montaż tempomatu - problemy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • karmel
    L&K
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1363

    #51
    ja tez poprosze o info na pw
    TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

    Zobacz fotoblog

    Komentarz

    • misiekman
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2007
      • 122

      #52
      karmel ty też z tempo?
      może razem się z facetem umówimy?
      Zadowolony użytkownik Skody

      Komentarz

      • karmel
        L&K
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1363

        #53
        misiekman, ja narazie nie mam czasu. ale jak bedzie cos wiadomo to odrazu jade matowac
        TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

        Zobacz fotoblog

        Komentarz

        • misiekman
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2007
          • 122

          #54
          witajcie chłopaki
          Ponieważ jakoś ostatnio nie mam czasu pojechać do tego krakowa postanowiłem jeszcze raz spróbować poszperaćpo necie i znaleźć coś dot. aktywacji VAG-iem tego tempomatu no i znalazłem za wyspiarskim forum skody dokładne instrukcje - kolesiowi podobno odpaliłol. No ale tu pojawia się problem- trzeba to sprawdzić, jakby ktoś miał czas to spróbujcie, może wam pomoże a potem dajcie znać - daję linka do strony kolesia który ma rozklepanego całego VAG-a i kody:

          oraz link do tematu dot, aktywacji na forum BRISKODA:

          oraz polecam ogólnie zerknąć na te forum dużo ciekawych materiałów:

          :lol:
          Zadowolony użytkownik Skody

          Komentarz

          • akm97
            Ambiente
            • 2010
            • 137

            #55
            Temat stary jak świat, ale nie chcę zakładać nowego wątku. Sytuacja u mnie wygląda tak:
            Skoda Octvia II 1.9 Tdi Ambiente BJB (2.2005). Moduł kierownicy z końcówką F. Dokupiłem manetkę od Superbmana z końcówką A (gwarantuje, że taka musi pasować). Po montażu manetki, zakodowaniu VCDS w kolumnie kierownicy i aktywacji w sterowniku silnika pojawia się problem, mianowicie tempomat nie działa. Pojawia się błąd "niezrozumiały sygnał z manetki" (uprościłem dokładną nazwę błędu, gdyż jej nie pamiętam). Na forum Briskoda wyczytałem, że w Octavii sprzed 5/2005 trzeba poprowadzić dokładny kabel. Jeśli ktoś posiada taką wiedzę proszę się podzielić informacją. Chodzi mi jednak o dokładne określenie wtyczki i pinu, gdyż same numery kostek nic mi nie mówią. Proszę o pomoc.

            Komentarz

            • adalbert
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 260
              • Superb II combi (3T5)

              #56
              Zamieszczone przez akm97
              [...]w Octavii sprzed 5/2005 trzeba poprowadzić dokładny kabel. Jeśli ktoś posiada taką wiedzę proszę się podzielić informacją. Chodzi mi jednak o dokładne określenie wtyczki i pinu, gdyż same numery kostek nic mi nie mówią. Proszę o pomoc.
              Nie załapałem tego "dokładny kabel" - dodatkowy jak sądze... ale jaki?
              W naszych sterownikach jest dokładnie tak jak w tych z 2007 roku (auto Gebka) i tam zadziałało od ręki.
              No chyba że się mylę kolego GEBEK!
              Ja swojego Tempo odpuściłem z braku czasu i raczej DEPTANIU gazu non-stop ;-)
              Ale wyjazd się zbliża - może nam ktoś podpowie ;-)
              Czekamy......
              [...] a to z BRISKODA....

              The 2010 octavia must have a trip computer or you will need to change the steering control unit.
              And the diagnostic wire has to be present (pin 13) [/i]
              może to ten temat?!
              Była O2, Jest SuperB!

              Komentarz

              • rrysio
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 493

                #57
                W ASO elektryk twierdził, że od roku modelowego 2006 lub 2007 potrzebny kabel jest już w każdej wiązce.

                A do wcześniejszych lat modelowych bez tempomatu zamawianego fabrycznie trzeba pociągnąć kabel łączący pin 13 w 20-pinowej wtyczce sterownika kolumny kierowniczej z pinem 20 w 94-pinowej wtyczce sterownika silnika (dotyczy BXE - nie wiem czy tak samo jest w innych silnikach).

                Komentarz

                • adalbert
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 260
                  • Superb II combi (3T5)

                  #58
                  Zamieszczone przez rrysio
                  W ASO elektryk twierdził, że od roku modelowego 2006 lub 2007 potrzebny kabel jest już w każdej wiązce.

