Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Multifunkcje mam i ja :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez kropeck
    Zamieszczone przez namo
    Co trzeba rozkręcić żeby zczytać numer sterownika dla upewnienia się czy obsłuży multifunkcję i tempomat?
    Hej,
    Twój sterownik to 1K0 953 549 CQ, więc obsłuży tylko tempomat. Do kierownicy trzeba sterownik z linii highline, czyli poziom wyżej.
    A ja mam moduł CQ założyłem dziś tempomat i nie komunikuje się z nim:

    00895 - Cruise Control Switch (E45)
    00895 - Cruise Control Switch (E45): Defective
    Possible Symptoms

    Cruise Control not working

    Possible Causes

    Wiring/Connector(s) from/to Cruise Control Switch (E45) faulty
    Cruise Control Switch (E45) faulty

    Possible Solutions

    Check Wiring/Connector(s) from/to Cruise Control Switch (E45)
    Check/Replace Cruise Control Switch (E45)

    Special Notes

    Most common Problem is a faulty Blinker/Cruise Control Stalk (actually the small Lever on Top of it), early Golf 5 (and similar) Models are known for this Type of Problem. Inside the Stalk is a sliding Mechanism which looses Contact and therefor creates an implausible Signal, the official way is to replace the Stalk but Enthusiasts found its easier/cheaper to adjust/fix the sliding Mechanism instead.

    Dodam, że założyłem drugi na podmiankę z działającego samochodu i też to samo.

    W drodze dedukcji doszedłem, że w module CQ w kostce gdzie się podpina manetkę z tempomatem, w rzędzie gdzie wchodzą piny sterowania tempomatem (wiązka zawiera pięć przewodów + cztery od kierunków i długich w drugim rzędzie) brakuje piątego pina dedykowanego dla żółtego przewodu w rzędzie tempomatu w kostce.


    [ Dodano: Sob 25 Sie, 12 21:20 ]
    Zamieszczone przez namo
    Zamieszczone przez Andys
    1K0 953 549 CQ to stary moduł i nie obsługuje on MF. Można go zastąpić CF lub CH.
    Enriquez, wiem, że wiesz lepiej, ale ... CQ to midline bez G85 (taki miałem), więc nie można go zastąpić CH (z G85), a zamiast CF-a teraz należy kupić CD :wink: . Przynajmiej u mnie takie było właśnie zastępstwo.
    Ja mam 1K0 953 549 CQ, o co chodzi z tym G85? Jak chce mieć tempomat i multifincje to czemu nie mogę wymienić na 1K0-953-549-CH ? To jaki moduł powinienem kupić?

    Moje:
    Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 1K0-953-549-MY9.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 953 549 CQ HW: 1K0 953 549 CQ
    Komponent: J0527 053 0111
    Kodowanie: 0000004
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: 830EF4C1BB84

    Nie znaleziono błędów.
    Enriquez czy u ciebie na CQ chodził tempomat?
    Mogę pomóc z VAG-owaniem, VCP i mechaniką. Warszawa i okolice. Własny warsztat na Białołęce - MonsterGaraż
    Samochody:
    Astra F cabrio Bertone 1,6
    O3 2,0TDI CKFC
    Była:
    O2FL 1,4TSI CAXA

    Komentarz


    • CQ obsługuje oczywiście tempomat.
      Jeżeli założyłeś mantekę od O2 FL i Ci nie działa to coś nie tak.
      Jednakże jeżeli założyłeś inną, to pin 5 i pin 10 powinieneś w tej manetce ze sobą zlutować bo bez tego to nie ruszy!!!
      Pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Enriquez
        CQ obsługuje oczywiście tempomat.
        Jeżeli założyłeś mantekę od O2 FL i Ci nie działa to coś nie tak.
        Jednakże jeżeli założyłeś inną, to pin 5 i pin 10 powinieneś w tej manetce ze sobą zlutować bo bez tego to nie ruszy!!!
        Enriquez odszczekuję swoje słowa i chyle kapelusz przed tobą. Moduł CQ działa pod tempomatem i komputerem - tak jak mówiłeś. Manetka tempomatu była od Seata i ma rozdzielone żółte przewody 5 i 10 w kostce łączącej z modułem pod kierą.

