Poziom płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    mac_aaron, Hahaha, a w ASO powiedza Ci to co ja pisze wczesniej. Dolac i obserwowac, a nie szukac problemow na sile.
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • ruwado
      RS
      • 2009
      • 14885
      • Octavia IV (NX3)

      Zamieszczone przez krzyzakp
      podejrzewam ze podobnie jak w O2 - czyli jak zbiornik jest prawie pusty, to wtedy wywala komunikat
      też tak mi się wydaje - u mnie ja spadło do 1/4 poziomu to komunikatu jeszcze nie było. Zresztą potwierdeza to
      Zamieszczone przez namo
      Teraz decha wywaliła komunikat termometru żeby sprawdził poziom płynu, było trochę na dnie, nie widać było z zewnątrz różowego płynu, jakby zbiornik był pusty.
      Zamieszczone przez mac_aaron
      Maicroft, specjalnie for U cytat z instrukcji :diabelski_usmiech

      "Ubytki płynu chłodzącego
      Przyczyną ubytków płynu chłodzącego są najczęściej nieszczelności. Nie należy
      się ograniczać wyłącznie do dolania płynu chłodzącego. Zlecić sprawdzenie układu
      chłodzenia w specjalistycznej stacji obsługi ©KODA."
      dokłądnie tak, ale ja bym teraz po dolaniu obserwował nawet codziennie - bo jak to był faktycznie jednostkowy przypadek, to po co ASO ma grzebać. Jeszcze coś innego spierniczą. jak znowu spadnie, to znaczy, że faktycznie trzeba odstawić do serwisu.
      Zamieszczone przez namo
      ostatnio jak patrzyłem na jesieni 2014 kiedy wymieniałem pozycyjne na ledy było trochę ponad kreskę "min".
      tak, tylko ważne ile było od odbioru z salony - ile faktycznie!!! ubyło od początku
      pozdrawiam - Darek

      Komentarz

      • mac_aaron
        Elegance
        • 2012
        • 984
        • Octavia III (5E3)
        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

        Zamieszczone przez Maicroft
        mac_aaron, Hahaha, a w ASO powiedza Ci to co ja pisze wczesniej. Dolac i obserwowac, a nie szukac problemow na sile.
        Przecież napisałem wyżej, że byłem wczoraj w ASO i znaleźli wyciek... Po to mamy gwarancję na nowe samochody, żeby szukali. Po gwarancji można sobie dolewać litrami, ale w jej trakcie jest to niedopuszczalne. Tym bardziej, że wystarczą oględziny z latarką i nic nie trzeba rozbierać na początkowym stadium diagnozy.

        Zamieszczone przez pebe
        Ja właśnie odebrałem swoją RS-kę z serwisu, bo już dolałem ok. 1 l płynu chłodniczego i dalej poziom spadał. Spodziewałem się, że może to być pompa wody i tak też było = 4 dni w serwisie
        Zamieszczone przez CHRIS3355
        u mnie to samo pompa do wymiany. przebieg 6500.
        Zamieszczone przez Sebastian75
        Wymiana regulatora płynu chłodzącego - auto odstawione o 900 - gotowe o 1600 po umyciu do odbioru.
        Zamieszczone przez Łabik
        Wczoraj byłem w serwisie okazało się że trzeba wymienić jakiś trójnik w układzie chłodzenia bo na spawie jest mały wyciek. Część zamówili będzie za około tydzień lub dwa.
        Zamieszczone przez ojciec_
        Zalecenie producenta mówi o sprawdzeniu regulatora (serwisant powiedział mi ze jest to kilka części zamkniętych w jednej obudowie np. pompa wody, termostat).
        u mnie właśnie ten cały element jest do wymiany, termin wymiany za tydzień w sobotę.

