Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xtremesystems
    RS
    • 2010
    • 2254
    • Hyundai

    no to panowie nie czytali tego tematu. wiec go przypomne. wypala sie podczas postoju. nawet na zgaszonym silniku idzie.
    co wiecejnie wylaczylo mi sie po 3 minutach. siedzialem dzis 10 minut

    orbit moze w oplach jest inaczej

    tak czy siak przypominam chyba NAJLEPSZY topic o vagowskich dpf

    (wystarczy przeczytac pierwsza strone , w szegolnosci posty mikrusa)

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez pacocases
      TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology) - pojemnik 5l
      mówisz i masz http://allegro.pl/fuchs-titan-gt1-pr...925200655.html 5W/40 z XTL 4L :P
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • robert.
        Classic
        • 2011
        • 12

        Zamieszczone przez soszek81


        A to ciekawe. Cóż - silnik silnikowi nie równy. AVF (1.9TDI)to zapewne silnik w A4 wzdłużny.
        W 1.9TDI w Octaviach (poprzeczny) - odma jest jak opisuje konkon.

        Dobra zgodzę się ale i tak to nie ma nic wspólnego z zapiekaniem się łopatek w turbinie ( a o to mi chodziło ) , odma i tak jest po stronie zimnej a łopatki ( VTG ) po stronie gorącej turbiny ... głównym winowajcą zapiekania się VTG jest tzw. PSJ ( chyba każdy wie co to znaczy )

        pozdr.

        Komentarz

        • pacocases
          Rider
          • 2011
          • 576
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          PAOLO ESCO, czy to ktoś "od nas" ?
          Nigdzie nie znalazłem 5W40 z XTL (tylko na stronach UK)

          pozdrawiam

          [ Dodano: Sro 16 Lis, 11 11:32 ]
          PAOLO ESCO, ten nowy 5W40XTL był u Niemca i w UK w bańkach 5l, nikt nie proponował go w czwórkach.
          pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

          Komentarz

          • Orbit
            Rider
            • 2010
            • 486

            Zamieszczone przez xtremesystems
            . wypala sie podczas postoju. nawet na zgaszonym silniku idzie.
            co wiecejnie wylaczylo mi sie po 3 minutach. siedzialem dzis 10 minut
            1) będzie sie wypalał DPF jeśli ... samochód był w ruchu i się zatrzymałeś ( np. korek ) ... jednak gdy uruchomiłeś silnik i włączył sie DPF ( co tez jest mozliwe ) ... komputer zatrzyma proces ... z prostej przyczyny , Rura wydechowa rozgrzewa sie do 700 C , komputer nie wie na jakim podłożu stoisz ...

            2)
            nawet na zgaszonym silniku idzie.
            wybacz ale to co napisałeś wziąłeś chyba z kosmosu ... JAK DPF może sie wypalać na zgaszonym silniku ? :roll:
            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

            Komentarz

            • xtremesystems
              RS
              • 2010
              • 2254
              • Hyundai

              przeczytales pierwsza strone tematu ktory linkowalem

              Komentarz

              • ruszok
                Drive
                • 2011
                • 65

                Przeczytałem. Na postoju może jest szansa [na biegu jałowym], ale to będzie mocno zależeć od softa i producenta. Ale to o wypaleniu po wyłączeniu silnika to trochę źle chyba odebrałeś. On się wypalał wcześniej i siłą rozpędu mogło jeszcze spaść o te kilka %, ale na pewno nie wykona się procedura z 45% do 5% na wyłączonym silniku. Z resztą to by było niebezpieczne jeśli by się dało. A nie da się bo do tego potrzeba gorących spalin, które nie spą produkowane przy wyłączonym silniku.

                Także trochę źle interpretujesz to co napisano. Tam jest kilka stwierdzeń typu, że po zgaszeniu silnika i zapaleniu po jakimś czasie [max w tym wątku to 3h] procedura regeneracji była kontynuowana. Kontynuowana po odpaleniu, a nie że się wykonała jak auto stało wyłączone. Przecież to fizycznie nie możliwe. Po większej przerwie niż te 3-4 h procedura była przerywana i mniej zostawała do następnej. Ale bardzo dużo w kwestii takich szczegółów zależy od konkretnego softa w sterowniku.

