[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SS
    RS
    • 2010
    • 16209
    • Superb III (3V3)

    Zamieszczone przez klarus
    dłużej go raczej trzymać nie będę to nie żona...
    nie wiadomo czy nie jest odwrotnie :wink: Ja swoim 100kkm nie zrobię raczej, znaczy będzie następca... :szeroki_usmiech
    Pisał Sebastian

    Komentarz

    • klarus
      RS
      ModeratoRS
      • 2013
      • 5394
      • Octavia III combi (5E5)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      Zamieszczone przez SS
      znaczy będzie następca... :szeroki_usmiech
      Skoda, niewątpliwie :diabelski_usmiech
      Czy masz dość myśli technologicznej VAG-a? :wink:

      Komentarz

      • SS
        RS
        • 2010
        • 16209
        • Superb III (3V3)

        klarus, nic nie przesądzam. Poprzednio mało nie kupiłem Megane ale ze względu na odliczenie VAT odpuściłem. Teraz "przyglądam" się Megane GT Grandtour :twisted:
        Pisał Sebastian

        Komentarz

        • Krzychudab
          Classic
          • 2015
          • 6

          Zamieszczone przez klarus
          To bardzo dobra wiadomość dla wszystkich, którzy zrobili remont metodą (jak to określił Auto Świat) "na partyzanta"
          Niby dlaczego na tych z Warszawy miałoby być gorzej?
          Ja usłyszałem w autoryzacji tę samą śpiewkę - tym razem z określeniem że to "cepelia". Oni oczywiście wykręcili się informacją że akcji żadnych nie było w tym kierunku, ponieważ to się tak rzadko zdarza... ale jak już się zdarza to robimy to, to i to.

          Tak na marginesie chciałem się Was poradzić w kwestii oleju. Przed operacją na silniku przeszedłem na Amsoil European Car Formula 5W40 z Medium SAPS i teraz zastanawiam się co polecacie zalać bo naprawie. To jest dobry olej ale trudnodostępny, więc rozważam zmianę. A co Wy zalaliście?

          Komentarz

          • klarus
            RS
            ModeratoRS
            • 2013
            • 5394
            • Octavia III combi (5E5)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            Krzychudab, ja na razie zaleję coś z 5w30 bo najbliższą wymianę oleju zrobię w ASO (choć to zło :diabelski_usmiech ) i zależy mi na zachowaniu zmiennych okresów międzyprzeglądowych, choć nigdy ich nie przestrzegałem, robiąc dodatkową wymianę oleju w połowie cyklu poza ASO . Nęci mnie Statoil Lazerway LL 5w30... a potem się zastanowię...

            [ Dodano: Pią 22 Maj, 15 16:32 ]

            Ja usłyszałem w autoryzacji tę samą śpiewkę - tym razem z określeniem że to "cepelia".
            "Cepelia" :haha: też ładnie

            Komentarz

            • voltar
              L&K
              • 2009
              • 1107
              • Octavia II (1Z3)
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              No to coś pozytywnego : mnie nic oleju nie bierze ...
              Raz jak 2000 km przejechałem po autostradach w systemie zero jedynkowym to coś tam na bagnecie drgnęło (czyli dokładnie przeciwnie do stanowiska VW że pali olej w mieście przy krótkich odcinkach)


              O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez voltar
                czyli dokładnie przeciwnie do stanowiska VW że pali olej w mieście przy krótkich odcinkach)
                na ponad 200kkm przejechanych Octaviami 1,6 i 155kkm TDI też było dokładnie odwrotnie do tego stanowiska >120 zaczynały wciągać olej. 1,8TSI to mój pierwszy silnik niewrażliwy na prędkości. Nawet te duże

                Komentarz

                • klarus
                  RS
                  ModeratoRS
                  • 2013
                  • 5394
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  Posiadacze silników 1,8 tsi BZB i CDAB raczej nie mają powodów do zmartwień z tytułu nadmiernego zużycia oleju. To głównie CDAA z okresu 2009-2011 za sprawą spartolonych pierścieni żłopie olej. O najnowszych jednostkach też nie słychać, aby miały zwiększony apetyt.

                  Komentarz

                  • SS
                    RS
                    • 2010
                    • 16209
                    • Superb III (3V3)

                    klarus, dobrze, że się nauczyli. Szkoda, że naszym kosztem
                    Pisał Sebastian

                    Komentarz

                    • Rendi
                      Drive
                      • 2024
                      • 65
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      witać temat coraz głośniejszy

                      Po artykule o kłopotach z silnikami koncernu Volkswagen, które zużywają nawet 2 litry oleju na 1000 km, Czytelnicy potwierdzają, że problem jest duży i wcale nie jednostkowy. Oto listy użytkowników aut z jednostkami TSI/TFSI


                      jeżeli wada fabryczna i jak widać masowa, to może pozew zbiorowy miał by sens ?
                      Byłe...:
                      Skoda S100L, rok produkcji: 1974
                      Skoda 120L, rok produkcji: 1988
                      Skoda Felicia, rok produkcji: 1995
                      Skoda Fabia I, rok produkcji: 2000
                      Skoda Octavia 1U, rok produkcji: 2005

                      Jest
                      Octavia 2, rok produkcji 2010

                      Komentarz

                      • SS
                        RS
                        • 2010
                        • 16209
                        • Superb III (3V3)

                        Rendi, tylko trzeba to jakoś ogarnąć a ludziska mają dość kontaktów z "kompetentnym" ASO i SAP
                        Pisał Sebastian

                        Komentarz

                        • amipio
                          Drive
                          • 2010
                          • 40

                          Zamieszczone przez Rendi
                          witać temat coraz głośniejszy

                          Po artykule o kłopotach z silnikami koncernu Volkswagen, które zużywają nawet 2 litry oleju na 1000 km, Czytelnicy potwierdzają, że problem jest duży i wcale nie jednostkowy. Oto listy użytkowników aut z jednostkami TSI/TFSI


                          jeżeli wada fabryczna i jak widać masowa, to może pozew zbiorowy miał by sens ?
                          Po naprawie czarno widzę udział w pozwie
                          Jedynie ludziska którzy się nie pospieszyli mogą coś ugrać.

