i co miał ktoś już wymieniane amory na te nowe? moja sprawa reklamacji w toku..
Wczoraj dzwoniłem do ASO Gall-ICM Wrocław i m.in. pytałem o dudnienie zawieszenia w O3, oczywiście ASO nic nie słyszało, nikt się nie skarżył i wogóle jest super extra wypas. Jak wspomniałem o zmianach produkcyjnych to pan lakonicznie odparł że w razie czego będę wezwany na akcje serwisową. Nic tylko :ups
Ja dzisiaj umówiłem przegląd na piątek i też pan ze zdziwieniem słuchał o czym ja mówię (co to jest dudnienie w O3?) więc prawdopodobnie będzie z tego wielka
ja reklamowałem w http://www.skoda-auto.pl/dealers/margo-auto-salon
tam właśnie miałem wymieniane amortyzatory ale z pół roku temu. Teraz znowu reklamuje ale coś czuje że może być ciężko kolejny raz ta sama reklamacja..
dla zainteresowanych
akcja TPI 2038577/1 wymiana tylnych amortyzatorów
zgłaszając inną usterkę system od razu pokazał tą akcję
jestem już po wymianie i faktycznie jest poprawa i nie ma tego dudnienia
O3 1,4 tsi z czerwca 2013 50 kkm
jago7270 dzięki za info, zapisałem sobie numer akcji na kartkę i jadę z tym w piątek na przegląd, miałbym tylko jeszcze jedną prośbę , a mianowicie jesteś w stanie odczytać numer tych nowych amortyzatorów?
ja miałem wymieniane około pół roku temu nr amortyzatorów: 5Q0 513 049EA
i dalej to samo..
Przed chwilą gadałem z serwisem w którym znowu to samo reklamowałem i niestety nie da rady drugi raz wymieniać amortyzatorów ponieważ skoda uważa że mam wymienione na prawidłowe
[ Dodano: Sro 05 Lis, 14 10:40 ]
Panowie to jest przez akustyke w środku jestem przekonany. Czemu jak otworzymy bagażnik to dudnienie na nierównościach znika? amortyzatory mogłyby to troche zmniejszyć ale nie całkowicie wyeliminować
Silnik/wersja: 1,2 TSI hatchback/Ambition
Data produkcji: 2013
Numer amortyzatora PRZED wymianą: 5Q0 512 013FQ
Numer amortyzatora PO wymianie: 5Q0 513 049EA
ja miałem wymieniane około pół roku temu nr amortyzatorów: 5Q0 513 049EA
i dalej to samo..
Wydaje mi się, że data produkcji też ma znaczenie.
Zamienniki akcji TPI 20385771 są nastepujące:
- tam gdzie były 5Q0 512 013FQ, to zamiennik jest 5Q0 513 049EA
- 5Q0 513 049EM to zamiennik do RS
i jest też zamiennik trzeci, do aut na trudne nawierzchnie (należy dopytać serwis)
Zamieszczone przez lukrys
Panowie to jest przez akustyke w środku jestem przekonany.
Masz rację, też to potwierdzam. Problem w tym, że jedynym środkiem zaradczym obecnie jest wymiana amortyzatorów, które zmniejszają ilość drgań przenoszonych na kabinę.
Dzięki czemu mamy mniejsze drgania blach i tym samym dudnienie wewnątrz jest mniejsze...
...póki co, testujemy nowe amortyzatory...
... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
Ja już nie wiem co o tym myśleć ale auto jest na przeglądzie, a po jeździe z serwisantem który słyszał dudnienie i wie o co chodzi mówi że tak ma być i to bez względu na silnik czy to 1.4 czy 1.8. A co do akcji serwisowej pan sprawdził i nic przy moim aucie nie wyszło także nie wiem o co chodzi, bo ja mam ten stary numer amortyzatora. Także jak to mówią wielka i kamieni kupa.
A co do akcji serwisowej pan sprawdził i nic przy moim aucie nie wyszło
Nie wyszło ponieważ Technical Product Information (TPI) to jeszcze nie jest akcja serwisowa, a jedynie samo udokumentowanie w jaki sposób została naprawiona jakaś wada/problem itp. w aucie koncernu VAG.
Inna sprawa że pod tym numerem są podane numery VIN pojazdów, ale w jakiej licznbie i na jakiej zasadzie tego nie wiem.
