[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mirek_p11
    RS
    • 2010
    • 6630
    • Volkswagen
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    voytek, a jaki olej będziesz zalewał po dotarciu?

    Seat Leon ST FR by mirek_p11

    Fotki
    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
    Fotki

    Komentarz

    • voytek
      Rider
      • 2010
      • 480
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Albo Mobil ESP - silnik fajnie na nim chodził, na pewno ciszej na wolnych obrotach niż na tym NL, no ale to było przed wymianą pierścieni. Drugi jaki rozważam, to Millers XF longlife, też go kiedyś miałem i jedyne zastrzeżenie, to był słaby przy dużych mrozach, no ale mrozów już raczej nie będzie aż do następnej zimy
      Oczywiście stałe wymiany nie rzadziej niż co 15 tys, początkowo na pewno częściej, bo pierścienie się jeszcze będą docierać.

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez voytek
        skoro mój silnik do 90 tysięcy pracował na olejach low saps z normą 504.00, wymienianych co 15 tysięcy i oznak zużycia nie ma
        czyli cudowne wg coniektórych wymiany co 15kkm nie uchroniły przed problemami, które mają trochę inne źródło niż interwał wymian. voytek, jeżdżę na 504/507 w trybach LL od 247kkm (155 na TDI co 20kkm, 92 TSI QG1) i jakoś do tej miałem trochę szczęścia. Jak masz olej, którego będzie Ci brał mniej to takiego się trzymaj. Ja ostatnie 130kkm śmigam na Millersie XF 5W30, dolewam co 40-50kkm Ceratec i na razie luz, czego i Tobie życzę

        [ Dodano: Nie 22 Mar, 15 22:15 ]
        mała poprawka - poprzednio O2 to kolejne ponad 80kkm też w trybie QG1 i Mobilu 1 5W30 ESP czyli też samo zło bo 504/507. Ale tego można nie liczyć bo to panzer BSE był
        Co do słabości Millersa na mrozach - jakoś 2.0TDI (BSY) po całej nocy przy -23st. jakoś mi odpalił

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          Zamieszczone przez 4tech
          Ciekawe, czy Ceramizer by coś pomógł :?:
          :diabelski_usmiech
          Miałem dodany Xado Stage 1 jakieś 25-30 kkm temu, ale czy coś dał to trudno powiedzieć, bo w sumie nie bardzo jest jak to sprawdzić. Ogólnie do pracy silnika nie miałem żadnych zastrzeżeń, miał moc, momentalnie wkręcał się do czerwonego, nie było żadnego "pływania" mocy co przy połączeniu z DSG dawało mega fun. Tylko ten apetyt na olej :evil: ...

          W sumie gdybym był pewny, że wytrzyma jeszcze 60-70 tyś km to bym nic nie ruszał tylko lał dalej 0,5 litra oleju przy każdym tankowaniu :twisted:

          A co do oleju to na "dotarcie" zalewam Xado SL/CF 5W40 a potem zobaczymy, może znów pójdzie ceramika Xado...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • rafik11
            Rider
            • 2009
            • 448

            trochę mnie zmartwiliście tym nagarem zbierającym się w tym naszym silniczku, co prawda ja mam silnik po wymianie gwarancyjnej i ten nowy jest ze stycznia 2011r i zużycie oleju przy przebiegu ok 100kkm jest na poziomie 1,5 l na 15kkm więc wydaje się że to nie jest jeszcze koniec tego silnika stosuje olej motul x-max 0w40 i przy każdej wymianie oleju płukanka silnika. Pytanie czy dolewać coś do benzyny żeby dodatkowo unikać tych osadów, czy może tankować cos lepszego, powiedzmy paliwa niskosiarkowe statoila. Co prawda sam do końca nie wierzę w rzetelność tych koncernów paliwowych i przypuszczam, że to co wlewamy do naszych autek pochodzi z jednego żródła , no ale może faktycznie warto?

            Komentarz

            • SS
              RS
              • 2010
              • 16209
              • Superb III (3V3)

              ja wymieniam olej wg wskazań kompa i wychodzi średnio co 26kkm. Teraz mam 71kkm i wymiana będzie (wg kompa) około 80kkm. Zostaję przy QG1 bo jednak zużycie oleju u mnie nie jest masakryczne, najgorzej było na początku. Natomiast bardzo mnie zmartwiła ilość nagaru i ciężko mi się z tym pogodzić.
              Pisał Sebastian

              Komentarz

              • mirek_p11
                RS
                • 2010
                • 6630
                • Volkswagen
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                takie ciekawostki :diabelski_usmiech

                Považovat olej typu „longlife” za „wholelife” se nevyplácí. Tento majitel Audi TT jej nevyměnil po neskutečných 134 tisíc km.


                I když motory aut pracují na stále stejném principu, dílčí změny v jejich fungování způsobují, že co k nim dříve bylo ohleduplné, dnes je dokáže zničit.

