[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • EŁ
    L&K
    • 2004
    • 1168
    • Octavia III (5E3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    Zamieszczone przez pepino
    fakt silnik 1.8 t piekna sprawa mialem taki w poprzednim seacie toledo byla to wersja 180 KM
    1.8 T w Toledo? :wink:

    Panowie jeżeli mi przy 100% jeżdzie miejskiej - krótkie dystanse ale mocno dynamicznie :diabelski_usmiech bierze ok 0,4-0,5 l/1000 a na trasie nie bierze praktycznie nic- jazda dynamiczna i czasami baaardzo dynamiczna :lol: .....to co o tym myśleć? :?:

    Komentarz

    • Mihau
      RS
      • 2009
      • 7460
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      Zamieszczone przez
      Panowie jeżeli mi przy 100% jeżdzie miejskiej - krótkie dystanse ale mocno dynamicznie :diabelski_usmiech bierze ok 0,4-0,5 l/1000 a na trasie nie bierze praktycznie nic- jazda dynamiczna i czasami baaardzo dynamiczna :lol: .....to co o tym myśleć? :?:
      Że sam nie jesteś. Takie same warunki użytkowania, a pobór mam jeszcze mniejszy.
      Na blacie 77777km. I oby tak dalej (odpukać ).
      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

      Komentarz

      • EŁ
        L&K
        • 2004
        • 1168
        • Octavia III (5E3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        nie no ok :wink: ...ale czemu to zużycie występuje? czy poprawienie tłoków ma w takim przypadku sens?..czy też to zużycie wynika z większego turbo , wykręconej mocy itp.?......u mnie przebieg 102 tys km

        aha ostatnio wymieniałem IC bo super hiper IC z S3 się rozlazł w szwach :lol: i rura do IC była praktycznie tylko delikatnie zwilżona olejem wiec sprężarkę raczej wykluczam.

        Komentarz

        • majkel123
          Rider
          • 2010
          • 570

          Olej

          Panowie, może gadam bzdury ale u mnie kluczowe znaczenie ma jaki olej lejemy.
          Castrola pije bez ograniczeń, Motul zatrzymał tę masakrę. Teraz mam Milersa ale jeszcze nie wiem jak będzie.
          Arctic 1.8 TSI DSG7

          Komentarz

          • klarus
            RS
            ModeratoRS
            • 2013
            • 5394
            • Octavia III combi (5E5)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            , przy takim zużyciu, jeszcze bym nie remontował, ale powoli już do tego przygotowywał (finansowo) Jeżeli czytałeś ten wątek to musiałeś zwrócić uwagę na wiele wypowiedzi, że na trasie to zużycie niewielkie, a wokół komina duże... U mnie też tak było, a potem się wyrównało, czy trasa czy miasto 1,5 - 2,0 l /1000 km. No i wtedy zrobiłem remont.

            [ Dodano: Czw 20 Sie, 15 20:11 ]
            Zamieszczone przez majkel123
            Panowie, może gadam bzdury
            Chyba tak... poczytaj wątek

            Komentarz

            • majkel123
              Rider
              • 2010
              • 570

              klarus, niestety nie mam tyle czasu, czytałem częściowo
              Arctic 1.8 TSI DSG7

              Komentarz

              • Tippo
                L&K
                • 2009
                • 1349
                • Octavia III (5E3)
                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                Zamieszczone przez
                nie no ok ...ale czemu to zużycie występuje? czy poprawienie tłoków ma w takim przypadku sens?..czy też to zużycie wynika z większego turbo , wykręconej mocy itp.?......u mnie przebieg 102 tys km

                aha ostatnio wymieniałem IC bo super hiper IC z S3 się rozlazł w szwach i rura do IC była praktycznie tylko delikatnie zwilżona olejem wiec sprężarkę raczej wykluczam.
                Ja jezdze podobnie ja ty i Mihau, albo wokol komina, a na ekspersowce mu nie zaluje, miedzy wymianami obywam sie tym co zostaje z serwisu czyli 400-500ml na rok mi starcza.
                Probowalem czsycic zawory plynem , srednio to wyszlo, probowalem robic customowy oil ctach tank- wyszlo tez srednio, dojrzewam do podrobki forge'a lub ori OCT z CTS. Bo moim zdaniem najwieksza bolaczka tego silnika(choc bardziej adekwatne moze byc slowo konsekwencja, bo bolaczka moze byc zarcie oleju), jest brak dodatkowych wtryskow w kolektorze-co maja te nowe tsi, przez co syfi sie IC i zawory olejem z odmy, a my tracimy to co najwazniejsze czyli śmoc :P

                Co do icka z s3 , to obczaj wagner tuing, ponoc fajne efekty sa.

