no to kurczę trochę się zmartwiłem bo u mnie silnik po wymianie gwarancja dawno minęła i miałem nadzieję że nowy silnik bedzie teraz ok. Silnik ma naklejkę -produkcja styczeń 2011-więc cholera wie czy ma dobry napinacz, teraz przebieg na nowym 21kkm.
1,8 TSI nie chce odpalic
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez kowal 2002A podobno od połowy 2010 miało być już wszystko OK z rozrządem...O2 Scout 1.8 TSI
Komentarz
-
-
Witam
U mnie w firmie padło już 6 Octavek 1.8 TSI, ostatnia niestety moja, z końca maja 2010
117000 przebiegu, na przeglądzie 90 000 pytałem czy też ma felerny napinacz, powiedzieli że nie - a tu niespodzianka. Zauważyłem pewną prawidłowość, niezależnie od przebiegu te silniki padają po około 2 latach, może dla tego Skoda nie rozgłasza problemu, bo duża część aut pada po gwarancji, u mnie padła 4 dni przed. Naprawa trwa średnio 3 tygodnie, a skoda zapewnia auto zastępcze tylko na 3 dni - przez resztę czasu naprawy możemy jeździć na ośle jeżeli takowego posiadamy
Komentarz
-
-
Mihau, ale to co będziesz nasłuchiwał podczas jazdy czy wymieniał w ciemno przy jakimś przebiegu?
Z tego co tu wyczytałem to tego za bardzo nie da się wyczuć, dzisiaj jeździsz jutro Ci nie odpala.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tem2Zamieszczone przez RaderiusU mnie w firmie padło już 6 Octavek 1.8 TSIOctavia FWD 370KM/460Nm + NX
ET 14,607 - Bemowo 2011
ET 13,482 - Ryki 2012
ET 13,014 - Ełk 2013
ET 12,939 - Ryki 2015
0-200km/h - 13,2s
2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili
Komentarz
-
-
Chciałbym odgrzać temat wadliwych napinaczy. Mam silnik wyprodukowany 23 marca 2010 r. Wszystko wskazuje zatem, że siedzi tam napinacz z serii N. Zapytałem się w SAP czy mój samochód objęty jest jakąś akcją serwisową ze szczególnym uwzględnieniem wymiany wadliwych napinaczy. SAP odpisał, że samochód nie podlega aktualnie żadnej akcji serwisowej/naprawczej. Poprosiłem ich zatem o podanie numeru katalogowego napinacza jaki jest zamontowany w samochodzie. Stwierdzili, że nie posiadają takiej wiedzy. Pytanie zatem na jakiej podstawie typują oni samochody do akcji wymiany napinaczy 15D7? Wygląda na to, że losowo.
Napisałem również do dealera. Rozwalił mnie tekstem, że najbardziej sprawdzoną metodą jest sprawdzenie fizyczne jaki mam model napinacza (a to Amerykę odkryli). A usługa samego sprawdzenia kosztuje .... 1200 brutto. I łaskawie wymienią za darmo jak samochód będzie podlegał akcji serwisowej. Tyle, że i oni wcześniej odpisali, że nie podlega żadnej. Toż to jakaś pop.... paranoja.
Komentarz
-
-
Wodnik, Auta po gwarancji więc jebać SAP/ASO, wymiana napinacza to ok. 200zł robocizna + 120zł napinacz. Zrób poza ASO tym bardziej, że najnowszy napinacz ma trochę inną konstrukcję więc zakładam ,że SAP doskonale zdaje sobie sprawę z wadliwej części. Poza tym z tego co wiem szansa na naprawę auta w ramach dobrej woli istnienie w przypadku gdy od końca gwarancji nie minęło 6 miesięcy (o ile mnie pamięć nie myli) oraz auto było serwisowane w ASO a więc w Twoim przypadku po ptakach.
IMO Robić puki jeździ :evil:Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rowerekAle podałeś im tylko datę produkcji silnika czy także nr VIN?
Pozostaje wysupłać zaskórniaki i wymienić na najnowszy typ napinacza.