                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                Fotki
                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                Fotki

                Komentarz

                • SS
                  RS
                  • 2010
                  • 16209
                  • Superb III (3V3)

                  mirek_p11, poprawiłeś mi humor :diabelski_usmiech
                  Pisał Sebastian

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    mirek_p11, i takie foty utwierdzają mnie w przekonaniu o absolutnej konieczności instalacji OCT.
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • mirek_p11
                      RS
                      • 2010
                      • 6630
                      • Volkswagen
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      może żonce zainstaluję w Polówce 1.2 tsi taki Catch Can Kit

                      btw

                      dzisiaj odebrałem głowicę po planowaniu i wymianie uszczelniaczy a tłoki dotarły już do Warszawy. Jutro mają być gotowe i wysłane z powrotem. W czwartek składanie silnika do kupy, piątek montaż a w sobotę pierwsze odpalenie :Bojesie:

                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                      Fotki
                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                      Fotki

                      Komentarz

                      • klarus
                        RS
                        ModeratoRS
                        • 2013
                        • 5394
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        mirek_p11, z głowicy zadowolony?

                        [ Dodano: Pon 23 Mar, 15 21:40 ]
                        U mnie zużycie oleju już między 1,5 - 2l/1000 km. Dodatkowo od wczoraj pojawiło się wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Czuć szarpanie podczas mocniejszego przyspieszania z zakresu 2000-2500 obr/min. Przepuszczamy z kolegą Mirkiem, że przyczyną może być nagar na świecach, zapewne ogromny przy takim zużyciu oleju.

                        Komentarz

                        • mirek_p11
                          RS
                          • 2010
                          • 6630
                          • Volkswagen
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          mirek_p11, z głowicy zadowolony?
                          ogólnie jestem zadowolony, ale muszę usunąć opiłki, które niestety idealnie nie zostały usunięte

                          Seat Leon ST FR by mirek_p11

                          Fotki
                          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                          Fotki

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez klarus
                            U mnie zużycie oleju już między 1,5 - 2l/1000 km
                            to może wymień pierścienie olejowe zanim narobi Ci problemów. Sprawdź sobie jedną ze świec, jak masz dostęp to przy okazji kamerką wnętrze cylindrów.

                            Komentarz

                            • mirek_p11
                              RS
                              • 2010
                              • 6630
                              • Volkswagen
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              założenie blokad rozrządu w 1.8/2.0 tsi



                              jeśli komuś zależy na czasie i nie chce czekać na tłoki po rozbiórce silnkia to jest aukcja na allegro. Dzwoniłem do gościa i ma już gotowe tłoki po modyfikacji w Krasnobradzka Racing. Zarabia na tym 200 zł, bo w Warszawie usługa kosztuje 800 zł.


                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                              Fotki
                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                              Fotki

                              Komentarz

                              • tom007
                                Rider
                                • 2011
                                • 536
                                • Octavia III (5E3)
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM
                                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                mirek_p11, a jak wygladają klapy w kolektorze dolotowym ? Mocno zasyfione ? Nie przycinają się ?
                                Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                Komentarz

                                • mirek_p11
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 6630
                                  • Volkswagen
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  tom007, klapy działały tak jak powinny i nie były zasyfione, ale i tak zostaną przeczyszczone.

                                  o nagarze w dolocie z forum Leona


                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz

                                  • arpo
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 37
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                    Tak sobie czytam trochę Waszej wymiany poglądów przy okazji remontów i tak sobie myślę, że zabijacie w sobie przyjemność użytkowania tych silniczków. Wiem, że te remonty przyprawiają o ból dupy. Ale skoro już dajecie nowe życie tym silnikom, to chociaż się tym cieszcie. A Wy roztaczacie na nowo teorie spiskowe dotyczące oleju, na czym będziecie jeździć, jak często będziecie go zmieniać, czym będziecie płukać, jakie obce substancje będziecie do nich dolewać... Zajrzyjcie po prostu do książki serwisowej, zastosujcie olej i wymianę zgodnie z wybraną normą i nie myślcie o tym dłużej. To nie olej sam w sobie zrobił kuku Waszym silnikom, ale wada silnika. A Wy tę wadę właśnie eliminujecie...

                                    klarus, przy objawach z wypadaniem zapłonu i takim zużyciem oliwy, to wstaw już auto do warsztatu, żeby Ci silnik nie przeszedł w tryb awaryjny podczas wyprzedzania na przykład...

                                    [EDIT:]A Twoje świeczki zapewne wyglądają tak:

                                    Za chwilę padną Ci też cewki.

                                    mirek_p11, jeśli masz kogoś chętnego (może nawet ludzie z tego warsztatu w Wawie?), kto by chciał rotować tłoki nie czekając po rozbiórce silnika, to moje leżą w garażu i mogę je udostępnić. Nie planuję przy tym zarabiać na allegro.

                                    A tak przy okazji z ciekawości zapytam - przy tych remontach wymieniacie też zawory?

                                    Komentarz

                                    • voytek
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 480
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Haha, to już trochę obsesja ????, ja na przykład co chwilę myślę o tym, że muszę sprawdzić poziom oleju, a przecież już nie muszę, ale i tak sprawdzam ????. Chyba pójdę na odwyk ????

