[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • klarus
    RS
    ModeratoRS
    • 2013
    • 5394
    • Octavia III combi (5E5)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    Marceliannn, chyba nie ma co już kombinować, choroba zdiagnozowana, jak najszybsze leczenie, po co się ciągłe wkur.iać... a remont szybko zacznie się zwracać, biorąc pod uwagę koszt oleju na dolewki

    Komentarz

    • Agamek12
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 9941
      • Ford

      Czy problem z braniem oleju przez 1.8TSI dotyczy jedynie Octavii, czy wszystkich modeli z rodziny VAG?
      Adam... Używam:
      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
      Passek: B6 175KM/366Nm

      Komentarz

      • SS
        RS
        • 2010
        • 16209
        • Superb III (3V3)

        Agamek12, magiczne "słowo" CDAA
        Pisał Sebastian

        Komentarz

        • klarus
          RS
          ModeratoRS
          • 2013
          • 5394
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          Agamek12, z tego co się czyta po różnych forach, to chyba we wszystkich modelach... konkretnie z roczników 2009/2010. W 2011 uporano się z problemem. Podobno...

          Komentarz

          • Colgate
            Classic
            • 2005
            • 9

            Passat B7, maj 2011, CDAA - parę dni temu dolewka 350ml po 4,5 tys. km.
            Nie liczyłem dokładnie, ale na 15 tys. dolewam niecały litr oliwy. Nie jest to jakiś problem, ale delikatnie denerwuje.
            Zauważyłem, że zużycie jest podczas jazdy w mieście przy krótkich dystansach. Rok temu wyprawa do Toskanii i z powrotem - razem lekko ponad 4 tys. km i nie było śladu zużycia :wink:

            Komentarz

            • SS
              RS
              • 2010
              • 16209
              • Superb III (3V3)

              Colgate, potwierdzasz mój obserwacje. U mnie około 300ml na 1000km jak po miescie śmigam. W trasie się poprawia, znaczy spala mniej.
              Jaki masz przebieg.
              Pisał Sebastian

              Komentarz

              • Colgate
                Classic
                • 2005
                • 9

                SS, W tej chwili 61 tys.
                Od czasów poprzedniego Leona TDI zawsze używałem Motula. Ostatnio postanowiłem przetestować Millersa. Wydaje mi się, że zużycie jest na podobnym poziomie, jednak temperatura oleju nie przekracza 98 stopni przy ostrzejszej jeździe. Z Motulem bywało różnie

                Komentarz

                • SS
                  RS
                  • 2010
                  • 16209
                  • Superb III (3V3)

                  Colgate, to wszystko przed Tobą :diabelski_usmiech
                  Pisał Sebastian

                  Komentarz

                  • cybek3
                    Classic
                    • 2015
                    • 13

                    Witam
                    Od niedawna jestem posiadaczem Skody Octavii 1.8 TSI DSG z 2011 r. Przebieg w mojej Skodzie to 108 tys. km. Kilka miesięcy po kupnie zapaliła mi sie kontrolka od poziomu oleju. Czytałem na forum, że te silniki troszkę biorą oleju. W związku z powyższym uzupełniłem olej, jednakże niedawno mi się zapaliła znów ta kontrolka. Jak się okazało u mnie to nie jest wcale troszkę ale jakieś 0,7 l na 1000 km. Wyczytałem na forum, że można zmienić tłoki i głowicę i samochód przestanie brać olej. W związku z powyższym moje pyt, brzmi ile kosztuje taka naprawa silnika, gdzie można ją zrobić w okolicach Warszawy? Czy może nie naprawiać tego silnika i co jakiś czas dolewać oleju. Tylko zastanawiam się czy takie spalanie oleju nie ma jakiegoś złego wpływu na silnik. Czy może zmienić olej na inny (obecnie jest zalany Castrol 5w30) lub dodać jakieś specyfiki uszczelniające typu np. FORTE. Co robić?? Jakie rozwiązanie wybrać? Proszę o poważne sugestię.

                    Komentarz

                    • xcracer
                      Elegance
                      • 2014
                      • 851
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      Kolego odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziesz w tym wątku. Nie musisz nawet czytać całości, wystarczy cofnąć się o kilka stron...
                      Moja FLka:

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                      Komentarz

                      • cybek3
                        Classic
                        • 2015
                        • 13

                        Czy polecacie jakiś warsztat w okolicach Warszawy na wykonanie przedmiotowego remontu, najlepiej tanio i solidnie.

                        Komentarz

                        • Marceliannn
                          Classic
                          • 2015
                          • 22

                          cybek3, Grzegorz56, już było opisywane:
                          Marceliannn, przeróbka tłoków http://krasnobrodzka-racing.com/
                          Warsztaty zajmujące się demontażem jak również złożeniem :diabelski_usmiech to:
                          http://www.dsize.pl - DGW
                          http://www.k-mot.pl - Robert z Mińska Maz.

                          Ostatnio byłem na ustawieniu zbieżności w http://www.dobrucki.com.pl/kontakt.php gdzie również chcą się zająć tym problemem.
                          Rozważ również dodatkowo wymianę rozrządu (napinacz + łańcuch - to podstawa)

                          Komentarz

                          • klarus
                            RS
                            ModeratoRS
                            • 2013
                            • 5394
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            Zamieszczone przez cybek3
                            Czytałem na forum, że te silniki troszkę biorą oleju.
                            :shock: :shock: :shock:
                            Na pewno czytałeś to forum i ten wątek :?:
                            Przeczytaj go dokładnie, a znajdziesz tu wszystkie odpowiedzi na twe pytania :!:
                            Ile potrafią brać te silniki? czy możesz uzdrowić to olejem? w jakim stanie jest wnętrze silnika i świece przy takim zużyciu? jakimi awariami to może poskutkować? Jakie są polecane warsztaty w okolicach Warszawy? jaki jest koszt naprawy?
                            Wszystko w tym wątku jest... :!:
                            Tylko, na Boga, czytaj...