        Dla potomnych jeśli montujecie pod moduł CQ lub inny, w którym w kostce manetki tempomatu-kierunkowskazów brakuje pinu 5 lub 10 to smiało można zlutować żółte przewody razem i podpiąć bądź to do 5 czy 10 pinu kostki łączącej z modułem kiery.
        Sprawdzone!!!
        Mogę pomóc z VAG-owaniem, VCP i mechaniką. Warszawa i okolice. Własny warsztat na Białołęce - MonsterGaraż
        Samochody:
        Astra F cabrio Bertone 1,6
        O3 2,0TDI CKFC
        Była:
        O2FL 1,4TSI CAXA

        Komentarz


        • no nie do końca, jednego z tych pinów nie ma (chyba 5), więc proponuję nie podłączać do jednego z nich, tylko same piny zostawić w kostce tak jak są a zlutować ze sobą przewody.
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz


          • Zamieszczone przez kowaltom99
            Zamieszczone przez volciu
            dobra przeczytałem wszystko i .....
            mam kilka pytań :
            1. Mogę założyć zamiast zwykłej kiery MF zostawiając stara tasmę powinien byc klakson, nie powinno byc błedów do czasu aż kupie odpowiedni moduł i manetki ?
            2. Obsługa Maxi Dota w wersji FL też jest w kierownicy, więc co z przyciskami w prawej manetce ?
            3. Jaki moduł (5K0 953 569 H lub B ?????) i jakie manetki ( najchetniej w postaci numeru części) potrzebuje mam niestety ten zintegrowany shit w postacie 5K0953521BJ , jesli obsługa maxi dota prze MF to dobrze byłoby aby nie było w prawej przycisków oraz może przy okazji w lewej pojawił się tempomat ?

            Auto to Oktavia FL z listopada 2010 , z Maxidotem, Columbusem oraz od pewnego czasu z GSM III
            1. Tego nie wiem - trzeba sprawdzić
            2. Możesz zostawić manetkę z przyciskami kompa. Ale po montażu kierownicy MF i modułu musisz manetkę wykodować z modułu kierownicy (ustawić kodowanie dla manetki bez przycisków). W przeciwnym wypadku sterowanie MAXI DOT bedzie tylko z manetki a przyciski do sterowania kompem na kierownicy nie bedą działać.
            3. Nie wiem

            Jak zrobić drugi punkt w VCDSie?

            Komentarz


            • zmieniasz ostatią cyfrę kodowania kiery z 4 na 2
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Enriquez
                zmieniasz ostatią cyfrę kodowania kiery z 4 na 2
                Niestety bez full maxidota nic to nie zmienia. Kierownica nie obsługuje kompa

                Komentarz


                • Wracając do tematu
                  Zmieniłem sterownik kierownicy na taki z końcówką CF i wystąpił problem w postaci nie działającej prawej rolki oraz jednego przycisku (zawracająca strzałka ) na mf i nie działa komputer pokładowy - nie ma możliwości przełączenia , wyświetla tylko temperature i przebieg , w sterowniku kierownicy widnieje ciągle błąd w postaci źle zakodowanego sterownika ,czy ktoś może miał już podobny problem lub wie co jest przyczyną ??

                  Komentarz


                  • a zakodowałeś go poprawnie po założeniu?!
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz


                    • Zaraz, zaraz - żeby była jasność sytuacji - jeżeli nie ma maxi dota tylko MFA to kierownica tego nie obsłuży i konieczna jest manetka w dźwigni wycieraczek. Ktoś tam ponoć zakodował sterownik przy takim setupie, ale niestety mnie się nie udało i nie znam nikogo kto tak ma.
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz


                      • Kodowałem 2 razy według instrukcji kilka stron wcześniej chyba że coś tam jest niedopisane , aa w liczniku mam maxi dota ale po zmianie modułu pokazuje tylko temperaturę na środku , radio u góry i przebiegi na dole a jak się ruszy to przebieg znika i pokazuje prędkość cyfrowo, nie reaguje ani na przyciski przy dźwigni wycieraczek ani na rolkę i zawracającą strzałkę na kierownicy , może zmienić moduł na CD żeby działało ??

                        Komentarz


                        • jak chcesz na manetkę wycieraczek to musisz mieć:
                          MFD via wiper stalker

                          coś masz źle zakodowane, może nie ta wersja LIN?
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz


                          • skoro kiera działa po lewej, no to sterownik jest dobry.
                            Upewnij się, że masz zakodowane 532
                            Pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz


                            • Kolega Krzynol miał rację za co bardzo dziękuje miałem zakodowane 532 a miało być 534 i teraz już działa komputer pokładowy ale tylko z dźwigni wycieraczek , aa na prawej rolce kierownicy po naciskaniu zaczęło działać dodatkowo przełączanie miedzy fis 1 a fis 2 ale nadal kręcenie rolką nie działa i ciągle też nie wiem do czego służy ta zawracająca strzałka która też nic :?: Działa komuś w ogóle prawa rolka przy jednoczesnym posiadaniu dźwigni wycieraczek z guzikami do kompa ??

                              Komentarz


                              • Mam kierownicę z O2 FL DSG. Czy w aucie z manualem da się jakoś zakodowac te manetki od biegów, żeby spełniały jakąś dunkcję, czy lepiej je wykręcić? Czy kiera MLF współpracuje z radiem Blues?

