Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Olej z normą 505.00 ew 505.00 i 505.01 nowoczesnym olejem będzie TITAN GT1 SAE 5W-40 - http://allegro.pl/olej-fuchs-germany...399341057.html
    lub FUCHS SUPERSYN SAE 5W40 http://allegro.pl/olej-fuchs-supersy...408483639.html
    chyba że masz silnik w niepewnym stanie i ew zalewasz 10W/40 (wtedy FUCHS 10W40 TITAN SYN MC - Z dwusiarczkiem molibdenu) ale jeśli wszystko jest ok to naprawdę polecam Fuchsa 5W/40 jeden i drugi w/w sa naprawdę pewne jakościowo i warte uwagi.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • Vojtek1,9tdi
      Rider
      • 2010
      • 264

      Teraz w aucie jest Shell Helix Ultra VX 5W-30 CHCIALBYM ZOSTAC PRZY 5W-30 to jaki fuchs lac?
      Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        TITAN GT1 SAE 5W-30 lub TITAN Supersyn Longlife SAE 5W-30 jesli bedziesz miał problemy z dostanie to pozostań przy Shellu - chyba że jesteś z niego niezadowolony.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Vojtek1,9tdi
          Rider
          • 2010
          • 264

          Podziękował
          Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

          Komentarz

          • p690
            Ambiente
            • 2008
            • 216

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            TITAN GT1 SAE 5W-30 lub TITAN Supersyn Longlife SAE 5W-30 jesli bedziesz miał problemy z dostanie to pozostań przy Shellu - chyba że jesteś z niego niezadowolony.
            PAOLO ESCO,

            Piszesz tak przekonująco że ... chyba się skuszę :twisted:

            Który kupić do mojej niuni: 1,9 TDI - BXE, bez filtra cząstek stałych (przebieg 58 kkm) ?

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez p690
              1,9 TDI - BXE, bez filtra cząstek stałych (przebieg 58 kkm)
              ok ale jaki system zmian masz? co 15 tys km czy wg wskazań kompa?
              Z Fuchsem jakiś cholerny problem jest (wcześniejszy sklep z neta chwilowo nie działa) jedynie allegro http://allegro.pl/listing.php/search...0&string=fuchs coś niecoś pokazuje.
              Zamiast Fuchsa możesz LM, Valvoline, Statoil Lazerway lub Castrola Edge zastosować - jak widać edge nie jest najgorszy no i Lotos Quazar ---bije dużooo renomowanych marek na głowę :shock: naprawdę!
              Ew jak coś to na PW - pisz.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3775
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                no i Lotos Quazar ---bije dużooo renomowanych marek na głowę naprawdę!
                no i właśnie uprzedziłeś moje zapytanie właśnie w zkresie tego oleju, czy ktoś ma z nim doświadczenia, jakieś opinie?
                A pomyślałem także o tym oleju po lekturze tematu szklanek w BXE.
                Może właśnie na "własnym podwórku" jest dobry olej?

                A jest jeszcze oliwa Orlena Platinum, chociaż kiedyś były raczej negatywne opinnie?
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez endryu
                  Może właśnie na "własnym podwórku" jest dobry olej?
                  tak. Zdecydowanie Lotos Quazar jest bardzo dobrym olejem i jeśli ktoś jeszcze ma uprzedzenia to tej marki to powinien się ich wyzbyć ! Pewny, nowoczesny, bardzo dobry jakościowo. Wiecie jaka jest lepkość strukturalna CCS Lotosa Quazar F 5W/30 przy -30C.......?
                  Uważa się , ze bardzo dobry olej ma lepkość ponizej 6000 mPa*s
                  AMSOIL 100% Synthetic 5W-30 Motor Oil (ASL) ma 5200 mPa*s .......superrrr :roll: ....tylko, że Lotosa Quazar F 5W/30 ma lepkość strukturalną CCS przy -30°C (wg ASTM D 5293) 4600 mPa*s :shock: (chyba ktoś z laborantów jeździ Fordem...i dlatego tak dobrze skomponowali olej :lol: ).
                  i jak...? zdziwieni? Lotos wygrywa z Amsoilem :szeroki_usmiech ..tak...tak...więc jeśli ktoś się zastanawia czy warto...to odpowiem, że warto zalać nowym Quazarem silnik.
                  ehhh tylka ta cena oleju trochę nie polska... :P
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • dwaoka
                    Elegance
                    • 2010
                    • 927

                    panowie, czy po dokladnym zlaniu, oddessaniu oleju, starczy mi 4L banka do zalania silnika? i tak planuje kupic dodatkowo 1L, pytam tylko czy do zalania starczy 4L?
                    bkc+dsg

