[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez klarus
    rezon, a który rocznik? Poza tym, co prawda nie znam się, ale masz chyba trochę inny silnik niż słynne CDAA...
    2012. Silnik jak w podpisie CDAB czyli aż tak wiele nie różniący się od CDAA - wykastrowany o 8KM. Może tylko nie przestrzegałem instrukcji w zakresie docierania - po prostu docierałem silnik - do 3-4kkm jeździłem jak kapelusznik z piórkiem na pedale gazu. Później przy 5kkm zmieniłem filtr/olej i turlam się od tego czasu Do tego LM Ceratec przy 5 i 50kkm.
    Olej Millers XF LongLife 5w-30 504/507 - czyli nie żaden super hiper ze zmianą co 5kkm . Jak czytam w innych wątkach jakie to trzeba oleje lać i zmieniać co 5-7kkm to mnie śmiech ogarnia i współczucie dla naiwności. Co najmniej jakby octavkami 1,6MPI czy 1,9 TDI w wyścigach startowali co niektórzy. 1,8TSI czy 2.0TDI to zresztą też dotyczy, ale poprzednie to "pancerne" silniki - na mineralnych też kiedyś jeździły. Może jeszcze "jaśka" podłożyć silniczkowi, żeby mu lepiej było, albo buzi na dobranoc
    Jak ktoś jeździ głównie w mieście to rozumiem przejście na jakiś 0W-30 i zmianę co 15kkm/rok, bo warunki pracy silnika są inne. Ale przy normalnej eksploatacji :roll:
    Po doświadczeniach z TDI przestałem stosować płukanki - po prostu leję taki sam olej z zaufanego źródła to co kombinować. Przecież olej jak nie stosuje się bezklasowych też wypłukuje na bieżąco osady. Tak samo dobrą opinię jak o Millersie mam o Mobilu czy Motulu. Na innych od ponad 500kkm nie jeździłem, więc nie piszę, jaki to Castrol jest beee. Jest tyle podróbek i oszustów (pozdrawiam ASO Mitsubishi Rzeszów ), że trudno często stwierdzić co tak naprawdę jest w silniku.
    1,8 TSI to mój pierwszy skodowski silnik, w którym nie dolewam oleju niezależnie od prędkości z jakimi jeżdżę. Zarówno MPI, jak i TDI były wrażliwe na jazdy autostradowe, ale tam też za wyjątkiem wyjazdów do CR nie woziłem oleju w bagażniku, tylko sprawdzałem częściej jego stan.
    Zamieszczone przez SS
    rezon, a tak dobrze się narzekalo :wink:
    bo to nam najlepiej wychodzi tylko co to zmienia oprócz nastroju

    [ Dodano: Wto 28 Paź, 14 09:38 ]
    Zamieszczone przez mirek_p11
    do 50000 km - baniaczek 1l
    od 50000 km do 100000 km - baniaczek 5l
    od 100000 km - 25l w bagażniku
    całe szczęście, że kupiłem Superba a nie cityGo, to będę miał gdzie upchać

    Komentarz

    • Mihau
      RS
      • 2009
      • 7460
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      Od wymiany zrobione 6500km (XADO Atomic 0W40) i dolałem 300ml.
      U mnie z wiekiem i przebieg apetyt na olej spada, a lekko nie ma.
      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

      Komentarz

      • klarus
        RS
        ModeratoRS
        • 2013
        • 5394
        • Octavia III combi (5E5)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        Zamieszczone przez rezon
        2012.
        Może to też trochę wyjaśnia. Podobno najwięcej piją te z rocznika 2010. Ja mam z grudnia 2009 i żłopie aż miło :twisted:

        Pozdrawiam

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Zamieszczone przez klarus
          żłopie aż miło
          Pomimo tego, że uprzedzano mnie o takiej możliwości i tak zdecydowałem się na TSI. Do wcześniejszego TDI też musiałem dolewać jak go pogoniłem, więc było mi wszystko jedno. A tu suprize Nie dolewam.