        jestem po wymianie regulatora, serwisant pokazał mi zdjęcia wymontowanej części, gołym okiem widać tam różowy zaschnięty płyn.
        Cała operacja trwała niecałe 5 godzin auto odstawiłem o 8 a odebrałem jakieś 10 po 13.
        Zamieszczone przez Basik_
        No i byłem wreszcie w serwisie i do wymiany ten moduł czujników co u Ciebie Sebastian. Czekam na części i w przyszłym tygodniu będą wymieniać.
        Zamieszczone przez tadfi
        Coś jest nie tak z pompą wody. W piątek (przed samym wyjazdem do Chorwacji) wymienili mi już drugi raz pompę (razem z pierwszego montażu, to już trzecia). Przebieg dopiero niewiele ponad 30 tys. km. Ta ma już inną końcówkę literową w numerze, więc być może coś poprawili. Jeśli komuś ubywa płynu, to proponuję to zgłaszać, dopóki jest gwarancja. Pompa kosztuje z tego co pamiętam 1200 albo 1400 zł a wymiana z odpowietrzaniem, to ponad pół dnia.
        Maicroft daj spokój, ewidentnie coś jest skopane i lepiej jechać od razu niż potem płakać.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          mac_aaron, Ale powtarzam, kto powiedzial ze to wyciek, a nie normalne zjawisko, gdzie plyn odparowuje z czasem, zwlaszcza ze rok temu bylo lekko ponad MIN.

          W ASO najpierw doleja i kaza przyjechac za kilka dni, gdyby ubylo i tyle. Na tym skonczy sie diagnostyka. Jak ktos ma czas to jezdzi, inni doleja i przyjada jak bedzie problem.
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • To nie klęczeć co rano przed autem wypatrując wycieku?

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              namo, Dolales na zimnym silniku do max ??

              Pojezdzij dwa-trzy dni i zobacz ile jest znow rano na tym samym miejscu parkingowym. Jak ubylo to mozna zaczac myslec o odwiedzeniu serwisu. Przeciez gdyby byl wyciek, to znow bys mial lampke na szafie.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • maro rs
                Elegance
                • 2014
                • 948

                focus - 4 lata, zero ubytków.

                bravo - 2 lata, zero ubytków, wymiana, kolejne 2 lata, zero ubytków.

                octavia - niedużo, ale ubywa, podobno nie ma wycieków, jednak ubywa. dziwne. na razie nic z tym nie robię, bo gwara jeszcze długa, ale będę obserwował.
                "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3773
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Panowie :!:
                  Po co kupowaliście tak nowoczesne i skomplikowane auta :!:
                  Stuka, puka, szumi, rzęzi, wycieka... itd :shock: :shock: :shock:

                  :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech

                  Nie lepiej było jeździć O1, O2, które już były tak mocno rozpoznane, dopracowane i usprawnione przez forumowych MacGyverów

                  Nic tylko kląąąąąć... :klnie: :klnie: :klnie:

                  A VAG-Skoda ma to w I wciska kit szczęśliwym posiadaczom Octavii...
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Maicroft
                    Dolales na zimnym silniku do max ??
                    tak, na zimnym dolałem tyle, że było równo z tą kreską wyżej. Co, wystrzeli korek jak się ją pogoni?

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      maro rs, Pytanie jest takie, czy na przegladach na ktore jezdziles raczej dosc czesto ASO nie dolewalo plynu i nigdy nie zaobserwowales ze jest go mniej
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • yunior81
                        RS
                        • 2010
                        • 1657
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        Maicroft, z tym watkiem to jest jakis zart ? Pytam serio. Bo mam wrazenie, ze posiadacze nowych samochodow nie zdaja sobie sprawy, ze w poczatkowej ( tj. od nowosci auta ) eksploatacji dochodzi do "pelnego" odpowietrzenia ukladu chlodzacego i stąd moze wynikac ten ubytek na poczatku przygody z nowym samochodem ( choc reguly nie ma, ze kazdy nowy samochod tak ma ) czy ci co maja rzeczywiscie problem ( tj. dolewaja co kilkanascie dni ) pisza tu, ze im ubywa i nie jada z tym do ASO ?

                        Komentarz

                        • maro rs
                          Elegance
                          • 2014
                          • 948

                          Maicroft, we fiacie raczej nie dolewali, bo by mi mechanior powiedział, a ford już starszawy, więc aso nie odwiedzał

                          U mnie w skodzie te ubytki - po początkowym okresie odpowietrzenia - są niewielkie i zgrały się w czasie z upałami tu i w Chorwacji, więc po zalaniu idealnie do kreski obserwuję dalej. Niemniej wolałbym, żeby ich nie było.
                          "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                          Komentarz

                          • krzyzakp
                            L&K
                            • 2013
                            • 1016
                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                            yunior81, czy 30kkm to nadal poczatek eksploatacji? Na przegladzie cos tam dolali, teraz widze ze znowu troche spadło płynu chlodniczego po jakies 3,5-4kkm -fakt ze jest w polowie nad min, wzgledem tego co bylo, ale troche zastanawia ze tyle gubi.. W O2 przez 90kkm plyn nie drgnal w ogole - miedzy wymiana rozrzadu nie bylo potrzeby odkrecac korka nawet..