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8030
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      dwaoka, będzie około 1/2 do 3/4
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez dwaoka
                        czy do zalania starczy 4L
                        tak ale jak dobrze spuścisz ten olej, wyciągniesz olej z obudowy filtra itd... to bedziesz miał na podziałce stan ...poniżej 1/2 (kwestia tego jak dokładnie spuścisz) olej. Do potrzebnego poziomu więc i tak musisz mieć ten 1litr na dolewkę do 3/4 potrzebnego stanu...wchodzi w granicach +- 4,2 do 4,3 litra do 1,9 tdi
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • dwaoka
                          Elegance
                          • 2010
                          • 927

                          tak mi sie wlasnie zdawalo, bo ostatnim razem tylko po oddesaniu w serwisie, wlano mi niecale 4L, i niedlugo potem olej zrobil sie czarny, a moze powinien byc czarny? w benzynie dlugo utrzymywal swoj kolor....
                          bkc+dsg

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8030
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            dwaoka, TDI robi się czarny
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • gda33
                              Classic
                              • 2009
                              • 29

                              jako ze temat ma przeszło 100 stron mam pytanie odnośnie oleju:
                              mam Octawia2 2008r 105km przebieg 42 kkm po 1 przegladzie przy 25kkm ostatnio słyszałem kilkakrotnie aby przejsc na z oleju long life na zwykły i robic czesciej przeglady moze ktos wyjasni mi czemu nie stosowac sie do zalecen producenta.

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                Zamieszczone przez gda33
                                mam Octawia2 2008r 105km przebieg 42 kkm po 1 przegladzie przy 25kkm ostatnio słyszałem kilkakrotnie aby przejsc na z oleju long life na zwykły i robic czesciej przeglady moze ktos wyjasni mi czemu nie stosowac sie do zalecen producenta.
                                Odpowiedź jest bardzo prosta. Robiąc częściej przeglądy zostawiasz więcej kasy w serwisie, jednocześnie zapewniasz sobie lepsze samopoczucie iż bardziej dbasz o swój własny samochód.

                                Komentarz

                                • looker
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1886
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                  Dzida, i faktycznie dba. Long Life też było w dużej mierze podyktowane marketingiem, że niby sprzedajemy nowoczesne auto, które potrzebuje zmiany oleju znacznie rzadziej.
                                  A ja tam trzymam się starej zasady, że minimum raz w roku olej i tak jest zmieniany i tyle.
                                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    PAOLO ESCO co powiesz na temat oleju mobil 5W/50, pytam bo czas zmienic olej i tak szukam ewentualnie alternatywy dla polecanego przez ciebie Moly, na racingforum polecają tego mobila a chciałbym usłyszec twojej fachowej opini

                                    Zaznacze ze czasami lubie troche pocisnąć a mój silniczek jest toche wysilony, moze motul 300V?

                                    Co ty na to? :szeroki_usmiech
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez piramida
                                      mobil 5W/50
                                      dobry, sprawdzony olej o wysokich parametrach, nie nadaje się do jakichkolwiek upalań i rajdowej jazdy -testy w laboratorium w Belgii wykazały że jest po prostu mocnym cywilnym olejem...ale nie żadnym "Rally Formula" - na bańce to można sobie wszystko napisać...
                                      Pompowalność takiego oleju jest niestety niższa w silniku tz jest ciężej pompowalny niż oleje niskolepkościowe (5W/30) w zimie też taki olej będzie jednak wolniej rozprowadzony po wszystkich węzłach tarcia, jest za to stabilny i dobrze trzyma ciśnienie. No i dlaczego aż 5W/50? Uważam, że dobrze dobrany 5W/40 też spokojnie wytrzyma obciążenia wynikające z pracy silnika na wysokich obrotach ...chyba w rajdzie Dakar octavka nie będzie uczestniczyła? :P
                                      Ja bym jednak wolał Motula ale o poniższych lepkościach:
                                      - MOTUL 300V 300-V POWER RACING 5W30
                                      - MOTUL 300V 300-V POWER RACING 5W40.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8030
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        piramida, Mobil 5w50 ma normę 505.00 a do PD musi być 505.01 co najmniej
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          No właśnie ...bez normy VW 505.01 jest także :
                                          - MOTUL 300V 300-V POWER RACING 5W30
                                          - MOTUL 300V 300-V POWER RACING 5W40.
                                          Choć przy charakterystyce produktu napisano:
                                          STANDARDY - przewyższa istniejące standardy... ale co autor miał na myśli :roll: zapewne sugeruje, że olej spełnia i przewyższa isniejące normy...dobry i ogólnie stosowany sposób na obejcie norm producentów :lol: ...zawsze to nie trzeba im płacić za uzyskanie odpowiednich aprobat i specyfikacji.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • kiniu_tar
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 35

