ja tez poprosze o info na pw
							
						
					montaż tempomatu - problemy
				
					Zwiń
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 witajcie chłopaki
 Ponieważ jakoś ostatnio nie mam czasu pojechać do tego krakowa postanowiłem jeszcze raz spróbować poszperaćpo necie i znaleźć coś dot. aktywacji VAG-iem tego tempomatu no i znalazłem za wyspiarskim forum skody dokładne instrukcje - kolesiowi podobno odpaliłol. No ale tu pojawia się problem- trzeba to sprawdzić, jakby ktoś miał czas to spróbujcie, może wam pomoże a potem dajcie znać - daję linka do strony kolesia który ma rozklepanego całego VAG-a i kody:
 
 oraz link do tematu dot, aktywacji na forum BRISKODA:
 
 oraz polecam ogólnie zerknąć na te forum dużo ciekawych materiałów:
 
 :lol:Zadowolony użytkownik Skody
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Temat stary jak świat, ale nie chcę zakładać nowego wątku. Sytuacja u mnie wygląda tak:
 Skoda Octvia II 1.9 Tdi Ambiente BJB (2.2005). Moduł kierownicy z końcówką F. Dokupiłem manetkę od Superbmana z końcówką A (gwarantuje, że taka musi pasować). Po montażu manetki, zakodowaniu VCDS w kolumnie kierownicy i aktywacji w sterowniku silnika pojawia się problem, mianowicie tempomat nie działa. Pojawia się błąd "niezrozumiały sygnał z manetki" (uprościłem dokładną nazwę błędu, gdyż jej nie pamiętam). Na forum Briskoda wyczytałem, że w Octavii sprzed 5/2005 trzeba poprowadzić dokładny kabel. Jeśli ktoś posiada taką wiedzę proszę się podzielić informacją. Chodzi mi jednak o dokładne określenie wtyczki i pinu, gdyż same numery kostek nic mi nie mówią. Proszę o pomoc.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Nie załapałem tego "dokładny kabel" - dodatkowy jak sądze... ale jaki?Zamieszczone przez akm97[...]w Octavii sprzed 5/2005 trzeba poprowadzić dokładny kabel. Jeśli ktoś posiada taką wiedzę proszę się podzielić informacją. Chodzi mi jednak o dokładne określenie wtyczki i pinu, gdyż same numery kostek nic mi nie mówią. Proszę o pomoc.
 W naszych sterownikach jest dokładnie tak jak w tych z 2007 roku (auto Gebka) i tam zadziałało od ręki.
 No chyba że się mylę kolego GEBEK!
 Ja swojego Tempo odpuściłem z braku czasu i raczej DEPTANIU gazu non-stop ;-)
 Ale wyjazd się zbliża - może nam ktoś podpowie ;-)
 Czekamy......
 [...] a to z BRISKODA....
 
 The 2010 octavia must have a trip computer or you will need to change the steering control unit.
 And the diagnostic wire has to be present (pin 13) [/i]
 może to ten temat?!Była O2, Jest SuperB!
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 W ASO elektryk twierdził, że od roku modelowego 2006 lub 2007 potrzebny kabel jest już w każdej wiązce.
 
 A do wcześniejszych lat modelowych bez tempomatu zamawianego fabrycznie trzeba pociągnąć kabel łączący pin 13 w 20-pinowej wtyczce sterownika kolumny kierowniczej z pinem 20 w 94-pinowej wtyczce sterownika silnika (dotyczy BXE - nie wiem czy tak samo jest w innych silnikach).
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 no ładnie, człowiek nawet nie zakładał, że można na tym oszczędzać. Dzięki - obejrzę i napiszę co zobaczyłem. Jakieś foty też się znajdą ;-)Zamieszczone przez rrysioW ASO elektryk twierdził, że od roku modelowego 2006 lub 2007 potrzebny kabel jest już w każdej wiązce.
 
 A do wcześniejszych lat modelowych bez tempomatu zamawianego fabrycznie trzeba pociągnąć kabel łączący pin 13 w 20-pinowej wtyczce sterownika kolumny kierowniczej z pinem 20 w 94-pinowej wtyczce sterownika silnika (dotyczy BXE - nie wiem czy tak samo jest w innych silnikach).Była O2, Jest SuperB!
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 W zasadzie nie wiem o co mnie pytasz :?: ...aleZamieszczone przez adalbertW naszych sterownikach jest dokładnie tak jak w tych z 2007 roku (auto Gebka) i tam zadziałało od ręki.
 No chyba że się mylę kolego GEBEK!
 tak...mam 2007rok
 tak...zakladalem sam w 1.5 h
 tak...Ty mi uruchomiles tempomat
 tak...dziala juz 2 lata Tato,tato...czy to auto jest chore? Tato,tato...czy to auto jest chore?
 Nie synku...to diesel PD.
 
