Ja bym pomyślał np nad ujednoliceniem osprzętu: manetki , przerzutki jednej grupy 》》 deore, dołożeniem koszyka na bidon, ewentualnie błotników, wymianą pedałów .
dla mnie widelec, korba , koła nadaje się w 101% do tuningu :P
Właśnie czemu?? Nie kręcą się, widelec się zgina?? Za dużo ważą??
Widelec wymienia najczęściej ze względu na:
- sztywność
- wagę
- blokadę skoku
- możliwość bardzo precyzyjnego ustawienia.
- osobiste preferencje co do sposobu pracy amortyzatora.
itd.
Korby zaś, z powodu:
- sztywności
- wagi
- sposobu mocowania(isis, kwadrat, inne)
- materiałów zębatek, choć te można dokupić osobno w różnych cudów.
- rodzaju i skuteczności uszczelnienia łożysk
- specjalna długość ramion korby.
Wszystko to nie ma absolutnie znaczenia podczas rodzinnych wypadów do lasu ;-) No może oprócz amorka który wygładza telewizory.
ERGO, nie wiem jak kolega jeździ..ale jeśli są to turystyczne niedzielne wypadku do lasu to nie ma sensu nic tu tykać.
pzdr
Luca
powód jest jeden
przyjemniej się jeździ nawet patrząc na niedzielne przejażdżki do lasu które z reguły mają być właśńie przyjemne
a powodów dla przyjemniej jazdy jest kilka
masa
sztywność
amortyzacja, tu mamy największe pole do popisu
płynność i precyzja działania :lol:
a możliwości uginania widelca jest tyle ile wyprodukowano modeli :diabelski_usmiech
Na rowerze nie jeżdżę bardzo często ze względu na pracę, ale syn męczy że chce na rower i muszę coś kupić żeby za nim nadążać. Pixon, jeśli możesz coś doradzić. Jada głownie po mieście ulice ścieżki rzadko teren. Powinien być wygodny lekki i nie rzucać się w oczy złodziejowi. Ten który mi ukradli to scott i był wygodny. Najlepiej zakup stacjonarny.
Ustaw filtr na OLX cena do i miejscowość w której mieszkasz + XX km. odsiej to co Ci się podoba i tyle. Można trafić fajne klasyki mtb za ok. 700 zł. Na których będzie wygodnie i nie powinno się tak rzucać w oczy. Ze swojej strony polecam kupić rower i go później przygotować pod takie jazdy po mieście, żeby zniechęcić złodzieja.
Zamieszczone przez micrusec
Zamieszczone przez Pixon
Określ:
- budżet - 1000,- zł chociaż to i dla mnie dużo ale max. 1500,- zł
- minimalne wymagania co powinien mieć rower? - przerzutki, prosty serwis, chlapacze zwykłe, przekładam szybkość jazdy/ pokonywania trasy na rzecz komfortu, ma być komfortowo
- teren po którym chcesz jeździć? - ścieżki rowerowe (bruk, libet) asfalt,
- częstotliwość - prawie codzienne (nie wiem na ile mi starczy sił, kiedyś naprawdę dużo jeździłem ale "świat się zmienił", czasami dojazd do pracy 20 km/ strona, czasami się przejechać, trzeba trochę "zrzucić"
- specjalne zamiłowania co do marki, dostępność danej marki w Twojej okolicy. - brak, pojęcia nawet nie mam jakie są marki, mam stary rower zakupiony w czasach liceum, żyłby gdyby na gubił po każdej trasie jakieś śrubek etc.
- zakup przez internet/stacjonarnie z możliwością przymiarki - przymiarka była w sklepie do roweru trekkingowego, jazda próbna, pozytywnie, pozycja inna niż ta co miałem do tej pory
Chcesz to możesz napisać na pw, pomogę coś dobrać.
Stacjonarnie:
Author, Romet, Accent, Kross.
Ostatni będzie najdroższy. Do poziomu tego z allegro będziesz musiał stacjonarnie dołożyć ok. 400 zł.
Zamieszczone przez Enriquez
co myślicie o tym:
dostałem dziś w prezencie
jeździ fajnie, ale się zastanawiam nad "tuningiem"
Wymiana napędu w tej klasie roweru jest bez sensu, jak to niektórzy zasugerowali. Taniej byłoby kupić od razu rower z docelową grupą niż sprzedaż teraz tego co jest i zamiana na coś więcej. Według mnie jeździj na tym co masz w tym momencie, jak się zużyje to będziesz stopniowo wkładał lepsze.
Jedyną rzeczą jaką bym tutaj wymienił to amortyzator na coś ze sprężyną powietrzną, tutaj wydatek minimum 1000 zł oraz opony, na coś lekkiego zwijanego dostosowanego do obszaru po którym jeździsz.
Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Podpowie ktoś czy warto i warty tej ceny jest ten rower http://katalog.bikeworld.pl/2015/web...r_27_5_sport/3??
Na miejscu jest za 1500zł , a może coś innego do tej ceny. Fajnie by było jak by coś tańszego się udało kupić, a w miarę dobry.
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
----------------------------------------------------
Do rekreacyjnej jazdy po raczej płaskim- bardzo dobry rower na lata.
Do jazdy w amatorskich maratonach MTB - już się nie nada, chyba że bardzo amatorskie te maratony i dystanse powiedzmy do 20km.
W tych pieniądzach to chociaż przedni hamulec mógłby być 180mm, zwłaszcza że to nie 650/27,5 tylko 29" a tam już trzeba mieć czym zahamować..
Kaseta też bardziej do jazdy po płaskim niż na długie podjazdy.
Potrzebuję coś do jazdy po lesie ok 70% + płaski, ale amatorsko bez żadnych zawodów. Wiadomo jakieś zjazdy,podjazdy itp więc też nie chce kupić badziewia
Co do hamulca to grunt że jest z tyłu 180mm :P
a faktycznie 2x 160mm, ale do "rekreacji" wystarczą A te rowery Cube?
technicznie oba sa niemal identyczne, roznia sie chyba tylko przerzutkami.
Tak samo jak kellys - do amatorskiej jazdy nie potrzeba im tunningu, wystarcza na lata.
Zacznij od tego, że odwiedź jakiś duży sklep - najlepiej np. go sport - tam znajdziesz kilka marek m.in. kellys, merida, kross i wybierz ten rower na którym po prostu Ci się najlepiej będzie siedzieć, jeździć.
Dostosuj tylko siodełko pood siebie i uważaj na "stary trick sprzedawców", że rowery które chcą, żeby im najlepiej schodziły mają dobrze wypompowane koła żeby opory toczenia były jak najmniejsze a te na których sprzedży im nie zależy mają za mało powietrza w kołach i sprawiają wrażenie ciężkich w jeździe.
a faktycznie 2x 160mm, ale do "rekreacji" wystarczą
na mniejszej tarczy musisz mocniej cisnąc i tracisz wyczucie kiedy hamujesz na granicy poślizgu koła. Dużo lepiej "zarządza" się siłą hamowania na lepszych gratach (większa tarcza, lepsze klocki). Zęby nie grzyby, po deszczu nie wyrosną
Cube jako marka, jest powiedzmy OK, chociaz to mistrzowie wieszania jednej drogiej przerzutki na niepasujacej do niej reszcie, ale to uwaga do połowy jak nie więcej producentów obecnie. Co do tych 29" - krótkie ramy, z wysoka główką - co kto lubi, dla mnie męczarnia na własne życzenie i za własne pieniądze.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
kazik4x4, nie mam możliwości podjechania do sklepu typu gosport itp bo mieszkam w Niemczech i tam jest kiszka z takimi sklepami. Ogólnie tutaj jest Cube,Fuji,Canondayle,Corratec..
A jeszcze takie ogólne zapytanie czy ma sens dopłacanie do Deore czy Alivio się też zadowolę?
Aha no i zależy mi na blokadzie amortyzatora i chyba chciałbym żeby było to z kierownicy
"Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."
"Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)
zwolin, część ludzi właśnie nie wie jeszcze co lubi i warto im podać trochę podstawowych informacji opisując/recenzując rower. Np. jaki wpływ może mieć jego geometria na podjeżdżanie/zjeżdżanie itp.
Taki sobie przytuliłem w trochę innym kolorze. Jeżdżę po mieście i sobie chwalę. Tylko muszę się przyzwyczaić do hamulców bo po poprzednim rowerze to mało przez kierownicę nie fiknąłem.
Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.
bws34, blokadę możesz sobie odpuścić jak się nie ścigasz. Blokadę warto mieć jak już masz solidnego powera w nogach, żeby jak przyspieszasz/finiszuesz na asfalcie nie bujało Ci rowerem, a na podjazdach, żeby energia kinetyczna ciała nie szła w amortyzator ale w korby.
No i przede wszystkim pedały i buty SPD. Obecnie nie wyobrażam sobie nawet turystycznej jazdy bez SPD.
Trochę z innej beczki... Zastanawiam się nad kamerką sportową na rower i nie tylko. Myślę że czasami by się przydało takie coś. Macie jakieś kamery przy rowerach/kaskach? Jeśli tak to co braliście pod uwagę wybierając kamerkę?
no ja mam kamerkę, gopro hero 2, sprawdź sobie na tube cheest mount, ja tak ją mocuję, a co konkretnie chciałbyś wiedzieć na temat kamerki? Weź przede wszystkim pod uwagę wagę - hero 2 jest bardzo lekka.
Komentarz