mirek_p11, Kawał dobrej roboty
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
witam
Panowie ja może jestem już nudny w marudzeniu ale dla odmiany dziś w trakcie jazdy żółta kontrolka i komunikat: Oil pressure: Engine speed max.4000 rpm. Jakieś sugestie, poziom oleju 3/4 czyli teoretycznie w normie choć miałem wrażenie że jak by metalicznie "cyka". Po zgaszeniu i ponownym zapłonie i krótkim odcinku jazdy brak komunikatu i sygnalizacji (do wiadomości mechanika pstryknąłem fotkę, ten gość już mnie chyba nie lubi). Może on coś jednak źle poskładał ja już nie mam słów.>Focus II
>OII combi 1.8
Komentarz
-
-
Witam.
Posiadam Skode Octavie 1.8 tsi 2010 rok, 4x4. przebieg 140 tyś
Wiem, że to nie forum dla Octavii, ale ten sam silnik.
Zakupiłem samochód w lipcu z przebiegiem 122 tyś. Po zrobieniu 8 tyś, w grudniu roku poprzedniego strzelił rozrząd. Koszt wymiany rozrządu, planowania głowicy itp. wyniósł 3200 + jakieś tak sitko, które się rozwaliło, a nie można było kupić samego tylko z łapą trzymającą 800 zł . Tak więc remont Wyszedł 4 tysiące z groszami.
Od tego czasu zaczęły się problemy z nadmiernym braniem oleju. Wcześniej na granicy 0/5 litra na tysiąc km. Teraz ponad 2l na tysiąc.
Auto aktualnie jest rozbierane. wyciągane tłoki, które idą do przeróbki pierścieni.
Przy rozbieraniu mechanik powiedział, że z przewodów które idą do turba, wylał się olej i znajdował się też na dole w intercooler.
Pytanie czy to oznaka, że turbo jest na wymarciu?
Druga sprawa dotyczy przytartego silnika. Z rozmowy telefonicznej bo nie dałem rady sam tego zobaczyć, okazało się, że cylindry w środku mają jednakowe rysy nie wynikające z braku oleju aczkolwiek z uszkodzeń samoistnych. Takie pytanie czy jeśli zmienię pierścienie czy przez te rysy spalanie oleju będzie dalej występowało? Czy tą wadę da się jakoś wyeliminować? Bo koszty coraz to bardziej rosną.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez m.b.witam
Panowie ja może jestem już nudny w marudzeniu ale dla odmiany dziś w trakcie jazdy żółta kontrolka i komunikat: Oil pressure: Engine speed max.4000 rpm. Jakieś sugestie, poziom oleju 3/4 czyli teoretycznie w normie choć miałem wrażenie że jak by metalicznie "cyka". Po zgaszeniu i ponownym zapłonie i krótkim odcinku jazdy brak komunikatu i sygnalizacji (do wiadomości mechanika pstryknąłem fotkę, ten gość już mnie chyba nie lubi). Może on coś jednak źle poskładał ja już nie mam słów.
Mam jeszcze podejrzenia co do ilosci oleju,ponieważ wczoraj czeszka dostała dobrze w d.....,
temp oleju poszła na 95stC i jakoś dużo go się zrobiło na baagnecie.
Ale rzeczywiście może to jakiś syf pozostały po remoncie.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SSZamieszczone przez chrzanektemp oleju poszła na 95stC
Popatrzę ale skoro piszesz ze to normalne to zostaje opcja z syfem na czujce.
Po tym komunikacie zrobiłem jeszcze z 50 km i juz wiecej sie nie pojawił.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SSZamieszczone przez chrzanekPo tym komunikacie zrobiłem jeszcze z 50 km i juz wiecej sie nie pojawił.
Nie miałem wczoraj czasu i warunków żeby dokładnie to sprawdzić,a po remoncie olej jest tak czysty że
ledwie go widac na bagnecie.
