[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    mirek_p11, Kawał dobrej roboty

    Komentarz

    • m.b.
      Classic
      • 2010
      • 36

      witam
      Panowie ja może jestem już nudny w marudzeniu ale dla odmiany dziś w trakcie jazdy żółta kontrolka i komunikat: Oil pressure: Engine speed max.4000 rpm. Jakieś sugestie, poziom oleju 3/4 czyli teoretycznie w normie choć miałem wrażenie że jak by metalicznie "cyka". Po zgaszeniu i ponownym zapłonie i krótkim odcinku jazdy brak komunikatu i sygnalizacji (do wiadomości mechanika pstryknąłem fotkę, ten gość już mnie chyba nie lubi). Może on coś jednak źle poskładał ja już nie mam słów.
      >Focus II
      >OII combi 1.8

      Komentarz

      • rafik11
        Rider
        • 2009
        • 448

        kiedyś podobnie miałem wyszło że był przytkany czujnik ciśnienia oleju(chyba tak to się nazywa)ten co znajduje się razem z filtrem oleju. Mechanicy odkręcili filtr oleju przeczyścili tam i po problemie.

        Komentarz

        • Mikołaj95
          Classic
          • 2016
          • 3

          Witam.
          Posiadam Skode Octavie 1.8 tsi 2010 rok, 4x4. przebieg 140 tyś
          Wiem, że to nie forum dla Octavii, ale ten sam silnik.

          Zakupiłem samochód w lipcu z przebiegiem 122 tyś. Po zrobieniu 8 tyś, w grudniu roku poprzedniego strzelił rozrząd. Koszt wymiany rozrządu, planowania głowicy itp. wyniósł 3200 + jakieś tak sitko, które się rozwaliło, a nie można było kupić samego tylko z łapą trzymającą 800 zł . Tak więc remont Wyszedł 4 tysiące z groszami.
          Od tego czasu zaczęły się problemy z nadmiernym braniem oleju. Wcześniej na granicy 0/5 litra na tysiąc km. Teraz ponad 2l na tysiąc.
          Auto aktualnie jest rozbierane. wyciągane tłoki, które idą do przeróbki pierścieni.
          Przy rozbieraniu mechanik powiedział, że z przewodów które idą do turba, wylał się olej i znajdował się też na dole w intercooler.
          Pytanie czy to oznaka, że turbo jest na wymarciu?
          Druga sprawa dotyczy przytartego silnika. Z rozmowy telefonicznej bo nie dałem rady sam tego zobaczyć, okazało się, że cylindry w środku mają jednakowe rysy nie wynikające z braku oleju aczkolwiek z uszkodzeń samoistnych. Takie pytanie czy jeśli zmienię pierścienie czy przez te rysy spalanie oleju będzie dalej występowało? Czy tą wadę da się jakoś wyeliminować? Bo koszty coraz to bardziej rosną.
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • Tippo
            L&K
            • 2009
            • 1349
            • Octavia III (5E3)
            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

            O czyzby kolega lesniczy? ☺ o rysach na cylindrach pierwszy raz tutaj slysze. Napisz na pw ktory lokalny magik ci w tym grzebie.

            Komentarz

            • Mikołaj95
              Classic
              • 2016
              • 3

              Nie nie jestem leśniczym.
              A co ma na celu, kto to robi?

              Komentarz

              • chrzanek
                Ambiente
                • 2014
                • 234
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                Zamieszczone przez m.b.
                witam
                Panowie ja może jestem już nudny w marudzeniu ale dla odmiany dziś w trakcie jazdy żółta kontrolka i komunikat: Oil pressure: Engine speed max.4000 rpm. Jakieś sugestie, poziom oleju 3/4 czyli teoretycznie w normie choć miałem wrażenie że jak by metalicznie "cyka". Po zgaszeniu i ponownym zapłonie i krótkim odcinku jazdy brak komunikatu i sygnalizacji (do wiadomości mechanika pstryknąłem fotkę, ten gość już mnie chyba nie lubi). Może on coś jednak źle poskładał ja już nie mam słów.
                U mnie wywaliło doładnie to samo wczoraj.
                Mam jeszcze podejrzenia co do ilosci oleju,ponieważ wczoraj czeszka dostała dobrze w d.....,
                temp oleju poszła na 95stC i jakoś dużo go się zrobiło na baagnecie.
                Ale rzeczywiście może to jakiś syf pozostały po remoncie.
                Załączone pliki

                Komentarz

                • SS
                  RS
                  • 2010
                  • 16209
                  • Superb III (3V3)

                  Zamieszczone przez chrzanek
                  temp oleju poszła na 95stC
                  :shock: to ile masz normalnie. U mnie jazda normalna to jest 95÷102°C. Jak idę ogniem to pod 113°C podchodzi
                  Pisał Sebastian

                  Komentarz

                  • chrzanek
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 234
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    Zamieszczone przez SS
                    Zamieszczone przez chrzanek
                    temp oleju poszła na 95stC
                    :shock: to ile masz normalnie. U mnie jazda normalna to jest 95÷102°C. Jak idę ogniem to pod 113°C podchodzi
                    Hehehe szczerze mówiac nigdy nie zwracałem na to uwagi
                    Popatrzę ale skoro piszesz ze to normalne to zostaje opcja z syfem na czujce.
                    Po tym komunikacie zrobiłem jeszcze z 50 km i juz wiecej sie nie pojawił.

