1,8 TSI nie chce odpalic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafik11
    Rider
    • 2009
    • 448

    no to kurczę trochę się zmartwiłem bo u mnie silnik po wymianie gwarancja dawno minęła i miałem nadzieję że nowy silnik bedzie teraz ok. Silnik ma naklejkę -produkcja styczeń 2011-więc cholera wie czy ma dobry napinacz, teraz przebieg na nowym 21kkm.

    Komentarz

    • ary
      Rider
      • 2011
      • 634

      Zamieszczone przez kowal 2002
      A podobno od połowy 2010 miało być już wszystko OK z rozrządem...
      rafik11, kowal 2002, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=30
      O2 Scout 1.8 TSI

      Komentarz

      • Raderius
        Classic
        • 2011
        • 3

        Witam

        U mnie w firmie padło już 6 Octavek 1.8 TSI, ostatnia niestety moja, z końca maja 2010
        117000 przebiegu, na przeglądzie 90 000 pytałem czy też ma felerny napinacz, powiedzieli że nie - a tu niespodzianka. Zauważyłem pewną prawidłowość, niezależnie od przebiegu te silniki padają po około 2 latach, może dla tego Skoda nie rozgłasza problemu, bo duża część aut pada po gwarancji, u mnie padła 4 dni przed . Naprawa trwa średnio 3 tygodnie, a skoda zapewnia auto zastępcze tylko na 3 dni - przez resztę czasu naprawy możemy jeździć na ośle jeżeli takowego posiadamy

        Komentarz

        • Mihau
          RS
          • 2009
          • 7460
          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

          Zamieszczone przez Raderius
          U mnie w firmie padło już 6 Octavek 1.8 TSI, ostatnia niestety moja, z końca maja 2010
          o kurffa! :shock:
          I jeszcze do tego też mam z maja 2010 :|
          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

          Komentarz

          • Zorr
            RS
            • 2011
            • 2110

            Mihau, będziesz wymieniał na nowsze elementy?
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz

            • Mihau
              RS
              • 2009
              • 7460
              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

              Zorr, no pewnie tak się skończy ale narazie to jest cisza (odpukać :P). Jedynie pohałasuje na zimnym ale tak mam od nowości.
              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

              Komentarz

              • Zorr
                RS
                • 2011
                • 2110

                Mihau, ale to co będziesz nasłuchiwał podczas jazdy czy wymieniał w ciemno przy jakimś przebiegu?
                Z tego co tu wyczytałem to tego za bardzo nie da się wyczuć, dzisiaj jeździsz jutro Ci nie odpala.
                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                Komentarz

                • tem2
                  Classic
                  • 2011
                  • 16
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez Raderius
                  U mnie w firmie padło już 6 Octavek 1.8 TSI
                  Możesz napisać jaki to procent wszystkich 1.8 TSI w firmie?

                  Komentarz

                  • arturo_freestyl
                    Rider
                    • 2010
                    • 704

                    Zamieszczone przez tem2
                    Zamieszczone przez Raderius
                    U mnie w firmie padło już 6 Octavek 1.8 TSI
                    Możesz napisać jaki to procent wszystkich 1.8 TSI w firmie?
                    te silniki sa za bardzo zdławione w serii i dlatego padaja, zróbcie sobie po virusie i nie beda padac
                    Octavia FWD 370KM/460Nm + NX
                    ET 14,607 - Bemowo 2011
                    ET 13,482 - Ryki 2012
                    ET 13,014 - Ełk 2013
                    ET 12,939 - Ryki 2015
                    0-200km/h - 13,2s
                    2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili

                    Komentarz

                    • ryjeks
                      Rider
                      • 2010
                      • 488
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Zamieszczone przez arturo_freestyl
                      te silniki sa za bardzo zdławione w serii i dlatego padaja, zróbcie sobie po virusie i nie beda padac
                      I to jest słuszna koncepcja

                      Komentarz

                      • Wodnik
                        Classic
                        • 2010
                        • 38

                        Chciałbym odgrzać temat wadliwych napinaczy. Mam silnik wyprodukowany 23 marca 2010 r. Wszystko wskazuje zatem, że siedzi tam napinacz z serii N. Zapytałem się w SAP czy mój samochód objęty jest jakąś akcją serwisową ze szczególnym uwzględnieniem wymiany wadliwych napinaczy. SAP odpisał, że samochód nie podlega aktualnie żadnej akcji serwisowej/naprawczej. Poprosiłem ich zatem o podanie numeru katalogowego napinacza jaki jest zamontowany w samochodzie. Stwierdzili, że nie posiadają takiej wiedzy. Pytanie zatem na jakiej podstawie typują oni samochody do akcji wymiany napinaczy 15D7? Wygląda na to, że losowo.
                        Napisałem również do dealera. Rozwalił mnie tekstem, że najbardziej sprawdzoną metodą jest sprawdzenie fizyczne jaki mam model napinacza (a to Amerykę odkryli). A usługa samego sprawdzenia kosztuje .... 1200 brutto. I łaskawie wymienią za darmo jak samochód będzie podlegał akcji serwisowej. Tyle, że i oni wcześniej odpisali, że nie podlega żadnej. Toż to jakaś pop.... paranoja.