          Komentarz

          • voytek
            Rider
            • 2010
            • 480
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            Zamieszczone przez Mihau
            U mnie z wiekiem i przebieg apetyt na olej spada, a lekko nie ma.
            Pozazdrościć....
            U mnie na 0w40 Mobila zużycie doszło do litra/1000 km, po zmianie na Lotosa 5w40 spadło do 0.8 litra/1000 km. Zużycie gwałtownie wzrosło w ciągu ostatnich 2-3 tys. km. Wcześniej brał ok. 0.2-0.3 l/tysiąc.
            Zacząłem interesować się wymianą pierścieni. Poza ASO oczywiście, wtedy koszt jest akceptowalny, choć niemały. Ale wcześniej zgłoszę problem w ASO, niby auto dawno po gwarancji, ale zobaczymy, co zaproponują, wszystkie przeglądy robię w ASO, więc może SAP się poczuje. Zobaczymy.

            Komentarz

            • klarus
              RS
              ModeratoRS
              • 2013
              • 5394
              • Octavia III combi (5E5)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              Zamieszczone przez voytek
              Zacząłem interesować się wymianą pierścieni. Poza ASO oczywiście, wtedy koszt jest akceptowalny, choć niemały. Ale wcześniej zgłoszę problem w ASO, niby auto dawno po gwarancji, ale zobaczymy, co zaproponują, wszystkie przeglądy robię w ASO, więc może SAP się poczuje. Zobaczymy.
              voytek, daj znać, jak ASO ustosunkowało się do problemu. U mnie sytuacja identyczna, dawno po gwarancji, wszystkie przeglądy w ASO, zużycie oleju rośnie...

              Komentarz

              • SS
                RS
                • 2010
                • 16209
                • Superb III (3V3)

                voytek, też jestem zainteresowany reakcją ASO
                Pisał Sebastian

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  U mnie SAP zareagował... Wymiana pierścieni, tłoków chyba z korbowodami itp koszt coś ok. 25 000 pln. W geście dobrej woli stwierdzili, że będą partycypować w kosztach i do zapłacenia zostanie mi jedynie ...



                  ... coś ok. 9500 pln !!!

                  Podziękowałem ślicznie i wybrałem opcję 5l bańk olejui w bagażniku.
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • mirek_p11
                    RS
                    • 2010
                    • 6630
                    • Volkswagen
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    U mnie SAP zareagował... Wymiana pierścieni, tłoków chyba z korbowodami itp koszt coś ok. 25 000 pln. W geście dobrej woli stwierdzili, że będą partycypować w kosztach i do zapłacenia zostanie mi jedynie ...



                    ... coś ok. 9500 pln !!!

                    Podziękowałem ślicznie i wybrałem opcję 5l bańk olejui w bagażniku.
                    U mnie bardzo podobnie policzyli, bo za naprawę wyszło ok. 12000 pln . Podziękowałem grzecznie i pokazałem środkowy palec szanownemu ASO

                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                    Fotki
                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                    Fotki

                    Komentarz

                    • SS
                      RS
                      • 2010
                      • 16209
                      • Superb III (3V3)

                      kowal 2002, mirek_p11, niestety ich cel został uzyskany, znaczy wyszli z "twarzą"
                      Pisał Sebastian

                      Komentarz

                      • aronus
                        Rider
                        • 2008
                        • 643
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Podobnie duże zużycie oleju wykazywał silnik benzynowy 1.8 Nisana bez turbiny. Z tym, że tam takie zużycie pojawiało się chyba wcześniej i na gwarancji wymieniali tłoki i pierścienie, bo były z gównolitu. Interesowałem się tym tematem, bo moja siostra kupiła Almerę 1.8 z tym, że problem był ogólnie znany i poprzedni właściciel przedstawił dokumenty z ASO, że taka wymiana została przeprowadzona. Obecnie auto ma przejechane ponad 120 tkm i oleju praktycznie nie bierze. Z tym, że jak czytałem w internecie to nie była to akcja przywoławcza a jak klient przyjeżdżał z poborem 05litra/1000 km to twierdzili, że to norma :shock:

                        Komentarz

                        • voytek
                          Rider
                          • 2010
                          • 480
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          No więc jestem po wstępnej wizycie w ASO. Serwis jak najbardziej chce pomóc, ale, że nie przerabiali takiego przypadku jak mój, więc nie byli w stanie przewidzieć, jak zareaguje SAP. Generalnie procedura jest taka: próba olejowa, jeśli wyjdzie zużycie powyżej normy, serwis pisze pismo do SAP, no i decyzja odnośnie partycypacji w kosztach jest po stronie SAP. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie.
                          Według procedur, bo to akurat udało się sprawdzić, w tym konkretnym silniku wymianie podlegają pierścienie z tłokami i korbowodami oraz napinacz rozrządu, jeśli ten zamontowany nie jest z serii jakiejś tam. Akurat napinacz miałem już wymieniany.
                          Szczerze mówiąc na cuda nie liczę po tym co napisali koledzy powyżej, ale spróbować nie zaszkodzi. Po świętach spróbuję.
                          Jeśli SAP się wypnie pozostaje wymiana samych pierścieni poza ASO (wg opinii znanego fachowca od silników powinno to wystarczyć), koszt około 5000 pln albo zaakceptowanie takiego zużycia. Jest jeszcze opcja sprzedania samochodu :evil:

                          Komentarz

                          • mirek_p11
                            RS
                            • 2010
                            • 6630
                            • Volkswagen
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            voytek, wyjdzie znacznie taniej niż 5000 zł, bo pierścienie można kupić poza ASO w firmach zajmujących się dorabianiem pierścieni, tłoków za 400-500 zł. Dochodzi planowanie głowicy, uszczelka, ewentualna wymiana całego rozrządu, świec i robocizna. Całość wychodzi ok. 3000 zł. Gorzej będzie jak tłoki też będą do wymiany.....

                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                            Fotki
                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                            Fotki

                            Komentarz

                            • SS
                              RS
                              • 2010
                              • 16209
                              • Superb III (3V3)

                              czyli najtaniej zaakceptować zużycie oleju i pilnować jego jakości i wymian
                              Pisał Sebastian

                              Komentarz

                              • mirek_p11
                                RS
                                • 2010
                                • 6630
                                • Volkswagen
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Zamieszczone przez SS
                                czyli najtaniej zaakceptować zużycie oleju i pilnować jego jakości i wymian
                                ale za jakiś czas pewnie odezwie się katalizator, sonda lambda

                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                Fotki
                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                Fotki

                                Komentarz

                                • voytek
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 480
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Zamieszczone przez SS
                                  czyli najtaniej zaakceptować zużycie oleju i pilnować jego jakości i wymian
                                  Ponoć samemu silnikowi nic nie może się stać, ale jak w końcu zniszczy katalizator to też będą koszty. Dolewanie 2 litrów porządnego oleju każdego miesiąca to też są jakieś koszty, w dłuższym czasie wcale nie takie małe. Wydaje mi się, że jeśli nie planuje się sprzedaży auta w niedalekiej przyszłości, to chyba opłaca się chociaż te pierścienie wymienić. Na razie biję się z myślami.

                                  No i jeszcze pozostaje pytanie w jakim stanie jest turbina, czy i ona nie dokłada się do zużycia oleju. Ale chyba z turbinami w tym silniku nie było problemów. Ktoś wie, ile może kosztować jej regeneracja w razie czego?

