Zamieszczone przez mirek_p11
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
U mnie po wymianie pierścieni zużycie oleju bardzo spadło. Nie mogę na ten moment powiedzieć że nie bierze, bo ruch na bagnecie jest ale może to być spowodowane tym, że jest jakiś drobny wyciek. Trudny do zlokalizowania bo mechanik już raz mył silnik od spodu i szukał, ale póki co bez skutku a olej cały czas się zbiera na osłonie pod silnikiem. Tak czy inaczej na 5000 km zrobione od wymiany pierścieni dolewek jeszcze nie było (w tym dwie trasy po ok. 1000 km)
Mam za to dziwne subiektywne wrażenie że auto posiało trochę koni po zabiegu - czy u kogoś z Was tak było?
W związku z powyższym chciałem zhamować szkodnika żeby sprawdzić to obiektywnie, ale skoro już pójdzie na rolki to pomyślałem żeby od razu uraczyć auto jakimś programem. I tu pytanie drugie do Was - czy są jakieś przeciwwskazania po wymianie pierścieni (przebieg 110 kkm) do podkręcania CDAA? A jeśli nie to czy możecie polecić jakiś adres w centralnej Polsce.
Komentarz
-
-
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Witam,
w moim przypadku 2000km po remoncie ubyło 700-800 ml oleju. Głowica planowana+ wymiana uszczelniaczy i prowadnic zaworów i oczywiście przeróbka tłoków z wymianą pierścieni na Krasnobrodzkiej. Przed remontem palił 1,2l/1000km także różnica widoczna ale to mnie nie satysfakcjonuje. Zgłosiłem się do warsztatu k-mot w celu diagnozy ale wycieków nie widać nigdzie, świece są białe poza rantami przy gwincie które są czarne ale nie były czyszczone po remoncie więc trudno to jednoznacznie ocenić...Nie mam pomysłu co może być nie tak bo dodam, że przed rozbiórką mój kumpel ją przeglądał i nie stwierdził znacznych ilości oleju w przewodach turbiny, a odma była wymieniona w czerwcu. Byłem pewny, że mi również jak kolegom pomoże to rozwiązać problem ale srodze się zawiodłem...Jakieś pomysły?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KrzychudabMam za to dziwne subiektywne wrażenie że auto posiało trochę koni po zabiegu - czy u kogoś z Was tak było?
.
u mnie było ale nie tyle po wymianie pierscieni bo tego jeszcze nie robiłem ile po demontażu kolektora z turbina z głowicy i jego ponownym złym montażu.....mam na mysli 2.0 tsi ale w 1.8 może być podobnie. Napewno jest jakaś kolejnosc przykrecania kolektora do głowicy i nie kazdy o tym wie....ja widziałem to na własne oczy....hamowanie przed nieco ponad 320KM , poprawka zamontowania kolektora- hamowanie godzinę później ponad 340 KM i odczuwalne na dupohamowni polepszenie osiągów auta.
Co do programu polecam Unitronic, przy okazji mogą spojrzec na zamontowanie kolektora bo to oni mi poprawiali :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TippoZamieszczone przez EŁo do programu polecam Unitronic, przy okazji mogą spojrzec na zamontowanie kolektora bo to oni mi poprawiali
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez luigi76wychodzi 1,1L/238 km
Kiedyś w ASO powiedziano mi, że dopiero jak zacznie zużywać 4l/1000 km, to mam się przymierzać do naprawy... Potraktowałem to jako abstrakcję i remont zrobiłem wcześniej...
A tu okazuje się, że niektórym rzeczywiście tyle zużywa... i jeździ :twisted:
Powodzenia w naprawie... trzymam kciuki
[ Dodano: Czw 05 Lis, 15 21:21 ]
luigi76, jaki masz przebieg?