                          Komentarz

                          • voytek
                            Rider
                            • 2010
                            • 480
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Chyba tak nie musi być. Jeśli jest udokumentowana odmowa naprawy z dobrej woli przez SAP, to jest jakaś podstawa do dochodzenia zwrotu kosztów naprawy wykonanej we własnym zakresie, czy to w ASO, czy też poza, wg posiadanych faktur. Tu musieliby się prawnicy wypowiedzieć.

                            Komentarz

                            • amipio
                              Drive
                              • 2010
                              • 40

                              Zamieszczone przez voytek
                              Tu musieliby się prawnicy wypowiedzieć.
                              I tylko oni coś ugrają dla siebie znając życie :wink:

                              Komentarz

                              • andrzej111
                                L&K
                                • 2010
                                • 1391

                                A ja uważam, że warto walczyć o swoje. Jeśli nadal będziemy mieli taką mentalność to będą nas r..chać bez wazeliny w każdy możliwy otwór.

                                Wątek jest już na wykopie
                                Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                Komentarz

                                • jmors44
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 455
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                  • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                  witam, mam prośbę w kontekście pomiaru zużycia oleju przez silnik 1.8 tsi
                                  chodzi o wskazania ilości oleju na naszych bagnetach na poszczególnych polach i tak ile jest oleju :
                                  1/ od min ( początek załamania bagnetu ) do początku powierzchni zakropkowanej, 2/ powierzchnia kropkowana
                                  3/ od końca powierzchni kropkowanej do załamania przy max
                                  to tak na początek abym mógł w miarę dokładnie określać zużycie oleju, jak macie inne uwagi czy propozycje dotyczące pomiaru to proszę o sugestie
                                  jmors44

                                  Komentarz

                                  • voytek
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 480
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Od dolnego do górnego zagięcia bagnetu to około 800 ml oleju. Żeby zmierzyć zużycie musisz zalać olej na max, potem przejechać określony dystans, np. 500 czy 1000 km (w zależności od tego, jak szybko oleju Ci ubywa). Potem znowu zalewasz na max i wiedząc ile dolałeś i jaki starasz pokonałeś możesz już obliczyć zużycie w przeliczeniu na 1000 km.

                                    Komentarz

                                    • jmors44
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 455
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                      • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                      voytek, dzięki za info to jest proste ale czy ktoś sprawdzał ile jest oleju pomiędzy poszczególnymi polami ? tak dla ułatwienia sprawdzania ilości oleju
                                      jmors44

                                      Komentarz

                                      • amipio
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 40

                                        Zamieszczone przez jmors44
                                        voytek, dzięki za info to jest proste ale czy ktoś sprawdzał ile jest oleju pomiędzy poszczególnymi polami ? tak dla ułatwienia sprawdzania ilości oleju
                                        To bez znaczenia przy takim apetycie. Od zapalenia kontrolki 1l lejesz bez spoglądania ma miarkę i jest max. I teraz zależy od 500km do w najlepszym przypadku do kilku tys masz spokój Jak skończyłem na dolewaniu przy tankowaniu 1l ( ok 600km ) i po kilku tankowaniach oddałem dwusuwa do naprawy.

                                        Komentarz

                                        • SS
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 16209
                                          • Superb III (3V3)

                                          robię jak koledzy napisali. Patrzę na licznik kilometrów dolewam i przy następnym dolaniu odejmuję kilometry.
                                          Pisał Sebastian

                                          Komentarz

                                          • jmors44
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 455
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                            • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                            przeczytałem wszystkie 33 strony od dechy do dechy i aż mi ciarki po plecach chodzą, obecne zużycie to 200ml/1000km i będę jak zawsze je obserwował, sprawdziłem datę na obudowie 14.10.10 - oby silnik miał już odpowiednie pierścienie,
                                            jmors44

                                            Komentarz

                                            • SS
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 16209
                                              • Superb III (3V3)

                                              jmors44, nie wiem czy dobrze pamiętam ale data dotyczyła napinacza rozrządu, pierścienie w CDAA są takie same niezależnie od roku produkcji
                                              Pisał Sebastian

                                              Komentarz

                                              • jmors44
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 455
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                                SS, ok jeszcze raz zadam pytanie czy po nr vin jestem w stanie wiedzieć czy pierścienie są zmienione ?
                                                jmors44

                                                Komentarz

                                                • Mihau
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 7460
                                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                  Skoro nie potrafią sprawdzić czy masz napinacz dobry to tym bardziej nie sprawdzisz pierścieni.
                                                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                  Komentarz

                                                  • SS
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 16209
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    jmors44, możesz sprawdzić tylko oznaczenie silnika. Jeśli masz cdaa to najprawdopodobniej masz wadliwe pierścienie, a ze pisales, ze spala 200ml wiec masz wadliwe ....
                                                    Pisał Sebastian

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...