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            ... tz jest ciężej pompowalny niż oleje niskolepkościowe (5W/30)
                                            A jak ma się sprawa pompowalności olejów 5w30 do 0w40. Z lektury forum wnioskuję że jednak większość osób poleca 5w30.

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez kiniu_tar
                                              pompowalności olejów 5w30 do 0w40.
                                              0W bedzie lepiej pompowalne niż 5W. Tak - chyba większośc poleca jednak 5W/30 w tym wiekszość producentów ...łatwiej taki olej skomponować i przede wszystkim TANIEJ niż dobry 0W/30 czy 0W/40.
                                              0W/30 i 0W/40 jest lepiej pompowalny, szybciej dociera do węzłów tarcia w silniku, powoduje szybsze nagrzanie a jednocześnie szybciej oddaje też ciepło.
                                              Z drugiej strony niskolepkościowy olej dociera wszędzie i szybko ...co oczywiście jest plusem, jednakże ...olej zbyt rzadki po ostrej jezdzie wymaga dlugiego chlodzenia turbiny [nawet kilkunastominutowego]. w przeciwnym razie rzadki olej zostanie spalony przez "żar" w turbinie jeżeli tak sie stanie, po spaleniu odklada sie w postaci nagaru na lopatkach a szczególnie gdy jest to turbina ze zmienna geometrią łopatek, to powoduje zacieranie sie kierownic a następstwem tego są "notlauf" i problemy z uszczelkami etc...
                                              Diesel ma stopień sprężania 2 razy wiekszy średnio od benzyny a co za tym idzie spaliny maja cisnienie tez większe , wiec turbina narażona jest na dużo większe przeciążenia.
                                              Oleje 0W/30 - 0W/40 a oleje 5W/30 i 5W/40 różnią się lepkością, a nie gęstością... Poza tym porównując np 0w-40 z 5w-40 to na rozgrzanym silniku parametry lepkościowe będą miały takie same (o ile jest to ten sam producent) Różnice natomiast pojawiają sie właśnie w niskich temperaturach przy odpalaniu zimnego silnika i tutaj zdecydowanie bezkonkurencyjne są oleje 0W.
                                              Przebiegi na 0W/40 dochodzą spokojnie do 200 ty km i silnik ma się wyśmienicie (piszę o 1,9 TDI) ...a nawet gdyby było coś nie tak z turbiną to osobiście wolę zregenerować ją lub wyczyścić kierownice i śmigać dalej.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • kiniu_tar
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 35

                                                Ja osobiście zalewałem poprzednie auto od nowości 0w40 i po 10 latach silnik chodził znakomicie. Co prawda silnik bez turbiny. Inna rzecz, że jak się porusza butelką z 0w to tak jakby w środku była woda i można mieć mieszane uczucia .

                                                PAOLO ESCO pisałeś kiedyś (tak mi się przypomina że Ty) o olejach Statoil. Patrząc na ich parametry (nie jestem specem ale troszkę się tu podszkoliłem) to wyglądają one całkiem zachęcająco. No i problem dostępności odpada.

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez kiniu_tar
                                                  o olejach Statoil
                                                  pisz do kolegi dzida on ostatni chyba używa Statoil LazerWay. Nie miałem z tym olejem styczności osobiście więc się nie wypowiem - dane na papierze są zachęcające.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • loru
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 4286
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    w przeciwnym razie rzadki olej zostanie spalony przez "żar" w turbinie jeżeli tak sie stanie, po spaleniu odklada sie w postaci nagaru na lopatkach. gdy jest to VTG, to powoduje to zacieranie sie kierownic. to zas powoduje notlauf, problemy z uszczelkami etc...
                                                    no tak nie do końca , ole się zapieka na łożyskowaniu a nalot na łopatkach jest od sadzy ze spalonego paliwa i jak "kierowniczki" nie będą się ruszały to się zapieką.
                                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...