Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamB
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 8030
    • Octavia IV (NX3)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    Zamieszczone przez cartman_77
    Pytanie czy olej MOTUL Specific 504 00-507 00 5W-30 to dobry wybór?
    Miałem ten olej i powiem Ci że w okresie zimowy nie jest on dobrym wyborem. Jest on zdecydowanie gęściejszy niż Castrol, Mobil wg tej samej normy. Auto w mrozy głośniej pracuje po odpaleniu na zimnym i dłużej się nagrzewa. Jeżeli robisz głównie odcinki do max 20km to sobie go daruj. Na Castrolu czy Mobilu dużo ciszej chodzi zimą. A ubywanie oleju z silnika jest takie same. Takie są moje spostrzeżenia.
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

    Komentarz

    • cartman_77
      Classic
      • 2008
      • 38

      Adam to mnie zmartwiłeś. Czyli co lepiej pozostać przy castrolu?
      Tak się jeszcze zastanawiam. Głośniejsza praca silnika ok ale czy np. jakość samego motula nie jest lepsza.
      Kurde tak się na motula nastawiłem, że teraz zbaraniałem :roll:

      Pozdr,
      filip
      Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
      Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
      Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8030
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        cartman_77, to jest twoja decyzja. Ja dojeżdżam codziennie do pracy 15km i ten olej nie był trafionym wyborem. Zalałem go na pierwszym przeglądzie QG1 i zmieniłem po zaraz po 15kkm już na Castrola 5w40 i zostałem już na wymiany co 15kkm. Po zmianie było już znacznie ciszej zimą na zimnym silniku, szczególnie po odpaleniu. Czas nagrzewania tez się zmienił na +.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • cartman_77
          Classic
          • 2008
          • 38

          OK zastanowię się i poczekam może jeszcze ktoś się wypowie w tej kwestii.

          pozdr,
          Filip
          Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
          Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
          Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Tylko do DPF-a nie ma innego oleju z grupy Motula
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • cartman_77
              Classic
              • 2008
              • 38

              Zamieszczone przez Maicroft
              Tylko do DPF-a nie ma innego oleju z grupy Motula
              Co to jest DPF? czy to jest związane z QG1?

              pozdr,
              Filip
              Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
              Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
              Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8030
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                cartman_77, to jest filtr cząsteczek stałych. Obecnie na polski rynek mają go 1.6TDI 105KM i 2.0TDI 170KM.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • bacher
                  Classic
                  • 2009
                  • 4

                  Witam

                  Od niedawna jestem posiadaczem Octavia 2 z silnikiem BJB, czyli na pompowtryskiwaczach. Z tego co przeczytalem najlepszy olej do tego silnika to: Motul 505.01. To jest jednak pelny syntetyk a ja niestety nie wiem czego uzywal poprzedni własciciel.
                  Czy nie ryzykuje ze cos moze sie rozszczelnić jesli uzywal polsyntetyka ?
                  Czy mozna kupic polsyntetyk zgodny z specyfikacja 505.01 ?

                  Przebieg autka to ok 150 tys.

                  Pozdrawiam Pawel

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8030
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    bacher, wg normy 505.01 masz oleje 5w40 lub 5w30 głównie. Półsyntetyki to głównie są 10W40 ale one nie spełniają normy 505.01 tylko 505.00 o ile dobrze pamiętam i były stosowane w silnikach VP. W PD na wymiany co 15kkm stosuje się normę 505.01 i to są oleje typu Castrol edge 5W40, Mobil 5W30 (505.01).
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      bacher" napisał Od niedawna jestem posiadaczem Octavia 2 z silnikiem BJB, czyli na pompowtryskiwaczach. Z tego co przeczytalem najlepszy olej do tego silnika to: Motul 505.01. To jest jednak pelny syntetyk a ja niestety nie wiem czego uzywal poprzedni własciciel.

                      NIE KOMBINUJ ...jeśli Octavka nie bierze oleju ( a nie powinna) i jesli masz pewny przebieg lej syntetyk 505.01 lub 506.01 nie zamulaj auta półsyntetykiem !!! nawet jesli autko bierze od przeglądu do przegladu 200/300ml to i tak lej fullsyntetyk...opłaci się szczególnie w zimie ...ale to Twoje auto i Twój wybór ...wracając do wcześniejszego tematu o oleju Motul ..też go miałem i podziękowałem, silnik chodził głośniej...teraz używam innego i jestem o niebo bardziej zadowolony.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • adamzg
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 155

                        Panowie a jaki olej do 2.0TDI DPF myslalem o tym moze byc? http://cgi.ebay.de/Castrol-EDGE-5W-3...d=p3286.c0.m14

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          adamzg, VW 507.00 taka norme olej ma spelniac, a jak bedzie sie nazywac, to juz nie ma znaczenia.

