voytek, a jaki olej będziesz zalewał po dotarciu?
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Albo Mobil ESP - silnik fajnie na nim chodził, na pewno ciszej na wolnych obrotach niż na tym NL, no ale to było przed wymianą pierścieni. Drugi jaki rozważam, to Millers XF longlife, też go kiedyś miałem i jedyne zastrzeżenie, to był słaby przy dużych mrozach, no ale mrozów już raczej nie będzie aż do następnej zimy
Oczywiście stałe wymiany nie rzadziej niż co 15 tys, początkowo na pewno częściej, bo pierścienie się jeszcze będą docierać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekskoro mój silnik do 90 tysięcy pracował na olejach low saps z normą 504.00, wymienianych co 15 tysięcy i oznak zużycia nie ma
[ Dodano: Nie 22 Mar, 15 22:15 ]
mała poprawka - poprzednio O2 to kolejne ponad 80kkm też w trybie QG1 i Mobilu 1 5W30 ESP czyli też samo zło bo 504/507. Ale tego można nie liczyć bo to panzer BSE był
Co do słabości Millersa na mrozach - jakoś 2.0TDI (BSY) po całej nocy przy -23st. jakoś mi odpalił
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4techCiekawe, czy Ceramizer by coś pomógł :?:
:diabelski_usmiech
W sumie gdybym był pewny, że wytrzyma jeszcze 60-70 tyś km to bym nic nie ruszał tylko lał dalej 0,5 litra oleju przy każdym tankowaniu :twisted:
A co do oleju to na "dotarcie" zalewam Xado SL/CF 5W40 a potem zobaczymy, może znów pójdzie ceramika Xado...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
trochę mnie zmartwiliście tym nagarem zbierającym się w tym naszym silniczku, co prawda ja mam silnik po wymianie gwarancyjnej i ten nowy jest ze stycznia 2011r i zużycie oleju przy przebiegu ok 100kkm jest na poziomie 1,5 l na 15kkm więc wydaje się że to nie jest jeszcze koniec tego silnika stosuje olej motul x-max 0w40 i przy każdej wymianie oleju płukanka silnika. Pytanie czy dolewać coś do benzyny żeby dodatkowo unikać tych osadów, czy może tankować cos lepszego, powiedzmy paliwa niskosiarkowe statoila. Co prawda sam do końca nie wierzę w rzetelność tych koncernów paliwowych i przypuszczam, że to co wlewamy do naszych autek pochodzi z jednego żródła , no ale może faktycznie warto?
Komentarz
-
-
ja wymieniam olej wg wskazań kompa i wychodzi średnio co 26kkm. Teraz mam 71kkm i wymiana będzie (wg kompa) około 80kkm. Zostaję przy QG1 bo jednak zużycie oleju u mnie nie jest masakryczne, najgorzej było na początku. Natomiast bardzo mnie zmartwiła ilość nagaru i ciężko mi się z tym pogodzić.Pisał Sebastian
Komentarz
-
-
takie ciekawostki :diabelski_usmiech
Považovat olej typu „longlife” za „wholelife” se nevyplácí. Tento majitel Audi TT jej nevyměnil po neskutečných 134 tisíc km.
Komentarz
-
-
może żonce zainstaluję w Polówce 1.2 tsi taki Catch Can Kit
btw
dzisiaj odebrałem głowicę po planowaniu i wymianie uszczelniaczy a tłoki dotarły już do Warszawy. Jutro mają być gotowe i wysłane z powrotem. W czwartek składanie silnika do kupy, piątek montaż a w sobotę pierwsze odpalenie :Bojesie:
Komentarz
-
-
mirek_p11, z głowicy zadowolony?
[ Dodano: Pon 23 Mar, 15 21:40 ]
U mnie zużycie oleju już między 1,5 - 2l/1000 km. Dodatkowo od wczoraj pojawiło się wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Czuć szarpanie podczas mocniejszego przyspieszania z zakresu 2000-2500 obr/min. Przepuszczamy z kolegą Mirkiem, że przyczyną może być nagar na świecach, zapewne ogromny przy takim zużyciu oleju.