                  A do wcześniejszych lat modelowych bez tempomatu zamawianego fabrycznie trzeba pociągnąć kabel łączący pin 13 w 20-pinowej wtyczce sterownika kolumny kierowniczej z pinem 20 w 94-pinowej wtyczce sterownika silnika (dotyczy BXE - nie wiem czy tak samo jest w innych silnikach).
                  no ładnie, człowiek nawet nie zakładał, że można na tym oszczędzać. Dzięki - obejrzę i napiszę co zobaczyłem. Jakieś foty też się znajdą ;-)
                  Była O2, Jest SuperB!

                  Komentarz

                  • gebek
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1214

                    #59
                    Zamieszczone przez adalbert
                    W naszych sterownikach jest dokładnie tak jak w tych z 2007 roku (auto Gebka) i tam zadziałało od ręki.
                    No chyba że się mylę kolego GEBEK!
                    W zasadzie nie wiem o co mnie pytasz :?: ...ale
                    tak...mam 2007rok
                    tak...zakladalem sam w 1.5 h
                    tak...Ty mi uruchomiles tempomat
                    tak...dziala juz 2 lata
                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                    Nie synku...to diesel PD.

                    Honda...the power of dreams.
                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                    Komentarz

                    • adalbert
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 260
                      • Superb II combi (3T5)

                      #60
                      Zamieszczone przez gebek
                      Zamieszczone przez adalbert
                      W naszych sterownikach jest dokładnie tak jak w tych z 2007 roku (auto Gebka) i tam zadziałało od ręki.
                      No chyba że się mylę kolego GEBEK!
                      W zasadzie nie wiem o co mnie pytasz :?: ...ale
                      tak...mam 2007rok
                      tak...zakladalem sam w 1.5 h
                      tak...Ty mi uruchomiles tempomat
                      tak...dziala juz 2 lata
                      Tak sobie wymyśliłem... może porównamy co jest u Ciebie pod kierwonicą i u mnie?
                      Foty porównawcze, ale i uruchomienie tempo u mnie (wg opisu kolegi rrysio) - co ty na to?
                      Była O2, Jest SuperB!

                      Komentarz

                      • gebek
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1214

                        #61
                        adalbert, rusz swoj tylek na spota,to porownamy...ale przywiez pare torxow.
                        Rozmiarow nie pamietam :szeroki_usmiech
                        Tato,tato...czy to auto jest chore?
                        Nie synku...to diesel PD.

                        Honda...the power of dreams.
                        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                        Komentarz

                        • akm97
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 137

                          #62
                          Adalbert oczywiście, że chodziło mi o dodatkowy kabel.
                          Znalazłem informację na forum Golfa V, że tam też w niektórych rocznikach trzeba było ciągnąć kabel od wtyczki T20d/13 (modułu kolumny kierownicy) do niebieskiej wtyczki T12b/4 (we wnętrzu pojazdu), a nie do sterownika silnika. Wychodzi na to, że w Skodzie zaoszczędzono nawet na kablu od niebieskiej wtyczki do sterownika silnika. U mnie wtyk 13 modułu kierownicy jest wolny, ale pin 4 w niebieskiej wtyczce, jest "zajęty", więc widocznie służy do czegoś innego.

                          Komentarz

                          • kapa9
                            Drive
                            • 2010
                            • 88

                            #63
                            16952 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
                            Panowie uporał się ktoś z tym podpowiecie jak to zrobić ?
                            L&K

                            Komentarz

                            • akm97
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 137

                              #64
                              Zamieszczone przez kapa9
                              16952 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
                              Panowie uporał się ktoś z tym podpowiecie jak to zrobić ?
                              A czy aktywowałeś tempomat VCDS-em?

                              Komentarz

                              • kapa9
                                Drive
                                • 2010
                                • 88

                                #65
                                Tak w sterowniku silnika i w kierownicy również
                                L&K

                                Komentarz

                                • akm97
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 137

                                  #66
                                  Wiesz nie chcę Cię wprowadzać w błąd, gdyż VCDS-a znam po łepkach, ale u mnie był problem z brakiem kabelka pomiędzy modułem komfortu, a kostką w ścianie grodziowej.

                                  Komentarz

                                  • kapa9
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 88

                                    #67
                                    no właśnie wszędzie gdzie czytam to wszystko wskazuje na moje objawy gdzie co dokładnie sie podłącza ?
                                    widziałem ze miałeś identyczny problem ! uporales sie sam ?
                                    L&K

                                    Komentarz

                                    • akm97
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 137

                                      #68
                                      Uporałem się, ale musiałem komuś zapłacić. Pamiętam jednak, że w kostce przy kierownicy prawidłowo przewidziałem (jest to opisane kilka postów wyżej), gdzie miał być podłączony kabelek, a tylko myliłem się, co do miejsca w kostce, która jedną stroną jest wewnątrz auta, a drugą stroną na podszybiu. U mnie to wystarczyło i nie trzeba było prowadzić kabla dalej do sterownika silnika. Niestety nie wskażę Ci tego pinu, gdyż sam nie dostrzegłem gdzie dokładnie elektryk go podłączył. Będziesz potrzebował jeszcze takie małe wsuwki.

