[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bastek-83
    Classic
    • 2015
    • 6

    EŁ tak samo plus minus wychodzi..
    kiedyś przeliczyłem z przebiegu 20000km i też wychodziło zużycie 1 litr/ 12000 km.. wiec to chyba najbardziej będzie miarodajne przeliczenie
    B6 1.8 TSI powered by GOODHOPE TEAM
    180KM --> 221KM
    285NM --> 328NM

    Komentarz

    • Reptal
      Classic
      • 2015
      • 19
      • Superb II combi (3T5)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      Remont zakończony, auto dziś odebrane.
      Szkodnik wciągał już 1,8 l na 1000 km, przebieg 174 kkm
      Oprócz roboty ekipy z Krasnobrodzkiej, trzeba było wymienić łańcuch rozrządu (zaczynał już trzeć o obudowę).
      Krasnobrodzka jak na swoją renomę, to części nie doczyszcza tak jak choćby znana mi firma usługowa na lokalnym rynku - ale to pomińmy.
      Olej zalany po remoncie to Millers Oils XF LL 5W40, i myślę że przy nim już zostanę, z krótszymi okresami między wymianami.
      Subiektywne wrażenia po odbiorze (nie słyszałem szkodnika 3 tygodnie w sumie, więc ciężko ocenić): równiejsza i cichsza praca.
      Póki co delikatnie z pedałem gazu, max 3000 obrotów :wink: ale korci, żeby docisnąć :twisted:
      Czekam z niecierpliwością na pierwsze kontrolne sprawdzenie bagnetu 8)

      Łączny koszt wykonania remontu w moim przypadku to 5300 zł (razem z opłaceniem kuriera itp.).

      Edit: zapomniałem dodać do kosztu kilku uszczelek - doliczone.

      Komentarz

      • klarus
        RS
        ModeratoRS
        • 2013
        • 5394
        • Octavia III combi (5E5)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        Reptal,
        Odzywaj się... po kolejnych tys. km...
        A jak wszystko w porządku daj namiary na forum na mechanika u którego robiłeś... jak nie w porządku (odpukać ), to też daj... może komuś pomożesz z okolicy

        Komentarz

        • metrotest
          Rider
          • 2006
          • 506
          • Volkswagen
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

          W bieżącym nr Motor (50) jest cały artykuł o usterkach 1.8 tsi i kosztach naprawy. Moze warto iść do ASO z tym nr i reklamować. Ostatnio Vw ma pod górkę i mogą już nie chcieć dodatkowej krytyki.

          Komentarz

          • orzel720
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2267
            • Superb III (3V3)

            Dodatkowo jest też taki tekst w tym Motorze - strona 58 (opis Najgorszych??? aut używanych - Yeti 1.8 TSI):"...Problem nasila sie zwłaszcza w tych samochodach, które z dużymi prędkościami pokonują długie autostradowe odcinki. W autach eksploatowanych delikatnie (? ) może nie wystąpić wcale."
            Co myślicie o tym wniosku "Olejowcy" ? - jeździcie delikatnie czy z "duzymi" prędkościami?

            Komentarz

            • klarus
              RS
              ModeratoRS
              • 2013
              • 5394
              • Octavia III combi (5E5)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              orzel720, jakaś brednia totalna i bzdura... :shock:
              jeżdżę dynamicznie, ale nie katuję silnika... bardzo mało autostrad, głównie miasto i z powodu zużycia wielkosci 2l/1000 remontowałem silnik...
              Poza tym, kto kupuje silnik 1,8 tsi do powolnej i delikatnej jazdy...
              ot, mamy świetny i dynamiczny silnik o super osiągach, ale proszę jeździć powoli i delikatnie... :haha:

              Komentarz

              • orzel720
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 2267
                • Superb III (3V3)

                klarus, no właśnie PSJ wykończy inne części silnika i osprzętu -ach..... te pismaki... co oni palą