                    Komentarz

                    • SS
                      RS
                      • 2010
                      • 16209
                      • Superb III (3V3)

                      Zamieszczone przez chrzanek
                      Po tym komunikacie zrobiłem jeszcze z 50 km i juz wiecej sie nie pojawił.
                      bo nie masz oleju
                      Pisał Sebastian

                      Komentarz

                      • chrzanek
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 234
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                        Zamieszczone przez SS
                        Zamieszczone przez chrzanek
                        Po tym komunikacie zrobiłem jeszcze z 50 km i juz wiecej sie nie pojawił.
                        bo nie masz oleju
                        Hahahah może dziwnie to zabrzmi u posiadacza 1.8 tsi ale mam wrażenie że jest go ciut za dużo :szeroki_usmiech .
                        Nie miałem wczoraj czasu i warunków żeby dokładnie to sprawdzić,a po remoncie olej jest tak czysty że
                        ledwie go widac na bagnecie.
                        Dziś na spokojnie sprawdzę na płaskim terenie.
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        • Tippo
                          L&K
                          • 2009
                          • 1349
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                          Zamieszczone przez Mikołaj95
                          A co ma na celu, kto to robi?
                          Bo to nie wymiana oleju, a partaczy i naciagaczy u nas dostatek, no nic , chcialem tylko udzielic pomocy

                          Komentarz

                          • Mikołaj95
                            Classic
                            • 2016
                            • 3

                            Wiem, że to poważny zabieg dla silnika, więc auto dałem do znajomego, który jest dobrym mechanikiem i który nie ma zamiaru mnie o szukać, w innym wypadku wiem gdzie mieszka

                            Sam widziałem dziś ten cylinder, rzeczywiście posiada rysy, które nie są ostre. Niestety nie udało mi się zrobić zdjęcia, bo trochę schowane i aparat nie uchwycił.
                            Pan, który przerabia mi tłoki, stwierdził, że ta wada nic nie zmienia i zostawiliśmy to w spokoju.
                            Jutro lub w poniedziałek odbieram tłoki i montujemy, zobaczymy rezultat naprawy

                            Komentarz

                            • Wodnik
                              Classic
                              • 2010
                              • 38

                              Od naprawy przejechałem 1350 km. Na razie zerowe zużycie oleju.
                              Całkowity koszt naprawy (robocizna + części) - 3400 PLN. Miałoby być taniej ale doszła pompa wody i konieczność wyjęcia silnika. Zalany na dotarcie olejem TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40.
                              A tak wyglądały tłoki przed naprawą zdjęcie

                              Komentarz

                              • Pawel24
                                Classic
                                • 2016
                                • 9

                                Czy ktoś z forumowiczów może wie lub wie gdzie się znajduje informacja na temat zużycia napinacza łańcucha. Wiem, że gdzieś kiedys natrafiłem na taką informację i było to zilustowane na przykładzie starego i nowego typu, ile jest widocznych rowków itp. opisane było dopuszczalne wysunięcie napinacza.

                                Komentarz

                                • guzik
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 10

                                  [O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

                                  Zamieszczone przez Wodnik
                                  Od naprawy przejechałem 1350 km. Na razie zerowe zużycie oleju.
                                  Całkowity koszt naprawy (robocizna + części) - 3400 PLN. Miałoby być taniej ale doszła pompa wody i konieczność wyjęcia silnika. Zalany na dotarcie olejem TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40.
                                  A tak wyglądały tłoki przed naprawą zdjęcie
                                  gdzie robiłeś remont? U mnie przy spokojnej jeździe prawie nie bierze oleju, ale jak ostatnio zrobiłem trasę do Białegostoku i z powrotem w niecałe 5h to na 500 kilometrów zechlał pół litra, wiec po wakacjach pewnie czeka mnie remont

                                  Komentarz

                                  • Wodnik
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 38

                                    Robiłem to u swojego zaprzyjaźnionego mechanika w Grodzisku Mazowieckim, który zawsze mi naprawia samochód. Trochę ryzykowałem bo robił taki silnik pierwszy raz, ale jak widać dał radę. Przy następnym powinno już być łatwiej .
                                    Jak chcesz namiary to mogę ci podesłać na priv.