                                      Komentarz

                                      • kapa9
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 88

                                        #69
                                        No właśnie czyli sam bez żadnej konkretnej instrukcji sam nie dam rady

                                        [ Dodano: Nie 12 Gru, 10 23:31 ]
                                        Nie mam sie co łudzić ze to może kwestia zaprogramowanie jeszcze czegoś w komputerze lub sterownikach ?
                                        L&K

                                        Komentarz

                                        • akm97
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 137

                                          #70
                                          Sprawdź, czy z wtyczki T20d/13 (modułu kolumny kierownicy) wychodzi Ci kabel. Jeśli nie to trzeba go poprowadzić do wtyczki w ścianie grodziowej, tylko nie wiem dokładnie do którego pinu. Pozdr.

                                          Komentarz

                                          • kapa9
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 88

                                            #71
                                            tam sa dwie wtyczki niebieska i czarna ? jaki kolor kabla ? lub z którego pinu ma wychodzić ?
                                            L&K

                                            Komentarz

                                            • amlas
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 130
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #72
                                              koledzy,
                                              tak sobie przeczytałem ten wątek i się zastanawiam czy u siebie mogę zainstalować tempomat bez większych problemów czy jest to w ogóle niemożliwe?
                                              Auto z 2007r
                                              "Największym szczęściem jakie może spotkać człowieka jest życie w socjalizmie.
                                              Zaś największy pech jaki może mu się przydarzyć to mieć takie zasrane szczęście."

                                              Komentarz

                                              • akm97
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 137

                                                #73
                                                Zamieszczone przez kapa9
                                                tam sa dwie wtyczki niebieska i czarna ? jaki kolor kabla ? lub z którego pinu ma wychodzić ?
                                                A więc w kolumnie kierownicy wtyczka bodajże czarna T20d, to jest jej numer, a 13 to nr pinu. W ścianie grodziowej wtyczka bodajże niebieska T12b, pin nr 4.
                                                P.S. Jeszcze jest taki motyw, że moduł w kolumnie kierownicy musi obsługiwać tempomat. Poczytaj to: http://forum.octaviaclub.pl/printvie...01cd86b04ac9bf

                                                Komentarz

                                                • mps
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 41

                                                  #74
                                                  Wczoraj w nocy zamontowałem tempomacik do mojej 2.0tdi dsg - aż się zdziwiłem jak ją kupiłem że tego ustrojstwa nie miała.

                                                  Montaż około 1,5 h pierwszy raz (teraz myślę że w niecałą godzinę by się udało).

                                                  Moje auto to rocznik 2006 model 2007, kupiłem manetkę z literką G.

                                                  Po ustawieniu vagiem wszystko chodzi od strzała łącznie z kontrolką w zegarach.

                                                  Jak coś służę pomocą w Kraku.
                                                  Corrado vr6 3.0 Turbo Eip stage 2 VEMS
                                                  -------------------------------------------------------
                                                  O2 2.0 TDI DSG 178 KM, 390 Nm - mody: xenon, spryskiwacze reflektorów, tpms, tempomat, navi, kamera cofania, lusterko fotochromatyczne, maxi - dot,

                                                  Komentarz

                                                  • heretyk
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 549
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    #75
                                                    Panowie zakladalem tempomat juz w kilku(kilkunasu?) samochodach.

                                                    Wczoraj robilem u kolegi w Golfie VI. Sterownik przyja kodowanie, ale tmpomat nei dziala:
                                                    Wywala takie bledy:

                                                    Thursday,03,March,2011,17:54:40:46862
                                                    VCDS Version: Release 10.6.0

                                                    Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY9.lbl
                                                    Control Module Part Number: 1K0 953 549 CQ HW: 1K0 953 549 CQ
                                                    Component and/or Version: J0527 053 0111
                                                    Software Coding: 0000034
                                                    Work Shop Code: WSC 01357 011 00200
                                                    VCID: 830E0D52FD4F8E04
                                                    1 Fault Found

                                                    00895 - Cruise Control Switch (E45)
                                                    014 - Defective


                                                    jakies ideee?
                                                    Zostały mi czesci, po szkodniku:
                                                    VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                                                    Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...