                        Komentarz

                        • rowerek
                          Rider
                          • 2010
                          • 449

                          Ale podałeś im tylko datę produkcji silnika czy także nr VIN? Jeżeli samą datę prod. to mogli nie mieć wiedzy jaki siedzi u Ciebie tylko stwierdzili, że w tym okresie teoretycznie nie powinno być problemów. Jeżeli podałeś im nr VIN a Oni i tak nie kumali to rzeczywiście coś nie tak.

                          Komentarz

                          • andrzej111
                            L&K
                            • 2010
                            • 1391

                            Wodnik, Auta po gwarancji więc jebać SAP/ASO, wymiana napinacza to ok. 200zł robocizna + 120zł napinacz. Zrób poza ASO tym bardziej, że najnowszy napinacz ma trochę inną konstrukcję więc zakładam ,że SAP doskonale zdaje sobie sprawę z wadliwej części. Poza tym z tego co wiem szansa na naprawę auta w ramach dobrej woli istnienie w przypadku gdy od końca gwarancji nie minęło 6 miesięcy (o ile mnie pamięć nie myli) oraz auto było serwisowane w ASO a więc w Twoim przypadku po ptakach.

                            IMO Robić puki jeździ :evil:
                            Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                            Komentarz

                            • Wodnik
                              Classic
                              • 2010
                              • 38

                              Zamieszczone przez rowerek
                              Ale podałeś im tylko datę produkcji silnika czy także nr VIN?
                              Podałem im VIN - SAP-owi i dealerowi. I opisałem, że jest akcja serwisowa wymiany wadliwych napinaczy. Cichociemni.
                              Pozostaje wysupłać zaskórniaki i wymienić na najnowszy typ napinacza.
                              Czy to skomplikowana czynność? Średnio ogarnięty mechanik sobie poradzi? Czy lepiej do jakiegoś aso?

                              Komentarz

                              • paweł2
                                L&K
                                • 2010
                                • 1405

                                Zamieszczone przez Wodnik
                                zy to skomplikowana czynność? Średnio ogarnięty mechanik sobie poradzi? Czy lepiej do jakiegoś aso?
                                Bez przesady znajdz kogos kto Ci to wymieni poco pchac sie do ASO?
                                Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                Komentarz

                                • mirek_p11
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 6630
                                  • Volkswagen
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  ASO to zło :evil:

                                  u mnie wymienili to ustrojstwo w 2011 roku i od tego czasu istnieje już czwarta wersja tego ciągle ulepszanego napinacza ( najpierw N, potem T, później AB, no i teraz K ), więc za jakiś czas udam się na wymianę do zaprzyjaźnionego warsztatu do kolegi krzynola

                                  jak będziesz wymieniał napinacz to zobacz czy przypadkiem nie masz łańcucha do wymiany, bo teraz produkują też nowszą wersję.

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz

                                  • Wodnik
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 38

                                    Zamieszczone przez mirek_p11
                                    jak będziesz wymieniał napinacz to zobacz czy przypadkiem nie masz łańcucha do wymiany, bo teraz produkują też nowszą wersję.
                                    Ale ten ostatni powinien chyba pasować do starego łańcucha. Bo napinacz T zastąpił N, AB zastąpił T, a K zastąpił AB.
                                    W temacie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=210 jest info, że K powinien pasować za AB. Ale najlepiej. jakby wypowiedział się ktoś kto faktycznie wymienił na K bez wymiany łańcucha.
                                    Ciekawe czy ten drugi napinacz też może być problematyczny. Bo widać, że od 25.04.2011 jest jego nowa wersja.

                                    Komentarz

                                    • pgolik
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 96
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                      A czy ktoś słyszał o problemach z wersją AB? Z jakiegoś powodu zmienili na K, ale czy to znaczy, że AB też się sypią?