                            Moja O3 RS

                            Komentarz

                            • maro rs
                              Elegance
                              • 2014
                              • 948

                              No właśnie w tym rzecz co pisze krzyzakp, ubywa za mało, żeby było jasne, że trzeba od razu jechać do serwisu, a jednocześnie niepokoi/irytuje, że w ogóle ubywa.
                              "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                              Komentarz

                              • tadfi
                                Rider
                                • 2008
                                • 501
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                Lepiej jedźcie, przeczytajcie mój post na poprzedniej stronie.
                                TadFi
                                Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                Komentarz

                                • krzyzakp
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1016
                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                  tadfi, a czy taka sama pompa jest w TSI i TDI? Bo nie jestem tego pewien.. Jak tak, to przy nastepnej okazji (czyli pewnie na poczatku roku) zgłosze to i zobaczymy co powiedza,.. Bo pare innych pierdol na lisckie mam i tak..

                                  Moja O3 RS

                                  Komentarz

                                  • dj1978
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 181
                                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                    U mnie dzisiaj pierwsza dolewka 0,3 L... po 79 tys km.

                                    Komentarz

                                    • tadfi
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 501
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                      Zamieszczone przez krzyzakp
                                      tadfi, a czy taka sama pompa jest w TSI i TDI? Bo nie jestem tego pewien.. Jak tak, to przy nastepnej okazji (czyli pewnie na poczatku roku) zgłosze to i zobaczymy co powiedza,.. Bo pare innych pierdol na lisckie mam i tak..
                                      Nie wiem, ale myślę, że raczej inna.
                                      TadFi
                                      Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                      Komentarz

                                      • mati25
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 32

                                        10 tyś km - wymiana termostatu, pompy cieczy.
                                        Obecnie 25 tyś - ubywa płynu , dolałem butelkę, znów jest mini.
                                        Żadnych wycieków, sprawdziłem dokładnie. Może problem jest z głowicą ? Serwisy wymieniają pompy zamiast silnika ?
                                        mati

                                        Komentarz

                                        • tadfi
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 501
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                          Może coś w tym być. Ja nie zauważyłem żadnego pocenia się w okolicach pompy a już mam trzecią w samochodzie. Skończy się gwarancja i powiedzą, że to problem z silnikiem...
                                          TadFi
                                          Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                          Komentarz

                                          • ruwado
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 14885
                                            • Octavia IV (NX3)

                                            tadfi, ale jak na gwarancji regularnie wymieniali pompy i to samo, to przed końcem gwarancji dbaj o to by mieć na piśmie złożoną reklamację, że dalej mimo kolejnej wymiany pompy jest to samo i domagasz się definitywnego znalezienia problemu. Wtedy po gwarancji możesz ich ciągać dalej - oczywiście sąd i prawnik. Ale masz drogę otwartą, że na gwarancji nie naprawili skutecznie.
                                            pozdrawiam - Darek

                                            Komentarz

                                            • tadfi
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 501
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                              Właśnie odebrałem auto z ASO z tego powodu, co zwykle. Mam już czwartą pompę wody w aucie... Poprzednia wytrzymała niecałe dwa miesiące, ca 6 tys. km.
                                              TadFi
                                              Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                              Komentarz

                                              • ruwado
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 14885
                                                • Octavia IV (NX3)

                                                tadfi, czy to ogólnie pompy lecą, czy 1,8 mają pecha? jak po gwarancji tak będzie to kupa. :?
                                                pozdrawiam - Darek

                                                Komentarz

                                                • adamwo
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 359

                                                  ruwado], chyba ogólnie bo w 2.0 tsi tez wymieniałem i parę osób robiło to samo
                                                  RS Stage 2 335/450

                                                  Komentarz

                                                  • tadfi
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 501
                                                    • Octavia III combi (5E5)
                                                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                    Ogólnie jest większy problem z uszczelnieniem na O-Ringach. Tam to cieknie, powierzchnie współpracujące z O-Ringiem mają nierówną powierzchnię. Pytałem się co po gwarancji (kończy mi się w grudniu). Powiedzieli mi, że problemu nie będzie, na pewno za to nie zapłacę, wina jest ewidentnie po stronie części.
                                                    TadFi
                                                    Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...