[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Arkadian
    Drive
    • 2011
    • 49

    Rany Boskie, mam to samo!

    Czytam tak i czytam ten wątek i aż mi serce ściska niestety.
    Klimatronik mi się włącza w upalne dni po co najmniej kilku minutach. Jak samochód stoi na parkingu w upalny dzień to zdąży mi pot po dolnym odcinku pleców polecieć strumieniem zanim zacznie chłodne powietrze z nawiewu wiać. Potem wieje już bez zastrzeżeń - ciągle chłodne ale ja już stracę pół litra wody z organizmu :evil:

    Czytając wątki już sam nie wiem. Czy sprężarka czy elektrozawór na niej czy może sprzęgło sprężarki?

    Jak zdiagnozować co jest uszkodzone? Zaznaczam, że żaden ze mnie mechanik i złącza ani programu też nie mam żeby błędy sczytać. Wydaje mi się, że to nie wina sprężarki a już na pewno nie czynnika (nabiłem od razu po zakupie auta jak to zobaczyłem). Od razu kupować ten zawór (N280 tak?) czy jakoś się upewniać, że to jednak to?
    Primus Inter Pares

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Arkadian, nie ma żadnego sprzęgła
      wymień elektrozawór, jak wyciągniesz stary to będzie wiadomo jaki olej jest
      jak czysty to ok, może być zawór, albo gdzieś problem ze sterowaniem, wiatrakami itp

      Komentarz

      • Arkadian
        Drive
        • 2011
        • 49

        Zamieszczone przez abstinent
        Wymień elektrozawór, jak wyciągniesz stary to będzie wiadomo jaki olej jest
        jak czysty to ok, może być zawór, albo gdzieś problem ze sterowaniem, wiatrakami itp
        Można go wyciągnąć bez demontażu sprężarki? Czynnik trzeba będzie ponownie nabijać?
        Primus Inter Pares

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          W serwisie powiedzą że nie da się, a się da
          trzeba opróżnić cały układ, pierścień segera chyba trzyma czujnik
          Wkładasz nowy, i nabijasz układ
          No chyba że olej nie za ciekawy jest no to już Twoja decyzja

          Komentarz

          • hubi2000
            Rider
            • 2010
            • 601

            wystarczy 2 razy wylaczyc i wlaczyc klime i zalacza sie od razu
            Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

            https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              hubi2000, może u Ciebie
              u mnie też czasami tak robię ale jak nie zaskoczy za pierwszym razem na rozgrzanym silniku
              na zimnym to sobie mogę pomarzyć :P

              Komentarz

              • blind_walker
                RS
                • 2010
                • 4533
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                U mnie klima przestała działać na amen. Pojechałem sprawdzić do serwisu klimy, czy czasami gazu nie ubyło. Okazało się, że gaz ucieka z uszczelki pod osuszaczem. Jako, że chłodnica była poszatkowana zamówiliśmy nową i tutaj teraz pytanie. Czy tylko ubytek gazu może być przyczyną późnego startowania klimy? Dodam, że jak gazu było malusieńko, na maszynie pokazywało coś 0,28, to wiatraki nie włączały się, a jak mechanik dobił klimę, wiatraki ruszyły od razu.
                mkII 20VT (600h worked)
                Roooooomster

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  Jak sprawdzal, to nabil azotu i podnioslo sie cisnienie w ukladzie do testu i klima ruszyla
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • blind_walker
                    RS
                    • 2010
                    • 4533
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    Maicroft, Czyli to nie musi być elektrozawór? Bo i tak będę pod samochodem, więc mogę go wykręcić i sprawdzić, tylko jak jest ok, to po co tam grzebać...
                    mkII 20VT (600h worked)
                    Roooooomster

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      A blad na VAGu byl, ze malo gazu ??
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        blind_walker, a masz pusty układ żeby go zdemontować?

                        Komentarz

                        • blind_walker
                          RS
                          • 2010
                          • 4533
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          Zamieszczone przez Maicroft
                          A blad na VAGu byl, ze malo gazu ??
                          Nie było...

                          abstinent,

                          Jeszcze nie, przy wymianie chłodnicy i tak cały gaz uleciałby... Dlatego podjedziemy na spuszczenie resztek.
                          mkII 20VT (600h worked)
                          Roooooomster

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            Czasem warto poszukac warsztatu ktory odsysa gaz i potem przy uzupelnianiu odlicza "oddany" gaz.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • blind_walker
                              RS
                              • 2010
                              • 4533
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              Maicroft, Właśnie mam taki warsztat.
                              Od której strony, patrząc od dołu, jest elektrozawór?
                              mkII 20VT (600h worked)
                              Roooooomster

                              Komentarz

                              • abstinent
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4842
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                blind_walker, napisz do Tomek_dx
                                sam wymieniał więc powinien coś wiedzieć

                                Komentarz

                                • blind_walker
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 4533
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  abstinent, Dzięki!
                                  mkII 20VT (600h worked)
                                  Roooooomster

                                  Komentarz

                                  • gadula007
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1085
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    W końcu i u mnie wymieniono ten tajemniczy zawór sprężarki N280. No i klima rusza zaraz po odpaleniu nawet na zimnym silniku. W końcu.

