zmiana roweru

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kazik4x4
    RS
    • 2008
    • 2728

    Zamieszczone przez piramida
    Przy napędzie 1x11 problem jest z doborem wielkości blatu, za duży blat spowoduje problem z podjazdem, za mały z kolei to problem na płaskim, przy kole 27.5 trzeba mieć odpowiednią łydę co by wyjechać na coś stromego chyba że ma sie w dupie podjazdy i większość sie wyprowadza :szeroki_usmiech

    Przy 2x11 może być zajebiście z tym że część biegów i tak sie pokrywa ale za to można mieć dużą koronkę z tyłu na strome odcinki i jest czym dokręcić na płaskim

    [ Dodano: Sro 24 Cze, 15 00:50 ]
    abstinent, cztery w górę przy xtrze w sumie wystarcza
    Bo 1x11 nie jest dla ogórkuw, którzy raz na tydzień rowerem jeżdżą

    Rider który waży powiedzmy 70kg, nie ma 20 kg nadprogramowej słoniny i power w nogach spokojnie spobie zrobi na takim zestawie każdy podjazd gdzie amator z zestawem 22/36 już dawno zsiadł z roweru.
    No ale jak pisałem - 1x11 nie da się zrobić klasycznego maratonu MTB - tu trzeba mieć 2x10 lub 2x11.

    A jeździć na 3x9 lub 3x10 to ostatnio jakoś wstyd

    Komentarz

    • Mr0czny
      Elegance
      • 2009
      • 948
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      kazik4x4,

      kolega pisal ostatnio to samo... mówi ze patrza sie na niego jakoś dziwnie jak na sztywniaku 26" z vkami startuje w maratonie

      Komentarz

      • kazik4x4
        RS
        • 2008
        • 2728

        Zamieszczone przez Mr0czny
        kazik4x4,

        kolega pisal ostatnio to samo... mówi ze patrza sie na niego jakoś dziwnie jak na sztywniaku 26" z vkami startuje w maratonie
        Na płaskich Mazoviach, Skandiach takie widoki to codziennosć, ale w świętokrzyskich MTBCrossach czy maratonach w wyższych górach taki sprzęt to już jest osobliwosć.

        Pamiętam jak przed pierwszym startem w maratonie mtb zawiozłem rower do serwisu. Koleś wział rower, ja zaczałem sie kręcić po serwisie oglądać zgromadzone tam sprzęty, akurat był na co popatrzyć. Oglądam a człowiek mówi mi: o ty są Scotty po 18kpln, tam Cannondale za 28, tam 3 Cannondale po 34, tu mój rower za 14kpln... Ja nic nie mówiłem, czekałem aż skończy po czym stwierdziłem: "no mi to nie grozi, bo nigdy sobie nie kupię roweru za tyle pieniędzy"

        Jegomość odparł: "zobaczymy po Daleszycach" i się zaśmiał.
        Jebany wykrakał. O ile wcześniej nie myślałem o zmianie roweru, po Daleszycach zacząłem myśleć, po następnym już byłem pewny, trzy tygodnie temu był na tapecie 29 z węglem a teraz sam już nie wiem co kupić, bo z tego co widzę, to jak już wydawać, to nie ma co poniżej XT schodzić, a jak nie poniżej to już wchodzimy w 5 cyfrowy zakres.

        Mały kawał kolarski:

        - Rowerzysta wygrał w lotto główną wygraną, odbiera nagrodę, pracownicy totalizatora pytają na co przeznaczy wygraną. Jegomosć odpowiada, że kupi sobie rower.
        Pracownicy zadają drugie pytanie: - No a co z resztą???
        Kolarz odpowiada: - Mam nadzieję, ze rodzina dołoży.

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          eee tam
          ja mam 3x9 i v-ki na tyle br760 które dają radę nawet po górach :lol:
          chodź nie powiem od roku leży nówka dt340 i czeka na resztę z kpl
          ale chyba może się nie doczekać :P

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Zamieszczone przez kazik4x4
            A jeździć na 3x9 lub 3x10 to ostatnio jakoś wstyd
            No ba.. do tego kola 26" i v-braki xtr albo avida :lol: Wstyd przed Ryskiem jak to mawiaja.