                                  Komentarz

                                  • SS
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 16209
                                    • Superb III (3V3)

                                    mirek_p11, voytek, a ja chciałem potencjał sprawdzić u tunera :|
                                    Pisał Sebastian

                                    Komentarz

                                    • mirek_p11
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 6630
                                      • Volkswagen
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      SS, u mnie był plan na 200-250 KM, ale po awarii napinacza i ewentualnych problemach związanych z nadmiernym zużyciem oleju odpuściłem

                                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                      Fotki
                                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                      Fotki

                                      Komentarz

                                      • robreg
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1195
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                        Zamieszczone przez voytek
                                        Zamieszczone przez SS
                                        czyli najtaniej zaakceptować zużycie oleju i pilnować jego jakości i wymian
                                        Ponoć samemu silnikowi nic nie może się stać, ale jak w końcu zniszczy katalizator to też będą koszty.
                                        wydaje mi się, że w silnikach benzynowych katalizator jest bardzo wrażliwy na obce substancje w paliwie i tak samo stosowana jako paliwo mieszanka do dwutaktu, jak i etylina błyskawicznie doprowadza kata do stanu agonalnego.

                                        A że na każdym przeglądzie każdy diagnosta ochoczo sprawdza skład spalin benzyn, może być to problem.
                                        Pozdrawiam, Robreg.
                                        ----
                                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                        Komentarz

                                        • SS
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 16209
                                          • Superb III (3V3)

                                          mirek_p11, normalnie zaloba

                                          [ Dodano: Sob 01 Lis, 14 21:06 ]
                                          robreg, nie wiem jak to jest teraz ale poprzednie auto sondy w tylku nie miało przez 4 lata :?
                                          Pisał Sebastian

                                          Komentarz

                                          • robreg
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1195
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                            SS, no tak to w mazowieckim chyba działa. O ile mojego TDI niewiele stacji próbowało zbadać, o tyle diagnostykę czystości spalin benzyniaków w okolicach stolicy robią bardzo często (albo po prostu ja mam takie zezowate szczęście ;-) )

                                            Przy jednym przeglądzie, najwidoczniej początkujący diagnosta dostał .... za to, że analizator spalin silników benzynowych chciał zniszczyć poprzez kontakt z moim wehikułem.
                                            Pozdrawiam, Robreg.
                                            ----
                                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                            Komentarz

                                            • kowal 2002
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 5161

                                              robreg, miałem robiony przegląd kilka miesięcy temu ( demontaż kratki ) i było też badanie spalin. Pomimo spalania oleju 1l/1000km spaliny mieściły się w normie więc katalizator wytrzymał u mnie przynajmniej 130 tyś km/4 lata.
                                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                              Komentarz

                                              • mirek_p11
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 6630
                                                • Volkswagen
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                                u mnie przynajmniej 130 tyś km/4 lata
                                                mój szkodnik ma podobny przebieg i też przechodzi każdy przegląd bez problemu

                                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                Fotki
                                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                Fotki

                                                Komentarz

                                                • robreg
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1195
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                  Zamieszczone przez kowal 2002
                                                  robreg, miałem robiony przegląd kilka miesięcy temu ( demontaż kratki ) i było też badanie spalin. Pomimo spalania oleju 1l/1000km spaliny mieściły się w normie więc katalizator wytrzymał u mnie przynajmniej 130 tyś km/4 lata.
                                                  jestem pod wrażeniem. póki śmigałem benzyniakami, trząsłem tyłkiem o te biedne katalizatory, jakby były ósmym cudem świata, a tu proszę :-)

                                                  Albo po prostu przez 15 lat trochę zmienili technologię katów benzynowych ;-)
                                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                                  ----
                                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                  Komentarz

                                                  • AdamB
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 8030
                                                    • Octavia IV (NX3)
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    Zamieszczone przez kowal 2002
                                                    robreg, miałem robiony przegląd kilka miesięcy temu ( demontaż kratki ) i było też badanie spalin. Pomimo spalania oleju 1l/1000km spaliny mieściły się w normie więc katalizator wytrzymał u mnie przynajmniej 130 tyś km/4 lata.
                                                    Niezła opłacalność zakupu 1.8TSI 130 x 1L po 35zł = 4550zł :?
                                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...