                                      Komentarz

                                      • toka
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 15

                                        Witam,
                                        mam pytanie dotyczące silnika 1.8 TSI.
                                        pacjent VW Passat CC 1.8 TSI, pierwszy raz kontrolka silnika( nie EPC tylko ta druga lampka ) tezapaliła się jakieś trzy miesiące temu, był w serwisie, podpięcie pod kompa i usunięcie błędu, wieczorem znowu zapaliła się kontrolka. Znowu serwis, wymiana cewek i świec. Na drugi dzień świeci się kontrolka silnika. W sumie w serwisie był już kilkanaście razy i dalej ten sam problem. Sonda lambda też była wymieniana.. Czy to może być katalizator? Przepustnicy nie obstawiam, bo nie świeci się EPC.. Ma ktoś jakieś podobne doświadczenia? Nie chciałbym żeby było tak, że wymienią katalizator a dalej będzie to samo...
                                        Dużo czytałem o wadliwych napinaczach rozrządu, i trochę się obawiam.. Przebieg 105 000 tys. km.
                                        Silnik BZB z czerwca 2009.
                                        Znalazłem kod rozrządu taki - 06H 145 100 A6 - chyba to jest to. Czy w takim typie były problemy z tym napinaczem?
                                        Do tego ucieka płyn chłodniczy już jakiś czas, pompa wody do wymiany. Gdzieś czytałem że przy wadliwych napinaczach siadały wtedy też pompy wody.. Tyle że to się działo w silnikach 1.8 TSI CDAA, a to jest 1.8 TSI BZB, czyli generalnie bez wady fabrycznej...
                                        Proszę o pomoc.. lacze2

                                        Komentarz

                                        • mirek_p11
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 6630
                                          • Volkswagen
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          jak ucieka płyn to będzie na pewno pompa. Możesz zwrócić uwagę na pracę kolektora dolotowego w którym pada sterowanie klap. No i zobacz rozrząd i łańcuch, bo do kwietnia 2010 roku był wadliwy. Możesz też wykonać próbę olejową i sprawdzić kompresję.

                                          Kolega Salt miał duże problemy z 1.8 TSI i wymienił w końcu silnik. Napisz do niego na pw to może coś podpowie.

                                          Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                          Fotki
                                          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                          Fotki

                                          Komentarz

                                          • toka
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 15

                                            Pomoże ktoś..?

                                            Komentarz

                                            • mirek_p11
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 6630
                                              • Volkswagen
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              Zamieszczone przez toka
                                              Pomoże ktoś..?
                                              ale co jeszcze

                                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                              Fotki
                                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                              Fotki

                                              Komentarz

                                              • toka
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 15

                                                Zamieszczone przez mirek_p11
                                                Możesz zwrócić uwagę na pracę kolektora dolotowego w którym pada sterowanie klap.
                                                Ale jak?
                                                Zamieszczone przez mirek_p11
                                                No i zobacz rozrząd i łańcuch, bo do kwietnia 2010 roku był wadliwy.
                                                To samo pytanie, jak? podać nr vin w serwisie i powołać się na akcje serwisową?
                                                Nie chciałbym żebym odkupił tego passka, i żeby padł mi silnik :cry:

                                                Komentarz

                                                • mirek_p11
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 6630
                                                  • Volkswagen
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Zamieszczone przez toka
                                                  Zamieszczone przez mirek_p11
                                                  Możesz zwrócić uwagę na pracę kolektora dolotowego w którym pada sterowanie klap.
                                                  Ale jak?
                                                  Zamieszczone przez mirek_p11
                                                  No i zobacz rozrząd i łańcuch, bo do kwietnia 2010 roku był wadliwy.
                                                  To samo pytanie, jak? podać nr vin w serwisie i powołać się na akcje serwisową?
                                                  Nie chciałbym żebym odkupił tego passka, i żeby padł mi silnik :cry:
                                                  Najlepiej podjedź do zaprzyjaźnionego warsztatu obsługującego VAG i napisz listę co mają sprawdzić. ASO Ciebie raczej oleje.

                                                  napisz na wątku spoty klubowe i zapytaj o dobry warsztat :




                                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                  Fotki
                                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                  Fotki

                                                  Komentarz

                                                  • toka
                                                    Classic
                                                    • 2013
                                                    • 15

                                                    Sprawdziłem na razie w serwisie po numerze VIN czy kwalifikuje się do akcji serwisowej, po sprawdzeniu, powiedzieli że ten typ jest ok.
                                                    To wystarczy?
                                                    Ostatnio zauważyłem że przy przeglądzie wlali olej 0w40, zawsze był lany 5w30, tak ma być? :?:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...