            No to czas na FS wegiel z napedem 2x10 i bedzie ogien :twisted:

            Ceny, nawet skladakow to faktycznie 5 cyfr i powoli z 2 z przodu :evil: Ale nikt nie mowil, ze to tani sport.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • kazik4x4
              RS
              • 2008
              • 2728

              Zamieszczone przez piramida
              [ Dodano: Sro 24 Cze, 15 00:50 ]
              abstinent, cztery w górę przy xtrze w sumie wystarcza
              Ja nie wiem jakie mam (na bank shimano) ale w górę mi idzie 3 a w dół 1 :shock:

              Jeździłem dzisiaj na dwóch fullach - specu z jakimś "inteligentnym"układem usztywniania tylnego zawiasu jeśli się jedzie po prostej
              oraz na cannondale scalpel.

              Chyba nie jestem stworzony do fulla bo jak mnie te nie wzięły, to inne raczej mnie nie wezmą

              [ Dodano: Sro 24 Cze, 15 18:40 ]
              Zamieszczone przez Maicroft
              Zamieszczone przez kazik4x4
              A jeździć na 3x9 lub 3x10 to ostatnio jakoś wstyd
              No ba.. do tego kola 26" i v-braki xtr albo avida :lol: Wstyd przed Ryskiem jak to mawiaja.

              No to czas na FS wegiel z napedem 2x10 i bedzie ogien :twisted:

              Ceny, nawet skladakow to faktycznie 5 cyfr i powoli z 2 z przodu :evil: Ale nikt nie mowil, ze to tani sport.
              No wstyd przed ryśkami jak Chu..j. Bo tak na prawdę w takich Daleszycach to na nawet "topowym popular mtb" nie ma co robić.
              Patrzą się tak jakby ktoś na paryż-dakar pojechał seryjnym Scoutem.

              A co do "taniości sportu" to mam wrazenie, że jazda rowerem ostatnio mnie więcej kosztuje niż jazda motocyklem - oczywiście pomijajac benzynę.

              W motor w ostatnim sezonie włożyłem ok. 1300pln - oponax2, filtry-3szt, płyn do filtrów, olej silnika 1l, olej skrzyni 1l, klocki+ tarcza przód, nowy kopniak, nowy handbar - a jazdy praktycznie co weekend i to bez pier@#$%lenia się.

              W tym sezonie rowerowanie kosztowało mnie nieco 2000pln i ta kwota ciągle rośnie.

              Komentarz

              • looker
                RS
                • 2008
                • 1886
                • Octavia II (1Z3)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                Nie dajmy się zwariować. Na to bardzo liczą producenci/sprzedawcy i innej maści dostarczyciele nowinek !
                Mam 26 cali koło, rama HT, napęd 3x10 i świetnie mi z tym :-) Coś tam modzę cały czas, ciut wagi nieraz się urwie ale NAJWAŻNIEJSZY jest FUN na fajny singletracku czy innej wyrypie w lesie czy górach !
                Wielu nie zdaje sobie sprawy chyba z faktu, że po płaskiej DDR carbon FS za -naście tysi jedzie TAK SAMO jak alu HT w okolicach najniższej krajowej ;-)
                Ani kasa ani rower same nie pojadą.
                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                Komentarz

                • elpolacco
                  L&K
                  • 2010
                  • 1372
                  • Volkswagen
                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                  Po 10 latach użytkowania Gianta GSR Campus dzisiaj przesiadłem się na rower Giant Talon 27.5 3.



                  Kolor Czarno-czerwony
                  Rama Aluminium - ALUXX
                  Widelec SR SUNTOUR XCM HLO 27.5", skok 100mm, blokada hydrauliczna
                  Tylny amortyzator Brak

                  KOMPONENTY
                  Kierownica GIANT Connect XC
                  Wspornik kierownicy GIANT Sport
                  Wspornik siodła GIANT Sport, 30.9
                  Siodło GIANT Connect Upright
                  Pedały VP, nylonowe z metalową klatką

                  NAPĘD
                  Manetki SHIMANO Altus, 3x9
                  Przerzutka przednia SHIMANO Altus
                  Przerzutka tylna SHIMANO Alivio
                  Hamulce TEKTRO HD-M290, hydrauliczne, tarczowe
                  Dźwignie hamulca TEKTRO HD-M290
                  Kaseta / Wolnobieg SHIMANO HG20, 11-34, 9 biegów
                  Łańcuch KMC X9 z zapinką
                  Mechanizm korbowy FSA Dynadrive, 44/32/22
                  Środek Suportu FSA Cartridge