                                      A co do zaworów, to u mnie były wymienione tylko uszczelniacze zaworowe, choć były sprawne jak się okazało, no ale nie zaszkodzi. Zawory były ok poza tym, że usyfione nagarem. Zostały tylko wyczyszczone.

                                      Komentarz

                                      • arpo
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 37
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                        Ja z kolei na początku ze strachu nie sprawdzałem bagnetu. Ale ciągle wypatrywałem z niepokojem pojawienia się słynnej żółtej kontrolki Później odważyłem się sprawdzić i się uspokoiłem. Teraz już mi całkiem przeszło. Nareszcie jest tak, jak powinno być w każdym normalnym samochodzie. Ten wątek powinien zmienić nazwę na "Poradnik - jak poprawić dziecinne błędy konstrukcyjne VW AG".

                                        Komentarz

                                        • mirek_p11
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 6630
                                          • Volkswagen
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          Uroczyście mogę ogłosić, że pacjent przeżył Serce szkodnika ponownie zaczęło bić dzisiaj o 5.30. Łatwo nie było bo, końcowe składanie silnika trwało nieprzerwalnie 23 godziny.

                                          Podziękowania dla kolegów, kowal2002, voytek, marek_kloss, za wsparcie techniczne i moralne

                                          Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                          Fotki
                                          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                          Fotki

                                          Komentarz

                                          • krzynol
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 10973
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            Zamieszczone przez mirek_p11
                                            składanie silnika trwało nieprzerwalnie 23 godziny
                                            :twisted:
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz

                                            • SS
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 16209
                                              • Superb III (3V3)

                                              Zamieszczone przez mirek_p11
                                              nieprzerwalnie 23 godziny.
                                              no w końcu to praca na sercu Niech jeździ bezawaryjnie
                                              Pisał Sebastian

                                              Komentarz

                                              • mirek_p11
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 6630
                                                • Volkswagen
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                SS, krzynol,

                                                Zamieszczone przez arpo
                                                A tak przy okazji z ciekawości zapytam - przy tych remontach wymieniacie też zawory?
                                                u mnie zostały tylko oczyszczone

                                                Wykaz części remont O2 1.8 tsi ( CDAA ) :

                                                Blokada rozrządu 450 zł ( bez rabatu )
                                                Zmywacz uniwersalny Wurth 12 szt., preparaty smarujące Wurth, masa uszczelniająca do miski olejowej i pokrywy rozrządu 350 zł ( z rabatem 10%)
                                                Przerobienie tłoków wraz z przesyłką 900 zł ( 800 zł + 2 razy kurier UPS )
                                                Olej Mobil 1 5W30 5l + filtr oleju 170 zł ( z rabatem )
                                                Świeca zapłonowa NGK PFR7SEG 120 zł ( z rabatem )
                                                Płyn do chłodnicy 70 zł ( z rabatem )
                                                Uszczelka 06H103483D 56,65 zł ( bez rabatu ASO )
                                                Oring N 91000101 7,11 zł ( bez rabatu ASO )
                                                Oring 06H103484A 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
                                                Uszczelka 06H103483C 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
                                                Kołnierz uszczelniający 06H103171F 306,33 zł ( bez rabatu ASO )
                                                Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności 300 zł

                                                Razem 2634,35 + 2033,18 ( bez pierścieni tłokowych z ASO ) +300 + koszty robocizny

                                                Oczywiście w ASO można uzyskać rabat na części a np. uszczelniacze zaworowe można kupić za ok. 50 zł ( firma Elring ). Przy dobrych rabatach na częściach można zaoszczędzić średnio 15%

                                                Czas naprawy mniej więcej 1 tydzień ( u mnie wyjęcie sinika z rozbiórką ok 20 godzin, złożenie silnika z czyszczeniem 30 godzin )

                                                Czas przerobienia tłoków w Krasnobraska Racing od wysyłki do ich otrzymania 3 dni.

                                                Stronki pomocne w szukaniu części :




                                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                Fotki
                                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                Fotki

                                                Komentarz

                                                • klarus
                                                  RS
                                                  ModeratoRS
                                                  • 2013
                                                  • 5394
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  Zamieszczone przez arpo

                                                  klarus, przy objawach z wypadaniem zapłonu i takim zużyciem oliwy, to wstaw już auto do warsztatu, żeby Ci silnik nie przeszedł w tryb awaryjny podczas wyprzedzania na przykład...

                                                  [EDIT:]A Twoje świeczki zapewne wyglądają tak:
                                                  Obrazek
                                                  Za chwilę padną Ci też cewki.
                                                  po wymianie świeczek - robota dr krzynola - (wytrzymały zaledwie 35 tys. km. z powodu zużycia oleju i nagaru), problem jak ręką odjął... znowu kocham to auto
                                                  choć biorąc pod uwagę koszt czekającego mnie remontu, to miłość ta drogo mnie będzie kosztować :evil:

                                                  Komentarz

                                                  • voytek
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 480
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    klarus, a jak objawialo się to wypadanie zaplonów?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...