Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
Kalendarz OCP 2015
 Ogłoszenie 

Zapisy na kalendarz OCP 2015 Kliknij


Poprzedni temat «» Następny temat
[O1] Napinacz paska wielorowkowego
Autor Wiadomość
Aras 
Ambiente


Auto: Audi
Silnik: 1.8T 20V AGU
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2008
Skąd: Racibórz
Wysłany: Czw 15 Mar, 12 18:10   [O1] Napinacz paska wielorowkowego

Kilka tygodni po wymianie napinacza paska klinowego, urwało koło z pompy wspomagania i narobiło troche bałaganu, nie mówiąc już o kosztach z tym związanych. Mam zatem pytanie (chcę się odpowiednio przygotować do rozmowy z mechanikiem, który spartaczył robote...), czy jest jakakolwiek możliwość regulacji napięcia tego paska na napinaczu? Czy poprostu trafiłem na wadliwą sztukę?

W razie gdyby było potrzebne:
O1, 1.9TDI, AHF(110)

Z góry dziękuje za odpowiedź.
PZDR

Aha i czy jest możliwe zakupienie samego koła, czy muszę wymienić całą pompe?
_________________

 
 
wolas 
Rider


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI AGR
Dołączył: 18 Gru 2011
Skąd: Solec
Wysłany: Czw 15 Mar, 12 18:18   

z tego co mi sie wydaje to ten silowniczek napina pasek, może sie mylę to mnie poprawcie
 
 
Aras 
Ambiente


Auto: Audi
Silnik: 1.8T 20V AGU
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2008
Skąd: Racibórz
Wysłany: Czw 15 Mar, 12 18:34   

nie wiem jak jest zbudowany napinacz w środku, ale podejrzewam że w miejscu zaznaczonym na czerwono jest jakaś sprężyna, która dociska koło do paska, a siłownik niweluje jedynie drgania i "dociska" z drugiej strony. Mylę sie? Może siłownik dodatkowo dociska... Czy jest jakakolwiek możliwość regulacji... o to mi chodzi

ina-533-0081-30.jpg
Plik ściągnięto 735 raz(y) 29.02 KB

_________________

 
 
Krzycho-63 
Donatorr


Auto: Octavia 1
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Lis 2007
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Czw 15 Mar, 12 18:40   

Aras napisał/a:
Kilka tygodni po wymianie napinacza paska klinowego, urwało koło z pompy wspomagania i narobiło troche bałaganu

Myślę,że to raczej nie miało nic wspólnego.
Aras napisał/a:
napinać napina, ale czy jest jakakolwiek możliwość regulacji... o to mi chodzi

Brak możliwości regulacji napięcia.Amortyzator tłumi drgania z paska wielorowkowego.
_________________
Srebrna Collection
http://www.kj-autoelektronika.pl/
 
 
Aras 
Ambiente


Auto: Audi
Silnik: 1.8T 20V AGU
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2008
Skąd: Racibórz
Wysłany: Czw 15 Mar, 12 18:47   

Czyli wadliwy towar, przed wymianą nic się nie działo, nie huczało, nie piszczało, jedynie tzw. "grzechotnik" przeszkadzał, po dociśnięciu siłownika grzechotanie ustąpiło, więc padło na wymiane napinacza. No nic, trzeba będzie reklamować napinacz... Dzięki za szybką odpowiedź
_________________

 
 
parasite 
L&K


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI AGR
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 17 Kwi 2011
Skąd: Bielawa
Wysłany: Czw 15 Mar, 12 18:52   

Jakiej firmy był napinacz? Też muszę się wziąć za jego wymianę to przynajmniej będę wiedział którego producenta unikać.
_________________
AGR 112KM, 232Nm
 
 
Aras 
Ambiente


Auto: Audi
Silnik: 1.8T 20V AGU
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2008
Skąd: Racibórz
Wysłany: Czw 15 Mar, 12 18:59   

Jakaś chińszczyzna i dlatego nie polecam na takich rzeczach oszczędzać! Teraz wiem, INA albo RUVILLE, troszke więcej zapłacić i też jeździć bez problemów.
_________________

 
 
Krzycho-63 
Donatorr


Auto: Octavia 1
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Lis 2007
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Czw 15 Mar, 12 19:00   

Aras napisał/a:
No nic, trzeba będzie reklamować napinacz...

Myślę,że napinacz jest sprawny.Sprawdź czy przypadkiem pompa nie posiada luzów lub się nie zaciera.To mogło spwodować usterkę.
_________________
Srebrna Collection
http://www.kj-autoelektronika.pl/
 
 
Aras 
Ambiente


Auto: Audi
Silnik: 1.8T 20V AGU
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2008
Skąd: Racibórz
Wysłany: Czw 15 Mar, 12 19:03   

Krzycho-63 napisał/a:
Aras napisał/a:
No nic, trzeba będzie reklamować napinacz...

Myślę,że napinacz jest sprawny.Sprawdź czy przypadkiem pompa nie posiada luzów lub się nie zaciera.To mogło spwodować usterkę.


Nie, myśle, że to wina "żółtego" napinacza (też kosztował połowe naszego EU). Naprawde, wcześniej było OK. Za mocno dociskał pasek, na kole widać opiłki, jakby coś szlifowało, a wcześniej tego nie było
_________________

 
 
petras 
Ambiente

Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI ALH
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: SBI
Wysłany: Pią 16 Mar, 12 20:35   

parasite napisał/a:
Jakiej firmy był napinacz? Też muszę się wziąć za jego wymianę to przynajmniej będę wiedział którego producenta unikać.


radzę się szybko wziąć za tą wymianę
u mnie ostatniego lutego posypał się napinacz, sprzęgło alternatora, rolka pośrednia, koszt 700zł

świerkotało od pewnego czasu i szczerze mówiąc odwlekałem naprawę, nagle coś pierdykło i poszłoooo

teraz po wymianie cisza ale też pustka w portfelu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group