                Już wypalanie na biegu jałowym przy nieobracających się kołach jest wg mnie niebezpieczne. I większość sterowników przerwie proces bo za chwile może się okazać, że się pali auto bo zajęło się podłoże. Szczególnie jesienią...

                Komentarz

                • Orbit
                  Rider
                  • 2010
                  • 486

                  Zamieszczone przez xtremesystems
                  przeczytales pierwsza strone tematu ktory linkowalem
                  Nie , gdyż temat DPF jest mi bardzo dobrze znany, użeram sie z tym ustrojstwem 3-ci rok , to ... wiec gdy widzę taki wpis , po prostu śmiać mi sie chce ..
                  To czy jeżdżę Oplem czy ty Skoda niema znaczenia, gdyż may taki sam typ DPF-a ,
                  , rozróżniane sa tylko 3 Rodzaje tego filtra ...

                  1) FAP- Filter A Particulare czyli tzw. system mokry występujący najczęściej w samochodach grupy PSA

                  2) DPF –Diesel Particulare Filter, czyli system suchy stosowany w pozostałych markach samochodów ( oprócz BMW)

                  3) BMW - z wykorzystaniem roztworu mocznika .. Najdroższy ale najbardziej efektywny

                  Ty i ja mamy nr. 2 ... wiec zasada działania jest tak sama ., różnice mogą być tylko w sterownikach . ale proszę nie powtarzaj takiej bajki

                  . w czasie wypalania, wyłączasz silnik, przerywasz proces .. Komputer to rejestruje ... , jeśli powtórzy sie to kilka krotnie ... BARDZO SKUTECZNIE TWÓJ DPF zostanie uszkodzony, gdyż przy następnym całkowitym wypaleniu , Auto nie będzie wstanie samoczynnie usunąć nagromadzonego Syfu , poza tym w procesie wypalania powstaje bardzo wysoka temperatura ... Filtr nagrzewa sie do 700C , w momecie przerwania filtr natychmiast stygnie
                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                  Komentarz

                  • xtremesystems
                    RS
                    • 2010
                    • 2254
                    • Hyundai

                    no to o czym mamy dyskutowac. dobrze ci znany? podpioles kompa i jezdziles z nim podczas procedury wypalania. sprawdzales dynamicznie kiedy spada ci poziom sadzy w dpf?
                    jak nie to nie mamy o czym gadac. kolega MIKRUS podpiol i zrobil dla nas wszysktkich kawal dobrej roboty.

                    wiec albo kolego przeczytaj temat choc jedna strone albo nie plec glupot.
                    chyba nie musze wklejac obserwacji mikrusa tutaj zeby nie zasmiecac.

                    Komentarz

                    • Orbit
                      Rider
                      • 2010
                      • 486

                      Zamieszczone przez xtremesystems
                      no to o czym mamy dyskutowac. dobrze ci znany? podpioles kompa i jezdziles z nim podczas procedury wypalania. sprawdzales dynamicznie kiedy spada ci poziom sadzy w dpf?
                      jak nie to nie mamy o czym gadac. kolega MIKRUS podpiol i zrobil dla nas wszysktkich kawal dobrej roboty.

                      wiec albo kolego przeczytaj temat choc jedna strone albo nie plec glupot.
                      chyba nie musze wklejac obserwacji mikrusa tutaj zeby nie zasmiecac.
                      WYOBRAŹ sobie ze podpoiłem ( mam taki interfejs OP_COM ) ... ... a teraz Cie zaskocze ... przeprowadziłem nawet serwisowe wypalanie DPF< wiec proszę Cie nie opowiadaj Bajek ...

                      prosze to jest Moj samochód ... [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XMPEjNqh0Tk[/youtube]
                      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                      Komentarz

                      • xtremesystems
                        RS
                        • 2010
                        • 2254
                        • Hyundai

                        Zamieszczone przez MiKruS
                        W dniu wczorajszym, dzieki uprzejmości Purchawy, który „zakosil” sprzet pomiarowy Mastersowi, zrobiliśmy prawie 50 km po Warszawie w celu rozkminienia filozofii dzialania filtra cząstek stałych (FAP aka DPF).
                        Jestem bogatszy o wiedzę, którą niniejszym chciałbym się podzielić:

                        Zaczynamy…
                        Po podpieciu laptopa do sterownika silnika i sprawdzeniu bloku 075, okazalo się, ze „mój” FAP zapełniony jest w 37,8%. Troche mnie to zniesmaczylo, gdyz raptem dwa dni temu wróciłem z dłuższej trasy, a tu tak wysoki poziom zapelnienia… :? (od 50% zapala się kontrolka).

                        Ruszamy…

                        Pojechaliśmy „w miasto” zobaczyc co się dzieje. Poziom zapelnienia rosnie i to w dosc szybkim tempie, już po raptem 3-4km poziom wzrosl o kolejny 1%. :roll: Ponieważ droga niesprzyjala dalszym pomiarom, udaliśmy się na trase torunską. Tutaj zacząłem jechac w taki sposób, żeby wymusic oczyszczanie się filtra. Robie wszystko – jade na trzecim biegu 80km/h, na czwartym, na piatym, rozpedzamy się do 170km/h, żeby wymusic wysokie EGT, uzywam tempomatu, żeby ustrzymywac stala prędkość… Nie dzieje się NIC. Poziom stale rosnie i przekracza już 42-43%... :roll: Jestem w lekkim szoku – „jak ja jutro dojade do pracy w tych korkach…” :|

                        „Krytyczne 45%”

                        Po przekroczeniu 44%, machnąłem na to ręką i stwierdziłem, ze jade normalnie, bez zadnych napinek na oczyszczanie… I nagle… po osiągnięciu 45% stało się co stać się musiało… :lol:
                        ECU odpalil procedure oczyszczenia filtra. Zmienił się kąt wtrysku, co od razu odnotowaliśmy gwalotwnie wzrastającą temperaturą na pierwszym wskaźniku EGT. Temperatura doszla do ok. 800 st C i zaraz po tym zaczal bardzo szybko rozgrzewac się FAP.
                        Zmienila się tez zauważalnie praca silnika. Zaczął pracować bardziej basowo i twardo, troche podobnie jak TDI z przelotowym układem wydechowym.

                        Utrzymywanie stałej prędkości w celu oczyszczania FAP, to mit…
                        Jechaliśmy „z włączoną procedurą” przez ok. 10 min i kilka km. Caly czas ona „działała”. Niezależnie czy jechaliśmy na biegu 3-cim, 4-tym, czy tez 2-gim czy nawet 1-szym, a nawet kiedy staliśmy. ECU caly czas opoznial kat wtrysku i dazyl do utrzymywania temperatury 800 st C na pierwszym czujniku. Oczywiście ona się zmieniala w zależności od tego co robil kierowca, ale generalnie nie było z tym problemu. Nawet na biegu jalowym EGT było na poziomie 550 st C.

                        Rozgrzany FAP…
                        Dzieki wysokiemu EGT rozgrzal się FAP. W zasadzie od samego rozpoczęcia „procedury” nasycenie FAP zaczęło zauważalnie spadac. W miare jak FAP się rozgrzewal poziom nasycenia spadal co raz szybciej.
                        Maksymalna wartość jego rozgrzania to ok. 600 st C.

                        Koniec procedury…
                        I w ten oto sposób w ciagu kilku minut i kilku km, niezależnie od sposobu i predkosci jazdy nasycenie spadlo do 10% po czym ECU „wrócił do normy”. Silnik zaczął pracowac normalnie, EGT spadlo do zwyklego poziomu.
                        Mimo jednak tego, FAP nadal był rozgrzany i poziom jego nasycenia nadal spadal. Po tym jak dotarl do 5%, akurat dojechaliśmy na miejsce i zakonczylismy pomiar.

                        Wnioski…
                        Nasuwają się same… Wiem już sporo na temat „filozofii” pracy tego urzadzenia.
                        Pozostaje jeszcze kilka pytan, ale będę musial przeprowadzic jeszcze kilka pomiarow.

                        CDN…

                        keyword dla szukajki: regeneracja
                        Wczoraj bylismy z Piotrkiem u Mastersow i Krzysiek potwierdzil nasze obserwacje, ze FAP odpala sie przy 45% i nigdy wczesniej.
                        I wspomnial rowniez, ze raz FAP mu sie caly wypalil jak dojechal do roboty i postawil samochod na parkingu - wypalil sie na postoju.

                        czyli ECU oplowskie stwarza problemy. w skodach jest git

                        Komentarz

                        • Orbit
                          Rider
                          • 2010
                          • 486

                          nie piszemy o tym jaki DPF działa lepiej , bo wiem ze w Skodach i VW ten gniot działa lepiej, ale o tym czy działa na zgaszonym silniku czy tez nie ...

                          WYPALANIE , NA ZGASZONYM SILNIKU NIE JEST MOŻLIWE ! możesz pisac pokazywać wpisy rożne inne pierdolety ... TO JEST NIE MOŻLIWE ... no chyba że Mikołaj nawiedził to Auto i usunął cały syf z DPF ...
                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                          Komentarz

                          • xtremesystems
                            RS
                            • 2010
                            • 2254
                            • Hyundai

                            I wspomnial rowniez, ze raz FAP mu sie caly wypalil jak dojechal do roboty i postawil samochod na parkingu - wypalil sie na postoju.

                            Komentarz

                            • Orbit
                              Rider
                              • 2010
                              • 486

                              proszę CIe nie powtarzaj TYCH GŁUPOT !!! mozliwe iz mieli błędny odczyt z kompa... w czasie postoju na zgaszonym silniku ( jak to przedstawiasz ) DPF SIĘ NIE WYPALI ! !!! KONIEC KROPKA !
                              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                              Komentarz

                              • ruszok
                                Drive
                                • 2011
                                • 65

                                Kurde xtremesystems chłopie nie dość, że dzięki Tobie jest tu naście stron OT to jeszcze nie umiesz prosto zinterpretować słowa pisanego. Gdzie tam pisze, że DPF wypalił się sam na wyłączonym silniku?! Pisze, że wypalił się na parkingu [na postoju] i na biegu jałowym. Inaczej to jest NIEMOŻLIWE - KROPKA. Do tego trzeba temperatury, a do tego zapalonego silnika!
                                Siłą rozpędu może się wypalić jeszcze 1% lub 2. I tyle! Wypalaniem czy regeneracją tego nazwać nie możesz.

                                Komentarz

                                • xtremesystems
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2254
                                  • Hyundai

                                  ja to zrozumialem tak. jechal . wlaczyla mu sie procedura. dojechal a miejsce , wylaczyl silnik. poniewaz dpf mial jeszcze wysoka temp. zeszlo mu kilka procent

                                  Komentarz

                                  • ruszok
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 65

                                    Nie do Ciebie przecież Solidaryzuję się z Tobą.

                                    Zamieszczone przez xtremesystems
                                    ja to zrozumialem tak. jechal . wlaczyla mu sie procedura. dojechal a miejsce , wylaczyl silnik. poniewaz dpf mial jeszcze wysoka temp. zeszlo mu kilka procent
                                    Czy to znaczy, że się wypalił nie? Zeszło kilka procent [1-2], przez te kilkanaście sekund. Ale nie wypalał się na wyłączonym silniku. To była siła rozpędu i tyle.

                                    Trzeba posprzątać ten OT.

                                    Komentarz

                                    • Seed
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 875
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      dajcie sobie spokój - macie wątek o DPFach - i tam nalezy prowadzic tę dyskusję.
                                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        zreszta niepotrzebnie brniemy w to czy mu sie wypalil na wylaczonym czy nie.

                                        pisales ze stojac na jalowym sie nie da bo sie wylaczy po 3 min


                                        w skodach na jalowym jak najbardziej sie da.\

                                        i druga rzecz. w skodzie olej musi miec 80st+ zeby wlaczyla sie procedura

                                        Komentarz

                                        • Orbit
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 486

                                          Zamieszczone przez ruszok
                                          Nie do Ciebie przecież Solidaryzuję się z Tobą.
                                          OKi ... bo juz myslałem ze najezdzasz na mnie ...

                                          Jeśli chodzi o DPF ... to niestety każdy kto ma opla musi byc Fachmanem w tej dziedzinie, inaczej się nie wypłacisz... OPEL totalnie spie---olił ten wynalazek .. i teraz umywają ręce , każą sobie płacic 4000 zł za wymianę ... a padają dosyć szybko np. VW potrafi wytrzymać nawet 150 .000 tys ... BMW nawet 200.000 w oplu potrafi paść po 50.000

                                          [ Dodano: Sro 16 Lis, 11 12:48 ]
                                          Zamieszczone przez xtremesystems
                                          zreszta niepotrzebnie brniemy w to czy mu sie wypalil na wylaczonym czy nie.

