Chodzi żeby tutaj pomiędzy sterowaniem (panelem) a tymi przekaźnikami odciąć sygnał rozkazu ich uruchamiania
Jeśli masz nagrzewnicę sterowaną po CAN - trzeba podpiąć masę przez pstryczek na pin nr 3.
Jeśli masz przekaźniki - trzeba wpiąć się przełącznikiem dwubiegunowym pod sterowanie obu cewek (każdy zestaw styków pod osobny przekaźnik) albo połączyć masy przekaźników przez diody prostownicze i dać zwykły przełącznik odcinający masy obu przekaźników.
Czytając ten watek postanowiłem sprawdzić u siebie jak to wygląda vcds'em, mam grzałkę podłączone na can'ie (ster 7d aux). Na zupełnie zimnym silniku włącza się gdy pokrętło od regulacji temp mam na maks i włączony jakikolwiek bieg dmuchawy, jak jest wyłączona dmuchawa to grzejniczek nie działa (wyłącza się). Co ciekawe najpierw muszę przekręcić na temp maks na zimne a potem znów na maks cieple żeby załączyć to ustrojstwo. Działa w każdej pozycji nadmuchu. Grzałka grzeje tak długo póki temp (g92) nie przekroczy 75stopni potem się automatycznie wyłącza. Co ciekawe na postoju gdy dmuchawę mam na 1 biegu to grzejnik daje około 500w swojej mocy i około 40A, natomiast dając dmuchawę na wyższe biegi wzrasta analogicznie pobór W i A, czyli dmuchawa na maksa to mój grzejnik generuje około 900W. Octavia II bkc 2006 dla ścisłości.
Na wlepie w bagazniku lub książce serwisowej powinieneś mieć kod 7E6: electric auxiliary air heater
Zasmuciłem się bo mam przycisk podgrzewania przedniej szyby, ale kodu 7E6 w bagażniku brak. Nie rozumiem tylko po co wtedy jest ten dodatkowy nawiew na szybę, skoro i tak nie rozmrozi to w miarę sprawnie przedniej szyby. Czy dołożenie części 1K0 963 235 E rozwiąże sprawę, czy trzeba jeszcze coś zrobić?
Jeszcze raz . Jutro dokładnie po testuje w drodze do pracy, ale u mnie ciepłe leci po 2-3 km, jak się silnik trochę nagrzeje...
[ Dodano: Nie 29 Sty, 12 23:58 ]
Jak mam climatronic, to nagrzewnica włącza się automatycznie czy trzeba ją wzbudzić pokrętłem na "Hi" lub przyciskiem nawiewu na przednią szybę?
Czyli u mnie raczej jej nie mam, jak przejechałem ok 8 km, miałem 90C i włączyłem climatronic na 16C, to temperatura na blacie spadała w oczach, pewnie jakby była nagrzewnica to by to się nie stało.
Czyli u mnie raczej jej nie mam, jak przejechałem ok 8 km, miałem 90C i włączyłem climatronic na 16C, to temperatura na blacie spadała w oczach, pewnie jakby była nagrzewnica to by to się nie stało.
dział tylko do 75sC temp wody, potem jest automatycznie wyłączana.
Ok, czyli w tej sytuacji nie miało prawa zadziałać. Ale odpalam auto, włączam climatronic na 16C i po ok 1 min powinno lecieć wyraźnie ciepłe powietrze i nie powinienem czuć różnicy w czasie w którym auto się rozgrzewa czy mam włączony climatronic czy nie (włączony dłużej, wyłączony krócej)?
po 1-2 min. leci wyraźniej ciepłe powietrze
a auto się szybciej rozgrzewa, bo nagrzewnica elektryczna jest obok wodnej
i jak by nie było troszkę nagrzewa obieg płynu chłodniczego
To raczej nie mam tego ustrojstwa, bo jak włączam climatronica zaraz po odpaleniu to dłużej się nagrzewa i w budzie nie jest za szybko ciepło, dlatego odpuszczam zimą w dojazdach do pracy włączanie climatronica, chyba że przednie szyby parują. Zacząłem używać grzanych stołków.
Sens dokładać tą nagrzewnice przy 15 dojazdach do pracy? Wiele zyskam (rozgrzewanie auta i wnętrza budy), stracę (aku, paliwo )?
Sens dokładać tą nagrzewnice przy 15 dojazdach do pracy? Wiele zyskam (rozgrzewanie auta i wnętrza budy), stracę (aku, paliwo )?
mam porównanie co do nagrzewania wnętrza między O2 a Leonem (benzyna) i w O2 wraz z wspomnianą nagrzewnicą o wiele szybciej się nagrzewa niż benzyna żony.
po 1-2 min. leci wyraźniej ciepłe powietrze
a auto się szybciej rozgrzewa, bo nagrzewnica elektryczna jest obok wodnej
i jak by nie było troszkę nagrzewa obieg płynu chłodniczego
Chyba raczej nie. Po co grzać nagrzewnicę tylko po to by od razu część ciepła zabrała duży obieg chłodzący? Na OBRAZKU widać że najpierw jest nagrzewnica z obwodu chłodniczego, a później nagrzewnica elektryczna i układ do dystrybucji powietrza.
Prawdą za to jest że auto z nagrzewnicą szybciej się nagrzeje podczas jazdy bo raz że nagrzewnica zrobiła już troche pracy za silnik, więc ten nie musi już oddać takiej ilości ciepła do kabiny, dwa - silnik podczas jej pracy był jeszcze dodakowo obciążony sporą mocą, więc nagrzał się szybciej.
Jeśli chcecie szybko nagrzać w aucie, najlepiej włączyć obieg zamknięty i podciągnąć obroty do jakichś 1500.
Komentarz