                  KOŁA
                  Obręcze GIANT CR70 27.5", aluminiowe, dwuścienne
                  Piasty GIANT Tracker Sport
                  Szprychy Nierdzewne, stalowe
                  Opony GIANT Sport (Kenda K1135 dla Giant) 27.5x2.1"

                  Skok jak z Favoritki do OIII Dzisiaj przejechane pierwsze 16km i wrażenia całkiem OK Vmax= 46km/h.
                  VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                  Komentarz

                  • kazik4x4
                    RS
                    • 2008
                    • 2728

                    Zamieszczone przez looker
                    Nie dajmy się zwariować. Na to bardzo liczą producenci/sprzedawcy i innej maści dostarczyciele nowinek !
                    Mam 26 cali koło, rama HT, napęd 3x10 i świetnie mi z tym :-) Coś tam modzę cały czas, ciut wagi nieraz się urwie ale NAJWAŻNIEJSZY jest FUN na fajny singletracku czy innej wyrypie w lesie czy górach !
                    Wielu nie zdaje sobie sprawy chyba z faktu, że po płaskiej DDR carbon FS za -naście tysi jedzie TAK SAMO jak alu HT w okolicach najniższej krajowej ;-)
                    Ani kasa ani rower same nie pojadą.
                    Do takiego jeżdżenia jak jeździsz - spoko i luz z dużym zapasem.
                    Jedź na prawdziwe MTB - beskidzkie, karkonoskie, świętokrzyskie - poczujesz się jak kiedyś czuł się posiadacz Wigry3 stając obok rowerzysty na Wagancie :shock: Jak na podjeździe będziesz już czuł nie tylko czworogłowy uda, dwugłowy uda, brzuchaty łydki, piszczelowy ale i skośne miesnie brzucha, a potem na jak już wjedziesz nie będziesz miał siły kręcić nawet w dół, a z wielkim trudem będziesz trzymać kierownicę, a po kilkuset metrach zjazdu po kamieniach już i kiery nie będziesz miał siły trzymać, to zobaczysz jaką przewagę da Ci dobry rower.
                    Na ściganie się ze samym sobą - może być, ale na ściganie się z innymi - za mało.

                    [ Dodano: Sro 01 Lip, 15 12:21 ]
                    Zamieszczone przez elpolacco
                    Po 10 latach użytkowania Gianta GSR Campus dzisiaj przesiadłem się na rower Giant Talon 27.5 3.



                    Vmax= 46km/h.
                    1. Wywal ta gejowską osłonę na dużym blacie
                    2. Załóż SPD-ki - będzie sporo więcen niż 46km/h

                    U mnie wymiana roweru stanęła w martwym punkcie. Najpierw byłem zdecydowany na pewien model, potem dostałem że tak powiem ofertę pakietową, a teraz ktoś mi namieszał w głowie rowerem Cannyon.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      Zamieszczone przez kazik4x4
                      looker napisał/a:
                      Nie dajmy się zwariować. Na to bardzo liczą producenci/sprzedawcy i innej maści dostarczyciele nowinek !
                      Mam 26 cali koło, rama HT, napęd 3x10 i świetnie mi z tym Coś tam modzę cały czas, ciut wagi nieraz się urwie ale NAJWAŻNIEJSZY jest FUN na fajny singletracku czy innej wyrypie w lesie czy górach !
                      Wielu nie zdaje sobie sprawy chyba z faktu, że po płaskiej DDR carbon FS za -naście tysi jedzie TAK SAMO jak alu HT w okolicach najniższej krajowej
                      Ani kasa ani rower same nie pojadą.


                      Do takiego jeżdżenia jak jeździsz - spoko i luz z dużym zapasem.
                      Jedź na prawdziwe MTB - beskidzkie, karkonoskie, świętokrzyskie - poczujesz się jak kiedyś czuł się posiadacz Wigry3 stając obok rowerzysty na Wagancie Jak na podjeździe będziesz już czuł nie tylko czworogłowy uda, dwugłowy uda, brzuchaty łydki, piszczelowy ale i skośne miesnie brzucha, a potem na jak już wjedziesz nie będziesz miał siły kręcić nawet w dół, a z wielkim trudem będziesz trzymać kierownicę, a po kilkuset metrach zjazdu po kamieniach już i kiery nie będziesz miał siły trzymać, to zobaczysz jaką przewagę da Ci dobry rower.
                      Na ściganie się ze samym sobą - może być, ale na ściganie się z innymi - za mało.
                      Tylko teraz to by wypadalo jak juz wczesniej napisalismy miec 2 zestawy. Jeden na kole 26", a drugi na kole 29". Chociaz mozliwe ze na jakims sztywnym karbonowym 26" z waga 8,5-9kg da sie rade nie jednemu 29".