                          PAOLO ESCO, I tak zlewasz caly olej, wiec wtedy mozna wlac nowy. Roznica miedzy pol syntetykiem, a pelnym nie jest duza. Ta seria Motula do pewnego czasu byla pol syntetykiem, obecnie to jest pelny syntetyk
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Maicroft napisał...
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            PAOLO ESCO, I tak zlewasz caly olej, wiec wtedy mozna wlac nowy. Roznica miedzy pol syntetykiem, a pelnym nie jest duza. Ta seria Motula do pewnego czasu byla pol syntetykiem, obecnie to jest pelny syntetyk
                            wiem wiem , ze Motul teraz z tymi specyfikacjami jest fullsyntetyk, chodziło mi o to , zeby Kolega bacher nie wlewał mimo wszystko półsyntetyku !!! innej firmy , bo tak jak Maicroft pisze zlewamy cały olej i wymieniamy...ale jednak przy tym przebiegu obstawał bym za fullsyntetykiem...szkoda motorowni na inny (chodzi mi także o inna marke niz Motul-ja pwoiem szczerze zmieniłem olej najpierw na Motula 505.01 specyfic ...niestety motorownia mi głosniej chodziła i miałem mieszane odczucia co to tego oleju...obecnie jeżdżę na LIQUI MOLY Top Tec 4200 (506.00 506.01 507.00) i musze powiedzieć , że to jest właśnie TEN OLEJ do mojej Octavki :szeroki_usmiech ...jeśli ktos na nim jeździł pewnie potwierdzi. Olej specjalnie opracowany do WV, wysoko technologiczny, spełniający najnowsze specyfikacje VW 504.00 dla silników benzynowych i 506.01 i 507.00 dla silników Diesla jak dla mnie miodzio...jest cichutko nawet na zimnym silniku...zresztą reklamy robił nie będę takie jest tylko moje odczucie ew do PD polecał bym tez Top Tec 4100 5W/40 spełnia 505.01 i również jest cichutko przy odpalaniu na zimno ... :P mam nadzieję , że Koledzy potaktują moje spotrzeżenia jak ciekawostkę, że nie tylko Motul istnieje...nie chciał bym zbyt poruszyc tematu bo kazdy sam wie co dla naszych Octavek jest najlepsze
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • bacher
                              Classic
                              • 2009
                              • 4

                              Witam

                              Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Na razie zdecydowalem sie na Motul 505.01. Zobaczymy jak bedzie sie sprawowal w moim samochodzie.

                              Pozdrawiam Bacher

                              Komentarz

                              • adamzg
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 155

                                Panowie musze kupic olej moge ten castrol moj motor 2.0Tdi DPF prosze o szybka odpowiedz

                                aha i jeszcze jedno pytanko
                                Skoda Octavia rocznik: od 2000 Uwaga ! Ręczne kasowanie inspekcji powoduje automatyczne przestawienie licznika na stałe okresy serwisowe (bez LongLife). W celu zachowania inspekcji typu LongLife wskazanie terminu przeglądu musi zostać cofnięte przy użyciu odpowiedniego urządzenia diagnostycznego.

                                prawda to?

                                info z http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/28

                                Komentarz

                                • darek1971
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 21
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                  odpowiedni olej do silnika z DPF

                                  Komentarz

                                  • wojtass
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 473

                                    witam
                                    tak na krótko.
                                    Czy przejscie z Oleju 0W40 na olej klasy 5W40 ma jkiś wpływ na silnik. PZDR

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      przy 1,9 TDI nie powinno mieć NEGATYWNEGO wpływu ALE pod warunkiem że spełnia normy 505.00 lub przy pompowtryskiwaczach 505.01 lub normę wyższą od zalecanej , 5W/40 jest nawet WSKAZANY do 1,9 TDI ja sam jeżdzę od nowości na 5W/40 z tego co słyszałem, a temat był poruszany na forum oleje 0W są zbyt rzadkie przy turbosprężarce...bardziej preferowane są 5W....ale oczywiście są też tacy którzy jeżdżą na 0W i nic sie nie dzieje...jak narazie :wink:
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8030
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        PAOLO ESCO, ja znam osobę która w 1.9TDI 130KM wlewa olej 0w40 Mobil 1 i serwis zresztą też mu taki olej lał i teraz silnik ma około 190kkm i wszystko chodzi jak zegarek. Oleju zużywa na 15kkm od max do 1/2 miarki.
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • wojtass
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 473