                                Do czego standardowo służą przyciski na kierownicy MLF? Chodzi mi głównie o prawą stronę, gdzie mam pokrętło i przycisk telefonu.
                                Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                                Komentarz


                                • sparrov, z manetkami od DSG nic nie zrobisz-one są dedykowane pod taką skrzynie,wykręcić ich się nie można,co najwyżej wyłamać na siłę,
                                  prawa część kiery służy do komunikacji,między innymi,do telefonu(słuchawka) i operacji na maxi-docie - strzałki,rolka,symbol"enter"(wejśćie,wyjście,wyświ etlanie info)
                                  z radiem Blues powinna współpracować
                                  Jacek

                                  Komentarz


                                  • A jak nie mam maxidota, to co mogę prawą stroną obsłużyć? Zeby dzialal przycisk słuchawki muszę mieć zestaw bluetooth?
                                    Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                                    Komentarz


                                    • sparrov, jak nie masz maxi-dota nic nie obsłużysz,słuchawka tylko do zestawu bluetooth,podjedż na spota trójmiejskiego to więcej się dowiesz
                                      Jacek

                                      Komentarz


                                      • A jakie są zestawy przycisków w kierownicach MLF do OII FL. Widziałem po prawej, że są takie ze słuchawkami i z jakimiś strzałkami ułożonymi w okrąg. Są jeszcze jakieś inne? Co oznaczają te strzałki? Jak nie mam maxi-dota, to nawet MFA nie zmienię prawą sekcją przycisków?
                                        Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez sparrov
                                          A jakie są zestawy przycisków w kierownicach MLF do OII FL. Widziałem po prawej, że są takie ze słuchawkami i z jakimiś strzałkami ułożonymi w okrąg. Są jeszcze jakieś inne? Co oznaczają te strzałki?
                                          Są dwa typy. Jeden ze słuchawką do obsługi telefonu, czyli potrzebujesz GSM II lub III (możesz tym przyciskiem na skróty przechodzić do menu tel., odbierać, kończyć połączenia) albo z tymi strzałkami ułożonymi w okrąg, który pozwala przechodzić między źródłami dźwięku (radio, cd, aux, mdi-jak masz, bt audio-jak masz).

                                          Komentarz


                                          • Witm,

                                            noszę się z zamiarem dokupienia do mojej Octavii FL 2009 Elegance modułu bluetooth.
                                            Mam jednak pewien problem dotyczący kierownicy MF. Tak jak opisał rowerek mam typ kierownicy z obsługą komputera po prawej stronie i manetką wycieraczek bez owej obsługi

                                            I tu moje 2 pytania:
                                            1. Czy zamontowanie bluetooth (radio Bolero) które wydaje się zabiegiem typu plug'n'play zaburzy jakoś działanie prawych przycisków kierownicy? (bo obsługa telefonu może odbywać się z radia - mam nadzieję że jakoś da się odebrać połączenia)
                                            2. Czy jest jakaś prosta opcja (albo miejsce pomocy w Poznaniu i szerokich okolicach) zmiany prawej manetki na taką z obsługą kompa (Maxi DOTa) i używaniem prawej części kierownicy do obslugi telefonu.

                                            Z góry dzięki.
                                            Pozdrawiam.
                                            I mam nadzieję, że nie dubluje tematu.

                                            Komentarz


                                            • 1. Nie zaburzy, będziesz mógł odbierać połączenia naciśnięciem prawej rolki.
                                              2. Na Twoim miejscu nic bym nie robił, ewentualnie wymienił na kierownicy ten pierdolnik z rolką na taki ze słuchawką. Jeżeli założysz manetki, to nie będziesz mógł obsługiwać maxi-dota z kierownicy. Coś za coś.
                                              Pozdrawiam
                                              Marcin

                                              Komentarz


                                              • No nie wiem czy do końca rozumiem.

                                                1. Jak wymienię manetkę to obsługa MaxiDOTa będzie z manetki a prawe pokrętło i guziki w kierownicy powinny odpowiadać za telefon - tak wydaje mi się na logikę powinno być - pytanie tylko czy trzeba zmienić moduły jakieś, czy wystarczy, że ktoś obeznany pozmienia cosik w kompie.
                                                2. Jak zostawię stare manetki to prawa rolka będzie obsługiwała komputer i telefon??? - aż mi się wierzyć nie chce... Myślałem że połączenia będą z monitora radia jakoś odbierane.

                                                Dzięki za odpowiedzi "specjalnej troski", bo jestem zielony..., że aż mnie samego to boli.

                                                Komentarz


                                                • 1. Niestety tak nie będzie. Albo manetka albo kierownica będzie martwa.
                                                  2. Tak, zamiast tego kółka dojdzie przycisk telefonu i tyle.
                                                  Pozdrawiam
                                                  Marcin

                                                  Komentarz


                                                  • Mówiąc o sterowaniu komputerem macie na myśli komputer z maxi-dot czy MFA na tym uboższym wyświetlaczu?
                                                    Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X