                Komentarz

                • Britos
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 185
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  Ja zauważyłem że jak doleje olej i na miarce pokazuje równo połowe między min a max, to załóżmy przejade tyś km i juz jest na min, ale nie dolewam. Jezdzilem 3k kilometrów nic nie dolewając i wskazówka dalej na min, żadna kontrolka sie nie zapala. I tak przed zimą zmieniam na Motula, zobacze co to będzie, podobno na Motulu nieco ciszej silnik pracuje. Mi już taka zmiana wystarczy żeby zmienic tego Castrola..
                  Była O2 1.6 MPI
                  JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:

                  Komentarz

                  • EŁ
                    L&K
                    • 2004
                    • 1168
                    • Octavia III (5E3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    Zamieszczone przez Tippo
                    Co do icka z s3 , to obczaj wagner tuing, ponoc fajne efekty sa.
                    wiem wiem widziałem ale prawie 4 koła za IC to lekka przesada....zamontowałem nowy z S3 )( ostatni wypust z metalowymi bokami)....poprzedni też był nowy ale z pierwszego rzutu ( prod 2007 r i sobie lezał gdzieś na magazynie) i co sie okazuje....ten nowy ma zupełnie inaczej wykończone i wzmocnione łaczenia na bokach.....czyli jak widac nawet w S3 Audi musiało w pierwszych modelach sobie strzelić fakapa a potem poprawiać :lol: :lol:

                    Komentarz

                    • rfhawk
                      Classic
                      • 2015
                      • 5

                      Zamieszczone przez rfhawk
                      Witam,
                      Właśnie jestem po reanimacji mojej O. II i mam problem wszystko zostało wymienione (prowadnice, uszczelniacze ....), tłoki zrobione w Krasnobrodzka i do 1000KM był spokój przy 1800KM pociągnął 0,7 l i niestety ciągnie nadal po 250 KM miałem ok 0,3 l mniej. O CO CHODZI ?? HELP ??
                      Co do mojego przypadku na jakim oleju jeździcie ja mam teraz zalany Castrol EDGE 5w30

                      Komentarz

                      • majkel123
                        Rider
                        • 2010
                        • 570

                        Zamieszczone przez rfhawk
                        Co do mojego przypadku na jakim oleju jeździcie ja mam teraz zalany Castrol EDGE 5w30
                        U mnie Castrol znikał najszybciej
                        Arctic 1.8 TSI DSG7

                        Komentarz

                        • rfhawk
                          Classic
                          • 2015
                          • 5

                          Zamieszczone przez majkel123
                          Zamieszczone przez rfhawk
                          Co do mojego przypadku na jakim oleju jeździcie ja mam teraz zalany Castrol EDGE 5w30
                          U mnie Castrol znikał najszybciej

                          To co radzisz jakieś sugestie ??

                          Komentarz

                          • majkel123
                            Rider
                            • 2010
                            • 570

                            rfhawk, przymierzam się do naprawy, a co do oleju zmień na przykład na Motul, zużycie spadło o około 3/4 w stosunku do Castrola.

                            Nie mniej jednak nie rozwiązuje to problemu i trzeba robić.
                            Arctic 1.8 TSI DSG7

                            Komentarz

                            • m.g
                              Drive
                              • 2014
                              • 85
                              • Superb III (3V3)

                              Zamieszczone przez rfhawk
                              Zamieszczone przez majkel123
                              Zamieszczone przez rfhawk
                              Co do mojego przypadku na jakim oleju jeździcie ja mam teraz zalany Castrol EDGE 5w30
                              U mnie Castrol znikał najszybciej

                              To co radzisz jakieś sugestie ??
                              Kolego, radzę przejrzeć forum - jest wątek dedykowany, czytania na pół roku. Wszystko podane jak na patelni.