A co do akcji serwisowej pan sprawdził i nic przy moim aucie nie wyszło
Nie wyszło ponieważ Technical Product Information (TPI) to jeszcze nie jest akcja serwisowa, a jedynie samo udokumentowanie w jaki sposób została naprawiona jakaś wada/problem itp. w aucie koncernu VAG.
Inna sprawa że pod tym numerem są podane numery VIN pojazdów, ale w jakiej licznbie i na jakiej zasadzie tego nie wiem.
To co teraz zrobić spisać ten numer TPI i jechać jeszcze raz ze sprawą do serwisu czy pisać do SAP reklamację. Dowiedziałem się też że ja jestem pierwszy który coś takiego zgłasza :shock: .
mcandy a ty wymieniłeś amorki czy czekasz na decyzję SAP.
W innych krajach klienci Skody są chyba bardziej doceniani niż u nas, bo widać z tego że tam nie ma problemów z wymianą tych amortyzatorów, a u nas nie wiem czy serwis wie o co chodzi czy udają głupa i wciskają że tak ma być. Jeden jedzie w Polsce do serwisu na północy i wymieniają mu amory na gwarancji bez problemu, drugi jedzie na południu i mówią mu że tak ma dudnić, pomimo tego że mają takie same numery tych nieszczęsnych amortyzatorów. No nic jak na razie pozostaje mi tylko jeździć autem zatankowanym na full.
Panowie/Panie wszystko wiem.
Byłem w ASO i na piątek mam umówioną wymianę amortyzatorów dzięki TPI 2038577/1
A teraz najważniejsze - amortyzatory są dobierane pod numer podwozia (możecie sobie sprawdzić na naklejce w książce serwisowej jakie podwozie macie, u mnie jest to ostatnia pozycja 2UA) i tak:
- podwozie 2UA - 5Q0 513 049 EA
- podwozie 2UC - 5Q0 513 049 EM
- podwozie 2UF - 5Q0 513 049 FJ
Czym jest podwozie? To rama zawieszenia, czy sama karoseria... czyzby w samej karoserii na przestrzeni produkcji wprowadzali zmiany? Grubsze blachy, przetloczenia likwidujace wibracje itd?
Panowie/Panie wszystko wiem.
Byłem w ASO i na piątek mam umówioną wymianę amortyzatorów dzięki TPI 2038577/1
A teraz najważniejsze - amortyzatory są dobierane pod numer podwozia (możecie sobie sprawdzić na naklejce w książce serwisowej jakie podwozie macie, u mnie jest to ostatnia pozycja 2UA) i tak:
- podwozie 2UA - 5Q0 513 049 EA
- podwozie 2UC - 5Q0 513 049 EM
- podwozie 2UF - 5Q0 513 049 FJ
Jak mam to rozumiec..., w mojej książce jest nr 2UC, czyli na aucie są 5Q0 513 049 EM, czy to są zalecane amort. pod ten nr podwozia?
Panowie/Panie wszystko wiem.
Byłem w ASO i na piątek mam umówioną wymianę amortyzatorów dzięki TPI 2038577/1
A teraz najważniejsze - amortyzatory są dobierane pod numer podwozia (możecie sobie sprawdzić na naklejce w książce serwisowej jakie podwozie macie, u mnie jest to ostatnia pozycja 2UA) i tak:
- podwozie 2UA - 5Q0 513 049 EA
- podwozie 2UC - 5Q0 513 049 EM
- podwozie 2UF - 5Q0 513 049 FJ
Jak mam to rozumiec..., w mojej książce jest nr 2UC, czyli na aucie są 5Q0 513 049 EM, czy to są zalecane amort. pod ten nr podwozia?
Dokładnie, wygląda na to że są tylko 3 wersje, do cywilnych 1.2/1.4 jest EA, do RS jest EM, i ostatnia FJ ale się tylko domyślam że jest do Scouta lub 4x4 (musi sie wypowiedzieć ktoś z 2UF)
No cóż, nic mi nie stuka.
W serwisie byłem przy wymianie uszczelek i nie mam akcji serwisowych itp.
pytanie gdzie mam sprawdzić te kody podwozie 2UF - 5Q0 513 049 FJ?
Komentarz