                                    Komentarz

                                    • kropeck
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2319
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                      Zamieszczone przez gadula007
                                      W końcu i u mnie wymieniono ten tajemniczy zawór sprężarki N280. No i klima rusza zaraz po odpaleniu nawet na zimnym silniku. W końcu.
                                      Ile trwała wymiana i jaki koszt materiałów / robocizny?
                                      Pozdrawiam,
                                      Michał

                                      Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                      Komentarz

                                      • abstinent
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4842
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        gadula007, no i napisz przebieg, rok i sprężarkę
                                        przyda się do statystyki :P :lol:

                                        Komentarz

                                        • gadula007
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1085
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          A więc Samochód to: Octa II 2006, BKD, 240.000km, a sprężarka to: Sanden PXE16.
                                          Za sam zawór zapłaciłem 195zł netto u mechanika.
                                          Co do kosztów robocizny to ciężko podać, bo samochód zostawiłem na prawie 3 dni, celem znalezienia, którędy dostaje mi się woda do środka (opis w innym wątku, a przyczyny oczywiście nie znaleźli).
                                          Ogólnie za wszystko zapłaciłem 350zł netto (razem z zaworem):
                                          - spuszczenie czynnika chłodzącego
                                          - zakup i wymiana zaworu
                                          - odgrzybienie klimy i ponowne nabicie
                                          - kilka żmudnych godzin lania samochodu i szukania przecieku.

                                          Robiłem to u stałego mechanika, gdzie jestem jego stałym klientem obu moich samochodów. Myślę, że nie po znajomości wyszłoby to znacznie więcej. Zawyżyłoby to szukanie przecieku.

                                          Komentarz

                                          • biqll
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 36

                                            Przyszedł więc czas i na mnie...
                                            Wczoraj wymieniona została u mnie sprężarka na całkiem świeżą, bo datowaną na końcówkę 2010 a podobno jeździła w aucie z 2011 - nowa to Delphi. Wcześniejsza sprężarka to Sanden PXE16, która po wyciągnięciu okazała się już lekko przytarta. Autko 5 letnie z przebiegiem 200tys.
                                            Przytarcie najprawdopodobniej wystąpiło ostatnio w przeciągu ostatnich tygodni, ponieważ od ostatniego uzupełniania 2 miesiące temu w układzie zostało tylko 90 gram czynnika z 525g. Ostatnie objawy to ledwo chłodząca, szeleszcząca i bardzo późno (o dziwo) załączająca się klima.
                                            Podczas sprawdzania szczelności ukazało się, że jest wyciek na osuszaczu pod plastikową białą nakrętką. Dodam tylko, że sprawdzanie tego miejsca na UV nic nie dało, dopiero metoda na płyn pokazała bąbelki. W związku z powyższym wymieniona została również chłodniczka od klimy bo ów wspomniana nakrętka nie jest odkręcana (???!!???), ponieważ jej obudowa jest standardowo zagnieciona. Założona została inna chłodniczka bez tej nakrętki.

                                            Koszt: Części, robocizna, płukanie, uzupełnianie w sumie 1100 zł

                                            Efekt: Hmmm ciężko cokolwiek na dzień dzisiejszy powiedzieć. Wydaje mi się, że problem dalej istnieje bo dzisiaj po odpaleniu auta rano przy temp 10 st. sprawdziłem czy wiatraki chodzą i niestety oba stały.... Aczkolwiek muszę jeszcze poobserwować i jechać na ponowne sprawdzenie szczelności.
                                            Osobom z łódzkiego polecam zakład z Piotrkowa "Tech-mot" na Cytrynowej 8 - Pan Tomek jest bardzo rzetelny i na prawdę zna się na rzeczy , a w dodatku cenowo przebija niejednego.

                                            Przy okazji proszę osoby którym padły sprężarki ewentualnie popsuły się zawory, aby wzięły udział w ankiecie i wypowiedziały się przy jakim przebiegu to się stało:


                                            Podbijajcie temat co jakiś czas bo wydaje mi się, że bardzo się przyda coś takiego potomności.