                                          pisales ze stojac na jalowym sie nie da bo sie wylaczy po 3 min


                                          w skodach na jalowym jak najbardziej sie da.\

                                          i druga rzecz. w skodzie olej musi miec 80st+ zeby wlaczyla sie procedura
                                          odnosze wrazenie iz albo nie czytasz co pisze , albo masz problemy z czytaniem ...
                                          pisałem ze jeśli włączy się DPF ... na postoju a Auto nie było w ruchu ...
                                          jeśli było w ruchu to się nie wyłączy ... mozesz stac np. w KORKU ...

                                          dam przykład ... zaparkowałeś samochód ,. wyłączyłeś silnik .. za chwile wracasz do samochodu odpalasz silnik uruchamia się DPF ..... a ty nie ruszasz ... w takim przypadku wypalanie DPF sie wyłączy ,

                                          Seed , wiem ze jest to temat o Olejach dlatego konczymy ...
                                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                          Komentarz

                                          • xtremesystems
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2254
                                            • Hyundai

                                            konczymy.

                                            wiec ostatni post o tym

                                            mialem tylko raz sytuacje ze procedura wlaczyla mi sie po odpaleniu silnika .(olej mial 90 st wiec pewnie dlatego)

                                            niestety nie sprawdzalem czy sie wylaczy czy nie. zdarzenie mialo miesce na juz na motulu.


                                            ogolnie powiem tak majac fabryczny olej . dpf praktycznie wypalal sie niezauwazalnie.tzn takczesto byl dogrzany ze nie mialem sytuacji ze musze stac pod blokiem i czekac az sie wypali

                                            Komentarz

                                            • Orbit
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 486

                                              ale ja nadal nie rozumiem co ma wspólnego temperatura oleju do wypalania się DPF... ten proces zachodzi samoczynnie, to nie olej ma się nagrzewać tylko FILTR ma się wypalać ... jedyne znaczenie oleju to zawartość popiołów siarczanowych nic więcej ... wiec tak naprawdę dla DPF niema znaczenia jaki masz olej ... jedynie aby miał Specyfikacje ACEA -C3 ,
                                              Wtrakcie eksploatacji oprcz paliwa spala sie także i olej ... w skutek czego wydzielają sie popioły które zatykaja DPF ... jesli olej na skutek spalenia emituje mniejsza ich ilośc, to FIltr przezyje dłuzej ... ( to tak wygląda Teorii ) w praktyce . ... a diabli wiedza jak to jest :
                                              )
                                              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                              Komentarz

                                              • xtremesystems
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2254
                                                • Hyundai

                                                po raz kolejny ci pisze ze w skodzie (a skody nie masz) nie zacznie sie procedura jesli olej nie ma wiecej 80st. nie wiem czego tu nierozumiec.po prostu chocbys sral i drobil przy nizszej temp oleju ECU nie wlaczy procedury wiec dpf sie nie wypali

                                                Komentarz

                                                • Orbit
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 486

                                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                                  po raz kolejny ci pisze ze w skodzie (a skody nie masz) nie zacznie sie procedura jesli olej nie ma wiecej 80st. nie wiem czego tu nierozumiec.po prostu chocbys sral i drobil przy nizszej temp oleju ECU nie wlaczy procedury wiec dpf sie nie wypali
                                                  No to musisz tak długo piłować silnik az temp. osiągnie 80 SC. i już .. a jeśli silnik jest niedogrzany to wymienić trzeba termostat lub czujnik temperatury ... a nie olej ... bardzo częsta usterka w autach ... pewnie sama wymiana była by tańsza niz zmienianie kilka krotne oleju
                                                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                  Komentarz

                                                  • xtremesystems
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 2254
                                                    • Hyundai

                                                    po raz KOLEJNY pisze
                                                    ze termostat jest sprawny . natomiast juz kilka osob potwierdza (posiadaczy 1.6tdi) ze fabryczny olej szybko sie nagrzewa (szybciej niz te na ktore przeszli)

                                                    nawet gadalem z kolega kolegi PAOLO. i potwierdzil to.
                                                    maicroft tez mowi ze bardzo szybko sie nagrzewa fabryczny


                                                    poprostu tak jest w 1.6. ciecz nagrzewa mi sie po niecalych 3 km i jest ok .olej wolniej niz na poprzednim . ale szybciej niz zaraz po zalaniu

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...