                      Jak juz jestesmy przy wadze...

                      DT Swiss XRC 100 Race 26 - cos innego tej klasy ??
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • kazik4x4
                        RS
                        • 2008
                        • 2728

                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Tylko teraz to by wypadalo jak juz wczesniej napisalismy miec 2 zestawy. Jeden na kole 26", a drugi na kole 29". Chociaz mozliwe ze na jakims sztywnym karbonowym 26" z waga 8,5-9kg da sie rade nie jednemu 29".
                        Maicroft, ja patrzę przez pryzmat ścigania MTB (wzięło mnie od zeszłego roku jak ch..j).
                        Koło 29 ma większą średnicę, lepiej toczy się po kamieniach, drobnych dziurach, wybojach, większa średnicz to większy promień, a większy promień, to wieksza powierzchnia styku z gruntem przekłądająca się na lepszą przyczepność.
                        W niedzielę w Kielcach był kawałek trasy (ok. 1,5km) z taką tarką, kto miał 29 przelatywał
                        po tym gładka, a mniejsze koła zostawały w tyle. Na tym 1,5km można było dostać 40sek-1min.

                        Idealny rower dla moich aktualnych potrzeb to rama L v XL z epoki węgla, koła 29" tubeless, amortyzator z wielostopniową amortyzacją, napęd 2x11 - blat 34-36/20/22, kaseta 11-42, osprzęt nie niżej niż XT.
                        Waga ok. 10kg, bo lżejsze nie wytrzymują więcej niż kilkudziesięciu wyścigów.

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          kazik4x4, kupując canyona dostajesz najwiecej za mniejsze pieniądze tak ze warto sie zainteresować z tym ze jak tak będziesz dumać to kupisz za chwile rower rocznik 2016 :diabelski_usmiech
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • abstinent
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4842
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            kazik4x4, a na to że pod górę ciężej/wolniej, w zakrętach wolniej, rozpędzić gorzej, zahamować gorzej to patrzysz czasami :lol: :?:

                            remik udowodnił że jazda na 26 czy 29 jest ta sama
                            ani jedno ani drugie nie ma miażdżącej, czy nawet trochę większej przewagi
                            teraz tylko liczy się dopasowanie fury do swoich predyspozycji, trasy etc
                            małe zamieszanie robi 650

                            ale na jak długo :?:

                            Komentarz

                            • looker
                              RS
                              • 2008
                              • 1886
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              kazik4x4, ale przecież te wszystkie wymyślnie przez ciebie nazwane elementy anatomii będą boleć tak czy siak. Nie ważne jakim rowerem się człowiek skatuje.
                              No i z Twojego opisu najbardziej pasuje mi chyba jednak FS a nie wylajtowany HT na karbonie ;-)
                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                abstinent, z tym że remik to cyborg i co bys mu nie dał do łapy to załoi :szeroki_usmiech
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • zwolin
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 656

                                  abstinent, co by nie mówić to 29 płynniej przejeżdża przez wertepy. Pytanie tylko, czy to rekompensuje jego minusy. W mtb niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego jak moment bezwładności kół przekłada się na jazdę. Na szosie masz to jak na tacy, jak po każdym zakręcie z jęzorem wywalonym do pasa gonisz grupę
                                  Podobnie ze sztywnością ramy, że już o geometrii nie wspomnę. Czasami mam wrażenie, że niektórym jakby XTR do kija od szczotki przyczepić, to też by byli zachwyceni :/
                                  Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                  O II Tour Combi 1.6
                                  Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                  Komentarz

                                  • dudek_t
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1421

                                    Panowie, czy ogarniacie trochę szosę? Na razie kupno nowego MTB ( po tym jak w zeszłym roku wymieniłem wszystko oprócz ramy, siodełka i kierownicy) zostawiam do momentu jak nie będę musiał przyczepiać fotelika dziecięciego… ale kręci mnie szosa. Od zawsze była w głowie a na płaskim podlasiu może dać trochę frajdy?!
                                    Nie znam się kompletnie na osprzęcie itp. Chciałbym coś możliwie niedrogiego (zdecydowanie w rejonach sumy 4-ro cyfrowej) ale jednocześnie takiego żebym się nie zniechęcił po pierwszym tysiącu km. W co celować, czego szukać?

