Ja swój kawałek osłony obcialem po prostu. 40 pln za kawałek plastiku, którego nie widać to jakaś porażka.
[O2] Dogrzewanie elektryczne
Zwiń
X
-
25 dałem tylko dla tego że taki miałem pod ręką.
Teoretycznie przy założeniu że przez przewód przeciśnie się 10A / mm^2, wystarczyłby przewód 10mm^2
Relacja z golfa jest fajna, ale mało przydatna, polecam tutorial kolegi krzynol. Raz że ten z golfa nie mówi jak rozebrać wszystko w kabinie, dwa - proponują nacięcie mufy z główną wiązką przewodów (polecam obejrzeć tą mufę w O2 i zastanowić się jak to zrobić )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrrudzinTeoretycznie przy założeniu że przez przewód przeciśnie się 10A / mm^2, wystarczyłby przewód 10mm^2->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
ja mam podobną sytuację jak cysterniarz z 16 str. kable są, nie ma w vcds na liście do wyboru, ale jak wchodzę w bloki pomiarowe w VCDS w module HVAC to mam coś takiego jak PTC on - w następnym okienku jak temp płynu ma więcej niż 75st to ptc się przełącza na off ( jak przękręce pokrętno z grzaniem na full to ptc znów on), a jak dam na full zimne to ptc przełącza sie na off. Więc rozumiem że mam jakiś tam rodzaj dogrzewania ? - bo 19 stron wątku a wątpliwości sporo...service by Auto Tar
Komentarz
-
-
bo koleżko przemiły masz pewnie wersję z nowszą nagrzewnicą (F) sterowaną przkeźnikami
jakbyś sobie odkręcił boczek koło gazu i osłonkę nagrzewnicy to będzie inna niż na zdjęciach
i jej po CAN'ie nie zobaczysz
[ Dodano: Czw 03 Lis, 11 22:13 ]
Zamieszczone przez Luk@sz 16 str.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Przyznam, że niemalże codziennie rano używam tego gadżetu i często po południu jak wychodzę z pracy. Niestety pomimo tego, że mam altka 140A i tego, że do pracy mam 12km już 3 krotnie wyskoczył mi błąd w CECM - Load management intervention. Przyznam się bez bicia, że przeważnie kilka minut stałem z włączonymi światłami na postoju, bo się bawiłem VAGiem, czy słuchałem radia. Nie mniej jednak pobór prądu w aucie zbliżył się do tej nieprzyjemnej granicy przy której zaczyna dostawać w dupę akumulator, co mnie martwi i skłania do rozejrzenia się za altkiem o numer większym... :?Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Kto wie jake byly najmocniejsze alternatory montowane w O2. Ja mam u siebie nagrzewnice zamontowana fabrycznie i alternator ma 140 A. Były wieksze ? Sam akumukatr mam zamontowany 74Ah.
Pozdrawiam1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)
Komentarz
-
-
=> Enriquez - większe aku ma sporo do rzeczy, bo alternator i aku działają równolegle, tylko że aku magazynuje a alternator daje prąd w danej chwili. Układ da więcej niż 140A (w przypadku alternatora 140), bo jest jeszcze aku.
Odnośnie samego alternatora - czy ktoś z kolegów ma hak i mógłby sprawdzić jaki ma alternator (np. po VINie)? Gdzieś czytałem (nie wiem czy nie w tym wątku kilka stron wcześniej) że w O2 przed FL wersja z przyczepą miała właśnie 180A.
Jeśli chodzi o dostawanie alternatora w dupe - po prostu szybciej zużyją się szczotki. Jeśli nie mamy za dużo "lewych" odbiorów (takich które nie są uwzględniane w obliczaniu mocy przez komputer - a wątpie żeby ktoś miał coś poza CB) komputer ograniczy prąd pobierany przez grzałę i tyle. Nie ma co panikować.
Komentarz
-
-
Tak się zastanawiam w jaki sposób ustalany jest max prąd ładowania aku. Czy gdzieś, w którymś ze sterowników jest info o zainstalowanym aku? Czy odgórnie jest przyjęte ( zapisane w ECU/CE ), że np. przy ECU benzynowym jest mniejszy aku i mniejszy prąd ładowania a przy ON większy aku/prąd itd? Czy ładuje ile wlezie do uzyskania odpowiedniego poziomu naładowania/napięcia bez względu na ECU? Jak ładuje na max, to przy takich samych altkach w TDI i MPI ( 140 A ) nie powinno być problemu z podmianką aku na większe ( np z 45Ah na 60Ah czy nawet na 74Ah jak w TDI ). Zastanawiam się czy CE mierzy sumaryczny pobór prądu odbiorników czy tylko wartość napięcia w instalacji? W pierwszym przypadku może być tak, że np. dla 1,6 MPI sumaryczny, zapisany w CE, "bezpieczny pobór prądu", po podłączeniu nagrzewnicy zostaje przekroczony i choć w rzeczywistości prądu nie brakuje to CE robi już panikę. Trzeba by zlogować VAG-iem napięcie w instalacji i zobaczyć jak to wygląda ( czy mocno spada, czy trzyma ok. 12-13V.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
po odpaleniu silnika trzyma napięcie, pomimo dużego prądu nagrzewnicy
ale, coś w tym jest, bo w CE można włączyć opcję drugiego akumulatora
czyli sterownik coś tam musi wiedzieć, w Audi A8 trafiłem na 2 aku w bagażniku->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Enriquez, to przy takim napięciu chyba jeszcze nic nie powinno się dziać. Sprawdzałeś jakie ( mm2 ) masz przewody "masy" między silnikiem a karoserią i między karoserią a minusem aku oraz między plusem aku a skrzynką? Może są za cienkie "na dogrzewanie" i jest na nich duży spadek napięcia przy odpalonej nagrzewnicy ( dlatego CE wariuje - spróbuj zmierzyć spadek napięcia na tych przewodach przy pracującej nagrzewnicy i innych normalnych obciążeniach ).
EDIT.
Spojrzałem na schemat i w 1,9 TDI przewody silnik-masa i masa-aku"-" mają 35mm2 a przewód aku"+" do skrzynki ma 16mm2. Odpowiednio w 1,6 MPI przy skrzyni manualnej masz 25mm2 i 10mm2 - może tu trzeba by powalczyć...
A i sprawdź przy okazji czy nakrętka na alternatorze jest dobrze dokręcona ( powinno być 20Nm ) bo była na to jakaś akcja serwisowa ( co prawda w OIIFL nie powinno tego być, ale... ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz