Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
Kalendarz OCP 2015
 Ogłoszenie 

Wpłaty za kalendarz OCP 2015 Kliknij


Poprzedni temat «» Następny temat
[O2] 1.4 TSI - konczy sie gwarancja i "usterki"
Autor Wiadomość
adamkrak1 
Classic

Silnik: 1.4 TSI CAXA
Dołączył: 08 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 18 Cze, 11 19:20   [O2] 1.4 TSI - konczy sie gwarancja i "usterki"

Witam!

Wkrotce konczy sie 2 letnia gwarancja na moja O2 FL 1.4TSI, przebieg 26kkm.
Bylem miesiac temu na przegladzie serwisowym - olej, filtry, cos tam w zawieszeniu zmienili.

Ale sa dwa objawy, ktore zostaly bez odpowiedzi:

(1) Silnik po odpaleniu klekocze i to dosyc glosno, cos jak starszy diesel. Gdy jest cieply, to nie zdarza sie to, a raczej nie zdarzalo, bo juz klekocze. Ten dzwiek trwa kilka sekund.
Serwis odpowiedzial, ze to lancuch rozrzadu sie tlucze, gdy nie jest nasmarowany.
Jak na moj gust, to jest to najglosniejszy lancuch w okolicy :(

Aha - podsunalem im informacje, ze to wentylator chlodnicy sie tlucze. Dzwonili w czasie naprawy do mnie i mowili, ze byla trefna seria wentylatorow i zalatwiaja nowy... ale sie wycofali z tego pomyslu. Zostalo, ze to lancuch.

(2) Nie calkiem zimny silnik nie chce odpalic. Musze pokrecic 4-5 razy i dopiero zaskoczy.
Przed jazda do serwisu sadzilem, ze to wina paliwa, bo akurat bylem po 2 tankowaniach na tej samej stacji. Ale do dzis lalem juz PB95 z wielu stacji, w roznych krajach i dalej to samo - cieply, po paru godzinach stania nie chce zaskoczyc. Nie zawsze sie to zdarza, moze przy co 5 rozruchu.
Tutaj serwis rowniez niewiele poradzil, ale nie objawilo sie to u nich, a ja podejrzewalem paliwo.

Pytanie teraz:
- co moga sugerowac powyzsze objawy ?
- jak sie zabezpieczyc na wypadek zwlekania serwisu do czasu, az minie gwarancja ? objawy sa, diagnoze (z lancuchem) wydali, ze w porzadku.. a jak sie okaze po paru miesiacach ze cos szlag trafi ? moze da sie ich wtedy scignac, ze nieprawidlowa diagnostke ?

Dziekuje z gory za sugestie. A Octavki jestem bardzo zadowolony, zasadniczo to jeszcze nic sie nie zepsulo, ale jakies symptomy zblizania sie czegos zlego sa...


pozdrawiam
_________________
AdamKrak Pierwszy
 
 
czesio73 
Drive


Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.6 MPI BSE
Dołączył: 05 Maj 2011
Skąd: Małopolska
Wysłany: Sob 18 Cze, 11 20:06   

adamkrak1 napisał/a:
O2 FL 1.4TSI

To nie są zbyt udane silniki. Gdzieś na forum był wątek o ich awaryjności.
adamkrak1 napisał/a:
Serwis odpowiedzial, ze to lancuch rozrzadu sie tlucze, gdy nie jest nasmarowany.

Tak, a świstak zawija w sreberka :diabelski_usmiech
Może być, że napinacz i łańcuch do wymiany.
Bo jak zrobi bum to :dupa
Ja na twoim miejscu zażądał bym pisemnej opinii, że wykonali kompleksową diagnozę przy takim a takim przebiegu i objawy nie powodują konieczności wymiany czegokolwiek w rozrządzie. Powinni też określić czy np. powinieneś skontrolować ten łańcuch ponownie i przy jakim przebiegu.
 
 
hotrain 
Donatorr
Ayu



Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.8 TSI CDAA
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Paź 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 18 Cze, 11 20:13   

adamkrak1, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=41911 - tutaj trzeba było się dopisać.
czesio73 napisał/a:
To nie są zbyt udane silniki. Gdzieś na forum był wątek o ich awaryjności.

Cytat:
Tak, a świstak zawija w sreberka :diabelski_usmiech

Sam sobie odpowiedziałeś. CAXA nie są awaryjne aż tak jak piszesz.
_________________
O auto dba: http://hyperformance.pl/
 
 
keraj998 
Rider


Auto: Volkswagen
Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Gru 2008
Skąd: LLB

Wysłany: Sob 18 Cze, 11 22:09   

skoda przez VW powoli zaczyna schodzić na psy :shock:
_________________
"Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"
 
 
Krzysiek25 
Ambiente

Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Sie 2008
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 19 Cze, 11 13:17   

czesio73 napisał/a:
To nie są zbyt udane silniki. Gdzieś na forum był wątek o ich awaryjności.


Analizując w ten sposób forum można dojść do wniosku, że skoda nie ma i nigdy nie miała udanych silników.

adamkrak1, , wróć do aso i poproś o opinię na piśmie. Skoro zgłaszasz, że praca silnika się zmieniła a serwis uważa że wszystko jest ok - to niech się pod tym podpiszą. Tylko musi być ślad w dokumentacji, że było zgłaszane jeszcze na gwarancji, dotyczy to zarówno rozrządu, jak i nieudanego rozruchu. W chwili obecnej problem nieodpalania silnika nie istnieje dla ww aso - jak sam napisałeś
adamkrak1 napisał/a:
Tutaj serwis rowniez niewiele poradzil, ale nie objawilo sie to u nich

więc jak Ci coś naprawdę padnie po gw, to bulisz 100%. Jeśli masz zaufanie do aso, trochę wolnego czasu i chcesz zdiagnozować ten objaw, to umów się na jazdę testową i spróbuj doprowadzić autko do stanu, w którym zgaśnie przy serwisancie. Inaczej nie masz raczej co liczyć na przychylność w razie prawdziwej awarii.

I jeszcze jedno:
adamkrak1 napisał/a:
A Octavki jestem bardzo zadowolony, zasadniczo to jeszcze nic sie nie zepsulo, ale jakies symptomy zblizania sie czegos zlego sa...

A zdajesz sobie sprawę, że wstając rano każdego dnia z łóżka zbliżasz się coraz bardziej do nieuchronnego końca? :D Ty się ciesz z jazdy, będzie co ma być.
 
 
moskwicz 
Drive

Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Dołączył: 06 Mar 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 19 Cze, 11 21:45   

czesio73 napisał/a:

To nie są zbyt udane silniki. Gdzieś na forum był wątek o ich awaryjności.


Taaaa i pięć innych wątków, że to fajne i póki co nieawaryjne silniki. Niewiadomą jest przyszłość i przebiegi ponad 100 tys km, ale póki co nie ma mowy o wyższej awaryjności niż kazdy inny silnik.
_________________
moskwicz
 
 
Carolco 
Ambiente


Auto: Octavia 2
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lip 2010
Skąd: Podlasie
Wysłany: Pią 22 Cze, 12 20:23   POMOCY!

Witam.

Niebawem kończy się gwarancja i pozostają dwa ważne problemy nie rozwiązane. Czy ktoś z Was miał między 80-120km/h taki dźwięk, jakby wjeżdżało się na pasy na szosie (takie "specjalne", aby kierowca usłyszał)? Coś jakby buczenie. Wspomnę, że powyżej 120-130km/h to ustaje. Dodatkowo w deszczu przeważnie tego nie ma. Serwis nie wie co to może być.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
_________________



1.4 TSI MINT
 
 
SS 
RS


Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.8 TSI CDAA
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią 22 Cze, 12 21:46   

Carolco, u mnie było podobnie. W serwisie regulowali/dokręcali drzwi i ucichło.
 
 
fan 
Elegance


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2009
Skąd: PL
Wysłany: Sob 23 Cze, 12 06:36   Re: POMOCY!

Carolco napisał/a:
Witam.

Niebawem kończy się gwarancja i pozostają dwa ważne problemy nie rozwiązane. Czy ktoś z Was miał między 80-120km/h taki dźwięk, jakby wjeżdżało się na pasy na szosie (takie "specjalne", aby kierowca usłyszał)? Coś jakby buczenie. Wspomnę, że powyżej 120-130km/h to ustaje. Dodatkowo w deszczu przeważnie tego nie ma. Serwis nie wie co to może być.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Sprawdz,czy przy otwartych oknach tez to wystepuje bo powinno znikac.Serwis nigdy nic nie wie,wczoraj odebralem z ASO fotel po 4 naprawie i dalej jest lipa!Powiedz tym durniom,ze to problem z uszczelkami w drzwiach,czasami wystarczy regulacja drzwi.Jesli nie pomoze regulacja to bedziesz musial podkleic uszczelki tasma dwustronna.

[ Dodano: Sob 23 Cze, 12 07:45 ]
adamkrak1 napisał/a:

(1) Silnik po odpaleniu klekocze i to dosyc glosno, cos jak starszy diesel. Gdy jest cieply, to nie zdarza sie to, a raczej nie zdarzalo, bo juz klekocze. Ten dzwiek trwa kilka sekund.
Serwis odpowiedzial, ze to lancuch rozrzadu sie tlucze, gdy nie jest nasmarowany.
(2) Nie calkiem zimny silnik nie chce odpalic. Musze pokrecic 4-5 razy i dopiero zaskoczy.
Przed jazda do serwisu sadzilem, ze to wina paliwa, bo akurat bylem po 2 tankowaniach na tej samej stacji. Ale do dzis lalem juz PB95 z wielu stacji, w roznych krajach i dalej to samo - cieply, po paru godzinach stania nie chce zaskoczyc. Nie zawsze sie to zdarza, moze przy co 5 rozruchu.

Nie odpuszczaj bo po skonczonej gwarancji zostaniesz z problemem i wtedy bedzie lipa.Co do problemu nr 2 to najlepiej jakbys to nagral np telefonem i pokazal w ASO skoro u nich nigdy to sie nie wydarzylo.Co do problemu nr 1 to pojedz do ASO i zagroz,ze pojedziesz do niezaleznego rzeczoznawcy po opinie(na pismie),naciskaj zeby naprawili na gwarancji.p.s.jesli uwazaja,ze to normalne to niech odpala nowe auto salonowe i zobacz czy tez tak "klekocze".
_________________
Respect All,Fear No One!
 
 
Tichy 
Elegance

Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Paź 2010
Skąd: CT
Wysłany: Sob 23 Cze, 12 10:54   

czesio73 napisał/a:

To nie są zbyt udane silniki.

Jak zwykle najlepszymi specjalistami od TSI są posiadacze innych silników...
 
 
LUKI 
RS
OEMplus


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Lis 2005
Skąd: WU
Wysłany: Sob 23 Cze, 12 11:48   

Tichy,

+1
 
 
dees 
Ambiente

Auto: Octavia 1
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 22 Sty 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 23 Cze, 12 15:44   

Poradnik Auto Swiat nr6 czerwiec 2012. Bardzo ciekawy artykuł na temat rozrządów w silnikach TSI.
_________________
pryncypal
 
 
mazen 
Classic

Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Wiek: 44
Dołączył: 25 Lip 2010
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 23 Cze, 12 16:19   

wymień nie tam żaden łańcuch tylko koło zmiennych faz rozrządu , ja tak zrobiłem i jest cicho , łańcuch raczej jest przy tym przebiegu w porządku , może być jeszcze jego napinacz ale to raczej wada 1,2 tsi ,serwis Plichta Gdańsk , tam zadzwoń to ci poradzą co i jak , muszą to zrobić na gwarancji bo jak odpuścisz to w najlepszym przypadku zaświeci się kontrolka check engine i silnik kulawo zgaśnie , ale może pierdyknąć ostro i wtedy albo wymiana albo naprawa , po gwarancji ponad 10 000 tysi , pozdro
 
 
comando 
Ambiente

Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.2 TSI CBZB
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2010
Skąd: ze wsi
Wysłany: Sob 23 Cze, 12 17:24   

adamkrak1, też mam taki hałas przy rozruchu. Podobno wina rozrządu. Zamówili nowy i kazali dalej jeździć dopóki nie przyjedzie.
 
 
LUKI 
RS
OEMplus


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Lis 2005
Skąd: WU
Wysłany: Sob 23 Cze, 12 18:49   

dees napisał/a:
Poradnik Auto Swiat nr6 czerwiec 2012. Bardzo ciekawy artykuł na temat rozrządów w silnikach TSI.


stara sprawa

dotyczy do 06.10
 
 
Ceed1 
Elegance

Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2012
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Nie 24 Cze, 12 12:07   

keraj998 napisał/a:
skoda przez VW powoli zaczyna schodzić na psy :shock:
. Bez sensu.
 
 
TomaszW 
Ambiente

Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Wiek: 36
Dołączył: 27 Wrz 2009
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: Nie 24 Cze, 12 23:46   

LUKI napisał/a:
dees napisał/a:
Poradnik Auto Swiat nr6 czerwiec 2012. Bardzo ciekawy artykuł na temat rozrządów w silnikach TSI.


stara sprawa

dotyczy do 06.10


A wszystkich z wcześniejszą datą produkcji Skoda i VW ma w tam gdzie słońce nie dochodzi.
 
 
golibroda 
Elegance


Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Tu i tam
Wysłany: Pon 25 Cze, 12 14:15   

Klekotanie zdecydowanie rozrząd. U mnie wymieniani na gwarancji komplet i jest cisza.

Coś ta SKODA to lipa ..... ma 13 letniego OPLA i ani szyby nie szumią ani rozrząd nie klekocze a silnik nie ruszany (oprócz eksploatacji).
A teraz telepie mi silnikiem na wolnych obrotach ... dziadostwo ... jak na nowy samochód :twisted:
_________________
Pozdrawiam
Piotr

 
 
pandzik 
RS

Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 11 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2011
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 28 Cze, 12 13:09   

golibroda, Hehe, też mi trzepie czasem na wolnych obrotach. Przenosi sie na całą budę. Raz "na zimno", innym razem "na gorąco". W ASO niestety nie zatrzepało jak powinno. Doradzili zmianę paliwa. Mam monitorować. :P
_________________
moja była Octavia 8)
 
 
golibroda 
Elegance


Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Tu i tam
Wysłany: Czw 28 Cze, 12 13:28   

Wszędzie gadają tak samo bo ..... sami nie wiedzą :) I jak nie rozgryziemy tego - to się nie dowiemy.

Zmianę stacji testowałem, bez rezultatu :( Trzepanie nie związane jest, z żadnym zjawiskiem powtarzalnym.

Na forum poradzili zalać ze dwa razy do pełna 98 i przegonić furkę. A może to EGR albo świece ?

Zrobiłbym logi silnika ale nie wiem jak :( ( może by coś wyszło ...
_________________
Pozdrawiam
Piotr

 
 
Tichy 
Elegance

Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Paź 2010
Skąd: CT
Wysłany: Pią 29 Cze, 12 07:40   

w 1.4TSI nie ma EGR...
 
 
szkoda 
Moderatorr
antikrist


Auto: Volvo S70
Silnik: B5254S
Pomógł: 107 razy
Wiek: 39
Dołączył: 24 Cze 2005
Skąd: WB
Wysłany: Pią 29 Cze, 12 07:42   

Tichy napisał/a:
w 1.4TSI nie ma EGR...

to w ogóle możliwe w dzisiejszych czasach :?: :!: :shock:
_________________
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
 
 
Eidos71 
L&K


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 15 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Mar 2011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 29 Cze, 12 08:33   

szkoda napisał/a:
Tichy napisał/a:
w 1.4TSI nie ma EGR...

to w ogóle możliwe w dzisiejszych czasach :?: :!: :shock:


Jeszcze możliwe... :diabelski_usmiech Ale ktoś już na forum pisał wcześniej, że UE ma zakusy, aby w silnikach benzynowych zacząć stosować filtry cząstek stałych... Więc nie wiadomo, co nam jeszcze przyniesie w przyszłości "europejska fantazja ekologiczna"... :twisted:
_________________
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA

Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
 
 
Tichy 
Elegance

Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Paź 2010
Skąd: CT
Wysłany: Pią 29 Cze, 12 09:18   

szkoda napisał/a:
Tichy napisał/a:
w 1.4TSI nie ma EGR...

to w ogóle możliwe w dzisiejszych czasach :?: :!: :shock:

Też się zdziwiłem, jak znalazłem tą informację w broszurce serwisowej. Podobno ze względu na charakterystykę pracy turbiny zastosowanie EGR nic by nie dało (nie miał by pola do popisu).

Mamy za to inny prezent od ekologów w postaci podwyższonych obrotów po odpaleniu (rozgrzewanie katalizatora).
 
 
roberto12 
Classic

Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Dołączył: 21 Sie 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 04 Lip, 12 16:04   

To ja się dopiszę. O2 trzy miesiące po upływie okresu gwarancji. 1,4 TSI, 2010 r, 45.000 km. Wystąpiło, podobno typowe dla tego silnika, głośne metaliczne klekotanie przez ok 3 s. po uruchomieniu silnika. Przewidywany koszt naprawy ok 3.000 PLN (!!!). Podobno Skoda daje jakieś upusty na części. Czekam na decyzję serwisu. Zobaczymy czy zachowają się fair.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group