[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10960
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    wychodzi że też do sterownika silnika
    ale w tej chwili Ci nie powiem które piny
    bo elsa mi sięzjebała - nie wyświetla obrazków ze schematami tylko opisy :x
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • lilo
      RS
      • 2006
      • 4315
      • Mercedes-Benz

      Zamieszczone przez krzynol
      czyli fajniejszą, ale bardziej zawodną
      Czemu fajniejsza :?: i czemu bardziej zawodna :?:
      Daniel

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10960
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        Zamieszczone przez lilo
        Czemu fajniejsza i czemu bardziej zawodna
        fajniejsza - bo można wejść w sterownik i popatrzeć na parametry pracy,
        a nie słuchać cykania przekaźników - grzeje/niegrzeje
        zawodna i niebezpieczna - bo jest na stałe zasilanie podpięte i jest sterowanie elektronicznie
        poprzez tranzystory MOSFET mocy, niech to padnie to cały czas grzeje
        aż aku padnie, tak miał kolega tadfi

        [ Dodano: Pią 14 Sty, 11 23:56 ]
        Zamieszczone przez Enriquez
        nie mam elsy niestety, a mój VIN to TMBDA21Z19C006327
        mam wycinki z elsy po prostu
        wiesz co, obojętnie jaki wpiszę silnik to na schemacie zawsze jest opis - J238
        (sterownik silnika wysokoprężnego) - czyżby w benzynie brak dogrzewania?
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • beaviso
          Elegance
          • 2010
          • 767
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Zamieszczone przez krzynol
          czyżby w benzynie brak dogrzewania?
          Zgodnie z dokumentem PDF dot. Golfa V, zamieszczonym przez Ciebie na początku tego wątku (19.10.2010), elektryczna nagrzewnica powietrza występuje wyłącznie w egzemplarzach z silnikiem wysokoprężnym i to pod warunkiem, że nie posiadają dodatkowego ogrzewania postojowego. W benzynowych nie występuje w ogóle. Ma to praktyczne uzasadnienie - benzynka rozgrzewa się raz dwa.

          Ja mam inne pytanie - czy włączenie ogrzewania elektrycznego tylnej szyby ma wpływ na obniżenie mocy grzania generowanej przez PTC heater? Chodzi o obciążenie alternatora.

          M.
          666 4U

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10960
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            Zamieszczone przez beaviso
            Ja mam inne pytanie - czy włączenie ogrzewania elektrycznego tylnej szyby ma wpływ na obniżenie mocy grzania generowanej przez PTC heater? Chodzi o obciążenie alternatora.
            myślę, że tak
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • Enriquez
              RS
              • 2009
              • 7685
              • Superb III (3V3)

              wniosek z tego, że do benzyny wyłącznie po canie
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                Enriquez, ewentualnie prosty układzik sterujący dwoma przekaźnikami od małego i dużego obwodu grzewczego na podstawie temp. zewnętrznej ( tak, żeby grzało tylko jak na zewnątrz jest powiedzmy poniżej 10 st ) i temp. wewnątrz auta ( bądź temp. powietrza z kratek nawiewu ) tak żeby nie grzało jak wewnątrz jest już ciepło. Można zrobić opóźnienie, żeby grzało np. dopiero 30 sek po rozruchu silnika i tylko jeśli napięcie jest powiedzmy powyżej 12,5 V.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • Andys
                  Elegance
                  • 2007
                  • 762

                  ewentualnie prosty układzik sterujący dwoma przekaźnikami od małego i dużego obwodu grzewczego na podstawie temp. zewnętrznej ( tak, żeby grzało tylko jak na zewnątrz jest powiedzmy poniżej 10 st ) i temp. wewnątrz auta ( bądź temp. powietrza z kratek nawiewu ) tak żeby nie grzało jak wewnątrz jest już ciepło. Można zrobić opóźnienie, żeby grzało np. dopiero 30 sek po rozruchu silnika i tylko jeśli napięcie jest powiedzmy powyżej 12,5 V.
                  Zawsze pozostaje jeszcze jakiś pomysł na 3 pozycyjny włącznik (Off, 1, 2 stopień grzania).
                  Fakt, że sterowaniem takiego dużego odbiornika ciepła ma sterować automatyka troszkę mnie przeraża. Choć przy założeniu, że udało by się stworzyć sterownik o którym piszesz, kto wie.
                  Nawet w tej "analogowej" wersji grzałki może nastąpić sklejenie styków roboczych przekaźnika(-ów) co w sytuacji krytycznej (podobnie jak w wersji z CANem), może spowodować nawet pożar. Ktoś już pisał, że od listopada 2010r. występuje 3-ci rodzaj PTC, ciekawe na czym polegają różnice.
                  Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł, a może wziąć układ z PTC sterowaną CANem i dla bezpieczeństwa, podpiąć przewód zasilający ten z bezpiecznikiem 100A przez przekaźnik wysokiej mocy, sterowany napięciem pojawiającym się po włączeniu stacyjki. Pozwoliłoby to przynajmniej spać spokojnie, że nagrzewnica wyłączy się przynajmniej na postoju.
                  Pozdrawiam,
                  Andys