Dziś na spokojnie sprawdzę na płaskim terenie.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Wiem, że to poważny zabieg dla silnika, więc auto dałem do znajomego, który jest dobrym mechanikiem i który nie ma zamiaru mnie o szukać, w innym wypadku wiem gdzie mieszka
Sam widziałem dziś ten cylinder, rzeczywiście posiada rysy, które nie są ostre. Niestety nie udało mi się zrobić zdjęcia, bo trochę schowane i aparat nie uchwycił.
Pan, który przerabia mi tłoki, stwierdził, że ta wada nic nie zmienia i zostawiliśmy to w spokoju.
Jutro lub w poniedziałek odbieram tłoki i montujemy, zobaczymy rezultat naprawy
Komentarz
-
-
Od naprawy przejechałem 1350 km. Na razie zerowe zużycie oleju.
Całkowity koszt naprawy (robocizna + części) - 3400 PLN. Miałoby być taniej ale doszła pompa wody i konieczność wyjęcia silnika. Zalany na dotarcie olejem TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40.
A tak wyglądały tłoki przed naprawą zdjęcie
Komentarz
-
-
Czy ktoś z forumowiczów może wie lub wie gdzie się znajduje informacja na temat zużycia napinacza łańcucha. Wiem, że gdzieś kiedys natrafiłem na taką informację i było to zilustowane na przykładzie starego i nowego typu, ile jest widocznych rowków itp. opisane było dopuszczalne wysunięcie napinacza.
Komentarz
-
-
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zamieszczone przez WodnikOd naprawy przejechałem 1350 km. Na razie zerowe zużycie oleju.
Całkowity koszt naprawy (robocizna + części) - 3400 PLN. Miałoby być taniej ale doszła pompa wody i konieczność wyjęcia silnika. Zalany na dotarcie olejem TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40.
A tak wyglądały tłoki przed naprawą zdjęcie
Komentarz
-
-
na forum audi a4 i a5 jest kilku ludzi polecanych przez forumowiczow dla silnikow 1,8 i 2,0 tfsi
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2...0-tfsi/page-30 lub http://a5klub.pl/index.php?topic=7797.0 lub http://a5klub.pl/index.php?topic=11052.0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez klaruskixi4, z całym szacunkiem dla ciebie i twego warsztatu... ciekawy sposób reklamy :lol:
Komentarz
-
-
Dawno nie sprawdzałem poziom oleju i dziś przeżyłem chwile zgrozy uuufffffff podpiąłem sobie VCDS i sprawdzamy jak napinacz rozrządu i było ok teraz czas na olej i pyk za bagnet a tam MIN :shock: :shock: ale patrze auto stoi pochylone na lewą strone ( parking ) szybkie myślenie gdzie jest prosto, no to kluczyki i heja i po sprawdzeniu wszystkiego na prostym dolałem około 100 ml na 9 tys chyba nie ma źle ?? przebieg nie całe 90 tys.Do sprzedania:
*PRZEŁĄCZNIKI SZYB CHROM ZIELONE PODŚWIETLENIE
*PRZEŁĄCZNIKI SZYB I REGULACJA LUSTEREK
*PRZEPŁYWOMIERZ BOSCH SKODA 038906461C
*GRILL
*KRATKA + ZAŚLEPKI ZDERZAKA PRZEDNIEGO
*STEROWNIK PDC 1Z0919475
*ZAWÓR PODCIŚNIENIA 1K0906627A
*ZBIORNICZEK SPRYSKIWACZY 4L
*USZCZELKA SZYBY PRAWA PRZÓD
Komentarz
-
-
lunatick, ale u Ciebie paliwo lepsze, drogi i olej
Zauważyłem, że u mnie jak jeżdżę szybko to prawie nie ubywa, za to po mieście krótkie odcinki to 300ml/1000km bierze (zresztą od nowości tak mam). Ostatnio miałem kilka tras na których przez kilkanaście/kilkadziesiąt km jechałem ponad 180+ i oleju nie ubyło. Jak odwożę dzieciaki do szkoły i gaszę auto co 800m to wciąga. Why :?Pisał Sebastian
Komentarz
-
Komentarz