                                    Komentarz

                                    • kazik4x4
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2728

                                      Zamieszczone przez abstinent
                                      kazik4x4, a na to że pod górę ciężej/wolniej, w zakrętach wolniej, rozpędzić gorzej, zahamować gorzej to patrzysz czasami :lol: :?:

                                      remik udowodnił że jazda na 26 czy 29 jest ta sama
                                      ani jedno ani drugie nie ma miażdżącej, czy nawet trochę większej przewagi
                                      teraz tylko liczy się dopasowanie fury do swoich predyspozycji, trasy etc
                                      małe zamieszanie robi 650

                                      ale na jak długo :?:
                                      A dlaczego pod górę ciężej/wolniej? Masz na myśli bezwładność mas wirujących? Jesli tak, to według mnie te straty spokojnie rekompensuje większa łatwość pokonywania nierówności jakie daje 29"
                                      Rozpędzić gorzej? No nie wiem. Ja cały czas mam na mysli jazdę w terenie, gdzie dynamika przyspieszeń nie jest taka jak w sprincie rowerowym na lotnych premiach czy kolarstwie torowym. I po raz kolejny napiszę - mniejszy opór toczenia po nierównościach który jest mniejszy przez cały czas jazdy a nie tylko w czasie przyspieszeń spokojnie zrekompensuje te straty.

                                      Z resztą panowie nie ma co się spierać, licytować itp że 29 jest lepsze czy gorsze.
                                      Dla mnie i mojej jazdy wiem, że będzie lepsze 29. Jak bym miał 172cm i ważył 66kg to bym komicznie wyglądał na takim bicyklu i jeździło by mi się ciężej, więc wybrałbym 27,5.
                                      A że jestem sporym chłopem (jednym z większych w stawce) to 29 jest panaceum na moje trakcyjne bolączki.

                                      A co do rozpędzania koła, to ostatnio oglądałem cannondale scalpea z ciekawymi, płaskimi sprychami z włókien węglowych, które oczywiście swoją płaskością mają powodować mniejsze opory aerodynamiczne podczas kręcenia z większymi szybkościami. :shock:

                                      [ Dodano: Czw 02 Lip, 15 11:01 ]
                                      Zamieszczone przez looker
                                      kazik4x4, ale przecież te wszystkie wymyślnie przez ciebie nazwane elementy anatomii będą boleć tak czy siak. Nie ważne jakim rowerem się człowiek skatuje.
                                      No i z Twojego opisu najbardziej pasuje mi chyba jednak FS a nie wylajtowany HT na karbonie ;-)
                                      Full mi nie podchodzi bo za "miękki" mimo, że mam korzenie głęboko zapuszczone w motocrossie i enduro.
                                      HT tak, ale nie wylajtowany - bez szaleństw, nie ma sensku schodzić poniżej 10kg, a w obecnych realiach 10 kg to waga że tak powiem średnia.

                                      Komentarz

                                      • zwolin
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 656

                                        dudek_t, szosa nie zużywa się tak szybko jak mtb, a i podstawowe grupy osprzętu są znaaaaaaacznie lepiej wykonane niż alivio, czy acera w mtb. Moim zdaniem na poczatek w zupełności wystarczy rower na sorze. Warto za to pomyśleć nad dobrymi kołami, z tym, że bez ekscesów. Na początek takie fulcrumy 5-ki będa w zupełności wystarczające. Dalej to już zysk wagowy staje się niezbyt proporcjonalny do ceny, a i jeździc trzeba się nauczyc

                                        Bardzo duże znaczenie ma dobór geometrii i rozmiaru ramy - tu nie zmieniasz pozycji 10xna minutę, więc jak coś będzie nie tak, to będzie bolało.

                                        Rama na poczatek zdecydowanie aluminium. Bezpieczniej i dla Ciebie i przede wszystkim dla roweru. Po drugie tanie rowery na karbonowych ramach nie oferują nic poza karbonowa ramą (dość przeciętną na ogół). A rowery złozone na gratach adekwatnych do takiej ramy kosztuja za dużo na poczatek. Chociazby dlatego, że kupując pierwszą szosę masz co najmniej 50% prawdopodobieństwo, że za rok będziesz chciał inny rozmiar, ew inną geometrię, więc na start nie ma co przesadzać.