                            Komentarz

                            • cybek3
                              Classic
                              • 2015
                              • 13

                              Właśnie tez słyszałem o warsztacie Dobrucki, czy ktoś z forowiczów robił tłoki z głowicą w tym warsztacie?

                              Komentarz

                              • redwater
                                Classic
                                • 2014
                                • 36

                                Po przelocie 650 km oleju nic nie ubylo. Wiec w 2012 te silniki juz chyba byly ok. ale trzymam dalej reke na pulsie.
                                fabian 1,4 mpi '00
                                octavia 1,8 tsi '12

                                Komentarz

                                • pgolik
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 96
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                  Zamieszczone przez redwater
                                  Wiec w 2012 te silniki juz chyba byly ok.
                                  Moja OII jest z początku 2012, przelatane dopiero nieco ponad 50 tys., jak na razie problemu nie stwierdzam - na dolewki między serwisami idzie akurat tyle, ile zostaje po wymianie z 5L bańki, czyli niecały litr. Przy trasach autostradowych (lato, upał, klima, góry po drodze nad Adriatyk, itp.) nieco więcej, w mieście praktycznie niezauważalnie. Czyli - odpukać - ten rocznik powinien już być OK.

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Moja to sierpień 2012 i nawet przy mocnej jeździe autostradowej, olejach "samo zło" 504/507, wymianach wg QG1 przy 103kkm - wciąż tylko szklanka dolewki dla świętego spokoju czyli nic w ciągu całego przebiegu.

                                    Komentarz

                                    • redwater
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 36

                                      Zrobione następne 750 km, od ostatniego postu, stan oleju pod max. Przy okazji zrobiłem test v-max i wyszło 235 licznikowe i 226 wg GPS pod wiatr. :wink:

                                      [ Dodano: Nie 19 Lip, 15 17:51 ]
                                      Zamieszczone przez rezon
                                      Moja to sierpień 2012 i nawet przy mocnej jeździe autostradowej, olejach "samo zło" 504/507, wymianach wg QG1 przy 103kkm - wciąż tylko szklanka dolewki dla świętego spokoju czyli nic w ciągu całego przebiegu.
                                      Ale Ty masz CDAB.
                                      fabian 1,4 mpi '00
                                      octavia 1,8 tsi '12

                                      Komentarz

                                      • SS
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 16209
                                        • Superb III (3V3)

                                        Zamieszczone przez redwater
                                        wyszło 235 licznikowe i 226 wg GPS
                                        jeszcze trochę byś wyciągnął :twisted:
                                        A po tym Vmax nie ubyło?
                                        Pisał Sebastian

                                        Komentarz

                                        • redwater
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 36

                                          Zamieszczone przez SS
                                          Zamieszczone przez redwater
                                          wyszło 235 licznikowe i 226 wg GPS
                                          jeszcze trochę byś wyciągnął :twisted:
                                          A po tym Vmax nie ubyło?
                                          Nie, nic. Ale niedługo tak jechałem, ze 2 minuty.
                                          fabian 1,4 mpi '00
                                          octavia 1,8 tsi '12

                                          Komentarz

                                          • cybek3
                                            Classic
                                            • 2015
                                            • 13

                                            Panowie, czy ktoś robił modyfikacje silnika u Dobruckiego w Warszawie?

                                            Komentarz

                                            • klarus
                                              RS
                                              ModeratoRS
                                              • 2013
                                              • 5394
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              cybek3, nikt do tej pory nie napisał, że tam robił, a kolega Grzegorz56 napisał, że dopiero chcą zająć się tym tematem. Kilka postów wyżej masz za to linki do warsztatów, które z powodzeniem zmierzyły się już z tym problemem. Wybór należy do ciebie.

                                              Komentarz

                                              • cybek3
                                                Classic
                                                • 2015
                                                • 13

                                                Czy warsztaty
                                                http://www.dsize.pl - DGW
                                                http://www.k-mot.pl - Robert z Mińska Maz.
                                                współpracują z
                                                http://krasnobrodzka-racing.com ?

                                                Komentarz

                                                • klarus
                                                  RS
                                                  ModeratoRS
                                                  • 2013
                                                  • 5394
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  cybek3, w tych warsztatach rozbiorą ci silnik, tłoki zawieziesz lub wyślesz kurierem do Krasnobrodzkiej do przerobienia, odbierzesz przerobione i zawieziesz do warsztatu. W warsztacie złożą ci silnik i wymienią co jeszcze trzeba. No chyba, że dogadasz się w warsztacie, by to on wysłał i odebrał tłoki z Krasnobrodzkiej, tego nie wiem..

                                                  Komentarz

                                                  • cwaniak0813
                                                    Classic
                                                    • 2015
                                                    • 1

                                                    witam kolego mam pytanie czy wymieniałeś wszystkie pierścienie czy tylko olejowy i toczyłeś do dołu tłoka czy do góry
                                                    cwaniak

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...