Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
Kalendarz OCP 2015
 Ogłoszenie 

Wpłaty za kalendarz OCP 2015 Kliknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Zaciski hamulcowe?
Autor Wiadomość
aras_ 
Drive


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AHF
Dołączył: 29 Lis 2008
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 11 Sty, 10 13:53   Zaciski hamulcowe?

Witam,
Zawsze po dłuższym postoju (około doby) i niskich temperaturach (niekoniecznie minusowych) podczas ruszania słychać jakby tarcie przy ruszaniu, po przejechaniu kilku km, kilkukrotnym hamowaniu auta dźwięk znika, wrażenie jest takie jakby to klocki hamulcowe tarły o tarcze.. Tarcze jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów nagrzewają się wszystkie mniej więcej jednakowo, wiec nie sądzę, aby jakiś zacisk nie odbijał.. tak samo sprawdzałem na prostej nawierzchni jak auto się zachowuję podczas toczenia się na biegu jałowym, po zatrzymaniu się jest efekt minimalnego cofnięcia się samochodu do tyłu co potwierdzałoby, ze żadne zacisk nie trzyma gdy nie używam hamulca… Wiecie co to jest? Zauważyliście coś takiego u siebie?
_________________
aras
 
 
piotrek_gdy 
Donatorr
Wrangler TJ 4,0



Auto: Octavia 2 FL RS Combi
Silnik: 2.0 TDI CR CEGA
Pomógł: 165 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Mar 2008
Skąd: 3miasto/Wawa
Wysłany: Pon 11 Sty, 10 14:01   

ekologiczne bezazbestowe klocki im lekki nalot rdzy który pojawia się na tarczach-poniekąd norma
raczej bym się tym nie przejmował
_________________
jest kolejny RS & DSG :) pierwszy RS z działającym PLA, OPS 360stopni :)
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI :)

wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, felgi Zenith, inne, inne-proszę pytać na PW
 
 
aras_ 
Drive


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AHF
Dołączył: 29 Lis 2008
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 11 Sty, 10 17:25   

piotrek_gdy napisał/a:
ekologiczne bezazbestowe klocki im lekki nalot rdzy który pojawia się na tarczach-poniekąd norma
raczej bym się tym nie przejmował


Dzięki, za odpowiedź. Nie tyle, co się tym przejmuję, co mnie to po prostu ciekawi, przecież przy ruszaniu nie używa się hamulców, czy tego nalotu lub rdzy byłoby tak dużo, że nawet bez hamowania występowałoby tarcie między klockiem a tarczą? A mogłoby tak być, że to zacisk po 1szym naduszeniu hamulca nie do końca odbija i dopiero po rozgrzaniu chodzi tak jak powinien??
_________________
aras
 
 
wojtass86 
Drive


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.6 BFQ
Wiek: 28
Dołączył: 15 Lis 2008
Skąd: Biała Rawska
Wysłany: Pon 11 Sty, 10 17:59   

Ja miałem dokładnie to samo w tylnym kole. Wystarczyło rozebrać i dobrze wyczyścić bębny z rdzy i osadu po szczękach. Same szczęki też warto przeszlifować papierem ściernym i po problemie.
 
 
aras_ 
Drive


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AHF
Dołączył: 29 Lis 2008
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 11 Sty, 10 20:18   

wojtass86, ale ja ma w tyle tarcze...
_________________
aras
 
 
yosssarian 
Drive

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Kwi 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 12 Sty, 10 09:41   

to i ja się podepnę pod wątek - też mam z tyłu tarcze a po nocy mimo że zostawiłem na biegu a nie na ręcznym cos tam jakby zamarzło i musiałem dodac sporo gazu żeby coś tam puściło - z tym ze u mnie puszcza zupełnie tzn w czasie jazdy nic mi nie szura - uczucie mniej wiecej takie jak na zaciagnietym ręcznym... tzn cos z tyłu trzyma
_________________
___________
Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)
 
 
aras_ 
Drive


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AHF
Dołączył: 29 Lis 2008
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 12 Sty, 10 10:09   

yosssarian, No to masz chyba zupełnie tak samo jak ja.. u mnie też podczas jazdy nic nie słychać tylko przy ruszaniu i z każdym hamowaniem coraz mniej, po przejechaniu kilku km jest już tylko rozkoszna cisza…
_________________
aras
 
 
kowal 2002 
Moderatorr

Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.8 TSI CDAA
Pomógł: 339 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: (WI) Leszno k.Błonia
Wysłany: Wto 12 Sty, 10 10:17   

Panowie, zaciski są tak zbudowane, że klocki po puszczeniu hamulca "same" nie odsuną się od tarczy. Jak dojeżdżacie na miejsce to przecież hamujecie, zatrzymujecie się ( trzymając zazwyczaj pedał hamulca aż do zatrzymania ) i wyłączacie silnik. Powinno się jeszcze zaciągnąć ręczny, ale nawet jak tego nie robicie to klocki nadal przylegają do tarczy. Oczywiście nie ściskają jej tak jak przy hamowaniu, bo po puszczeniu pedału hamulca tłoczek trochę się zluzował, ale jednak dotykają do tarczy. Jak auto stoi na zewnątrz a pogoda jest taka jak teraz, to rdza, nalot a nawet delikatne przymarznięcie klocka i tarczy jest jak najbardziej możliwe. Po odpaleniu i ruszeniu, po kilkunastu/kilkudziesięciu metrach "szuranie" powinno ustąpić ( dobrze jest zaraz po ruszeniu delikatnie przyhamować, by zetrzeć ten nalot z tarcz ). Oczywiście jeszcze przez kilka hamowań może być słychać coraz cichsze "szuranie", ale nie powinno ono występować non stop podczas jazdy przez jakiś tam odcinek " kilku km". Jeśli szumi to tak jak napisał kolega wojtass86, trzeba by zajrzeć do zacisków/klocków bo może coś tam się delikatnie przyciera...