                Komentarz

                • SS
                  RS
                  • 2010
                  • 16209
                  • Superb III (3V3)

                  orzel720, wg mnie jest odwrotnie. Na autostradzie nie bierze, w mieście chleje
                  Pisał Sebastian

                  Komentarz

                  • Britos
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 185
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    oczywiscie że tak, największe zuzycie jest w odcinkach miejskich a szczególnie krótkie trasy, że dopiero się silnik rozgrzeje i już jest gaszony, albo wogóle nie zdąrzy się nagrzac do tych 90 stopni... U nas i tak nie ma gdzie się zbytnio rozpędzic więc czasami i tak dobrze jest przegonic auto po trasie nie na 6 a np na 4 biegu, ot tak profilaktycznie przez 1-2km
                    Była O2 1.6 MPI
                    JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:

                    Komentarz

                    • metrotest
                      Rider
                      • 2006
                      • 506
                      • Volkswagen
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                      Koszty naprawy wskazane w tym nr trochę przerażają, zwłaszcza że odbiegają od tych 3-4 tys. zł, o których czasem można przeczytać. Swoją drogą to już jest kwota przy której warto może już zaangażować prawnika - część aut może być jeszcze na gwarancji. Dla części aut można było przecież przedłużać gwarancję nawet o 2-3 lata, choć formalnie było to coś w rodzaju ubezpieczenia od kosztów napraw - próbował ktoś może ?.

                      Tak przy okazji
                      a/ pękające głowice w 2.0 TDI PD,
                      b/ zużycie oleju w 1.8TSI,
                      c/ obecna sprawa dot. zaniżania norm emisji spalin.
                      Trochę sporo.

                      Komentarz

                      • ricop01
                        Drive
                        • 2011
                        • 41
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez metrotest
                        Koszty naprawy wskazane w tym nr trochę przerażają, zwłaszcza że odbiegają od tych 3-4 tys. zł, o których czasem można przeczytać. Swoją drogą to już jest kwota przy której warto może już zaangażować prawnika - część aut może być jeszcze na gwarancji. Dla części aut można było przecież przedłużać gwarancję nawet o 2-3 lata, choć formalnie było to coś w rodzaju ubezpieczenia od kosztów napraw - próbował ktoś może ?.

                        Tak przy okazji
                        a/ pękające głowice w 2.0 TDI PD,
                        b/ zużycie oleju w 1.8TSI,
                        c/ obecna sprawa dot. zaniżania norm emisji spalin.
                        Trochę sporo.

                        Tylko półki co jak narazie niema żadnego Kozaka przez duże "K" który by ruszył coś z tym tematem... Wszyscy wolą na własną rękę naprawiać za swoje pieniądze, zamiast obciążać tym "VW", a moim zdaniem opłacało by się po tak wielkiej aferze uderzyć teraz drugą w VW. W końcu to Amreykańscy posiadacze aut tej gamy złożyli pozew sądowy i jak widać wyszło to im na dobre
                        Nie pozostaje nic tylko zrobić zrzutę na prawnika i też wytoczyć im proces...!!!

                        Komentarz

                        • kiloscar
                          Drive
                          • 2015
                          • 82
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          jestem za ..... w końcu to wady fabryczne nie spowodowane zwykłym użytkowaniem samochodu
                          Kiloscar

                          Komentarz

                          • chaberr
                            Drive
                            • 2015
                            • 43

                            Dołączam się do monitorowania oleju Przy 96 kk wymieniany olej na Castrol Edge 5W30 aktualnie 107kk i dolałem 0.75 litra. Jak to oceniacie?

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez orzel720
                              .Problem nasila sie zwłaszcza w tych samochodach, które z dużymi prędkościami pokonują długie autostradowe odcinki. W autach eksploatowanych delikatnie (? ) może nie wystąpić wcale."
                              bzdura. Pokonuję z maks dopuszczalnymi prędkościami długie autostradowe odcinki i nie dolewam oleju

                              Komentarz

                              • klarus
                                RS
                                ModeratoRS
                                • 2013
                                • 5394
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                chaberr, zużycie jak na ten przebieg niewielkie... wychodzi jakieś 0,07 l/1000 km... u mnie przy tym przebiegu to już dochodziło do 1l/1000... jaki rocznik auta?