                                          nie no spoks tylko pytalem się czy z oleju 0w40 przejsc na 5W40 czy lepiej zostac przy tym 0W40

                                          Komentarz

                                          • AdamB
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 8030
                                            • Octavia IV (NX3)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            wojtass, jeżeli nie masz problemów z braniem nadmiernym oleju to zostaw na zimę sobie ten 0w40.
                                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                            Komentarz

                                            • wojtass
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 473

                                              ok dzieki a o co chodzi z ta opinią " że 0W40 " jest za rzadki dla turbiny". Nigdy nie obiło mi się o uszy o tej opini Moze ktos mnie oswiecić?

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez wojtass
                                                ok dzieki a o co chodzi z ta opinią " że 0W40 " jest za rzadki dla turbiny".
                                                Nigdy nie obiło mi się o uszy o tej opini Moze ktos mnie oswiecić?
                                                napewno lepsze dla turbiny jest 5W/40 czytałem na forum..jak znajdę wontek to wkleję, z tego co pamietam to olej o specyfikacji 0W może w lecie być za rzadki dla turbiny i moze go "przerzucać"...poszukam odpowiedniego wątku zdaje mi się , że był na Forum OCP :roll: ale nie jestem pewien :?
                                                Zamieszczone przez AdamB
                                                ja znam osobę która w 1.9TDI 130KM wlewa olej 0w40 Mobil 1 i serwis zresztą też mu taki olej lał i teraz silnik ma około 190kkm i wszystko chodzi jak zegarek. Oleju zużywa na 15kkm od max do 1/2 miarki.
                                                nie twierdzę , że 0W/40 jest zły...ale do 1,9 TDi jest przeznaczony 5W/40...a na serwisie..jak to na serwisie ostatnio mi powiedzieli, że jak chcę mogą mi nalać olej do smażenia im to bez różnicy :lol: ...oni nawet nie wiedzą niekiedy jaką specyfikację ma mieć 1,9 TDi na pompowtryskach lub bez... :lol:

                                                [ Dodano: Wto 29 Wrz, 09 17:35 ]
                                                już mam ..jednak lektura OCP sie przydaje :lol:
                                                MiKruS napisał na stronie 2 tego watku...
                                                0W podobno do doladowanych silnikow jest zbyt rzadki. Polecam lekture tego:
                                                http://www.streetracing.p...opic.php?t=7089
                                                Wynika z tego, ze lepiej lac 5W...


                                                uuuu chyba link jest juz nie aktywny a szkoda bo fajny wątek był... :x ale wkleje drugi do tego forum i tematu , stron jest dużo wiec można sobie poczytać http://www.racingforum.pl/lofiversio...hp?t38341.html

                                                [ Dodano: Wto 29 Wrz, 09 17:40 ]
                                                Generalnie to każdy powinien sam wiedzieć w jakiej formie technicznej jest jego silnik i na tej podstawie dobierać olej.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • b-bar01
                                                  Elegance
                                                  • 2007
                                                  • 985
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  Zamieszczone przez wojtass
                                                  co chodzi z ta opinią " że 0W40 " jest za rzadki dla turbiny".
                                                  cóż........ stosowałem zamiennie mobil 0w40 tdi i mobil 5w50, jedyna różnica to taka że przy 5w50 nic nie dolewałem a przy 0w40 dolałem jakieś 0,5 l na 15 000 km. w związku z tym, dla spokojności mam teraz 5w50
                                                  *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez b-bar01
                                                    wojtass napisał/a:
                                                    co chodzi z ta opinią " że 0W40 " jest za rzadki dla turbiny".

                                                    cóż........ stosowałem zamiennie mobil 0w40 tdi i mobil 5w50, jedyna różnica to taka że przy 5w50 nic nie dolewałem a przy 0w40 dolałem jakieś 0,5 l na 15 000 km. w związku z tym, dla spokojności mam teraz 5w50
                                                    dokładnie....ale....wszystko zależy od silnika , jak był docierany i jak jest"ciśnięty" , tu nie ma reguły...u szwagra zawsze 1,9 tdi pali z 1,5 litra więcej, niektórzy jeżdżą na 0W/40 i sobie też chwalą :P
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...