek i obsługi tempomatu. Ja pisze całkowicie o czymś innym. Piszę o manetkach - przyciskach zabudowanych w kierownicy służących do ręcznej zmiany biegów w samochcodach z automatyczną skrzynią.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Yarwai już widze dlaczego cię nie rozumiałem. Ty piszesz o manetkach (wajchach) które sa przy kierownicy do zmiany świateł, wycieraczek i obsługi tempomatu. Ja pisze całkowicie o czymś innym. Piszę o manetkach - przyciskach zabudowanych w kierownicy służących do ręcznej zmiany biegów w samochcodach z automatyczną skrzynią.
Przyciski (łopatki) do zmiany biegów w DSG montowane na kierownicy to właśnie TIPTRONIC.
Aby zadziałał Tiptronic musisz zakodować moduł kierownicy - a ten jest powiązany z rodzajem manetek do wycieraczek i kierunków (stąd moje pytanie o te własnie manetki).
Aby dalej nie mieszać - sprawdź jaki masz moduł (adres 16 w VCDS) i zakoduj tak jak pisałem powyżej.
Komentarz
-
-
Dobra Panowie... zaczynamy zabawę. Części kupione u Superbmana z Allegro.
1. Kiera + kabelek, jest - dodam że cena wynegocjowana na 500zł
2. Moduł CH - cena również wynegocjowana ale tylko dlatego że dużo wcześniej zamówiłem. Cena 500zł ale powiedział że już nie sprzeda taniej niż 650zł.
3. Zaślepka do kiery jest 90zł z przesyłką.
Koszt całkowity 1160zł według mnie droga impreza ale, no cóż
Będę montował w poniedziałek wiec dam znać co i jak
PS. Pytanie bonusowe do osób które zainstalowały kierę po FL do auta przed FL. - czy komuś udało się zainstalować tą kierownicę na module innym niż CH???
Komentarz
-
-
maxpaynemm dzwoniłem do Superbmana i rzeczywiście miał kilka sztuk CH, spóźniłem się ale ma mieć za 3 tygodnie.
Powiedział, że do obsługi komputerka do spalania itd. (w moim Mint-cie) wystarczy sama kiera - nie potrzebuję manetki. Czy to prawda, bo na forum są różne sprzeczne opinie?_____________________________
1,4 TSI Combi Ambition + Amazing
Komentarz
-
-
nie wiem jak jest przed FL, ale w FL jak jest MaxiDot i Multikiera to manetki nie trzeba. Natomiast jak nie ma MaxiDota a jest sama multikiera to manetka jest potrzebna, bo kiera nie obsługuje MFA (przynajmniej mnie się nie udało).
W przed FL ponoć multikiera poefelowa - jej prawa strona jest martwaPozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
maxpaynemm na razie nie wiem jaka będzie cena CH, bo dopiero za 2-3 tygodnie Superbman będzie miał.
Enriquez, ja mam takie samo auto jak ty miałeś (Octavia II FL 1,6 z 2008 r. MINT), nie mam MaxiDota, a chciałbym zamontować multikiere i sterownik CH. Czyli jednak będę musiał kupić manetkę do obsługi komputerka? Pozdrawiam._____________________________
1,4 TSI Combi Ambition + Amazing
Komentarz
-
-
myślę, że będziesz musiał. Aczkolwiek nie próbowałem czegoś takiego jak multikiera + MFA + zwykła manetka bo u mnie proces zakupowy występował w innej kolejności. Przy zamontowanej manetce i MFA nie umiałem zakodować, żeby MFA chodziło z kierownicy (poza resetem). Być może jak się jej nie zamontuje to się da...Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
Komentarz