Czy to skomplikowana czynność? Średnio ogarnięty mechanik sobie poradzi? Czy lepiej do jakiegoś aso?
Komentarz
-
-
ASO to zło :evil:
u mnie wymienili to ustrojstwo w 2011 roku i od tego czasu istnieje już czwarta wersja tego ciągle ulepszanego napinacza ( najpierw N, potem T, później AB, no i teraz K ), więc za jakiś czas udam się na wymianę do zaprzyjaźnionego warsztatu do kolegi krzynola
jak będziesz wymieniał napinacz to zobacz czy przypadkiem nie masz łańcucha do wymiany, bo teraz produkują też nowszą wersję.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirek_p11jak będziesz wymieniał napinacz to zobacz czy przypadkiem nie masz łańcucha do wymiany, bo teraz produkują też nowszą wersję.
W temacie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=210 jest info, że K powinien pasować za AB. Ale najlepiej. jakby wypowiedział się ktoś kto faktycznie wymienił na K bez wymiany łańcucha.
Ciekawe czy ten drugi napinacz też może być problematyczny. Bo widać, że od 25.04.2011 jest jego nowa wersja.
Komentarz
-
-
Witam,
mam pytanie dotyczące silnika 1.8 TSI.
pacjent VW Passat CC 1.8 TSI, pierwszy raz kontrolka silnika( nie EPC tylko ta druga lampka ) tezapaliła się jakieś trzy miesiące temu, był w serwisie, podpięcie pod kompa i usunięcie błędu, wieczorem znowu zapaliła się kontrolka. Znowu serwis, wymiana cewek i świec. Na drugi dzień świeci się kontrolka silnika. W sumie w serwisie był już kilkanaście razy i dalej ten sam problem. Sonda lambda też była wymieniana.. Czy to może być katalizator? Przepustnicy nie obstawiam, bo nie świeci się EPC.. Ma ktoś jakieś podobne doświadczenia? Nie chciałbym żeby było tak, że wymienią katalizator a dalej będzie to samo...
Dużo czytałem o wadliwych napinaczach rozrządu, i trochę się obawiam.. Przebieg 105 000 tys. km.
Silnik BZB z czerwca 2009.
Znalazłem kod rozrządu taki - 06H 145 100 A6 - chyba to jest to. Czy w takim typie były problemy z tym napinaczem?
Do tego ucieka płyn chłodniczy już jakiś czas, pompa wody do wymiany. Gdzieś czytałem że przy wadliwych napinaczach siadały wtedy też pompy wody.. Tyle że to się działo w silnikach 1.8 TSI CDAA, a to jest 1.8 TSI BZB, czyli generalnie bez wady fabrycznej...
Proszę o pomoc..lacze2
Komentarz
-
-
jak ucieka płyn to będzie na pewno pompa. Możesz zwrócić uwagę na pracę kolektora dolotowego w którym pada sterowanie klap. No i zobacz rozrząd i łańcuch, bo do kwietnia 2010 roku był wadliwy. Możesz też wykonać próbę olejową i sprawdzić kompresję.
Kolega Salt miał duże problemy z 1.8 TSI i wymienił w końcu silnik. Napisz do niego na pw to może coś podpowie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirek_p11Możesz zwrócić uwagę na pracę kolektora dolotowego w którym pada sterowanie klap.
Zamieszczone przez mirek_p11No i zobacz rozrząd i łańcuch, bo do kwietnia 2010 roku był wadliwy.
Nie chciałbym żebym odkupił tego passka, i żeby padł mi silnik :cry:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tokaZamieszczone przez mirek_p11Możesz zwrócić uwagę na pracę kolektora dolotowego w którym pada sterowanie klap.
Zamieszczone przez mirek_p11No i zobacz rozrząd i łańcuch, bo do kwietnia 2010 roku był wadliwy.
Nie chciałbym żebym odkupił tego passka, i żeby padł mi silnik :cry:
napisz na wątku spoty klubowe i zapytaj o dobry warsztat :
Komentarz
-
Komentarz