aras_ napisał/a:
yosssarian, No to masz chyba zupełnie tak samo jak ja.. u mnie też podczas jazdy nic nie słychać tylko przy ruszaniu i z każdym hamowaniem coraz mniej, po przejechaniu kilku km jest już tylko rozkoszna cisza…


A widzisz... Z twojego pierwszego posta wynikało że szumi cały czas przez te kilka km.
Jeśli tylko przy hamowaniu to wszystko OK, tak ma być...
_________________
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
 
 
 
aras_ 
Drive


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AHF
Dołączył: 29 Lis 2008
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 12 Sty, 10 10:52   

kowal 2002, Dzięki za wyczerpująca odpowiedź…

Ja nie napisałem, w 1 poście, że szura podczas hamowania, chodziło właśnie o to, że szura podczas ruszania po postoju, po zatrzymaniu się, np. na światłach zatrzymuje się ruszam i słyszę ten dźwięk, gdy jadę 10k/h już tego nie słychać, po kilku hamowaniach szuranie przy ruszaniu ustępuje… Nie byłem właśnie pewien czy tłoczek w zacisku odbija na tyle, ze już jest przerwa na tyle duża, ze nawet, gdy pojawi się nalot to nie ma prawa trzeć, jeśli jest tak ja mówisz, ze tarcz z klockiem mogą się dotykać tzn. ze to jest rdza, nalot, który się po prostu wyciera..
_________________
aras
 
 
kowal 2002 
Moderatorr

Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.8 TSI CDAA
Pomógł: 339 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: (WI) Leszno k.Błonia
Wysłany: Wto 12 Sty, 10 11:25   

aras_, a jak jest z przebiegiem twoich klocków/tarcz? Jeśli tarcze mają już wyraźny rant, to również on może być przyczyną tego szurania. Jak tarcza trzyma jeszcze swoją grubość a jest już rant to można go delikatnie "zdjąć". Najlepiej było by przetoczyć, ale ostatecznie można polecieć delikatnie "kątówką" ( najlepiej jeśli druga osoba obraca "kreci" wtedy tarczą na samochodzie <ręcznie albo przy pomocy wkrętarki/wiertarki> ).
_________________
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
 
 
 
aras_ 
Drive


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AHF
Dołączył: 29 Lis 2008
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 12 Sty, 10 11:42   

kowal 2002, no szału nie ma, z tego, co wiem od 1szego właściciela to tarcze nie były jeszcze wymieniane tylko klocki, jest rancik i widoczny i wyczuwalny a przejechane mam 146 tyś myślę, że przy następnej wymianie klocków tarcze będę musiał wymienić, a właśnie, octavie miały w standardzie czujniki na klockach? Klocki jakiś czas temu sprawdzałem, okładzina jeszcze jest gruba..
_________________
aras
 
 
kowal 2002 
Moderatorr

Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.8 TSI CDAA
Pomógł: 339 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: (WI) Leszno k.Błonia
Wysłany: Wto 12 Sty, 10 14:35   

aras_, 146 tyś km. na fabrycznych tarczach :shock: :shock: Moje wytrzymują dwa kpl. klocków czyli max jakieś 80-85 tyś km... Co do czujników to zależy od wersji wyposażenia. Czujnik jest na wewnętrznym klocku lewego przedniego koła. Jeśli masz na aucie te alusy co na fotce, to powinieneś dać radę zobaczyć czy idzie jeden przewód ( ABS ) czy dwa, schodzące się dalej w jeden ( ABS + czujnik klocków ).
_________________
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
 
 
 
aras_ 
Drive


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AHF
Dołączył: 29 Lis 2008
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 12 Sty, 10 15:17   

kowal 2002, no tak, oryginalne tarcze.. Widocznie mało hamuje.. na stacji diagnostycznej hamulce wypadły dobrze, wszystko w normie.. czy jest czujnik teraz nie zobaczę, bo zimą mam założone stalowe felgi, ale dzięki za radę, poszukam w książce..
_________________
aras
 
 
vince123 
Elegance


Auto: Inne
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 24
Dołączył: 09 Wrz 2009
Skąd: Sdl
Wysłany: Sro 13 Sty, 10 19:41   

aras_, kowal 2002, wzialbym pod uwage takze przewod ktory doprowadza plyn hamulcowy do bebenka... moze przewod w srodku sie 'rozwarstwil' i bebenek nie odbija do konca i dlatego trze..przewod wymienilem (koszt 20zl) i wszystko ok.. przerabialem to w feli..
_________________
sprzedam do OI :

szyby cala lewa strona
nadkole nowe LP
kontakt PW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group