 Honda...the power of dreams.
 Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Tak sobie wymyśliłem... może porównamy co jest u Ciebie pod kierwonicą i u mnie?Zamieszczone przez gebekW zasadzie nie wiem o co mnie pytasz :?: ...aleZamieszczone przez adalbertW naszych sterownikach jest dokładnie tak jak w tych z 2007 roku (auto Gebka) i tam zadziałało od ręki.
 No chyba że się mylę kolego GEBEK!
 tak...mam 2007rok
 tak...zakladalem sam w 1.5 h
 tak...Ty mi uruchomiles tempomat
 tak...dziala juz 2 lata 
 Foty porównawcze, ale i uruchomienie tempo u mnie (wg opisu kolegi rrysio) - co ty na to?Była O2, Jest SuperB!
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Adalbert oczywiście, że chodziło mi o dodatkowy kabel.
 Znalazłem informację na forum Golfa V, że tam też w niektórych rocznikach trzeba było ciągnąć kabel od wtyczki T20d/13 (modułu kolumny kierownicy) do niebieskiej wtyczki T12b/4 (we wnętrzu pojazdu), a nie do sterownika silnika. Wychodzi na to, że w Skodzie zaoszczędzono nawet na kablu od niebieskiej wtyczki do sterownika silnika. U mnie wtyk 13 modułu kierownicy jest wolny, ale pin 4 w niebieskiej wtyczce, jest "zajęty", więc widocznie służy do czegoś innego.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Uporałem się, ale musiałem komuś zapłacić. Pamiętam jednak, że w kostce przy kierownicy prawidłowo przewidziałem (jest to opisane kilka postów wyżej), gdzie miał być podłączony kabelek, a tylko myliłem się, co do miejsca w kostce, która jedną stroną jest wewnątrz auta, a drugą stroną na podszybiu. U mnie to wystarczyło i nie trzeba było prowadzić kabla dalej do sterownika silnika. Niestety nie wskażę Ci tego pinu, gdyż sam nie dostrzegłem gdzie dokładnie elektryk go podłączył. Będziesz potrzebował jeszcze takie małe wsuwki.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 A więc w kolumnie kierownicy wtyczka bodajże czarna T20d, to jest jej numer, a 13 to nr pinu. W ścianie grodziowej wtyczka bodajże niebieska T12b, pin nr 4.Zamieszczone przez kapa9tam sa dwie wtyczki niebieska i czarna ? jaki kolor kabla ? lub z którego pinu ma wychodzić ?
 P.S. Jeszcze jest taki motyw, że moduł w kolumnie kierownicy musi obsługiwać tempomat. Poczytaj to: http://forum.octaviaclub.pl/printvie...01cd86b04ac9bf
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Wczoraj w nocy zamontowałem tempomacik do mojej 2.0tdi dsg - aż się zdziwiłem jak ją kupiłem że tego ustrojstwa nie miała.
 
 Montaż około 1,5 h pierwszy raz (teraz myślę że w niecałą godzinę by się udało).
 
 Moje auto to rocznik 2006 model 2007, kupiłem manetkę z literką G.
 
 Po ustawieniu vagiem wszystko chodzi od strzała łącznie z kontrolką w zegarach.
 
 Jak coś służę pomocą w Kraku.Corrado vr6 3.0 Turbo Eip stage 2 VEMS
 -------------------------------------------------------
 O2 2.0 TDI DSG 178 KM, 390 Nm - mody: xenon, spryskiwacze reflektorów, tpms, tempomat, navi, kamera cofania, lusterko fotochromatyczne, maxi - dot,
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Panowie zakladalem tempomat juz w kilku(kilkunasu?) samochodach.
 
 Wczoraj robilem u kolegi w Golfie VI. Sterownik przyja kodowanie, ale tmpomat nei dziala:
 Wywala takie bledy:
 
 Thursday,03,March,2011,17:54:40:46862
 VCDS Version: Release 10.6.0
 
 Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY9.lbl
 Control Module Part Number: 1K0 953 549 CQ HW: 1K0 953 549 CQ
 Component and/or Version: J0527 053 0111
 Software Coding: 0000034
 Work Shop Code: WSC 01357 011 00200
 VCID: 830E0D52FD4F8E04
 1 Fault Found
 
 00895 - Cruise Control Switch (E45)
 014 - Defective
 
 
 jakies ideee?Zostały mi czesci, po szkodniku:
 VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
 Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6 
 Komentarz
- 
 
	
 
  
Komentarz