Komentarz
-
-
5 tyś za wszystko, razem z robocizną?Była O2 1.6 MPI
JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:
Komentarz
-
-
kolego redwater zyczyłbym sobie takich ubytków, niestety mój remont wyczerpuje powiedzenie, że "operacja się udała ale pacjent umarł". zmarnowałem kupę pieniędzy i jedyne co mi zostaje to pogonić szkodnika i unikać niemieckiego szajsu (VAG) w przyszłości. :cry: a najgorsze, ze nie ma winnego i tak naprawdę to nie można udowodnić nikomu błędu bo dwóch fachowców działało i do kogo mieć pretensje?
Komentarz
-
-
bogus65, aby dojść przyczyny brania oleju należałoby jeszcze raz rozebrać silnik i zobaczyć co się dzieje - operację wykonać u innego mechanika.
Może w twoim przypadku na którymś etapie zadziałał tz. czynnik ludzki - pośpiech, nieuwaga czy też rutyna - np. Krasnobrodzka mogła wydać nie te pierścienie, mechanik mógł żle założyć pierścienie, itp - podaję tylko kilka przykładów, które mogły być przyczyną dalszego brania oleju.
Spróbuj jeszcze użyć oleju o większej lepkości np 5W 40, może ta zmiana zmniejszy zużycie oleju - przejrzyj ten temat http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26202
Komentarz
-
-
ale używac sobie oleju o wyzszej lepkosci to można jak sie ma nieruszany silnik który coś tam nam bierze oleju i chcemy temu zaradzić bez ponoszenia kosztów a nie w przypadku kiedy ktoś wywalił juz flotę na usparawnienie tłoków co powinno się zakończyć takim efektem jak u innych a nie że silnik dalej wp..la olej litrami :lol: ....wg mnie tylko rozbiórka silnika w innym warsztacie + opinia rzeczoznawcy i jak wyjdzie "czynnik ludzki"to za morde tamtych speców niech zwracaja kase :evil:
do brania kasy to są ku..wa zawsze wszyscy pierwsi....ale do reklamacji to juz łby w piach i k...rwa nikt nic nie wie :lol:
Komentarz
-
-
Zdaje sobie sprawę że najskuteczniej byłoby rozebrać silnik ale nie mam zamiaru wkładać ani złotów ki więcej bo mi się to nie opłaca. Pożyczyłem dziś sondę z kamerą i światłem. boje się tylko że średnica kamery jest za duża i nie wejdzie, a podejrzewam, że prosto z gniazda świecy niewiele będę mógł zobaczyć. Myślałem o zmianie lepkości oleju ale jak napisał mój przedmówca to próba tuszowania skutków, a nie przyczyny. Jeżeli zdiagnozuje, ze pierścienie dalej puszczają olej to zgłaszam się do obydwu mechaników z roszczeniem gwarancyjnym, a co oni sobie ustalą to ich sprawa. Nie mam zamiaru osiwieć z tego powodu.
[ Dodano: Pon 09 Lis, 15 17:55 ]
Po inspekcji kamerą okazuje się, że tłoki są czarne i pełne nagaru, a mechanik twierdzi, że zostały przed ponownym montażem wyczyszczone...hmm coś mi się wierzyć nie chce, że przez 3 tyś od remontu aż tak by się utyrzały. Pozatym cylindy 1 i 4 świece, a właściwie ich gwint mokry w oleju tak więc nie wiem już czy założono niewłaściwe pierścienie czy w niewłaściwy sposób. Nie mogłem zejść do cylindra bo obwód kamery pozwalał na zejście do giazda świecy ale wszystko już wiem. Jutro rozmowa z Krasnobrodzką i k-motem i zobaczymy jak Panowie będą i czy będą chcieli problem rozwiązać
Komentarz
-
-
To nie wchodzi w gre bo odbierałem osobiście tłoki na których nie było starych pierscieni, a nowe były spakowane razem z głowicą. Potem mechanik to wszystko składał do kupy...już nie wiem po prostu na czym stoje...
[ Dodano: Pon 09 Lis, 15 19:33 ]
tłoki były rozwiercone, a nowe pierścienie miały być szersze i grubsze żeby problem wyeliminować...chociaż w sumie to sam już nie wiem czy stare pierścienie siedziały na tłokach czy nie ale na pewno nowe były dołączone...
Komentarz
-
Komentarz