                                Komentarz

                                • chaberr
                                  Drive
                                  • 2015
                                  • 43

                                  styczeń 2010

                                  A czy normalne jest, że po odpaleniu zimnego silnika rano przez chwilę są wyższe obroty?

                                  Komentarz

                                  • SS
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 16209
                                    • Superb III (3V3)

                                    chaberr, to takie pozostałości po ssaniu :diabelski_usmiech Przez chwilę u mnie też są "podwyższone"
                                    Pisał Sebastian

                                    Komentarz

                                    • chaberr
                                      Drive
                                      • 2015
                                      • 43

                                      uff, a już myślałem, że jakieś konsekwencje po dolewce;p

                                      Komentarz

                                      • luigi76
                                        Classic
                                        • 2015
                                        • 4

                                        Auto naprawione łączny koszt naprawy razem z rozrządem 5480 zł.

                                        Komentarz

                                        • SS
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 16209
                                          • Superb III (3V3)

                                          luigi76, no to jazdy bez konsumpcji oleju :szeroki_usmiech
                                          Pisał Sebastian

                                          Komentarz

                                          • kiloscar
                                            Drive
                                            • 2015
                                            • 82
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                            Kiloscar

                                            Komentarz

                                            • gomar
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 480

                                              Łączny koszt naprawy około 5 koła (bez rozrządu) a naprawa nie zawsze może przynieśc zamierzony efekt. Przeliczając to, to hm bańka (dobrego) oleju kosztuje jakieś 150 zł, (zakładam jedną bańkę od wymiany do wymiany) daje to ponad 300 tyś km. Hmm no wiem zależy z której strony patrzec, jak kto lubi ale...
                                              SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                                              Komentarz

                                              • klarus
                                                RS
                                                ModeratoRS
                                                • 2013
                                                • 5394
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                gomar, ja przed remontem dolewałem 6 baniek od wymiany do wymiany (co 15 tkm) tj. 2l/1000 km :P
                                                I co ty na to? Przekalkuluj to jeszcze raz :diabelski_usmiech


                                                Nie wiem czy dobrze zapoznałeś się z tym wątkiem... W sytuacji, gdy od wymiany do wymiany trzeba dolać tylko :!: bańkę oleju, co daje zużycie w wysokości 0,33l/1000 km, to nikt tu jeszcze remontu nie robił :P
                                                Remont robili koledzy (ja również) gdy zużycie sięgało od 1l/1000 - 4l/1000 (tak, tak, był taki przypadek)... A wtedy cała twoja kalkulacja bierze w łeb :twisted:

                                                Komentarz

                                                • gomar
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 480

                                                  klarus, niestety wtedy tak no chyba że kupujemy beczkę oleju 15 w 40 ;D hehe, oczywiście wtedy lipa. Ja myślę o remoncie i tak się odnoszę do mojego pastucha który bierze w granicach 0,5 0,7 przy autostradowych przelotach na 1000. Ale to za droga impreza dopóki się da będę dolewał ale fakt przy 4 litrach na tyś.... heh;D
                                                  SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                                                  Komentarz

                                                  • klarus
                                                    RS
                                                    ModeratoRS
                                                    • 2013
                                                    • 5394
                                                    • Octavia III combi (5E5)
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    Zamieszczone przez gomar
                                                    bierze w granicach 0,5 0,7 przy autostradowych przelotach na 1000.
                                                    gomar, przy takim zużyciu nie myślałem o remoncie dolewka i jazda
                                                    niestety, w pewnym momencie zużycie lawinowo wzrosło... błyskawicznie...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...