Grooocha, poszło pw
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Przygotowuję się do remontu silnika ( wymiana pierścieni, uszczelniaczy zaworowych i rozrządu ). Po wykonaniu 10 telefonów i wizycie w 5 warsztatach dowiedziałem się, że wymiana samych pierścieni dedykowanych przez ASO po numerze vin nie ma sensu. Pierścienie i tak nie będą uszczelniały jak powinny, bo konstrukcja samych tłoków jest również wadliwa a zamieniiki pasujące do starego tłoka są niedostępne. Oczywiście nikt z nas nie chce wywalać na nowe korbowody, tłoki z pierścieniami 8500 zł lub bawić się w dorabianie tłoków, szlifowanie cylindrów itp. Znalazłem ostatnio dobrą alternatywę a mianowicie zadzwoniłem przez przypadek do firmy sprzedającej zestawy naprawcze do silników tsi ( obecnie firma posiada 5 aut z jednostkami 1.8 tsi i 3 są już po naprawie z powodu nadmiernego zużycia oleju ). Dowiedziałem się o możliwości naprawy i przeróbki oryginalnych tłoków, które są zamontowane w naszych autach. Opcja wygląda następująco: Po wyjęciu i oględzinach tłoka robimy pomiary i wysyłamy dane do sprzedwcy wraz z numerem vin. Jeżeli wyjdzie, że tłoki są ok i wartość po zmierzeniu jest odpowiednia to zamawiamy 4 pierścienie dedykowane pod konkretny tłok ( za komplet płacimy 440 zł netto ). Jeżeli okaże się, że do tłoka nie ma dedykowanego pierścienia to wysyłamy 4 tłoki, firma je przerabia i wysyła w ciągu 4 dni roboczych z zamontowanym kompletem pierścieni ( koszt 700 zł netto ). Sprzedawca poinformował mnie też o współpracy z ASO SKODA w tym temacie, więc oczywiście gwarancja będzie na usługę.
Kompletuję już części i zamieszczam numery wraz z cenami dla silnika CDAA w ASO
TŁOK KPL. Z PIERCIENIAMI 06H107065DF ok. 1200 zł x 4
KPL. KORBOWODÓW 06J198401F ok. 4200 zł :shock:
Komentarz
-
-
Mirek a jaki masz obecnie przebieg ?Była O2 1.6 MPI
JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:
Komentarz
-
-
Eh, co to za przebieg, zrozumiałbym 300.000km, albo chociaz 250tys. Nie wiem co jest z tymi silnikami, ja w swoim mam póki co 93.000 i już zaczynam się powoli bac. Wciąga póki co 0,3l na 1000 gdzies. Przeciez to wcale sie są wysilone jednostki, mają spory zapas mocy... A w skodzie jakos usterki zdarzają się znacznie częsciej niz np w Audi, a silnik ten sam, tylko inaczej zamontowany, juz nie wspominając o serwisach, ale kto przy zdrowych zmysłach będzie korzystac z ASO po gwarancji :P. A jak się cos zdrowo skaszani pod maską to ceny napraw sięgaja połowy wartosci auta, to jakis absurd :P, przynajmniej w Skodzie.Była O2 1.6 MPI
JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Britos. A w skodzie jakos usterki zdarzają się znacznie częsciej niz np w Audi, a silnik ten sam, tylko inaczej zamontowany, juz nie wspominając o serwisach, ale kto przy zdrowych zmysłach będzie korzystac z ASO po gwarancji .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Britosja w swoim mam póki co 93.000 i już zaczynam się powoli bac. Wciąga póki co 0,3l na 1000 gdzies.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezonZamieszczone przez Britos. A w skodzie jakos usterki zdarzają się znacznie częsciej niz np w Audi, a silnik ten sam, tylko inaczej zamontowany, juz nie wspominając o serwisach, ale kto przy zdrowych zmysłach będzie korzystac z ASO po gwarancji .Była O2 1.6 MPI
JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez klarusZamieszczone przez Britosja w swoim mam póki co 93.000 i już zaczynam się powoli bac. Wciąga póki co 0,3l na 1000 gdzies.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez genioZamieszczone przez klarusZamieszczone przez Britosja w swoim mam póki co 93.000 i już zaczynam się powoli bac. Wciąga póki co 0,3l na 1000 gdzies.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Chris11, inne silniki też olej łykają, ale tutaj, w przypadku TSI zużycie z biegiem czasu jest coraz większe i wcześniej czy później wiąże się z serwisem i kosztami, które przedstawił Mirek. Więc o ile u jednych producentów olej zużywany jest na jednym powiedzmy poziomie, bo taka jest "uroda" danego silnika, tak w TSI wzrastające zużycie już chyba nie jest "cechą", a zapowiedzią mniejszych lub większych problemów.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
...czytam, czytam - ale mój CDAA nie łyka prawie nic. Może to zasługa lekkiej nogi, a może tego. że po przekręceniu rozrządu silnik zmienili w moim na gwarancji.
I tu dochodzimy do sedna sprawy - ptaszki mieszkające obok salonu skody ćwierkały, że wymiany gwarancyjne silników odbywają się na silniki regenerowane - i to akurat jest plusem, ponieważ dokładność większa, a i być może (ponoć) jakiś zestaw naprawczy do tego problemu zastosowali. To potwierdzałoby informację kolegi mirka.
Komentarz
-
-
grisza76, zamontowali tłoki, korbowody po poprawkach i teraz to jakoś jeździ.
zobacz sobie link poniżej
Komentarz
-
-
grisza76, jak będę miał jakieś dodatkowe info to od razu wkleję
Mam już bdb namiar w trójmieście na planowanie głowicy i ewentualny remont. Byłem tam ostatnio osobiście.
Komentarz
-
-
Jeśli chodzi op warsztat to polecam w 100% - lecz właściciel jest lekko "pedantyczny" co do części jakie mu oddajemy do naprawy
strasznie marudzi jak dostanie niedomytą głowicę , czy inny podzespół jaki ma naprawiać
natomiast na każdą robotę jaką do tej poru mu zlecałem nie miałem reklamacji czy coś w tym stylu[center:8e1c38bf2b]Pomóż Kindze www.pomoz.eu [/center:8e1c38bf2b]
[center:8e1c38bf2b]"Mów łagodnie i miej przy sobie gruby kij, a zajdziesz daleko." - Teodor Roosevelt
[/center:8e1c38bf2b]
Ona pochłania
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BritosZamieszczone przez rezonZamieszczone przez Britos. A w skodzie jakos usterki zdarzają się znacznie częsciej niz np w Audi, a silnik ten sam, tylko inaczej zamontowany, juz nie wspominając o serwisach, ale kto przy zdrowych zmysłach będzie korzystac z ASO po gwarancji .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grisza76...czytam, czytam - ale mój CDAA nie łyka prawie nic. Może to zasługa lekkiej nogi, a może tego. że po przekręceniu rozrządu silnik zmienili w moim na gwarancji.
Komentarz
-
Komentarz