                                        Opony: DURO Hypersonic/Slickster - niby noname, ale sprawdzone w walce Ważą po 200g, a kosztują 1/3 tego co conti. Żywotność adekwatna do wagi
                                        Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                        O II Tour Combi 1.6
                                        Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                        Komentarz

                                        • dudek_t
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1421

                                          Zwolin, mógłbyś zaproponować coś konkretnego? W jakim przedziale wagowym się poruszać? Dodam że ważę 90kg więc rower musi być solidny. Poważnie Sora wystarczy?
                                          Co z pedałami, mogę używać takich samych SPD jak w mtb? Nie musiałbym kupować kolejnych butów… a może wystarczy zmienić same bloki?

                                          Komentarz

                                          • zwolin
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 656

                                            dudek_t, 90 kg to nie tragedia. Mój i 115 znosił bez problemu. Taki trek na przykład ustala limit wagi na 125 kg.
                                            Sora wystarczy. Trudno coś zaproponować tak z czapy. Może napisze czym ja śmigam. Trek 1.2 Przejechane 6-7 kkm. W tym czasie wymienione: łańcuch raz , opony na lżejsze, mostek na dłuższy i siodełko na kompatybilne z moją dupą. Przerzutki regulowane ze 2 razy (podciągnięte linki). Nawet koła nie centrowane.
                                            Jego największą wadą są fabryczne koła. Ciężkie i mułowate, ale nie do zajiechania, więc treningowo jak najbardziej się nadają. Na wyścigi koniecznie trzeba zorganizować coś innego (tu akurat mam lekki zestawik na galowe występy )

                                            Wyższe grupy działają precyzyjniej, mają mniejszy skok manetek, są lżejsze, ale na początku i tak tego nie wykorzystasz. Tu się liczą kilometry w nogach i waty na kilogram, a nie osprzęt.
                                            A i nie bierz 3 tarcz z przodu. To dobre dla niewiast i dzieci

                                            [ Dodano: Czw 02 Lip, 15 23:10 ]
                                            dudek_t, pedały zdecydowanie szosowe. Inaczej noga pracuje, zobaczysz warto. Sam na początku jeździłem w SPD i po przesiadce na SPD SL banan mi z twarzy nie schodził. Buty też są inne, sztywniejsze podeszwa pozwala lepiej rozłożyć nacisk. Osobiście polecam DMT, ale to trzeba polować na okazje, bo oficjalne ceny zabijają.
                                            Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                            O II Tour Combi 1.6
                                            Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                            Komentarz

                                            • dudek_t
                                              L&K
                                              • 2008
                                              • 1421

                                              Fajne te TREKi - lubię to markę. Razem z Cannondale - moje ulubione

                                              Chyba masz racje z tym że nie ma co na początku wyskakiwać z kasy. Zobaczę czy mnie to wciągnie. Aluminium koniecznie - nie chcę na razie kupować innego bagażnika na dach niż te co mam. Carbonu za ramę nie złapie.
                                              No i tak jak piszesz - do tego jeszcze pedały, buty i kolejny tysiak pewnie pęka. Ehhh, idę na objazd sklepów

                                              Komentarz

                                              • zwolin
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 656

                                                dudek_t, tego też nie łap za ramę. Tego aluminium jest tam tyle co lakieru )

                                                Cannondale mam MTB

                                                Pedały 150, za buty dalej ok 2 stów, ale polowałem z pół roku na nie.
                                                Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                                O II Tour Combi 1.6
                                                Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                                Komentarz

                                                • dudek_t
                                                  L&K
                                                  • 2008
                                                  • 1421

                                                  Chyba się zdecyduje na tego 1.5. Jest w ładniejszym malowaniu :lol: W gratisie Tiagra i lepsze opony.

                                                  Teraz problem rozmiaru… mam niby 176-178 cm wzrostu ale nie mam pojęcia jak dobierać wielkość ramy w szosówkach. Czym się kierować? Zaufać sprzedawcy?

                                                  Komentarz

                                                  • bl
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 389
                                                    • BMW
                                                    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                                    dudek_t, mam 182cm i jezdze na 56cm od Treka. Takze dla ciebie 54 powinno byc ok. Jak zdecydujesz sie na Treka to moge pomoc w zakupie i lepszej cenie niz oficjalna. Jednak rower bylby do odbioru w Wawie.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...