                  Komentarz

                  • bolo1
                    Classic
                    • 2009
                    • 34

                    Zamieszczone przez Andys
                    Zawsze pozostaje jeszcze jakiś pomysł na 3 pozycyjny włącznik (Off, 1, 2 stopień grzania).
                    Fakt, że sterowaniem takiego dużego odbiornika ciepła ma sterować automatyka troszkę mnie przeraża. Choć przy założeniu, że udało by się stworzyć sterownik o którym piszesz, kto wie.
                    Wg mnie najprostrzym rozwiązaniem jest zamontowanie nagrzewnicy sterowanej CANem (nie wiem jednak, czy we wszystkich modelach da się ją uruchomić). Bardzo dużo opisów i schematów jest tutaj: http://forum.skoda-club.ru/viewtopic...a7001792105ab5. Strona jest po rosyjsku, co dla niektórych może być utrudnieniem.

                    Zamieszczone przez Andys
                    Nawet w tej "analogowej" wersji grzałki może nastąpić sklejenie styków roboczych przekaźnika(-ów) co w sytuacji krytycznej (podobnie jak w wersji z CANem), może spowodować nawet pożar. Ktoś już pisał, że od listopada 2010r. występuje 3-ci rodzaj PTC, ciekawe na czym polegają różnice.
                    Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł, a może wziąć układ z PTC sterowaną CANem i dla bezpieczeństwa, podpiąć przewód zasilający ten z bezpiecznikiem 100A przez przekaźnik wysokiej mocy, sterowany napięciem pojawiającym się po włączeniu stacyjki. Pozwoliłoby to przynajmniej spać spokojnie, że nagrzewnica wyłączy się przynajmniej na postoju.
                    W nagrzewnicach PTC nie stosuje się elementów zabezpieczających ze wzgledu na zasadę ich działania. Więcej o tym można poczytać np. tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Grza%C5%82ka_PTC, a na stronie http://www.beru.com/download/produkt...atz_ptc_e.pdf] jest informacja, że max. temperatura nagrzewnicy do Skody to 155st. C, więc pożaru z tego nie będzie - najwyżej wyładuje akumulator i stopi jakiś plastik.

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10960
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      bolo1, dziękujemy za przypomnienie :szeroki_usmiech
                      gdzieś tu w wątku jest link do tutoriala jak założyć i uruchomić nagrzewnicę

                      oczywiście to co piszesz to najprawdziwsza prawda
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • Andys
                        Elegance
                        • 2007
                        • 762

                        bolo1, dzięki za informację o pozystorach i idei działania tego typu grzałek, uspokoiłem się.

                        krzynol, Twój tutorial oczywiście przeczytałem, zainspirował mnie jak z pewnością wiele osób na forum, zwłaszcza właścicieli dieseli i TSI (przynajmniej 1.4) . Po prostu rozważam opcje, którą nagrzewnicę i sposób montażu wybrać.
                        Pozdrawiam,
                        Andys

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10960
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          Andys, przymierzałem się do obydwu i jak dla mnie lepiej i taniej było CAN'ową
                          dla analogowej trzeba kupić gniazda przekaźników i obudowy i piny, więcej kabla wychodzi i roboty
                          Jakby ktoś potrzebował nagrzewnicę nowszą (bez CAN) to posiadam do odsprzedaży
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • ciuk15
                            Rider
                            • 2009
                            • 406

                            Witam wszystkich,

                            Będąc na przeglądzie w ASO wyszło mi na kompie ,że posiadam ową nagrzewnice.
                            Nie zagłębiałem się w ten watek wcześniej ale moje zaskoczenie z tego ,ze posiadam od razu zostało zgaszone słowem "usterka". Komp rozpoznał usterkę:

                            00361 014
                            element grzejny -Z35 - dodatkowe ogrzewanie (PTC)
                            Uszkodzenie

                            Mo samochodzik to Octavia 2 z 2004r. silnik 1.9 TDI BJB wersja Ambiente

                            na protokole z kompa mam oznaczenie dodatkowego ogrzewania 1K0963235E ( później wrzucę fotkę skrzynki bezpieczników)

                            Za bardzo nie wiem od czego zacząć sprawdzanie danej usterki a pracownik ASO tez nie wiedział za bardzo jak mi poradzić. Sadzicie ,że to może by coś delikatniejszego czy tak jak opisał to komp uszkodzenie elementu grzejnego.

                            Bardzo prosił bym o poradę gdyż jestem osobą która woli aby wszystko działało nawet jak czegoś nie będę używał ( może).

                            Pozdrawiam
                            Załączone pliki
                            1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                            2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                            3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                            4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 10960
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              ciuk15, jeśli jest błąd to raczej w sterownik nagrzewnicy można wejść VAG'em
                              spróbuj puścić testy wykonawcze i obserwowuj czy się załącza
                              jeśli nie działa to raczej jest do wymiany nagrzewnica
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • ciuk15
                                Rider
                                • 2009
                                • 406

                                krzynol, w najbliższym czasie spróbuje coś zorganizować aby zobaczyć, wcześniej nie wyskakiwał żaden błąd ale to było sprawdzane nie w ASO tylko w rożnych serwisach. a w ASO wyszło. Jak bym zdjął osłonę boczna tunelu, tą ala materiałowa będę w stanie zauważyć ta nagrzewnice ? nie chciał bym samochodu rozbierać a może kostka się wypięła.

                                Dziękuje i pozdrawiam
                                1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                                2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                                3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                                4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 10960
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  Zamieszczone przez ciuk15
                                  Jak bym zdjął osłonę boczna tunelu, tą ala materiałowa będę w stanie zauważyć ta nagrzewnice ? nie chciał bym samochodu rozbierać a może kostka się wypięła.
                                  będzie widoczna, ale to nic nie da, ponieważ kable zasilające są tylko 2 (grube)
                                  i przykręcone pod śruby, do tego 2xCAN i nic więcej
                                  jakby któryś wypadł to nie miałbyś komunikacji ze sterownikiem nagrzewnicy
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • ciuk15
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 406

                                    krzynol, dzisiaj rozebrałem osłonę i widziałem ten dogrzewacz . On jest przysłonięty razem z nagrzewnica osłona plastikową ale kostka jest wpięta. pozostaje mi zobaczyć tak jak pisałeś wcześniej VAG i sprawdzenie a jak nie da to rady to szukanie nowego dogrzewacza. Załączyłem we wcześniejszym swoim poście zdjęcia skrzynki jak byście byli ciekawi jak jest u mnie bo wiem, ze w rożnych wersjach było chyba inaczej( wersja ambiente z 2004 r.

                                    Pozdrawiam
                                    1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                                    2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                                    3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                                    4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 10960
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      mam rozebraną taką nagrzewnicę, ja w całej mojej wiedzy jej nie naprawię :?
                                      pesymistycznie - do wymiany :cry:
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • Darekgda
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 611

                                        Zamieszczone przez krzynol
                                        mam rozebraną taką nagrzewnicę, ja w całej mojej wiedzy jej nie naprawię
                                        pesymistycznie - do wymiany
                                        Krzysio , puść fotkę tej nagrzewnicy jak ją masz wybebeszoną .

                                        Komentarz

                                        • Enriquez
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 7685
                                          • Superb III (3V3)

                                          krzynol,

                                          masz może schemat jak podłączyć przewód wyzwalający do Climatica?

                                          [ Dodano: Wto 20 Wrz, 11 10:40 ]
                                          już widzę, jest to pin 7, sterownika ogrzewania J162...

                                          [ Dodano: Wto 20 Wrz, 11 10:41 ]
                                          tyle, że dotyczy to samochodów bez klimy
                                          Pozdrawiam
                                          Marcin

                                          Komentarz

                                          • krzynol
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 10960
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            Enriquez, chodzi Ci o załączanie przkaźników nagrzewnicy bez-CANowej?
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz

                                            • Enriquez
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 7685
                                              • Superb III (3V3)

                                              Nie, chodzi mi o załączenie nagrzewnicy CAN przez Climatic.
                                              Pozdrawiam
                                              Marcin

                                              Komentarz

                                              • krzynol
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 10960
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                zgadza się - do wersji tylko z ogrzewaniem idzie dodatkowy przewód do panelu ogrzewania T20b/7

                                                dla climatronik i climatik nagrzewnica CAN'owa jest włączana tylko poprzez CAN
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz

                                                • Andys
                                                  Elegance
                                                  • 2007
                                                  • 762

                                                  krzynol, z Twojej wypowiedzi wynika dla mnie jasno, że do Climatc`a nie potrzeba w nagrzewnicy sterowanej CANem, dodatkowych połączeń, czy tak? Aby się włączyła muszą być tylko spełnione warunki, z V aku, temp. cieczy chłodzącej, prędkości obrotowej silnika, obciążenia alternatora?
                                                  Pozdrawiam,
                                                  Andys

                                                  Komentarz

                                                  • Enriquez
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 7685
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    Andys

                                                    Nie do końca. Nagrzewnica może być z CANem i bez. Z tym, że tą bez CANa da się podłaczyć wyłącznie do sterownika silnika diesla, którego nie mamy.
                                                    Więc musi być z CANem, którego podłacza się pod Gatewaya. I zostaje jeden luźny kabelek Nr. 3, którego nie wiadomo gdzie podłączyć. Pewnie skończy się podłączeniem pod zwykły wyłącznik i tyle.[/b]
                                                    Pozdrawiam
                                                    Marcin

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...