                                            Komentarz

                                            • kryho79
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 37

                                              O2 FL - klima nie chodzi

                                              Spędzilem 8h na forum, poczytalem, ale brakuje mi jednak trochę info, więc się podpinam.
                                              Pacjent
                                              Octavia II FL klimatyzacja jak to w Mint (Climatic - tak się to chyba nazywa, półautomat), 1 Wentylator.
                                              Objawy/wywiad srodowiskowy:
                                              mamy 20 stopni na dworze, przejechane 40 km, magiczny przycisk AC włączony i ani klima nie dziala, ani Ten 1 jedyny wentylator się nie kręci. Czynnik chłodzący jest (nie wiem tylko ile gram, ale magicy w moim mieście to wszyscy zaczynają od uzupełnienia, tak było w przypadku poprzednich aut gdzie walnięty był np. czujnik ciśnienia, ale o tym to pomyśleli jak już skasowali za nabicie czegoś co było nabite już raz - to tak w formie dygresji)

                                              Rozumie zasadę jest mało czynnika klima nie startuje (obstawiam jednak, że jest go na tyle, że powinna się włączyć klima bo po ściągnięciu grzybka na przewodach i naciśnięciu króćca pstryka jakby było go odpowiednio dużo, a auto ma 2 latka, tydzień temu jeszcze chodziła klima bo szybki odparowywały).
                                              Teraz życzą sobie u mnie 200 za podłączenie pod kombajn bez względu czy nabiją 10 gr czy 3 kg (tak mi koleś powiedział-bo on nie wie ile tam jest i to jego ryzyko-chyba moje bo to moja kasa)

                                              Żeby łatwiej było mi pomóc.
                                              1. Czy przy tych 20 stopniach na dworze i dość ostrym butowaniu i włączonym magicznym przycisku AC powinien ten jeden jedyny wentylator się kręcić (temp. 90 stopni na zegarze)?
                                              2. Jeśli się nie kręci to czy to może być powodem niezałączenia się klimy? Tak jak w przypadku O2 z dwoma wentylatorami gdzie mały nie chodził?
                                              3. Jak wypiąć się z tej kostki czujnika ciśnienia by nic nie uszkodzić (ten na wężu alu od klimy) - nie chce nic uszkodzić a siedzi dość ciasno i jak sprawdzić czy dochodzi tam napięcie ( czytałem, że mogą być 2 pinowe i 3 pinowe)
                                              4. Jakie bezpieczniki sprawdzić oprocz tych w skrzynce obok akumulatora i tych w srodku (gdzieś ktoś pisał jeszcze o jakimś pod akumulatorem, ale czy to też w o2 po FL znajdę)?
                                              5. Czy najskuteczniej zamiast tego będzie znaleźć kogoś i podpiąć pod VAG'a (że też jeszcze go nie mam).
                                              6. Jakaś istota z okolic Raciborza, Kędzierzyna, Ozimka jest chętna która za przysłowiowe piwo podepnie czlowieka w potrzebie?
                                              7. Gdzie jest ta wtyczka od kompresora (gdzie szukać tego kompresora-rzekłbym,że mi wstyd),jak najłatwiej się do niej dostać?)- skoro będzie tam napięcie to cała reszta mi nie będzie chyba potrzebna i zaczną się prawdziwe wydatki bo to będzie oznaczać pewnie już coś gorszego niż uzupełnienie czynnika
                                              8. Inne sugestie mile widziane by rozwiązać problem.
                                              Z góry dzięki

                                              Komentarz

                                              • Enriquez
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7685
                                                • Superb III (3V3)

                                                Poszukaj kogoś z VCDS w swojej okolicy. Możesz zrobić analizę bloków pomiarowych, która może Ci odpowiedzieć na pytanie co jest nie tak.
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz

                                                • kryho79
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 37

                                                  Więc tak, komputer nie wykazał błędów, gazu jest tyle ile powinno, ale chłodu brak
                                                  Zarówno przed wciśnięciem jak i po wciśnięciu magicznego guziczka AC ciśnienie jakie pokazuje komputer to 4,6-4,8 Bara. Jedynie co się zmienia to gdy klima jest włączona to pojawia się natężenie i napięcie...(jak jest wyłączona obydwa wynoszą zero)
                                                  Ktoś ma jakies pomysły??? Jakie powinno być napięcie w tym bloku pomiarowym po włączeniu klimy? Ma może ktoś możliwość podania.
                                                  Padł kompresor z dnia na dzień? Może napięcie leci za niskie i się nie odpala? Wizja 1100 za nowy kompresor mnie przeraza, używany 600-800. Da się wymienić tylko sprzęgło kompresora czy tu jest to zespolone jakoś?

                                                  Komentarz

                                                  • Enriquez
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 7685
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    Te 4,6 bara to ciśnienie spoczynkowe. Czyli kompresor w ogóle nie spręża czynnika.
                                                    Pozdrawiam
                                                    Marcin

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...