Komentarz
-
-
Tak sobie czytam trochę Waszej wymiany poglądów przy okazji remontów i tak sobie myślę, że zabijacie w sobie przyjemność użytkowania tych silniczków. Wiem, że te remonty przyprawiają o ból dupy. Ale skoro już dajecie nowe życie tym silnikom, to chociaż się tym cieszcie. A Wy roztaczacie na nowo teorie spiskowe dotyczące oleju, na czym będziecie jeździć, jak często będziecie go zmieniać, czym będziecie płukać, jakie obce substancje będziecie do nich dolewać... Zajrzyjcie po prostu do książki serwisowej, zastosujcie olej i wymianę zgodnie z wybraną normą i nie myślcie o tym dłużej. To nie olej sam w sobie zrobił kuku Waszym silnikom, ale wada silnika. A Wy tę wadę właśnie eliminujecie...
klarus, przy objawach z wypadaniem zapłonu i takim zużyciem oliwy, to wstaw już auto do warsztatu, żeby Ci silnik nie przeszedł w tryb awaryjny podczas wyprzedzania na przykład...
[EDIT:]A Twoje świeczki zapewne wyglądają tak:
Za chwilę padną Ci też cewki.
mirek_p11, jeśli masz kogoś chętnego (może nawet ludzie z tego warsztatu w Wawie?), kto by chciał rotować tłoki nie czekając po rozbiórce silnika, to moje leżą w garażu i mogę je udostępnić. Nie planuję przy tym zarabiać na allegro.
A tak przy okazji z ciekawości zapytam - przy tych remontach wymieniacie też zawory?
Komentarz
-
-
Haha, to już trochę obsesja ????, ja na przykład co chwilę myślę o tym, że muszę sprawdzić poziom oleju, a przecież już nie muszę, ale i tak sprawdzam ????. Chyba pójdę na odwyk ????
A co do zaworów, to u mnie były wymienione tylko uszczelniacze zaworowe, choć były sprawne jak się okazało, no ale nie zaszkodzi. Zawory były ok poza tym, że usyfione nagarem. Zostały tylko wyczyszczone.
Komentarz
-
-
Ja z kolei na początku ze strachu nie sprawdzałem bagnetu. Ale ciągle wypatrywałem z niepokojem pojawienia się słynnej żółtej kontrolki Później odważyłem się sprawdzić i się uspokoiłem. Teraz już mi całkiem przeszło. Nareszcie jest tak, jak powinno być w każdym normalnym samochodzie. Ten wątek powinien zmienić nazwę na "Poradnik - jak poprawić dziecinne błędy konstrukcyjne VW AG".
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirek_p11składanie silnika trwało nieprzerwalnie 23 godziny->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
SS, krzynol,
Zamieszczone przez arpoA tak przy okazji z ciekawości zapytam - przy tych remontach wymieniacie też zawory?
Wykaz części remont O2 1.8 tsi ( CDAA ) :
Blokada rozrządu 450 zł ( bez rabatu )
Zmywacz uniwersalny Wurth 12 szt., preparaty smarujące Wurth, masa uszczelniająca do miski olejowej i pokrywy rozrządu 350 zł ( z rabatem 10%)
Przerobienie tłoków wraz z przesyłką 900 zł ( 800 zł + 2 razy kurier UPS )
Olej Mobil 1 5W30 5l + filtr oleju 170 zł ( z rabatem )
Świeca zapłonowa NGK PFR7SEG 120 zł ( z rabatem )
Płyn do chłodnicy 70 zł ( z rabatem )
Uszczelka 06H103483D 56,65 zł ( bez rabatu ASO )
Oring N 91000101 7,11 zł ( bez rabatu ASO )
Oring 06H103484A 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
Uszczelka 06H103483C 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
Kołnierz uszczelniający 06H103171F 306,33 zł ( bez rabatu ASO )
Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności 300 zł
Razem 2634,35 + 2033,18 ( bez pierścieni tłokowych z ASO ) +300 + koszty robocizny
Oczywiście w ASO można uzyskać rabat na części a np. uszczelniacze zaworowe można kupić za ok. 50 zł ( firma Elring ). Przy dobrych rabatach na częściach można zaoszczędzić średnio 15%
Czas naprawy mniej więcej 1 tydzień ( u mnie wyjęcie sinika z rozbiórką ok 20 godzin, złożenie silnika z czyszczeniem 30 godzin )
Czas przerobienia tłoków w Krasnobraska Racing od wysyłki do ich otrzymania 3 dni.
Stronki pomocne w szukaniu części :
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arpo
klarus, przy objawach z wypadaniem zapłonu i takim zużyciem oliwy, to wstaw już auto do warsztatu, żeby Ci silnik nie przeszedł w tryb awaryjny podczas wyprzedzania na przykład...
[EDIT:]A Twoje świeczki zapewne wyglądają tak:
Obrazek
Za chwilę padną Ci też cewki.
choć biorąc pod uwagę koszt czekającego mnie remontu, to miłość ta drogo mnie będzie kosztować :evil:
Komentarz
-
Komentarz