                              Komentarz

                              • redwater
                                Classic
                                • 2014
                                • 36

                                Coraz wiecej tych przypadkow, ciekawe ile tych wadliwych silnikow wypuscili, bo w koncu na kazdego to trafi z tym silnikiem. I ciekawe co z tym zrobi VAG, ja bym Wam proponowal zebrac sie i jakis pozew zbiorowy zrobic jak w USA.
                                fabian 1,4 mpi '00
                                octavia 1,8 tsi '12

                                Komentarz

                                • Cordi
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 92

                                  redwater u nas taka sprawa potrwa minimum dwa lata, a VAG robi co może :diabelski_usmiech zawsze zaproponują rozbiórkę silnika w ASO i być może w akcie łaski dorzucą trochę grosza w częściach. Jest tyko jedno ale, weryfikacja silnika w ASO to cena z kosmosu bez żadnej gwarancji że VAG biędzie partycypował w kosztach.Jeśli problem ujawni się na gwarancji to luzik, ale jeśli po to naprawa w ASO nawet z gestem handlowym i rabatami to horror.

                                  Komentarz

                                  • SS
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 16209
                                    • Superb III (3V3)

                                    dzisiaj sprawdziłem poziom oleju. Po wyjeździe wakacyjnym około 3kkm i wczorajszym do Warszawy (około 500km) ubyło mi pół skali na bagnecie. Nadal mnie to denerwuje ale na trasie nie jest źle. Oczywiście jazda zdecydowanie powyżej dozwolonej była a i temperatura była wysoka. Jeszcze nie robię remontu :wink:
                                    Pisał Sebastian

                                    Komentarz

                                    • klarus
                                      RS
                                      ModeratoRS
                                      • 2013
                                      • 5394
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      U mnie 9 kkm po remoncie i wymianie pierścieni, i zużycie waha się między 0,05 - 0,1 l / 1000 km (a było 1,5 - 2 l / 1000 km). Ale ponoć turbina ma już luzy, zresztą słychać jak gwiżdże i wywala mi błąd związany z doładowaniem. Zatem jeszcze nie skończyłem zabawy...

                                      Komentarz

                                      • SS
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 16209
                                        • Superb III (3V3)

                                        klarus, najgorsze masz już za sobą.
                                        Pisał Sebastian

                                        Komentarz

                                        • klarus
                                          RS
                                          ModeratoRS
                                          • 2013
                                          • 5394
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          SS, i tego się trzymajmy... :szeroki_usmiech

                                          Komentarz

                                          • redwater
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 36

                                            Turbina to pikuś.
                                            fabian 1,4 mpi '00
                                            octavia 1,8 tsi '12

                                            Komentarz

                                            • klarus
                                              RS
                                              ModeratoRS
                                              • 2013
                                              • 5394
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              Ale do 200 km/h przy szwankującym turbodoładowaniu ją dzisiaj dociągnąłem... co prawda z trudem :szeroki_usmiech

                                              Komentarz

                                              • SS
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 16209
                                                • Superb III (3V3)

                                                Zamieszczone przez klarus
                                                co prawda z trudem :szeroki_usmiech
                                                to musisz to zrobić jak najszybciej :diabelski_usmiech
                                                Pisał Sebastian

                                                Komentarz

                                                • EŁ
                                                  L&K
                                                  • 2004
                                                  • 1168
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                  Panowie, tak patrzę na ceny które podajecie i sie zastanawiam skąd te oferty na allegro powyżej 10 tys za likwidacje poboru oleju przez TSi? :wink:

                                                  Komentarz

                                                  • voytek
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 480
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    No cóż, pytanie, co za to oferują. Jeśli oryginalne nowe tłoki z pierścieniami, korbowodami i z robocizną, to nawet niedrogo ????, bo w ASO życzą sobie za coś takiego ok. 12.000.
                                                    Tyle, że nie sądzę, żeby to były oryginały...A wiele osób pewnie się skusi, bo i tak taniej niż w ASO ????

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...