                                    Komentarz

                                    • klarus
                                      RS
                                      ModeratoRS
                                      • 2013
                                      • 5394
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      Cena wyjątkowo niska. Na czym poczyniono oszczędności?

                                      Komentarz

                                      • kixi4
                                        Classic
                                        • 2016
                                        • 4

                                        na forum audi a4 i a5 jest kilku ludzi polecanych przez forumowiczow dla silnikow 1,8 i 2,0 tfsi
                                        http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2...0-tfsi/page-30 lub http://a5klub.pl/index.php?topic=7797.0 lub http://a5klub.pl/index.php?topic=11052.0

                                        Komentarz

                                        • SS
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 16209
                                          • Superb III (3V3)

                                          kixi4, dziwne bo tylko :lol: Ciebie polecają
                                          Pisał Sebastian

                                          Komentarz

                                          • klarus
                                            RS
                                            ModeratoRS
                                            • 2013
                                            • 5394
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            kixi4, z całym szacunkiem dla ciebie i twego warsztatu... ciekawy sposób reklamy :lol:

                                            Komentarz

                                            • kixi4
                                              Classic
                                              • 2016
                                              • 4

                                              Zamieszczone przez klarus
                                              kixi4, z całym szacunkiem dla ciebie i twego warsztatu... ciekawy sposób reklamy :lol:
                                              reklama musi byc ale ja dzialam na terenie wielkopolski, jest tam rowniez kilka innych osób z innych rejnów polski, np okolic warszawy czy sląska, wystarczy przejrzec te tematy, bardziej chodzilo o to ze widze tutaj na forum ze poprostu kazdy po omacku szuka mechanika i rozwiazania poboru oleju, a moi klienci sami potwierdzaja, ze naprawde ciężko znalezc kogos kto chcialby sie zajac tymi silnikami.. jezdza po mechanikach i sa odsylani z kwitkiem, mechanicy mowia np "w sumie nie warto tego robic, niech pan dolewa oleju i jezdzi" itp.. a wszyscy wiemy, że jak już oleju zacznie ubywac, to problem rośnie powoli i dochodzi czasem nawet do 1l na 200-300km bo takie juz tez sie zdarzaly..

                                              Komentarz

                                              • lunatick
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 63

                                                Dawno nie sprawdzałem poziom oleju i dziś przeżyłem chwile zgrozy uuufffffff podpiąłem sobie VCDS i sprawdzamy jak napinacz rozrządu i było ok teraz czas na olej i pyk za bagnet a tam MIN :shock: :shock: ale patrze auto stoi pochylone na lewą strone ( parking ) szybkie myślenie gdzie jest prosto, no to kluczyki i heja i po sprawdzeniu wszystkiego na prostym dolałem około 100 ml na 9 tys chyba nie ma źle ?? przebieg nie całe 90 tys.
                                                Do sprzedania:
                                                *PRZEŁĄCZNIKI SZYB CHROM ZIELONE PODŚWIETLENIE
                                                *PRZEŁĄCZNIKI SZYB I REGULACJA LUSTEREK
                                                *PRZEPŁYWOMIERZ BOSCH SKODA 038906461C
                                                *GRILL
                                                *KRATKA + ZAŚLEPKI ZDERZAKA PRZEDNIEGO
                                                *STEROWNIK PDC 1Z0919475
                                                *ZAWÓR PODCIŚNIENIA 1K0906627A
                                                *ZBIORNICZEK SPRYSKIWACZY 4L
                                                *USZCZELKA SZYBY PRAWA PRZÓD

                                                Komentarz

                                                • chrzanek
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 234
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                  100ml na 9tys. to tak jakby nic :szeroki_usmiech
                                                  90tys.przebiegu mówisz u mnie do 114 tys nic się nie działo,
                                                  a potem przy przelocie 123tys. na kocioł Pb dolewalem już litr oleju :diabelski_usmiech
                                                  Więc nie było rady i trzeba było fabryke poprawić.

                                                  Komentarz

                                                  • SS
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 16209
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    lunatick, ale u Ciebie paliwo lepsze, drogi i olej
                                                    Zauważyłem, że u mnie jak jeżdżę szybko to prawie nie ubywa, za to po mieście krótkie odcinki to 300ml/1000km bierze (zresztą od nowości tak mam). Ostatnio miałem kilka tras na których przez kilkanaście/kilkadziesiąt km jechałem ponad 180+ i oleju nie ubyło. Jak odwożę dzieciaki do szkoły i gaszę auto co 800m to wciąga. Why :?
                                                    Pisał Sebastian

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...