Jestem nowy na forum (kilka dni) ops: a oct 1 pomykam od miesiąca. Czekam sobie cierpliwie na naklejkę OCP, ale na olej już raczej nie mogę czekać. Jeżeli chodzi o diesla to jestem zielony, do tej pory śmigałem zagazowanymi benzyniakami :twisted: , więc poproszę o radę co do oleju, filtrów itp. Mam OCT 1 z 2000r, kombi 1,9 TDI 90 KM z przebiegiem 150000( chociaż przebiegu nie jestem pewien, autko polskie salonowe ale książki serw. nie dostałem)
czy olej CASTROL 5W-40 magnatec do turbo diesla będzie dobry do mojej octy??? cena za 5 litrów 129 (promocja w makro). No i jeszcze kompletnie laickie pytanie. : czy silniki TDI to silniki z pompowtryskiwaczami :?: Pytam bo na olejach raz pisze że do turbo, a raz że turbo z pompowtrysk :? :?: : I zgłupiałem. Pozdrawiam :lol: i czekam niecierpliwie na jakieś rady.
kajtek99..silniki TDI maja trzy rodzaje zasilaniaompe rotacyjna,pompowtryskiwacze
i wspolna szyne tzw. common rail.
Twoj AGR ma pompe rotacyjna,wiec jesli ten Castrol spelnia norme VW 505.00 to
pasuje.
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
gebek - dzięki. Więc pewnie się skuszę ze względu na cenę. Czytając opinię innych użytkowników , odnoszę wrażenie , że zdecydowana większość wlewa MOTULA, do niedawna nie miałem pojęcia, że taka marka istnieje. Czyli jeżeli na oleju jest podana norma 505.00 to mogę lać śmiało. A ktoś się podzieli opinią na temat tego CASTROLA??? I jak wypada w porównaniu z innymi oliwami???
jeżeli chodzi o motul ostatni \o sie pojawił u ctv nie wiem czy jego ceny są kurencyjne ale ......malinowa nalewka....robi swoje..et
poza tym pamiętajcie , popierajcie swoich ,nawet
... gdy jest drożej,,,,,,,,
2 pytanie w temacie:
- jakie jest prawdopodobieństwo nadziania się na podrobiony Motul na Allegro?
- co dokładnie piszą w książce serwisowej o oleju dla Octavii 2.0 8V (AQY)? Może ktoś wrzuci skan?
Nie dostałem się na Motula ale chciałbym zapodać doświadczenia mojej Czeszki:
166K przebiegu, druga połowa (od 70K) na Mobil1 0W-40 TD (ten brazowy) i zero problemów. Nie dymi, odpala pieknie i pali z Gdańska Do Wawy średnio 5,1 przy dynamicznej jeździe (3,5h tą trasę). Zużycie oleju to pół szklanki pomiędzy przeglądami. Na Orlenie bańka kosztuje 244 a w Leclercu na Ursynowie 43 za litr. Różnica spora, choć o 2 zety drożej od Castrola. Ale nie chcę niczego jej zmieniać.
Witam wszystkich .Ja do moje octavki II 1.9TDI z 2005r.+(DSG)+(wirus 180kucyków) wlałem ostatnio Castrol Edge 5W-40 Turbo diesel z dopuszczeniem 505.01.auto zakupiłem z przebiegiem 70 tys km,to juz będzie 3 wymiana oleju,zmieniam co 10 tyś dochodzi 100tyśkm.Uwagi jaki są to moja ciężka noga bo auto bieże litr na dolewki,co 10tyśkm.To juz bedzie ostatnia zmiana na tym oleju.Zrobie do 110tyś km i przechodze na Motula Specyfic 5W-40 z tego co wyczytałem po 2 godz to chyba dobry wygór co wy na to .
Mam takie pytanie "w temacie". Właśnie stuknęło mi na szafie 60 tys i czeka mnie wymiana oleju. Mam ASV z 2004 roku. I teraz mam wątpliwości. Dotychczas w aucie był wlany Mobil 1 0W-40 Protection Formula. I szczerze mówiąc chciałbym przy tym oleju pozostać, lub ewentualnie przejść na Mobil 1 0W-40 Turbo Diesel. Widziałem tu natomiast posty kolegów, którzy mają ASV-ałki i leją do nich oleje spełniające normę 505.01??? Po co, przecież 505.01 jest do silnika na pompowtryskiwaczach a ASV ich nie ma... W związku z tym zawężając pytanie, czy do mojego auta wystarczy Mobil 1 0W-40 syntetyk spełniający normę 505.00 - bo taka jest podana jako właściwa w instrukcji obsługi? Dodam, że samochód ma autentyczny przebieg i nie miał modyfikowanej mocy. Z góry thx za pomoc.
Były:
Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
Jest:
Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km
W związku z tym zawężając pytanie, czy do mojego auta wystarczy Mobil 1 0W-40 syntetyk spełniający normę 505.00 - bo taka jest podana jako właściwa w instrukcji obsługi? Dodam, że samochód ma autentyczny przebieg i nie miał modyfikowanej mocy. Z góry thx za pomoc.
Wydaje mi się iż sam sobie odpowiedziałes na pytanie kolego
No ok, aczkolwiek pojawiła mi się jeszcze jedna wątpliwość (bo sam do końca nie wiem co było wlane poprzednio do mojej Octy - jest tylko karteczka z oznaczeniem Mobil 1 i nic więcej). Czy do TDI ASV mogę wlać Mobil 1 0W-40 Protection Formula, czy też to jest olej do benzyn? Bo ofercie Mobila jest drugi 0W-40 Turbo Diesel i teraz sam już zgłupiałem. Wystarczy ze spełnia normę 505.00, czy musi mieć jeszcze dedykację do diesla?
Ps. wiem, wiem, pewnie śmieszne te moje pytania, ale wiem, że mało wiem...
Były:
Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
Jest:
Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km
Witam...możecie pomóc? Kupiłem Octavke I z silnikiem 1,9 TDI 90 KM, z tym ze nie wiem jakie oznaczenie tego silnika :/ z 2002r chce wymienic olej no i tu pytanie, jaki? Naczytałem się tu u Was i wydaje mi się że ten jest dobry "Motula Specyfic 5W-40" tylko kwestja czy to napewno olej dedykowany do mojej jednostki silnikowej ( 90 KM) a no i nie wiem na czym do tej pory jeździł...proszę o pomoc...będę zoobowiązany jeśli ktoś mi szybko coś podpowiem konkretnego.
SKODA OCTAVIA I 1.9 TDI ALH 66 kW/90 KM
UNIDEN PRO 520 XL + SIRIO ML 145
Napewno nie masz oznaczenia silnika AHF, bo to jest 110 KM. Ty masz AGR lub ALH, ale to juz musisz sprawdzić w karcie pojazdu. A co do oleju to tu masz link , który powinien pomóc Ci w rozwiązniu tematu:
Komentarz