[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Enriquez
    RS
    • 2009
    • 7685
    • Superb III (3V3)

    Ja swój kawałek osłony obcialem po prostu. 40 pln za kawałek plastiku, którego nie widać to jakaś porażka.
    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz

    • mrrudzin
      Rider
      • 2009
      • 403

      tak tez zrobiłem

      trzeba było jeszcze kilka wzmocnień przeciąć żeby kabel przeszedł

      efekt:


      Komentarz

      • Enriquez
        RS
        • 2009
        • 7685
        • Superb III (3V3)

        Oryginalnie oba kable idą do góry.
        Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz

        • mrrudzin
          Rider
          • 2009
          • 403

          tak myślałem, ale ciężko wygiąć zalutowany kabel 25mm^2 (tzn. łatwiej ponacinać wzmocnienia :P )

          Komentarz

          • Psycho Dad
            Rider
            • 2009
            • 629

            Tu jest ładna fotorelacja z golfa link
            Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

            Komentarz

            • marcink_1
              Rider
              • 2010
              • 312

              Zamieszczone przez mrrudzin
              tak myślałem, ale ciężko wygiąć zalutowany kabel 25mm^2 (tzn. łatwiej ponacinać wzmocnienia :P )
              Jeżeli jest tam prąd około 75A, to czy potrzeba ładować aż 25mm2 przewody. Czy nie wystarczą 16mm2?
              Jakie są oryginalnie?

              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                oryginalnie jest 16 mm2
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • mrrudzin
                  Rider
                  • 2009
                  • 403

                  25 dałem tylko dla tego że taki miałem pod ręką.
                  Teoretycznie przy założeniu że przez przewód przeciśnie się 10A / mm^2, wystarczyłby przewód 10mm^2

                  Relacja z golfa jest fajna, ale mało przydatna, polecam tutorial kolegi krzynol. Raz że ten z golfa nie mówi jak rozebrać wszystko w kabinie, dwa - proponują nacięcie mufy z główną wiązką przewodów (polecam obejrzeć tą mufę w O2 i zastanowić się jak to zrobić )

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10996
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    Zamieszczone przez mrrudzin
                    Teoretycznie przy założeniu że przez przewód przeciśnie się 10A / mm^2, wystarczyłby przewód 10mm^2
                    zgadza się, ale 16 jest oryginalnie, a dla spokoju ducha też mam 25mm2
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • Luk@s
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 212

                      ja mam podobną sytuację jak cysterniarz z 16 str. kable są, nie ma w vcds na liście do wyboru, ale jak wchodzę w bloki pomiarowe w VCDS w module HVAC to mam coś takiego jak PTC on - w następnym okienku jak temp płynu ma więcej niż 75st to ptc się przełącza na off ( jak przękręce pokrętno z grzaniem na full to ptc znów on), a jak dam na full zimne to ptc przełącza sie na off. Więc rozumiem że mam jakiś tam rodzaj dogrzewania ? - bo 19 stron wątku a wątpliwości sporo...
                      service by Auto Tar

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 10996
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        bo koleżko przemiły masz pewnie wersję z nowszą nagrzewnicą (F) sterowaną przkeźnikami
                        jakbyś sobie odkręcił boczek koło gazu i osłonkę nagrzewnicy to będzie inna niż na zdjęciach
                        i jej po CAN'ie nie zobaczysz

                        [ Dodano: Czw 03 Lis, 11 22:13 ]
                        Zamieszczone przez Luk@s
                        z 16 str.
                        a stronami się nie posługuj, bo każdy może mieć inaczej preferencje ustawione (jamam np. na 5)
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • Enriquez
                          RS
                          • 2009
                          • 7685
                          • Superb III (3V3)

                          Przyznam, że niemalże codziennie rano używam tego gadżetu i często po południu jak wychodzę z pracy. Niestety pomimo tego, że mam altka 140A i tego, że do pracy mam 12km już 3 krotnie wyskoczył mi błąd w CECM - Load management intervention. Przyznam się bez bicia, że przeważnie kilka minut stałem z włączonymi światłami na postoju, bo się bawiłem VAGiem, czy słuchałem radia. Nie mniej jednak pobór prądu w aucie zbliżył się do tej nieprzyjemnej granicy przy której zaczyna dostawać w dupę akumulator, co mnie martwi i skłania do rozejrzenia się za altkiem o numer większym... :?
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            Enriquez, czyli jednak wykrakałem, że w benzynach może być trochę "za mało" prądu...
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • Enriquez
                              RS
                              • 2009
                              • 7685
                              • Superb III (3V3)

                              no niestety.
                              Pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz

                              • Psycho Dad
                                Rider
                                • 2009
                                • 629

                                Ja myślę że większe aku da radę ... mi włożyli 45Ah ... zmieniam na 55-60 i wkładam grzałę...
                                Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  Psycho Dad,

                                  tu raczej idzie o to, że altek nie jest w stanie na tyle podładować aku na tych 12km, żeby skompensować wszsytkie pobory prądu podczas takiej jazdy (rozruch, grzała, silnik, swiatła itp.). Większy Aku tu nie ma nic do rzeczy. Większy altek owszem.
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • ciuk15
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 406

                                    Kto wie jake byly najmocniejsze alternatory montowane w O2. Ja mam u siebie nagrzewnice zamontowana fabrycznie i alternator ma 140 A. Były wieksze ? Sam akumukatr mam zamontowany 74Ah.

                                    Pozdrawiam
                                    1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                                    2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                                    3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                                    4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                                    Komentarz

                                    • bohen
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1260
                                      • Audi
                                      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                      W OII największe alternatory miały 140 A. Etka nie przewiduje większych. Jedynie w Superbie występuje wersja 180 A.

                                      Komentarz

                                      • mrrudzin
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 403

                                        => Enriquez - większe aku ma sporo do rzeczy, bo alternator i aku działają równolegle, tylko że aku magazynuje a alternator daje prąd w danej chwili. Układ da więcej niż 140A (w przypadku alternatora 140), bo jest jeszcze aku.

                                        Odnośnie samego alternatora - czy ktoś z kolegów ma hak i mógłby sprawdzić jaki ma alternator (np. po VINie)? Gdzieś czytałem (nie wiem czy nie w tym wątku kilka stron wcześniej) że w O2 przed FL wersja z przyczepą miała właśnie 180A.

                                        Jeśli chodzi o dostawanie alternatora w dupe - po prostu szybciej zużyją się szczotki. Jeśli nie mamy za dużo "lewych" odbiorów (takich które nie są uwzględniane w obliczaniu mocy przez komputer - a wątpie żeby ktoś miał coś poza CB) komputer ograniczy prąd pobierany przez grzałę i tyle. Nie ma co panikować.

                                        Komentarz

                                        • Psycho Dad
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 629

                                          Enriquez, A jaki masz aku ?może też 45Ah
                                          Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                          Komentarz

                                          • Enriquez
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7685
                                            • Superb III (3V3)

                                            Psycho Dad,

                                            zgadza się jakiś mały, chyba właśnie 45
                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • kowal 2002
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 5161

                                              Tak się zastanawiam w jaki sposób ustalany jest max prąd ładowania aku. Czy gdzieś, w którymś ze sterowników jest info o zainstalowanym aku? Czy odgórnie jest przyjęte ( zapisane w ECU/CE ), że np. przy ECU benzynowym jest mniejszy aku i mniejszy prąd ładowania a przy ON większy aku/prąd itd? Czy ładuje ile wlezie do uzyskania odpowiedniego poziomu naładowania/napięcia bez względu na ECU? Jak ładuje na max, to przy takich samych altkach w TDI i MPI ( 140 A ) nie powinno być problemu z podmianką aku na większe ( np z 45Ah na 60Ah czy nawet na 74Ah jak w TDI ). Zastanawiam się czy CE mierzy sumaryczny pobór prądu odbiorników czy tylko wartość napięcia w instalacji? W pierwszym przypadku może być tak, że np. dla 1,6 MPI sumaryczny, zapisany w CE, "bezpieczny pobór prądu", po podłączeniu nagrzewnicy zostaje przekroczony i choć w rzeczywistości prądu nie brakuje to CE robi już panikę. Trzeba by zlogować VAG-iem napięcie w instalacji i zobaczyć jak to wygląda ( czy mocno spada, czy trzyma ok. 12-13V.
                                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                              Komentarz

                                              • krzynol
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 10996
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                po odpaleniu silnika trzyma napięcie, pomimo dużego prądu nagrzewnicy
                                                ale, coś w tym jest, bo w CE można włączyć opcję drugiego akumulatora
                                                czyli sterownik coś tam musi wiedzieć, w Audi A8 trafiłem na 2 aku w bagażniku
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz

                                                • Enriquez
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 7685
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  u mie fizycznie napięcie spada do 11,75 V przy wyłączonym silniku i wtedy zaczyna się cyrk
                                                  Pozdrawiam
                                                  Marcin

                                                  Komentarz

                                                  • kowal 2002
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 5161

                                                    Enriquez, to przy takim napięciu chyba jeszcze nic nie powinno się dziać. Sprawdzałeś jakie ( mm2 ) masz przewody "masy" między silnikiem a karoserią i między karoserią a minusem aku oraz między plusem aku a skrzynką? Może są za cienkie "na dogrzewanie" i jest na nich duży spadek napięcia przy odpalonej nagrzewnicy ( dlatego CE wariuje - spróbuj zmierzyć spadek napięcia na tych przewodach przy pracującej nagrzewnicy i innych normalnych obciążeniach ).

                                                    EDIT.

                                                    Spojrzałem na schemat i w 1,9 TDI przewody silnik-masa i masa-aku"-" mają 35mm2 a przewód aku"+" do skrzynki ma 16mm2. Odpowiednio w 1,6 MPI przy skrzyni manualnej masz 25mm2 i 10mm2 - może tu trzeba by powalczyć...

                                                    A i sprawdź przy okazji czy nakrętka na alternatorze jest dobrze dokręcona ( powinno być 20Nm ) bo była na to jakaś akcja serwisowa ( co prawda w OIIFL nie powinno tego być, ale... ).
                                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...